Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 13:27  261
NoirNo tak jeste jednou - muj nazor je, ze pokud hrac chce, aby se postava vyvijela tak a tak, musi se podle toho ta postava chovat. Jenom pouhe "chteni" nestaci.
noir 20.4.2006 12:43  260
Bouchi: Ale jo, tomu všemu rozumím. Jen jsem se snažil upozornit na situace (IMHO docela časté), kdy tyhle pohledy selhávají a kdy je opravněné tvořit si postavu, jak chce hráč. Pokud to nějak nenarušuje rovnováhu hry (a tohle myslím nenarušuje), pak nevidím důvod, aby PJ postavě bránil v libovolném vývoji její postavy.
Ještě k bojovníkovi zbabělci: V Sedmi statečným byl očividně nejlepším pistolníkem ten zbabělý, který odmítal střílet-když to pak udělal, zastřelil během pár vteřin oboučuč asi osm nepřátel (a pak zemřel)...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 12:39  259
NoirDomnivam se, ze _v_prumeru_ bude bojovnik-zbabelec postupovat pomaleji.
To fakt pisu tak neschopne, ze z toho neni videt, ze je dle meho nazoru samozrejme nutne kazdy pripad posuzovat individualne, nicmene ze ze statistickeho hlediska IMHO proste bojovnik-zbabelec bude postupovat pomaleji nez bojovnik chrabry, ze carodej bojechtivy nebude venovat dostatek casu rozvoji sveho povolani, zatimco carodej venujici se naplno carovani nebude mit dost casu pro tak rychly rozvoj fyzicky jako bojovnik, atd. atd.?
noir 20.4.2006 11:58  258
Bouchi: Ale já rozumím tomu, co se snažíš říct. A já se snažím popsat, co mi na tom nesedne. Ano, naše pohledy se trošku kříží.
Proč by měl bojovník-zbabělec postupovat po úrovních pomaleji? Vpodstatě nedostane jen 3 body za "použití schopností (a i to možná ano, pokud třeba něco skvěle vyjedná nebo svými obecnými dovednostmi zjistí), což může hráč snadno dohnat dobrým roleplayingem, ne?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 11:52  257
NoirHele, asi to neumim vysvetlit strucne a momentalne nemam cas to rozepisovat podrobne. takze pokud si porad nerozumime, budes muset pockat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 11:51  256
NoirAle v souctu si je oba muzou zvysit o 20.
Pujde-li o bojovnika zbabelce, tak mu nejspis bude mnohem dele trvat postup po urovnich, tudiz mu budou primarni vlastnosti stoupat pomaleji.
noir 20.4.2006 11:23  255
Bouchi:
To je ale pravda jen z části: válečník si přece může vyvolenou bojovou vlastnost zvýšit až o +14(nebo 13?), zatímco mág jen o 10(nebo 9?) A ostatně proč by čaroděj nebojoval víc než bojovník? Co když půjde o bojovníka zbabělce, který se boji vyhýbá a snaží se konflikty okecat? Případně zahajuje boj vrhem oštěpu (t.j. promrhá stejný čas jako mág na seslání štítu). Tomu by pak tím pádem automaticky nestoupaly ani primární vlastnosti?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 11:07  254
NoirJiste.
Ale vezmi si to takhle: Carodej, ktery se venuje naplno svemu povolani, si automaticky zvysuje vuli nebo inteligenci, plus ma veskere schopnosti ze sveho povolani vyplyvajici.
Pokud by si zaroven mel stridave zvysovat jen silu nebo obratnost, musel by se bojovani (at uz naostro nebo treninkovemu) venovat v temer takovem rozsahu jako bojovnik. A to je proste IMHO casove nezvladnutelne.
apexx 20.4.2006 10:55  253
No, ono to opravdu tak trochu nabada k tomu, aby byl carodej i trochu bojovnikem. Pokud napriklad druzinu prepadne nekolik nepratel a carodej si vycerpa ty sve 2-4 kouzla, a boj stale pokracuje tak mu nezbývá nic jiného, nez vzit hul a jit na to. Muj carodej to doplnuje jeste zamerenim na vrhaci zbrane.
noir 20.4.2006 10:45  252
Bouchi: Souhlas s tím, že by rozvoj postavy měl mít logiku. O tom žádná. Ale ten typ bojového čaroděje, o němž píšeme jde logicky právě cestou zvyšování jen (nebo většinou) dvou sekundárních vlastností:
Nosí těžké zbroje, bojuje nablízko očarovanými zbraněmi, snaží se protivníka zasáhnout. Charismu moc nepoužívá-nač taky, od toho má kouzla. Bojuje většinou nablízko holí, takže zvyšování zručnosti je nesmysl. Z toho se mi zdá, že bude zvyšovat jednoznačně JEN sílu a obratnost (plus primární vlastnosti, jimiž kouzlí).

bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 10:38  251
NoirVzdyt pisu, ze se mnou nemusite souhlasit.
Podle me je zase krok spatnym smerem, pokud by si postava zvysovala vedlejsi vlastnost ciste podle vyberu hrace, aniz by to bylo herne podlozeno (viz muj extremni priklad s kouzelnikem lezicim furt v knihach - podle litery PPH edice A by si i tak mohl kazdou uroven zysovat silu nebo obratnost, prestoze by to bylo v rozporu s koncepci tvorby postavy - tam se prece taky neprideluji body do vlastnosti libovolne, ale mely by byt podlozene zivotopisem postavy).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 10:33  250
HecrasDle meho nazoru (s nimz samozrejme nemusis souhlasit) proste postava, ktera se naplno venuje svemu povolani, proste nema sanci, aby se zaroven soustredila na dostatecny rozvoj pouhych dvou vedlejsich vlastnosti (tj. aby si kazdou uroven mohla zvednout jednu z nich). Par urovni to pujde, odhadem tak na zvednuti o +3, ale pakuz by to proste nestihala. Pokud bych na to mel pouzit/vymyslet nejaky mechanismus, tak neco jako nadhodil xKiv v poslednim odstavci prispevku 242.

242
noir 20.4.2006 10:29  249
Hecras:
IMHO pro zvyšování síly je dostatečné dost dlouho nosit velmi těžká brnění, útočit na blízko, hopsat a podávat nějaké ty atleické výkony.
Bouchi:
IMHO je to krok špatným směrem, zase to o trošku víc bere hráči postavu a dává ji o to víc do rukou PJ...
Kouzelník v +ku je IMHO jako dělaný na boj zblízka-naboostuje se (magické zbroje, drčí štíty, ledové čepele apod) a pak je pro boj zblízka skvělý-vždyť velká část kouzel si o tenhle přístup vysloveně říká!
hecras 20.4.2006 10:23  248
Bouchi No a jen pro pořádek, co by měl kouzelník dělat aby si mohl každou úroveň zvišovat vedlejší vlastnost a přitom měl všechny výhody a vlastnosti svého povolání.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 20.4.2006 10:08  247
Noir [244]: Vubec nebo jen velice pomalu. Rozhodne ne automaticky (tj. jen proto, ze by hrac rekl "chci si zvysit tuhle vlastnoat"). Ostatne v edici B je to takto formulovano.

Hecras [245]: Spatne jsi me pochopil. Carodej, pokud se skutecne zodpovedne venuje svemu povolani, by byl v zlepsovani fyzickych vlastnosti znevyhodnen zkratka proto, ze tomu zlepsovani uz tolik casu venovat nemuze.
Pokud se ovsem profiluje hlavne jako bojovnik s holi, pak tim samozrejme utrpi pro zmenu jeho kouzleni (protoze mu nevenuje tolik casu kolik by mel). Cili coby PJ bych ho v takovem pripade napr. nenechal pri prestupu naucit se ctyri nova kousla, ale treba jen tri ci dokonce dve.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt