AntonyS významem artikulovanosti a utvořenosti souhlasím, bez nich bychom skutečně artificiální hudbu neměli. Spíš jsem se snažila popsat zážitek, který mě překvapil jak kvalitou, tak intenzitou, což asi bylo patrné :) přičemž mě zaujalo, že se vlastně obejde bez katarze, nepotřebuje kulminovat a opadnout, může prostě jen tak být a energizovat plynule. Jako bych okusila něco dosud nepoznaného, velmi podnětné.
S Afrikou a jinými jmenovanými oblastmi v hudbě míním skutečnost, že každý přirozeně vnímá něco jako svoje "doma", i kdyby v tom přímo nevyrostl. Určitý typ krajiny nebo klimatu mu zkrátka sedí a s něčím v něm rezonuje. Možná to souvisí s minulostí, do které jednotlivec nedohlédne, kdo ví. Něco zkrátka máme v krvi.
Dlužno zvýraznit, co mi v rauši uteklo ze zřetele, že AVALANCHE KAITO propojují různé civilizační okruhy a tradice. V tomto je i přínos "folklóru" velmi vzdálen funkci ornamentu, etnická hudba zde vstupuje do živé a plodné interakce s odlišným kulturním prostředím a realizuje se v autorské podobě, čili se záměrem. To je důležité. |