Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 21657 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 16.11.2024 15:39 - Oblíbené kluby (18:10) 34800
Kdybys měla má panenko sto ovec ...
Jo, hudba je věc složitá a nezná hranic!

A etnické vlivy ovlivnily například Janáčka ... pravda moravské, nikoliv třeba čínské. ;-)
judith Judith 16.11.2024 15:36  34799
DutchJak to mají extroverti, opravdu neposoudím ;-) Akorát jsem zjistila, že když člověk mlčí hodně moc a hodně dlouho, není to prostě dobrý.
dutch Dutch 16.11.2024 15:06  34798
U HiRes Vinyl opět parádní zásek: Stan Getz + João Gilberto feat. Antonio Carlos Jobim - Getz / Gilberto (2024). Lehká pohoda.
dutch Dutch 16.11.2024 15:01  34797
JudithTo právě tak úplně není. Slovo má být sebeodhalením. Často to bývá jen trapná póza. Tady tomu tak není, což je fajn. Ale je fakt, že extroverti se musí k sobě nějak prokecat, ale tomu já nerozumím. To je jiný vesmír. :-)
judith Judith 16.11.2024 12:03  34796
DutchRozumím a částečně souhlasím :-) ale to bychom si moc nepokecali a třeba se na k hudbě, která tohle umí, vůbec nedostali. Tiše kontemplujících může být v diskusním kruhu jen určité procento...

Obecně vzato, jde o to naučit se zacházet se vším, co bylo člověku dáno a co vypustil z láhve, najít vhodnou příležitost pro čiré bytí stejně jako pokus o artikulaci.
dutch Dutch 16.11.2024 11:27  34795
JudithA není právě to analyzování, touhou zmocnit se toho co má být skryto? Věčné hledání důvodů, smyslu a souvislostí, které se v jediném okamžiku setkání s realitou bortí jak domeček z karet. Např. Arvo Pärt s vnitřním tajemstvím o sobě samém pracuje úžasně. Ticho na kterém byl vybudován svět. Ticho, které rodí čistý zvuk s DR 1000.
judith Judith 16.11.2024 11:23  34794
DesdichadoMusím si dohledat Kdybys měla má panenko sto ovec. To mě zaujalo, jakou lidovka způsobila rutyku. No a pak ten deštník. Rozličné jsou cesty osudu, vážně jo.
judith Judith 16.11.2024 11:21  34793
AntonyS významem artikulovanosti a utvořenosti souhlasím, bez nich bychom skutečně artificiální hudbu neměli. Spíš jsem se snažila popsat zážitek, který mě překvapil jak kvalitou, tak intenzitou, což asi bylo patrné :) přičemž mě zaujalo, že se vlastně obejde bez katarze, nepotřebuje kulminovat a opadnout, může prostě jen tak být a energizovat plynule. Jako bych okusila něco dosud nepoznaného, velmi podnětné.

S Afrikou a jinými jmenovanými oblastmi v hudbě míním skutečnost, že každý přirozeně vnímá něco jako svoje "doma", i kdyby v tom přímo nevyrostl. Určitý typ krajiny nebo klimatu mu zkrátka sedí a s něčím v něm rezonuje. Možná to souvisí s minulostí, do které jednotlivec nedohlédne, kdo ví. Něco zkrátka máme v krvi.

Dlužno zvýraznit, co mi v rauši uteklo ze zřetele, že AVALANCHE KAITO propojují různé civilizační okruhy a tradice. V tomto je i přínos "folklóru" velmi vzdálen funkci ornamentu, etnická hudba zde vstupuje do živé a plodné interakce s odlišným kulturním prostředím a realizuje se v autorské podobě, čili se záměrem. To je důležité.
judith Judith 16.11.2024 11:07  34792
Pak je otázka, co ten přetlak vytvořilo - jestli růstové podněty, skutečný přetlak DUCHA (mám dojem, že Dutch klade důraz na toto slovo), nebo nějaký druh vnitřního konfliktu, který si říká o uvolnění. Které může, ale nemusí přinést proměnu, vhled - může se jenom točit v kruhu a roztáčet spirálu stále víc. Celá naše západní civilizace je na konfliktu založená, ve smyslu střetu různých motivací a potřeb ve společenství, které rozsahem a komplexností přerostlo rozměr tlupy. Konfliktům se nevyhneme, jsou do velké míry pohonem lidské snahy a nakonec i růstu, jen bych zkrátka jako vnímatel pečlivěji rozlišovala, čemu se oddávat a co si k sobě pouštět. Ale to si musí každý vyladit sám.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 16.11.2024 10:23 - Klub Hudební klub (17:40) 34791
DutchTvořit by se mělo z vnitřní potřeby. Z přetlaku ducha.

