fotografo: Festivaly je neco jineho (to souhlasim), ale prorazit v ramci mainstreamu - na to jsou krome jasneho talentu dulezita jmena a marketingova zkusenost zeme (a tu naprosto nemame - ani jsme se ji nemeli jak naucit). Historicky jsme vzdycky zaujali svet bud se silnymi, predevsim (po)valecnymi, tematy nebo ceskoslovenskou novou vlnou.
Ano, se scenaristy souhlasim jako nejviditelnejsim problemem, ale ono se tim zivit je vec druha. A to se snoubi s tim odbytem a poptavkou, co jsem zminoval uz na zacatku. Za komousu to bylo zamestnani jako kazde jine a vsichni si byli "rovni". V "nove" nabyte svobode to clovek musi delat pro penize, takze se zivi psanim (s)hitu, aby mohl psat, co by ho bavilo. Je to byznys a novou, mladou generaci to proste nemotivuje. (Totez je vlastne s herci a rezisery.)
Pred cca 10 lety (po Trech bratrech) jsem se bavil s Honzou Sverakem a ten potvrzoval, ze byt tvurci, mit svou vizi a uzivit se proste nejde. A on jako stredni generace je unaven tim honenim se za mamonem a shaneni penez na projekty. Bude to zni hodne odvazne, ale kvuli nasi cesky alibisticky a prospecharsky povaze svoboda vzala tvurcum jistotu a vitr z plachet.
Zrovna In Westen nichts Neues boduje jen diky zname predloze a valecne soucasnosti (zvlaste u politizovanych Oscaru). Bez Ukrajiny by byl zajem polovicni, to ti garantuju. A ty negativni reakce by prevladly. |