DutchS uměleckými školami zkušenost nemám. Osobně beru spojení slov "škola" a "umění" jako výrazný protimluv. Naučit se dá řemeslo, ne umění. Tím pádem i řemeslo kolem umění, kterého je plno. Samotné umění ne.
Prospěšně působící osobnosti na takových školách nejsou vyloučeny, viz pan Navrátil. On byl historik, nikoli skladatel, měl tedy co učit. Představa, že někdo učí, jak se správně dělá umění, se mi velice příčí. Nikdo neví, jak se správně má umění dělat, kdo si to myslí, nebo ještě hůř to učí, je pouhý prznitel talentů. Nebo stvořitel řemeslníků.
Diskvalifikace AI v otázkách umění nastává již na startu. Umělecká tvorba je osobní a individuální projev niterného talentu a potřeby. AI žádnou osobnost, talent ani potřebu nemá, je to stroj. Nic svého nevytvoří, jen papouškuje fráze. V tom připomíná mnoho člověků, ovšem, ale ji samotnou to nijak nepolidšťuje. Spíš je tím demonstrována prázdnota a ideologií naroubovaná tupost oněch jedinců.
Jak se ukázalo, hudební soubory nedovede AI ani analyzovat, to mne překvapuje. K tomu se možná časem algoritmy dopracují. |