Absolutně!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 16.11.2024 10:22 - Klub Hudební klub (17:40) 34790
JudithEtnická hudba ve smyslu historického folklóru, tedy kulturní tradice, je regulérní a v podstatě neopominutelný inspirační zdroj. V tomhle smyslu mne podíl jakékoli etnické hudby v hudbě současné vůbec neruší. Že je podíl africké hudby dominantní vyplývá ze skutečnosti importu Afričanů do Ameriky v otrokářských dobách, což bylo hezkých pár století. To se muselo nutně podepsat. Jiné etnické vlivy prosakují dodatečně také, postupně a jinými způsoby. Například tím, co se nepěkně nazývá globalizací.
Současně poznamenám, že z hlediska samotných principů vzniku a existence hudebního umění je žádoucí jak artikulovanost, tak vymyšlenost a utvořenost. Bez nich by artificiální hudba nevznikla. Ventilace ve smyslu kreativity je ustanovujícím aspektem.
Na závěr si položím otázku, zda je čirá etnická hudba bez příkras, tedy v původní místní roli, vlastně hudbou z hlediska tvůrčího a nepragmatického. Neboť její existence byla často ryze funkční, jako např sdělovací, motivační (lov, boj), nábožensko ideologická, atd. Takové divorodé častušky.
dutch Dutch 16.11.2024 10:03  34789
Dnes na kotouči Beethoven, 3 Symfonie „Eroica“ v interpretaci České filharmonie pod vedením Paula Kletzkého.
dutch Dutch 16.11.2024 09:56  34788
JudithOtázka jestli vytvořila. Možná odhalila. Ale rozumím a částečně se ztotožňuji. Umění pro umění je nešvar. Tvořit by se mělo z vnitřní potřeby. Z přetlaku ducha.
judith Judith 16.11.2024 09:30  34787
Myslím, že evropská kulturní tradice s konceptem katarze především ventiluje problémy, které sama vytvořila. (O tom koneckonců píše i ten Steiner.) Vlastně se nedotýká jádra, ne nutně, spíš svádí napětí skrze gradaci k velkému finále, kde všechno bouchne, tak se dají popsat různé ty opery a symfonie.

Jen nápad.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 16.11.2024 01:39 - Oblíbené kluby (18:10) 34786
Další, z větší části armádní, okno c. a k. monarchie (místy až takové cimrmanovské):

Karel Komzák starší (I.) (* 4. listopadu 1823 Netěchovice – † 19. března 1893 Netěchovice) byl český kapelník a skladatel.
Jeho otec byl kovářem na panství Koloděje nad Lužnicí u Vratislavů z Mitrovic, jeho matka byla zámecká komorná. Od 6 let hrál na housle a v devíti letech již zastupoval varhaníka při bohoslužbách v kolodějské zámecké kapli a bavil zámecké hosty. Otec trval na tom, aby se naučil řádně německy a syna nechal zapsat do školy v pohraniční obci Weikertschlag v Dolním Rakousku. Po dvou letech pokračoval ve studiu na pedagogickém ústavu v Českém Krumlově. Již v této době hrál na téměř všechny hudební nástroje a zvládal řízení chrámového sboru. Hraběnka Karolina Marie Anna Vratislavová, mu dopomohla k místu vychovatele a varhaníka v Zemském ústavu pro choromyslné, kde působil plných 19 let. Z pacientů dokonce sestavil orchestr, se kterým koncertoval i před císařem Františkem Josefem.
V roce 1865 přijal nabídku na místo vojenského kapelníka 11. pěšího píseckého pluku. V době nástupu do funkce sídlil pluk v Tridentu v Itálii (tehdy součást Rakouska). Pluk často měnil místo pobytu. Od roku 1866 sídlil pluk v Linci, od r. 1871 v Hradci Králové, od r. 1874 v Praze a od r. 1877 v Plzni. Komzákova kapela tak získávala stále větší slávu a popularitu v celém Rakousku. Na repertoáru měla populární skladby Johanna Strausse, Franze von Suppé a Verdiho a také líbivé skladatelovy úpravy českých národních písní, což přispívalo k jeho oblibě. V době působení pluku v Plzni, hostovala kapela i v lázeňských letoviscích Karlových Varech a Mariánských Lázních. V letech 1879–1880 nastudoval pro tato vystoupení i Slovanské tance Antonína Dvořáka. V roce 1881 převzal řízení kapely německého pěšího pluku č. 74 Nobile. U tohoto pluku vládla železná německá disciplína a kapela dostala zákaz hrát české národní písně. 9. října 1881 kapela tento zákaz porušila a zahrála píseň Kdybys měla má panenko sto ovec. Obecenstvo se přidalo a celý koncert se změnil v bouřlivou demonstraci. Výsledkem toho všeho bylo, že kapelník podal výpověď a požádal o definitivní pensionování. Nechal se však přemluvit a pokračoval v činnosti jako kapelník 88. pěšího berounského pluku posádkou v Praze. Zákaz uvádění českých písní byl sice vydán všem vojenským kapelám, ale obecenstvo si vynutilo, aby byl brzy odvolán.
V jeho díle pokračovali další Karlové: syn a vnuk. Autorství jednotlivých skladeb je dodnes problém i pro hudební vědce. Pokud nejsou díla signována, jsou si žánrem i instrumentační technikou velmi podobná.

Karel Komzák mladší (II.) (* 8. listopadu 1850, Praha – † 23. dubna 1905, Baden) byl český hudební skladatel a dirigent.
V roce 1886 byl jmenován rakouským zástupcem na Mezinárodní konferenci ve Vídni, která stanovila normativní závazné ladění. V roce 1886 byl říšským válečným ministerstvem pověřen úpravou a novou instrumentací rakouské státní hymny. Haydnova skladba Zachovej nám, Hospodine prošla v průběhu let mnoha změnami a Komzák dostal za úkol znovu zavést původní podobu. To byla svým způsobem převratná událost, aby český skladatel byl pověřen úpravou rakouské státní hymny. 20. dubna 1890 byla nově upravená hymna předvedena v premiéře Komzákovým orchestrem, byla schválena, vydána tiskem a oficiálně zavedena.
Na Neděli velikonoční 23. dubna 1905 se měli zpěváci z Badenu a Vídně sejít v obci Dreistetten u populárního selského komika a majitele hostince Nový svět. Skladatel naskakoval na poslední chvíli do vlaku, ale rozevřený deštník jej strhl zpět a spadl pod vlak. Posmrtná pitva však ukázala že příčinou smrti byl srdeční záchvat, který jej postihl v okamžiku pádu. Pod kola vlaku padl již mrtev. Byl pohřben s velkými poctami na badenském hřbitově. Pohřbu se zúčastnilo mnoho jeho obdivovatelů z Badenu i z Vídně. Ještě téhož roku byly jeho ostatky převezeny na vídeňský ústřední hřbitov a uloženy v čestném hrobě. Nad hrobem byl postaven bronzový pomník v životní velikosti.

Karl Komzák vnuk (III.) (* 20. května 1878, Innsbruck, Tyrolsko – † 5. září 1924, Vídeň) byl rakouský hudební skladatel a dirigent.
Krátce před jeho smrtí probíhalo několik soudních sporů týkajících se Komzákovy činnosti jako majitele zařízení na chov a výkrm drůbeže v Maria-Lanzendorfu. Přestože byl odsouzen podle občanského práva, nebyly pro Komzáka žádné trestní sankce.

Ve valčících atp. konkurovali Straussům.

A tak je dám dohromady a kde je uvedeno přesně kdo (snaha je), tam to uvádím:
Amalien Walzer (1861- dedicated to Amalie von Obentraut) - otec
Volksliedchen und Märchen, Op. 135 - otec
Mikado Waltz - otec
Volapuk, Polka francaise - otec
Erzherzog Albrecht Marsch - syn (v rozporu s tvrzením u videa)
Laßet uns das Leben genießen, Marsch Op. 127 (Vindobona-Marsch Op. 127) - syn
Bad'ner Mad'ln - Walzer, Op. 257 - syn
Den blonden Mädchen - Walzer - syn
Sub Rosa (In Secret), Op. 172 - syn
Warschauer Mäd'In - Walzer - syn
Útokem - kvapík - syn (asi) (no, šlo by to asi zahrát líp)
Caraffa-Marsch, Op. 243 - syn
Feinsliebchen, Polka mazur, op. 123 - syn
Galopp, op. 303 - syn
opera Edelweiss - předehra - syn
In Der Zaubernacht, Walzer, Op. 308 - vnuk
München - Wien, ein Sinn - Polka française, op. 154 - vnuk
Pohádka, op. 135 - který nevěda

Josef Wodrazka ???
Hoch Habsburg ???
Habt Acht, Marsch (nahráno 1906)
Viva Trieste Marsch

Johann (Jan) Nepomuk Král (Mainz, 14 september 1839 – Tulln an der Donau, 1 januari 1896) was een Oostenrijks componist en militaire kapelmeester van Boheemse afkomst.
Narodil se v hudební rodině, jeho otec Josef Král byl hobojistou ve vojenské kapele pěšího pluku č. 35 a později dirigentem městské kapely v Mohuči, ale jeho dědeček Martin Král byl také hudebníkem v Kralovicích.
Hoch Habsburg, Op. 86
Brucker Lager Marsch
Brucker Lager Marsch - zcela jiné provedení s úvodním komentářem a "na místě činu" v Bruck an der Leitha (Most nad Litavou)
Cursalon Polka (hraje automat)
Für Kaiser und Vaterland (bacha, hraje Česká Filharmonie! Diriguje Václav Neumann.)
Emilie Mazurka (bacha, hraje Česká Filharmonie! Diriguje Václav Neumann.))
Österreichischer Militärmarsch "Philippovich"

Johann Stern nezjištěno nic, ale do českých vojenských kapelmajstrů by zapadal (Johann Stern von Gwiazdowsky - důstojník /1826–1892/ to asi nebude, ale kdoví ...)
Szveteney-Marsch


Carl Franz Stenzl (* 1829 Vídeň – 12. listopadu 1864 † Vídeň) byl rakouský hudebník, dirigent a divadelní skladatel.
Gablenz-Marsch
Ludwig Karl Wilhelm svobodný pán von Gablenz (19. července 1814 Jena – 28. ledna 1874 Curych) byl rakouský generál. Pocházel ze Saska, v rakouské armádě sloužil od roku 1833.
Ve válce s Pruskem dosáhl jediného rakouského úspěchu ve vítězství u Trutnova (27. června 1866). V následujících dnech vedl svůj sbor v bitvě u Dvora Králové (29. června 1866) a nakonec i v prohrané bitvě u Hradce Králové.
Po celou dobu své vojenské kariéry byl vyznavačem luxusního stylu života, což mu mimo jiné umožnil sňatek s dědičkou bohaté bankéřské rodiny. Po krachu na vídeňské burze (1873) se dostal do vysokých dluhů. S žádostí o pomoc se obrátil na císaře Františka Josefa, císařský generální pobočník hrabě Bellegarde ale jeho dopis odmítl panovníkovi předat. V obavách o ztrátu prestiže Gablenz spáchal sebevraždu. Zastřelil se 28. ledna 1874 na návštěvě u svého bratra v Curychu, kde byl také původně pohřben. V roce 1905 byly jeho ostatky převezeny do krypty v Gablenzově památníku v Trutnově.

Inu, rakousko-uherská armáda byla zčásti spíš hudební a který pluk neměl českého-moravského kapelníka, ten jakoby nebyl (vyjma, z části, těch uherských).

[ 21657 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt