peca 296:
Problém 1: Obecné dovednosti nejsou profese. Je to něco míň. Kovářství neznamená, že jsi kovář, tvé schopnosti jsou omezeny. Nenaučíš se nic nového, co už umíš na 1. úrovni (kdy můžeš mít třetí stupeň). Systémové zvedání OD neexistuje.
Problém 2: Je to nesystematické! Jednou máš bonusy +2/+4/+6, pak +0/+3/+6, ondy pro změnu +1/+2/+3, aby toho nebylo dost, tak najdeme i +3/+6/+9. Proč? Má to nějaký důvod? Sochařství +3/+6/+9, ale kovášství +2/+4/+6? Některé OD jsou tak svými parametry dost zvýhodněné proti ostatním, což by se v jednotném "systému" stát nemohlo.
Problém 3: Zabere to moc místa. Místo jedné dovednosti se jich vypíše dvacet, což zabere místo, které by se mohlo věnovat něčemu užitečnějšímu (nebo by se ubraly stránky a produkt by byl levnější)
Problém 4: Je to celé proklatě neelegantní (IMHO). Některé OD dávají bonusy srovnatelné se schopnostmi postav na vysokých úrovních (viz. Boj proti zvířatům, jiné zase zřejmě nedělají nic (Zacházení s magickými předměty).
298: Hm, DnD 3,5 tohle umožňuje, Shadowrun tohle umožňuje, IMHo to jde :o) |