Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18973 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.2.2024 12:08  24810
Stejně si myslím, že poměrně významná část současných uživatelů vinylu jej začala preferovat hlavně proto, že digitál se totálně zprofanoval vlastní bezuzdností. Těžko bych bez existence kvanta digitálních zprasků začal uvažovat o vinylu, těžko bych podstupovat to martyrium. Ale výsledky stojí za to, a przniči zvuku si můžou trhnout nohou. To ale neznamená, že se do nich nebudu trefovat, s tím ať nepočítají.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.2.2024 12:05  24809
Dutch & puschpullDěkuji, pánové.
Je s podivem, jak je v této věci hudební průmysl jinde, než jiná kulturní odvětví. Lze argumentovat výtvarným uměním, originály nám nikdo nepřekresluje podle současných trendů, pokud má dojít k restaurování kvůli degeneraci materiálu, vše se pečlivě až pietně vrací do původního stavu. Totéž architektura, která má jistá specifika, neboť musí být užívána, takže do problematiky promlouvají i jiné technické aspekty než umělecké, např. aby nám nespadla na hlavu. Nebo film, který se opět v rámci digitalizace snaží vyzdvihovat co nejvíce věrně z původního filmového pásu. Pokud dojde k deformaci (saturace barev, změna kontrastu, tonality, dodatečné vyžehlení detailů, atd..), je takový produkt po zásluze strhán. Ve filmové branži je této stránce remasteringu věnována vysoká pozornost. V naprosté většině jsou vydavatelé cepování a tlačeni k zachování autenticity. Možná je to proto, že oko většinového diváka vady vidí zřetelněji, než je běžný posluchač schopnen vnímat vady zvukové. Já obojí ale vnímám jasně, přece nésu slepé, hluché ani tupé.
U muziky do zvuku hrabe každý jouda a nedovzdělanec, stádo produkt spokojeně odhýká. Osvětu v tomhle směru považuji za více než žádoucí.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.2.2024 11:28  24808
DesdichadoNo, co by. Tak dlouho mládenec šibalsky pomrkával, až mu to zůstalo.

Upřít Naomi SV imaginaci v prezentaci nelze. Má všestranný talent, dovede zaujmout, vyčlenit se. To je hřivna, kterou nutno udržovati vykopanou. Hra na harfu s miliónem strun nutí interpretku do soustředěnosti, tím její výraz získává na tajemnu až záhadnu, současně ladné pohyby doplňují vizuální vjem do určitého hand baletu. Mikro i makro pohyby včetně mimiky jsou pro vjem velmi milé, současně pro zevlouny značí jasně stanovenou nedostupnost. Madam si toho je zcela jistě vědoma. Barvičky, bubble-gum, fialová spona ve tvaru harfy, solidní vizážistka, mimo jiné. Přitom nic na sílu. Radost sledovat.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 23.2.2024 09:04 - Oblíbené kluby (06:31) 24807
DěkujiJudith [24795]:
▶︎ Nostalgia Progressiva | Maurizio BRUNOD, Giorgio LI CALZI, Boris SAVOLDELLI | Boris Savoldelli
Super tip!!
Parádní hudba!
:-)
dutch Dutch 23.2.2024 08:39  24806
Když člověk chce opravovat památku, tak je to pod bedlivým okem památkové péče a proces se nezývá restaurování. Snad jednou přijde doba restaurovací i do hudební branže a nebude se přemasterovávat, ale půjde se k původu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 23.2.2024 07:32 - Oblíbené kluby (06:31) 24805
Antony [24798]: hezky napsané. Souhlasím. Díky za osvětu.
:-)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 23.2.2024 01:59  24804
AntonyP.S.: Co má s tím okem?

No, když jsi zmínil harfu ... tak Naomi má novou písničku (resp. skladbičku, protože nepěje):
Pure Imagination (Willy Wonka)
Netvrdím, že to pasuje hudebnímu vkusu každého soudruha či soudružky ... ale je to milé, řekl bych. A kreativitu by mohla vyučovat. :-)

Ovšem fčil mi tu hraje něco zcela jiného:
Bohuslav Matěj Černohorský - Laudetur Jesus Christus – ofertorium pro čtyřhlasý sbor, orchestr a varhany (1729) - u příležitosti toho, že oslavil pěkné 340. narozeniny.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.2.2024 01:19  24803
DesdichadoVidíš, tady se krásně ukazuje, kde je hranice mezi vkusnou a nevkusnou parodií. Vkus máme ovšem každý svůj. Pro mne byl Yankovic zábavný (ten klip jsem znal), Martin křečovitě praštěný, EAV vyhřeznutí z úchylného Musikantenstadl.

Jen pro silné žaludky
(Od druhé minuty tvoje oblíbená harfa i s fešáckým harfenistou..)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 23.2.2024 00:08  24802
A dvě písničky vysloveně a vyloženě pro pobavení (po těžkém pracovním dnu):

Steve Martin (Saturday Night Live) - King Tut

"Weird" Al Yankovic - Amish Paradise (Parody of "Gangsta's Paradise") - lepší jak originál!
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 22.2.2024 23:52  24801
Antony [24787]: Ja, ja! Natürlich!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:40  24800
Matte Kudasai je v unplugged úplně jiná písnička. Takový zadumaný soft jazzík.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:39  24799
Jo, a na nápěv Čechy krásné, Čechy mé, budeme pěti "Špeky krásné, špeky mé".
Děkuji za inspiraci.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:37  24798
Mýtus digitálního remasteringu starších nahrávek

Digitálně remasterovaný zvuk starších nahrávek bývá občas mylně vydáván za lepší. Nemůže to být pravda už z logiky věci. Vztahujeme-li hodnocení zvuku k jedinému autentickému záznamu, tedy studiovému master tape, může být zvuk remasteru buď stejný (dobrý) nebo jiný (horší). Hudební dílo je umělecké dílo a u něj velmi záleží na zachování věrnosti originálu, nikoli na posluhování dobovým a osobním trendům. Pokud někdo tvrdí, že nějaký remastering vylepšil zvuk, říká tím jedině, že ten zvuk se od původního odlišuje a tím je tedy horší. Učebnicový protimluv. Že se dotyčnému navíc tento horší zvuk líbí, už jen napovídá o jeho dezorientaci ve světě audia.

Z technického hlediska každá nahrávka vydaná v digitálním formátu musela být pro tento formát patřičně masterována, aby byla přehratelná na domácích přístrojích. Protože zdrojem pro tuto finální podobu byl studiový master, jedná se o master z masteru, tedy remaster. Proces je proto nazýván remasteringem, čeština ekvivalent pro tento úkon nemá, převzali jsme původní anglický výraz a skloňujeme ho.

Výrazy jako digitální remastering, digitálně remasterováno, případně digitally remastered neříkají o zvuku vůbec nic. Proč by také měly? Vždyť vytvoření nového masteru pro digitální médium (hmotné či nehmotné) má z principu jediný technický úkol - vytvořit přehratelný digitální soubor v co nejlepší kvalitě. Pokud má být řeč o zvuku, pak jedině, že se tento proces zvuku nemá vůbec dotýkat. Má být identický se zdrojem. Však také zhruba do roku 1995 se vydavatelé remasteringem nechlubili, šlo o prosté převedení nahrávky do digitální podoby, bez ovlivnění zvuku. Vše bylo v pořádku, tyto CD edice jsou dodnes balzámem pro uši.

Laická představa, že sama (někdy velkou nálepkou na krabičce CD zdůrazňovaná) skutečnost remasteringu je nějaký technologický zázrak, kterým předchozí edice neprošly a proto jsou horší, je bláhová a svědčí o neznalosti problematiky. Kde vznikla tato chiméra, jak se nechali posluchači nachytat na klamavé slogany o lepším zvuku? Jednoduše, aplikoval se primitvní poznatek, že co hraje hlasitěji je efektnější, a hodně lidí na reklamu a laciné efekty rádo skočí. Marketing, nic víc.

Našli studioví chytráci, kteří zkusili na nových edicích něco "vylepšovat", aby mohli tahat peníze z kapes naivních hudebních fandů. Začali deformovat původní zvuk nahrávky směrem k atraktivnosti, a prošlo jim to. Nalhali důvěřivým posluchačům, že se jedná o nějakou rekonstruci zvuku, vylepšené snímání, kvalitnější digitalizační proces, a prošlo jim to taky. Tak si začali po roce 2000 troufat víc a víc, a zcela bezostyšně ničili původní zvuk, aby každá další CD edice byla ještě efektnější a lépe prodatelná. Nahrávky z 50. až 80. let pak zněly lacině rádiově trendy ukřičeně, zvuk začal být poškozený za hranici snesitelného, zvukové spektrum se slyšitelně zbortilo. Stále jim to procházelo, ale někteří vnímavější posluchači se už nenechali zblbnout a postupně odhalovali podvody, kterých se na nich vydavatelé dlouhá léta dopouštěli. Dnes je vše jasně zdokumentované, změřené, graficky znázorněné, a zdálo by se, že už nikdo nemůže naletět. Opak je pravdou, mašina masteringového byznysu semlela sluchovou soudnost spousty hudebních fandů.

Dodnes existují důvěřivci, kteří takto zničený zvuk stále považují za lepší. Je samozřejmě věcí jejich volby, že poslechově preferují zničenou nahrávku, každý ať si konzumuje co chce, klidně i zkažené jídlo z popelnice, neboť moderní zvukové zprzněniny zhruba této "kvalitě" odpovídají. Těžko říci, čím to je, jestli jen prostá hluchota, či přivyknutí na onen deformovaný zvuk jako správný, ovšem na celé věci to nic nemění. Ale je vždy nutno v případě propagace takových blafů na rovinu říci - chutná ti to, fajn, tvoje věc, ale je to zkažené. Aby se náhodou někomu dalšímu, kdo podlehne hlasitému mlaskání, neudělalo špatně, když z neznalosti taky okoštuje.

Opakuji a zdůrazňuji - jediný správný remastering je ten, který do zvukového charakteru uskutečněné nahrávky vůbec nezasáhne. Ten, který nic nezmění proti studiovému originálu. Ten, jehož účelem je původní záznam pouze zvukově nedotčeně převést do cílového formátu. Jak jednoduché a snad právě pro tu jednoduchost jen vzácně dosažitelné. Je smutnou realitou, že v naprosté většině reedic se k originálnímu zvuku přistupuje jako k nepovedenému a chybnému, a různí technici se jej snaží "opravovat". Vždycky, zdůrazňuji vždycky, je tato změna k horšímu, neboť se ve výsledku dojde k jinému produktu než byl původní. Takový vnějším zásahem poznamenaný zvuk představuje jiné dílo, neboť změna přesáhla hranici originálu.

Zlepšení zvuku digitálním remasteringem je mýtus, nepravda, technický nesmysl. Ale chiméra byla vypuštěna a žije si vlastním životem. Že je novodobý remastering v drtivé většině zvukově horší lze jednoduše a objektivně prokázat měřením a grafickým zobrazením, subjektivně též poslechem. Výsledný remaster je nepůvodní, odlišný a poškozený. Ve zvukovém spektru vznikají ořezy a limitace, ty vedou ke clippingu, ke zvukové stísněnosti, obtěžující dynamické plochosti, nahrávka ztratí prostor, plastičnost, barevnost, hloubku, je deformovaná, pumpující, rozchrchlaná, rozemletá, je utrpení ji poslouchat. Ve srovnání s původní nahrávkou přesaturovaně řve, což byl asi záměr. Ale devalvace zvuku rovná se devalvaci hudby, což je v konečném efektu nepřekonatelná bariéra, která náročné posluchače o takto znehodnocenou hudbu zákonitě připravuje.
judith Judith 22.2.2024 23:36  24797
"Idole, idole, dej ty pracky dole!" na nápěv Beskyde, Beskyde... :D

Podobná parta přeudělátkovala i Dark Side Of The Moon pod názvem The Great Jazz Gig In The Sky, sbírám odvahu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:27  24796
Jak neprotestuju? Hrr na ně! Co si to dovolili, šmatat na idoly?
Ital nezná ten zázrak.. :)

[ 18973 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt