Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 19.1.2009 10:24  24278
Jinak,co se týče Postav. Každá si měla (by si měla v charakterníku) vyplnit kolonku sny a cíle (hlavně dlouhodobé) a když to splní, klidně může jít do důchodu. Ono většinou Ti dobrodruzi stejně asi skončí jako rádci králů, trenéři, vlastnící arény, hlava zločineckého cechu nebo tak něco. Nebo prostě zmizí ze světa a poté, co pohřbí své přátele vymění meč za hůl a bude chodit a předávat svoje zkušenosti a vyprávět příběhy za misku teplého jídla.
kouba 19.1.2009 10:21  24277
Znal jsem dva lidi, kteří hráli spolu, oba dva dělali PJ a zároveň i postavy, které byly doslova polobohy. Jak jsem tenhle úvod vyslechl, bylo mi jasné, že ta hra musí být fakt o ničem, když si tam dva chudáci léčí komplimenty.

Se všemocností postav je to taky dost složité. Parta loupežníků s luky, co si na ně počká je zmasí jako prase. Stejně jako dojdou do nějakého starého hradu a duch temného mága je může zabít přes mentální souboj nebo je ovládne a pobijí se navzájem. CP je totiž dělané dle stejných pravidel a proto může být stejně silné.

Problém je v tom, aby se PJ zavděčil hráčům. Mohou být slavní a někomu se to nebude líbit. Tamní šlechtic, co ubíjí své poddané robobou, vysokými daněmi a oddanost si vynucuje žalářem a bičem. Tomu se nebude líbit pětice oblíbených hrdinů, kteří bojují proti bezpráví. Tak vyloví nějakej ten tisíc zlaťáků (lepší chudší o 1000 zl než o panství a krk) a parta 10 lidí si na ně počká v lese. Když vezmeme aplikaci z DrD, tak tam bude ukrytý zloděj ve stínu nebo dva, nějací hraničáři s luky a pak třeba slabší kouzelník a je to.

Situace bude vypadat takto. Jde te si po lese (PJ si hodí skytě na SmS) a šup, hodí si na útok a Čaroděj jde k zemi v nultém kole. Pak se toho ještě trocha sesype na ostatní. Druhé kolo, co děláte..."Ehh??? Hej co to je?!! (osočení na PJ) PJ:"Aha, takže nic, tak další kolo, hažte si na obranu, aha, nevíte odkud, bum prásk, další postava se skácí k zemi. Chudák hraničář si nestačil ani zamířit svoje 2 kola, jak měl navyklé. Do toho hodí na to místo ještě cizí časoprostorový kouzelník Sirup nebo něco takového (neodolá jen 1 z 5 postav, ale i tak dobré) a Dračí zbroj, hrdinové jsou uvězněni na 1 místě. Neví, kdy kouzlo skončí ale cizí to ví a v okamžiku, kdy se to stane je zase zasypou. Ve hře by to šlo ale nechci vidět potom tu hádku v některých družinách. Družina klidně mohla být na 15 a oponenti na 8. úrovni.

Jako bonus bych se pak vrátil v čase a družinu bych nechal zajmout do role záporáků, co budou dělat přepad. Možná by to stihli ještě rychleji.
feanor 19.1.2009 10:20  24276
Wolfi: A to třetí... "Šťastně" neznamená "vládnout a dobývat kontinenty". To znamená mít vlastní políčko, popř. menší panství. Pokud postava vládne a drtí kontinenty, tak je to pořád "žijící" legenda, tedy aktivní dobrodruh.
coz je vlastne tem pripad prvni a stejny duvody, proc to hrac udelal.

Bouchi: Ne vsichni hraci jsou ochotni hrdine padnout v boji. ale kazdopadne je to moznost slavneho "ukonceni" pribehu legendy.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 19.1.2009 10:10  24275
Treba takovy Britt ze Sedmi statecnych (ten vrhac nozu), u nej se kombinuje 1 a 2. Byl tak dobry, ze uz pro nej v podstate nic nebylo vyzvou, a pak hrdinsky padl v boji s bandity.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 19.1.2009 09:55  24274
FeanorIMHO všechny tři konce jsou dobré, pokud hráč chce postavu, která se "stala legendou". Záleží jen na podání. Zemřít po hrdinském boji, v kterém jsem zdržel armádu o půl dne, aby město mohlo být evakouváno, a o čemž se pak bude vykládat ještě desítky, ne-li stovky let, to je dobrý konec pro PJ, hráče i postavu. Stejně tak pocit znechucení, protože již není výzvy - to se nestává jen hráčům, ale i postavám. Ne každý touží být panovníkem apod.

A to třetí... "Šťastně" neznamená "vládnout a dobývat kontinenty". To znamená mít vlastní políčko, popř. menší panství. Pokud postava vládne a drtí kontinenty, tak je to pořád "žijící" legenda, tedy aktivní dobrodruh.
feanor 19.1.2009 09:35  24273
Bouchi: Ja nemam zatim problemy s tvorbou pribehu pro postavy na vyssich levelech. Problem je v tom, ze jim uz pravidla nemaji co nabidnout.

Wolfi: Dobyvaci - uh.. chybicka se vloudila:-D

ty konce Legend:
1) hrac je jiz znechucen tim, ze jeho postava je tak dobra tak se rozhodne ze ji da k ledu a zacne hrat novou postavu - spatny pristup, protoze hrac jiz nevidi zadny novy cil a PJ mu nema co nabidnout.
2) hrac padl pri souboji s drakem ci jinou, pro nej srovnatelou postavou. dobry konec pro PJ a spatny pro hrace.
3) mou zminovany pravidla pro armady(ci svety pro drd0), ktere chyby. nebo jista forma pravidel pro Mistrovstvi daneho povolani.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 19.1.2009 07:25  24272
JersonAha, v tom pripade se lisime v chapani pojmu "princip pravidel".
Nota bene pokud by slo o voditko, ktere by PJ pouzivat mohl, ale nemusel.
jerson 18.1.2009 23:30  24271
Bouchitéma se už změnilo, tak jen stručně.

Kdyby v DrD bylo nějaké vodítko, jak stanovovat počet a náročnost překážek, bylo by to u kus lepší. Ještě lepší by bylo, kdyby to bylo vodítko ne pro PJ, ale kdyby to PJ odvozoval od přání hráčů, co vlastně chtějí hrát.
Což už je trochu jiný princip.
john_jarik 18.1.2009 22:06  24270
mene klisoidni zapletka :)to mi pripomenulo jedno dobrodruzstvi, ktere se da hrat na libovolne urovni...

... postavy dostali za ukol (precetli si na vyvesce; ale stejne tak to mohl byt problem ctvrti, kterou nekdo z nich spravoval (jako slechtic, gildmaster, ...)) vyresit serii zmizeni v mestecku (nebo ctvrti mesta).
Zmizele osoby byly nalezany na ruznych mistech... bez hlav.

kdyz vam necham tohle jako zapletku, tak si to kazdy pojmete po svem... duvod, metody reseni, oponenti. Ale ja to neudelam.

V tom pripravovanem pribehu byl protivnikem Hospodsky z jejich oblibene hospudky (kuchar na hrade,... kdo chcete), ktery byl tajnym knezem zapomenuteho bozstva.
Nechal vrazdit sve 3 poskoky (jednoho vyhazovace, mistni straku zlodejku, cisnika - sveho laika).
Z mrtvol bral jen hlavy, ktere daval do ruzneho alkoholu jako primes (koreni) - jeho cloumaky byly neprekonatelne. A pritom nikdo nic nepoznal.
Tak vznikl jeho napojovy listek: "Detsky plac"-mimino, "Trpaslikuv rum"-trpaslik, "Zeleny hlen"-goblin,... atd.
Dobrodruzstvi by melo byt ukonceno tim, ze jej chyti pri praktikovani obradu, ale nektery z jeho poskoku na miste nebude.

Kdo ma rad zaverecne titulky...
"...i tak se na dverich hostince jednoho dne objevil napis 'Nevstupovat. Kralovska vyhlaska'.
Mlha se pomalu prevalovala pres starou palisadu obce, kdyz strazni otvirali branu poskakujicimu vozu s nakladem nekolika sudu. Kdo vi co v nich splouchalo.
Vozka na chvili zastavil povoz, podal jednomu z vojaku lahev a unavenym goblinim hlasem pravil:'Aťch se dhílo podařřří'..."


zas klise. Asi zalezi na podani
kouba 18.1.2009 16:01  24269
Osobní názorJá osobně hraji raději na nižších úrovních, protože vím, že můžu za každou blou chybu zemřít, protože mám řádek 12 životů a i na medvěda samotáře co je v lese musím vymyslet nějakou fintičku, protože TvT je sebevražda. Taky musím dávat pozor na pusu tím, koho v hospodě urazím, protože i ten kovář je po 10 pivech trochu agresivní mi zatopit.

Na druhou stranu. Takový hraničář je schopnej se z předposledního políčka ve druhém řádku za 10 minut dostat v oukeju na nohy (pro PJ z toho plyne buď jej na jednen souboj zabít nebo tam ti oponenti nemusí být, pač do dalšího kola jde s plným řádkem. Tohle pro mě byl problém, když jsem dělal PJ) nebo kouzelník toho záporáka zabije, protože si hodil o 1 větší BČ. Hold, takový je ale běh dějin.

Co se týče poznámky, že postavy cca od 10. úrovně nemají moc kam růst je trochu pravda. Třeba u příručky bojovník/čarodej/zloděj. Bojovník může mít na 12 jeden archetyp na max a pak se může učit jen to, co by vlastně mohl už umět. Kouzelník dá jeden obor na max. (prohazovat je není moc výhodné kvůli oborovkám) a zase si může dát jeden znova. Zloděj se vypracuje na schopnostech, co se mu fakt (hráči) líbí a sedí k jeho postavě a pak je to taky jen takové stkání bodů. Ti další 3 někam prostě stále rostou aby měli něco nového. Jinak to asi moc neje. Leda vymyslet 15 stupňů archetypů a kouzla do 15. úrovně, ale to by asi pak zase na jedno prdnutí zničil svět. Teď je totiž čaroděj docela vyrovnaný se schopnostma ostatních (chválím autora Čaroděje :-)

Bitvy armád. Dlouhé mechanismy. Když si vzpomenu na Sapkowského popis bitvy u Starých Zadků, pardon, u Brenny, tak to bylo formou pohledu několika lidí (čast jich zemřela) a popis z pohledu ranhojiče z lazareta. A měl jsem pocit,že jsem v té bitvě byl a viděl jsem vše. Na co používat při RP historický rozbor bitvy. Ani postavy asi nesedí ve veliteském stanu a nevidí tu velkou mapu s vlaječkama a špendlíkama. Tahle forma krátkého popisu mi připadá zajímavější.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 14:14  24268
Feanor"Tohle vsechno jsou schopny i resit postavy 1. urovni." Na 1. urovni ejsou. Nemaji patricne kontakty/vedomosti/schopnosti/prestiz/whatever.
Co se bojovnika tyce - fakt ti tady nebudu na pockanii vymyslet pro kazde povolani 2-3 vhodne zapletky. Kral ho treba muze vyslat coby sampiona kralovstvi (kam by rozhodne neposlal nekoho na nizke urovni) na prestizni rytirsky turnaj. Na to se da taky navesit spousta vice ci mene souvisejicich zapletek.

"a proto svym velitelum nabizeni sve napady(vyroba dobyjecich stroju, vedeni utoku na jednotlive casti hradu,....). Ted se dostavam do sitace, ze opravdu nevim jako laik, jak to bude realne" A proc to musi byt nejak extra _realne_? Melo by to byt hlavne zajimave a prinosne pro pribeh, ne? IMHO drtive vetsine hracu postaci, kdyz to bude _primerene_ uveritelne.
(Navic jelikoz boje armad a dobyvani hradu nejsou nicim, co by bylo potreba nejak moc casto, tak by IMHO v pohode stacilo je odehrat ciste podle klasickych DrD PPE-Svet, bez ohlednu na to ze v DrD+ maji _postavy_ jine ciselne bojove charakteristiky.)

wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.1.2009 14:04  24267
FeanorDobýjecí stroje pobavily, díky :D (dobývací? ;)

"Dyt prece na takto vysokych urovnich jsou uz zivouci legendy a legendy chteji delat legendarni ciny, ciny o kterych si budou vypravet cele generace prostych lidi. Nebo vladnout."

Problém je, že většina takovýchto legend, o kterých si lidé vypráví, končí třemi způsoby:

1) Legenda zmizela a "údajně" se občas objeví/objeví se až bude nejhůř/jednou za sto let/etc.
2) Legenda umřela v hrdinském souboji.
3) Legenda se usadila a žila šťastně až do smrti (včetně vládnutí, apod.)

Co z toho může hráč (kromě druhé varianty) snadno odehrát? IMHO nic, takže je asi lepší se po dosažení takovéto varianty (poté, co PJ dojdou nápady, jak přidat patnáctého megasilného bosse, který chce zničit planetu) dohodnout, vytvořit novou postavu a třeba slýchat o té staré v hospodě~
feanor 18.1.2009 13:14  24266
Bouhivsechno co jsi napsal je krasny. Ale trochu me tam vadi to, ze tam velice malo uporteby sve dovednosti. Tohle vsechno jsou schopny i resit postavy 1. urovni. Navic se pak z toho stava spise kecaci RPG(coz me nevadi, ale nekterym hracu ano). Proc by se mel bojovnik na 15.u zaobirat nejakym urovnavanim sporu mezi kralostvi pri kterem si nekolik sezeni prakticky nezabojuje. Kdyz ma hrac jako povolani bojovnika tak se da predpokladat ze chce bojovat.
Dyt prece na takto vysokych urovnich jsou uz zivouci legendy a legendy chteji delat legendarni ciny, ciny o kterych si budou vypravet cele generace prostych lidi. Nebo vladnout.


Cose tyce tech mechanizmu. V soucasnosti to resim jako formou pribehu. Hraci jsou soucasti armady ktera dobyva jeden hrad. Nicmene jakozto spravni hraci jsou velmi iniciativni a proto svym velitelum nabizeni sve napady(vyroba dobyjecich stroju, vedeni utoku na jednotlive casti hradu,....). Ted se dostavam do sitace, ze opravdu nevim jako laik, jak to bude realne. Proto jsem tu taky vznesl otazku, jestli nekdo nepokousel sestavovat nejaky armady.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 12:51  24265
Feanor"uved neco co je mene klisoidniho a bude to takto zkusene hrace bavit"
To zni jako kdyby zkusene hrace bavily jen klisoidni zapletky/situace, s cimz si dovolim nesouhlasit.
Nicmene ruzne hrace bavi ruzne veci. Nekdo si libuje v mocenskych intrikach a pletichach (na coz uz vyssi uroven potrebujes, aby ses dostal do tech spravnych kruhu); nekdo muze travit mesice patranim (na ktere se da navesit spousta zapletek) po vzacnem drahokamu, protoze touzi vsadit si ho do mece/hole/diademu; panovnik muze vyslat jednoho clena druziny na diplomatickou misi do vzdalene zemes hodne odlisnou kulturou, ten se tam neumyslne (kvuli tem kuturnim rozdilum) dostane do problemu a zbytek druziny ho z nich pojede vytahnout (coz bude brusleni na tenkem lede, protoze museji vsechno urovnat, ne situaci zhorsit), ... to jsou vsechno veci ktere IMHO nejsou "pod uroven" zkusenych postav a hracu.

"pak stravim spoustu casu nad aplikaci techto veci do mechanizmu drd+" Nabizi se otazka, do jake miry je nutne to aplikovat do _mechanismu_ a jestli nestaci aby to fungovalo _plusminus_ uveritelne a pritom to bylo dostacujici pro potreby pribehu a sveta.
"Nejlip je to videt na tech armadach. Jaky pouzit model souboju? Jak napocitat parametry oddilu? Je vhodne pouzivat zkusenostni model z plusek i pro oddily?" A jak moc je z hlediska _pribehu_ zajimave resit to do takovychhle detailu. Jak casto budes _skutecne_ potrebovat odehravat bitvu takto podrobne?
feanor 18.1.2009 12:27  24264
Wolfinojo, to mas pravdu. Snazim se takovi veci cist, ale pak stravim spoustu casu nad aplikaci techto veci do mechanizmu drd+ a to jeste s ne optipalnim vysledkem.
Nejlip je to videt na tech armadach. Jaky pouzit model souboju? Jak napocitat parametry oddilu? Je vhodne pouzivat zkusenostni model z plusek i pro oddily? Takovych problemu je spousta a to nejen u armad.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt