Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 13:06  28191
Judith 28186Vede. Každé poznání je užitečné. Každá zkušenost něco dává. I slepá ulička. Zkušenosti jsou nenahraditelné.
Je fakt, že v úplně primární rovině se dojmově umění projevuje jinak než názorová a praktická debata. Veřejným sdělením se sekundárně právě do této debaty o pocitech přirozeně dostáváme. Proto je dobré mít na paměti obojí mechanizmy, neboť se jim v praxi nevyhneme, i když mohou působit protichůdně. I kvůli tomu je konverzace o umění nejednoduchá. Vyžaduje znalosti a zachovávání principů analogických pro dosti rozdílné problematiky.
Jak libá tak nelibá díla poskytují energetiku, někdy vzpružující, jindy zhášivou, nebo konejšící, či trsací. Je jich hodně různých. Ku psaní některé vedou přímočařeji, s jinými je to o vykloubení zápěstí. Navíc, u každého se to projevuje jinak. Ovšem i to "jinak" je dobré si dávat najevo, jde o další úhly vidění, kterých bychom sami nedosáhli.
judith Judith 13.6.2024 13:03  28190
OliasJe určitě podnětné, když má člověk - podnět :-) Napadání je možná trochu silné slovo, to bych použila, kdyby někdo začal na druhé v debatě útočit stylem "jak si to můžeš myslet, ty jsi snad hluchej" a podobně. Což se v v diskusi o Topolových kvalitách jako pianisty myslím nestalo. Můžeme o Topolovi pokračovat, jestli chceš, máš pravdu, že mě existence oponenta vede k přesnějšímu vyjádření, přemýšlím nad tím od včerejška. Ale cítím tady i něco jiného.

Mě úplně nejvíc dokáže vytočit, když mi někdo napíše "respektuji tvůj názor". Slyším v tom něco jako "klidně si vykládej, co chceš, mně je to u prdele, nehodlám se tím vůbec zabývat". Přijde mi, že tu jde kromě témat samotných taky o jakousi ochotu vstoupit do konfliktu a unést ho. Mám dojem, že různá potenciálně kontroverzní témata nadhazuješ docela pravidelně a že pořád kroužíme mimo jiné kolem toho, jak moc čeřit hladinu. Tohle vnímám a úplně nevím, co s tím, protože prostředí a lidi tady zas tak dobře neznám. Což je výhoda i nevýhoda.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.6.2024 12:59  28189
Topol s pianem, projevem, hlasem, emocemi a náladou na jevišti - je to spojení, které rezonuje do morku kostí. K tomu excelentní texty (většinou)
Tak také funguje umění.

Nemusí to být suchopárný projev excelentního pianisty ...

Zkrátím to: Topolovi věřím. Při jeho projevu mám pocit, že mi hrajé a zpívá z duše.
olias Olias 13.6.2024 12:43  28188
..to se opravdu neslučuje s mými pocity, haha
olias Olias 13.6.2024 12:42  28187
Antony má určitě pravdu v ozřejmování sama sobě. Mnohdy až výzva k popisu vede k analýze vlastních pocitů. A ta výzva často bývá v potřebě napadání jiných pocitů ostatních. Jako příklad bych se vrátil k vyjádření, že Topol byl vynikající pianista..
judith Judith 13.6.2024 12:37  28186
AntonyO tom, co se mi nelíbí (aktivně nelíbí, ne jenom "hm, nezaujalo"), se píše dobře, ale je otázka, jestli to k něčemu vede. Pro mě je v situaci, kdy mě hudba osloví, hodně energie - něco se děje a já to vnímám jako důležité. Žádná kolébající spokojenost. Myslím, že v tomto aspektu umění funguje jinak než názorové nebo praktické debaty. Tam člověk našel to pravé, když nastane soulad. V umění se "to pravé" pozná podle toho, že neustále podněcuje, rozviřuje, a současně člověk cítí napojení. Nelibost, tedy ta aktivní, podle mě není absence libosti, ale právě absence napojení. Proto je jakékoli zaobírání se dílem, které mě aktivně netěší, frustrující - veškeré nápřahy míří do prázdna, dílo se děje mimo můj dosah, jenom mě tak různě zboku otravuje. Psaním můžu ventilovat tuto svou frustraci, což je druh energie, ale zas tak moc jsem vlastně nevystihla, což mě následně opět dere. Prostě to není trefné. Si myslím.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 11:36  28185
JudithSchopnost relevantně vyjádřit vlastní pocity je třeba neustále pilovat. Záleží-li nám na obsahu sdělení, ovšem.
Mám vyzkoušeno, že snadněji se píše o tom, co se nelíbí. Stejně jako obsáhlejší bývá polemika než prosté souhlasné přitakání. Nespokojenost vede k akci, spokojenost kolébá.
Je dobré snažit se o nalézání přiléhavých a přiměřeně odstupňovaných výrazů pro obojí. Pak je naše psaní sdělné a čtivé, současně trefným vyjádřením pocitů sami sobě leccos ozřejmíme.
judith Judith 13.6.2024 10:33  28184
AntonyMožná je přesnější, že mě netěší psát o hudbě, která mě nechytla. Nebo tedy psát mě těší, mám dojem, že jsem na něco přišla, ale už tak za hodinu bych to nejradši smazala, pořád se ptám, vážně je to takhle? A je k něčemu dobré to říkat? Přijde mi, že u "nelíbí" se člověk prostě chytne nějakého výrazného rysu, který ale může být úplně nahodilý.

Hlavně mám zkušenost, hlubokou a opakovanou, že pokud se podaří najít výraz, který odpovídá prožívání, je to jiné. Něco zaklapne, uklidní se, o kousek posune, promění. Tady tuhle schopnost bych si fakticky nerada rozdrbala, tu jsem tříbila hodně dlouho - a vnitřní spokojenost s tím, co člověk poslal do světa, je jediný relevantní ukazatel, na tom se myslím shodneme.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 09:50  28183
DutchDíky za statistiku. A taky za to, že jsem musel nahlédnout do řecké mythologie, abych se ujistil ohledně pojmologie. Rád jsem to udělal.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 09:47  28182
OliasVychutnej, proto to dělám.. :)
Obaly nejsou virtuálně nahraditelné, držet ten matroš v ruce dává zážitek. V historii klubu se vyskytují fotky, víc udělat nemohu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 09:42  28181
JudithVždycky se cítím hrozně, když se mi něco nelíbí,...
Neciť. Takhle to máš správně.
Já bych cítil hrozně, kdyby se mi něco líbilo hlavně proto, že to dalo práci.
dutch Dutch 13.6.2024 09:20  28180
AntonyJestli dobře počítám, tak tento rok už 44 rípanec. Slušnej oddíl. Něco poslouchám hned, u jiných čekám na správný čas (kairos). Díky.
olias Olias 13.6.2024 08:23  28179
AntonyBen Hura si vychutnám...ale bez toho krásného provedení přebalu to nebude ono..
judith Judith 12.6.2024 22:55  28178
Rozmanitost je veliká, bystří ucha i duchy a rozšiřuje obzory. Vždycky se cítím hrozně, když se mi něco nelíbí, protože ta práce za tím je ohromná, ale kdybych kecala, že líbí, cítila bych se hůř.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 12.6.2024 22:24  28177
Snažím se ctěnému publiku předkládat stylovou všehochuť. On si každý vybere to svoje a pryč odežene to nesvoje.

Strávil jsem ještě jistou dobu všemi dostupnými verzemi soundtracku Ben-Hur. Vždycky mne baví srovnávání.

Naleznul jsem 5 verzí.
1. Původní samostatné album (The Original Sound Track) nahraný v lednu 1959 římským symfonickým orchestrem pod taktovkou Mistra Saviny. Je to ten ripnutý, v CD verzi z roku 2012 má DR9 a tlačí do uší.
2. Filmová hudební stopa (The Film Score) nahraná M-G-M symfonickým orchestrem a sborem, řídil Miklós Rózsa osobně. Je ke slyšení ve mnoha verzích s outtaky a alternativními stopami, kdy hudebně je provedení velmi podobné soundtracku. 2CD z roku 1996 má DR11 a je v pohodě poslouchatelné. Edice z roku 2012 je na tom zvukově hůř.
3. V době vzniku alba z bodu 1. byla paralelně nahrána alternativní verze soundtracku s totožnými skladbami, tentokrát v Německu franckým symfonickým orchestrem (originální název je "Frankenland State Symphony Orchestra ") pod vedením Ericha Klosse. Od původní se liší hlavně tím, že neobsahuje sbory, ty jsou suplovány smyčcovým křovím.
4. Díky velkému úspěchu filmu se hudba z něj natolik populární, že o necelý rok později bylo nahráno Erichem Klossem pokračování soundtracku. Obsahovalo další skladby z filmu, co se na první album nevešly. Orchestr tentýž, opět žádné sbory.
5. V roce 1977 pojal Miklós Rózsa myšlenku nahrát největší hity ze soundtracků znovu i učinil tak s The National Philharmonic Orchestra and Chorus v Londýně. Zvuk je nabubřelejší, vytratila se dobová atmosféra. CD z roku 1985 má DR12.

Dohromady to celé dává skoro 7 hodin filmové hudby, kdyby to někoho zajímalo.. :)

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt