Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 18.1.2009 16:01  24269
Osobní názorJá osobně hraji raději na nižších úrovních, protože vím, že můžu za každou blou chybu zemřít, protože mám řádek 12 životů a i na medvěda samotáře co je v lese musím vymyslet nějakou fintičku, protože TvT je sebevražda. Taky musím dávat pozor na pusu tím, koho v hospodě urazím, protože i ten kovář je po 10 pivech trochu agresivní mi zatopit.

Na druhou stranu. Takový hraničář je schopnej se z předposledního políčka ve druhém řádku za 10 minut dostat v oukeju na nohy (pro PJ z toho plyne buď jej na jednen souboj zabít nebo tam ti oponenti nemusí být, pač do dalšího kola jde s plným řádkem. Tohle pro mě byl problém, když jsem dělal PJ) nebo kouzelník toho záporáka zabije, protože si hodil o 1 větší BČ. Hold, takový je ale běh dějin.

Co se týče poznámky, že postavy cca od 10. úrovně nemají moc kam růst je trochu pravda. Třeba u příručky bojovník/čarodej/zloděj. Bojovník může mít na 12 jeden archetyp na max a pak se může učit jen to, co by vlastně mohl už umět. Kouzelník dá jeden obor na max. (prohazovat je není moc výhodné kvůli oborovkám) a zase si může dát jeden znova. Zloděj se vypracuje na schopnostech, co se mu fakt (hráči) líbí a sedí k jeho postavě a pak je to taky jen takové stkání bodů. Ti další 3 někam prostě stále rostou aby měli něco nového. Jinak to asi moc neje. Leda vymyslet 15 stupňů archetypů a kouzla do 15. úrovně, ale to by asi pak zase na jedno prdnutí zničil svět. Teď je totiž čaroděj docela vyrovnaný se schopnostma ostatních (chválím autora Čaroděje :-)

Bitvy armád. Dlouhé mechanismy. Když si vzpomenu na Sapkowského popis bitvy u Starých Zadků, pardon, u Brenny, tak to bylo formou pohledu několika lidí (čast jich zemřela) a popis z pohledu ranhojiče z lazareta. A měl jsem pocit,že jsem v té bitvě byl a viděl jsem vše. Na co používat při RP historický rozbor bitvy. Ani postavy asi nesedí ve veliteském stanu a nevidí tu velkou mapu s vlaječkama a špendlíkama. Tahle forma krátkého popisu mi připadá zajímavější.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 14:14  24268
Feanor"Tohle vsechno jsou schopny i resit postavy 1. urovni." Na 1. urovni ejsou. Nemaji patricne kontakty/vedomosti/schopnosti/prestiz/whatever.
Co se bojovnika tyce - fakt ti tady nebudu na pockanii vymyslet pro kazde povolani 2-3 vhodne zapletky. Kral ho treba muze vyslat coby sampiona kralovstvi (kam by rozhodne neposlal nekoho na nizke urovni) na prestizni rytirsky turnaj. Na to se da taky navesit spousta vice ci mene souvisejicich zapletek.

"a proto svym velitelum nabizeni sve napady(vyroba dobyjecich stroju, vedeni utoku na jednotlive casti hradu,....). Ted se dostavam do sitace, ze opravdu nevim jako laik, jak to bude realne" A proc to musi byt nejak extra _realne_? Melo by to byt hlavne zajimave a prinosne pro pribeh, ne? IMHO drtive vetsine hracu postaci, kdyz to bude _primerene_ uveritelne.
(Navic jelikoz boje armad a dobyvani hradu nejsou nicim, co by bylo potreba nejak moc casto, tak by IMHO v pohode stacilo je odehrat ciste podle klasickych DrD PPE-Svet, bez ohlednu na to ze v DrD+ maji _postavy_ jine ciselne bojove charakteristiky.)

wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.1.2009 14:04  24267
FeanorDobýjecí stroje pobavily, díky :D (dobývací? ;)

"Dyt prece na takto vysokych urovnich jsou uz zivouci legendy a legendy chteji delat legendarni ciny, ciny o kterych si budou vypravet cele generace prostych lidi. Nebo vladnout."

Problém je, že většina takovýchto legend, o kterých si lidé vypráví, končí třemi způsoby:

1) Legenda zmizela a "údajně" se občas objeví/objeví se až bude nejhůř/jednou za sto let/etc.
2) Legenda umřela v hrdinském souboji.
3) Legenda se usadila a žila šťastně až do smrti (včetně vládnutí, apod.)

Co z toho může hráč (kromě druhé varianty) snadno odehrát? IMHO nic, takže je asi lepší se po dosažení takovéto varianty (poté, co PJ dojdou nápady, jak přidat patnáctého megasilného bosse, který chce zničit planetu) dohodnout, vytvořit novou postavu a třeba slýchat o té staré v hospodě~
feanor 18.1.2009 13:14  24266
Bouhivsechno co jsi napsal je krasny. Ale trochu me tam vadi to, ze tam velice malo uporteby sve dovednosti. Tohle vsechno jsou schopny i resit postavy 1. urovni. Navic se pak z toho stava spise kecaci RPG(coz me nevadi, ale nekterym hracu ano). Proc by se mel bojovnik na 15.u zaobirat nejakym urovnavanim sporu mezi kralostvi pri kterem si nekolik sezeni prakticky nezabojuje. Kdyz ma hrac jako povolani bojovnika tak se da predpokladat ze chce bojovat.
Dyt prece na takto vysokych urovnich jsou uz zivouci legendy a legendy chteji delat legendarni ciny, ciny o kterych si budou vypravet cele generace prostych lidi. Nebo vladnout.


Cose tyce tech mechanizmu. V soucasnosti to resim jako formou pribehu. Hraci jsou soucasti armady ktera dobyva jeden hrad. Nicmene jakozto spravni hraci jsou velmi iniciativni a proto svym velitelum nabizeni sve napady(vyroba dobyjecich stroju, vedeni utoku na jednotlive casti hradu,....). Ted se dostavam do sitace, ze opravdu nevim jako laik, jak to bude realne. Proto jsem tu taky vznesl otazku, jestli nekdo nepokousel sestavovat nejaky armady.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 12:51  24265
Feanor"uved neco co je mene klisoidniho a bude to takto zkusene hrace bavit"
To zni jako kdyby zkusene hrace bavily jen klisoidni zapletky/situace, s cimz si dovolim nesouhlasit.
Nicmene ruzne hrace bavi ruzne veci. Nekdo si libuje v mocenskych intrikach a pletichach (na coz uz vyssi uroven potrebujes, aby ses dostal do tech spravnych kruhu); nekdo muze travit mesice patranim (na ktere se da navesit spousta zapletek) po vzacnem drahokamu, protoze touzi vsadit si ho do mece/hole/diademu; panovnik muze vyslat jednoho clena druziny na diplomatickou misi do vzdalene zemes hodne odlisnou kulturou, ten se tam neumyslne (kvuli tem kuturnim rozdilum) dostane do problemu a zbytek druziny ho z nich pojede vytahnout (coz bude brusleni na tenkem lede, protoze museji vsechno urovnat, ne situaci zhorsit), ... to jsou vsechno veci ktere IMHO nejsou "pod uroven" zkusenych postav a hracu.

"pak stravim spoustu casu nad aplikaci techto veci do mechanizmu drd+" Nabizi se otazka, do jake miry je nutne to aplikovat do _mechanismu_ a jestli nestaci aby to fungovalo _plusminus_ uveritelne a pritom to bylo dostacujici pro potreby pribehu a sveta.
"Nejlip je to videt na tech armadach. Jaky pouzit model souboju? Jak napocitat parametry oddilu? Je vhodne pouzivat zkusenostni model z plusek i pro oddily?" A jak moc je z hlediska _pribehu_ zajimave resit to do takovychhle detailu. Jak casto budes _skutecne_ potrebovat odehravat bitvu takto podrobne?
feanor 18.1.2009 12:27  24264
Wolfinojo, to mas pravdu. Snazim se takovi veci cist, ale pak stravim spoustu casu nad aplikaci techto veci do mechanizmu drd+ a to jeste s ne optipalnim vysledkem.
Nejlip je to videt na tech armadach. Jaky pouzit model souboju? Jak napocitat parametry oddilu? Je vhodne pouzivat zkusenostni model z plusek i pro oddily? Takovych problemu je spousta a to nejen u armad.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.1.2009 12:10  24263
FeanorDoporučuji místo pravidel si přečíst pár geografických a historických knih na dané téma a budeš skoro expert v daném oboru, tím spíše, že žádní svědci, kteří to zažili, už nejsou~
feanor 18.1.2009 12:03  24262
ano da se delat neco mene klisoidniho, ale to neni to, co je bude bavit. Pokud si jinyho nazoru, tak uved neco co je mene klisoidniho a bude to takto zkusene hrace bavit.

No k tomu, abych sestavil ci dobre vytrenoval armadu. Abych vedel, jak jsou pole vynosna, jak realne odehrad bitvu, jak urcit prirustky obyvatelstva, nevim jaky bude mit dopad morova epidemie na spokojenost obyvatelstva a dalsi veci, je dobre mit pravidla. Ja osobne se necitim za natolik erudovaneho, abych dokazal tyto veci urcovat jen na zaklade svych uvah a predstav. Pokud vy ostatni to dokazete, tak vam zavidim.
gran 18.1.2009 12:02  24261
Asi potřebuje =))
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 11:45  24260
FeanorA odkdy "mene klisoidni = mene hodno jejich schopnosti"?

"starat se nejake uzemi neni jen chodit na plesy a bale. ale je to taky treba rizeni vojska, vynosy z dani a urody" Jiste. Ovsem otazka stale plati - opravdu pro tohle potrebujes psana pravidla?
feanor 18.1.2009 11:28  24259
BouchiTak snad se da delat i neco mene klisoidniho, ne?
bohuzle veci, ktere jsou mene hodny jijich schopnostem je nebudou tolik bavit.

A fakt zrovna k _tomuhle_ potrebujes psana pravidla?
ono starat se nejake uzemi neni jen chodit na plesy a bale. ale je to taky treba rizeni vojska, vynosy z dani a urody,...
ale je pravda ze je tento pripad vetsinou jen jiny styl vytvareni pribehu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 11:08  24258
Feanor"Preci jen draku neni tolik, mocnych carodeji neni tolik a uz vubec nemluvim o zlych kralych, ktere je nutne svrhnou atd." Tak snad se da delat i neco mene klisoidniho, ne?

"Napr. muze dostat za nejaky chrabry cin slechticky titul a zacne se starat o nejake uzemi rise. ...
Bohuzel ale momentalne k tomu nejsou zadna pravidla(rozsireni, ...) podle kterych by se dalo hrat."
A fakt zrovna k _tomuhle_ potrebujes psana pravidla?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 10:56  24257
JersonDodatek - na druhe strane si ale dokazu predstavit pravidla na stejnem principu, ktera by PJ napomahala stavet pred druzinu primerene ukoly. Treba tim, ze poskytnou PJ voditka, jak na jedne strane nejak ohodnotit obtiznost ukolu, na druhe strane ohodnotit schopnosti postav a druziny, a podle toho adekvatne ukol upravit. Tolik k tomu "asi ani v DrD+ tomu nebude jinak, protože princip pravidel je stejný" (cimz netvrdim ze DrD+ takovy mechanismus nabizi - jen to, ze na zaklade "stejneho obecneho principu pravidel" se jeste neda na podporu/nepodporu usuzovat.)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 10:50  24256
JersonCo myslis tim "princip pravidel je stejný"?
Mas-li na mysli natolik obecny princip "PJ/Vypravec stavi pred hrace a jejich postavy vyzvy/ukoly" (ktery se AFAIK vyskytuje i v hromade jinych her - vcetne her uspesnych a oblibenych), pak si kuprikladu nedovedu predstavit (ale mohu mit v tomto smeru nedostatecnou predstavivost), jak mohou pravidla obsahujici tento princip zabranit tomu, aby byl PJ na hrace moc mekky/tvrdy. Napriklad aby dostal postavy do situace, v niz bude nutno prekonat do peti minut sto metru sirokou, kilometr hlubokou a padesat kilometru dlouhou propast, pricemz zadna z postav (ani ve spolupraci s jinymi) nebude schopna neco takoveho provest.
davec 18.1.2009 10:32  24255
Standartní problém Barbara Cohena. "Tam jsem byl a dělal jsem tam to. Pak jsem tam byl znovu a dělal jsem to dvakrát. Vlastně jsem byl všude a dělal jsem všechno..."

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt