Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 26534 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 14.3.2025 23:38  38454
AntonyČlověk zvenčí, který nemá zažité způsoby uvažování v dané sféře a osvojený jistý korpus znalostí, má obvykle šanci 50 : 50, že přednese buď pronikavý postřeh, nebo děsnou kravinu. Myslím, že tohle znáš z obou stran :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 23:09  38453
JudithOpakuji - kontext doby. Přelom 60. a 70. let.
Tehdy se nejednalo o trendy, ale o objevitelskou touhu posouvat muziku dál. Tohle bych nezpochybňoval. To je jako srovnávat výpravy doktora Holuba s influencerskou návštěvou Malediv.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 23:07  38452
Judith"Spíš jestli člověk cítí, že je na svém místě, může se projevovat v souladu se sebou, dělá něco, co mu dává smysl..."
No, právě tohle bývá příčina většiny neshod v kapelách. Zabalená do obligátního - tvůrčí rozpory.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 23:05  38451
Judith 38447Kdyby se jednalo o jeden exces, řeknu, neuhlídal si to, nevšimnul si. Ale je to pravidlo. Tedy záměr. Kdyby si stanovil podmínky regulérnosti vydané podoby, prosadil by je.
SW remix je zhusta uveden jen jako drobná poznámka někde vzadu. Kupující se drží markantnějších znaků, jakým je zejména notoricky známý obal. A až někde v tiráži přijde na podvod, je pozdě.

Marketing. Nad jasně viditelnou informací, třeba ve formě pozměněného cover artu, by se každý pozastavil a neprodalo by se toho tolik. Čistý podvod pro prachy. Že se Woldemort k tomuto ochotně a opakovaně propůjčuje, je vedeno jen jeho touhou po zisku a úspěchu.
judith Judith 14.3.2025 23:03  38450
AntonyAnalogii s manželstvím nemíním na osobní vztahy v kapele. Spíš jestli člověk cítí, že je na svém místě, může se projevovat v souladu se sebou, dělá něco, co mu dává smysl... Uznávám, že odchody a rozpady můžou taky znamenat, že dary byly předány, že se vše zmíněné dařilo - až doteď.
judith Judith 14.3.2025 23:01  38449
Judith je momentálně dosti podezíravá vůči celému implantování klasické hudby do rocku či popu. Přečasto za tím čichá snahu ukázat, že my taky! děláme vysoké umění. Ať už jde o kompoziční postupy uplatňované v art rocku nebo symfonický metal. Což je většinou naleštěná sračka, co si budem povídat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 22:59  38448
JudithSituaci šťastného manželství těsně před rozvodem lze napasovat na většinu kapel v různých fázích vývoje. To nic neznamená. Jak se mezi sebou současně členové nesnášeli, a současně tvořili velkolepou muziku. Možná to pnutí bylo potřeba. Výjimkou byli snad jen GENTLE GIANT, jinak všude bylo furt něco třaskavého.
judith Judith 14.3.2025 22:57  38447
AntonySkutkovou podstatu prznění v podobě remixů nijak nerozporuji, jen se mi zdá, že věc možná není dobré tolik personifikovat. Wilson remixy provádí, ale někdo si ho na tu práci pokaždé najme a vydavatelem je - inu, vydavatelství. Nebo myslíš, že on osobně rozhoduje o tom, co bude napsáno v tiráži (nebo jak se tomu u desek říká) a jak se bude album k prodeji nabízet? Na druhou stranu, dost často je inzerován právě "SW remix", to moc jako zatajování nezní.

Hodně lidí slyší na to, že "předělané je lepší", až překvapivě mnoho. V tomto směru je osvěta velmi žádoucí.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 22:56  38446
Percy 38440Jo!
Naprosto vážně prohlašuji, že Percy je pro mne veliký a hluboký znalec tvorby GENESIS a LED ZEPPELIN. Přinejmenším. Srdcař a milovník, obdivuji to. Fakt, bez sebemenší ironie.
Však Judith na to ještě přijde.. Teď tě akorát tak z míry vyvedla, až kompozice šli.. Kam panenky, kam jdete.. :)
judith Judith 14.3.2025 22:51  38445
Percy_Můj point je: jestliže společně dělali to, co chtěli dělat, proč to poměrně záhy už prakticky nikdo dělat nechtěl? Jde asi o netradiční pohled a určitě z rychlíku, ale s odstupem se oslavovaní "staří dobří Genesis" jeví jako "šťastné manželství" těsně před rozvodem... ačkoli spousta dalších kapel se rozpadla ještě dřív a nemusí to znamenat, že byli nespokojení.

O Gabrielových důvodech jsem něco četla, no nezdá se mi, že by jeho sólová tvorba byla ambicióznější, pokud jde o vize. Ale opět, většinu desek jsem slyšela jenom párkrát, důkladněji mám pod kůží jen OVO a i/o. Sama bych o kapele rozumy trousit nezačala, zeptal ses :-)

Mimochodem, já moc nemám ráda v diskusi oslovování křestním jménem. Zbytečně se potom plete, kdo je kdo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.3.2025 22:50  38444
Judith 38430
Tím, že myšlenku rozvinu a posunu, nijak nepopírám její původní smysl. Netvrdím, že by konkrétně W. byl nějak umělecky falešný, nejspíš si to věří. Ale krom toho provádí věci, s nimiž nejenže nesouhlasím, ale považuji je za naplnění skutkové podstaty podvodu. Navíc, že se na jeho tvorbu nabalily určité druhy lidí, že přitahuje vypatlaně fanatické uctívače, to také něco napovídá. Tak trochu guru Jára. Ten ke svému odháčkovávání také dospěl vyčerpávající a komplikovanou cestou, Woldemort dělá muzice totéž.

38431
Kdysi jsem poslechl pár alb PORCUPINE TREE, nebejt jeho posérského sténání, něco se dalo i vydržet. Ale sólovky jsou mrzký průjem ega.

38433
"Obecně stavím nad soulad a souhlas důvěru"
Absolutně! Důvěru a důvěryhodnost. Lpění na shodě zavání soukmenoveckým bratříčkováním, kdy se všichni obřadně oslovují, neb patří k jedné straně, do jednoho klanu. Unisono přikyvující stádo jest pozdviženo nad oduševnělou individualitu. To má sakra blízko k partajnictví, a je jedno jestli hnědých košil nebo rudých hvězd, stejná sebranka. Farma zvířat v praxi. Jedno prase, pár psů a hrstka ovcí. Ve slepé víře jedno jsou.

38439
Nemyslím si, že by se do toho GENESIS nechali natlačit uměle. A jestli ano, tak vnitřními silami, nikoli vnějšími. Vnímej to v kontextu doby. Každopádně mi ze všech art rockových klasiků přijdou nejstrojenější. Ale pár genialitek vytvořili. A stejně tak je příznačné, že se jim pak tak dařilo a líbilo v popu. Jak kapele, tak sólistům.
percy_ Percy_ 14.3.2025 22:26  38443
JudithGabriel odešel, protože se potřeboval realizovat tak, aby mu nikdo v jeho vizi nepřekážel. Hackett v podstatě taky. U něj to bylo trochu jiné, protože je to introvert a navíc mírné povahy. Takže měl v šuplíku spoustu nápadů, které se ostatním moc nelíbily. Resp. líbily se jim víc zejména ty, které přinášel Tony Banks. Význámný faktor proměny tvorby Genesis byl rostoucí autorský vliv Phila Collinse, který po rozvodu v roce 1981 začal intenzivně tvořit.
judith Judith 14.3.2025 22:19  38442
Percy_Co píšu, je určitě hodně provázané s tím, jak se v komunikaci ustaluje obrázek o kapele - jak si ji lidé PŘEJÍ vidět, kde ji chtějí mít, protože je to (domněle nebo reálně, kdo ví) hodnotnější. Proč se jim tedy rozpadla kus po kusu celá sestava, jestli šly proměny stylu zevnitř? Pokud by se během sedmdesátek GENESIS stávali muzikantsky víc a víc sami sebou, jak to, že na konci dekády z kapely zbylo holé torzo?

Neposlouchám je moc dlouho, některá řadová alba doteď neznám. Počítám, že celkové kontury se v mém mentálním obrazu budou proměňovat. Teď to vidím takto.
percy_ Percy_ 14.3.2025 22:06  38441
*kompozice šly (fuj, pardon, takovou botu jsem dlouho neudělal) :-)
percy_ Percy_ 14.3.2025 22:01  38440
JudithMyslím, že Genesis se do komplikovanosti z části též nechali natlačit uměle.

Jitko. Takhle si přece nemůžeš vymýšlet, to nejde. :-) Oni se nenechali nikam natlačit, začali tvořit složitější kompozice, protože to pro ně bylo přirozené. Oni naopak byli velmi hrdí na to, co tvořili. Když potom přišli za vydavetelem s Nursery Cryme, naopak přišla kritika a album se příliš nelíbilo. Oni si ale do hudby v této době už nenechali kecat jako na samém začátku. Trespass je jiný, ale to se dá v podstatě říct o každé následující desce. Každá je svým způsobem unikátní. Nicméně u Trespassu je to podle mě proto, že odešel v podstatě vedoucí kapely (Anthony Phillips), čímž podle mě došlo k takovému přeskupení sil a více se začal prosazovat trochu panovačný Tony Banks. Navíc dorazili další dva členové. V Genesis sice fungovala demokracie, ale ve výsledku si svou prosadil hlavně ten, kdo nejvíc "křičel". Lamb je taky velmi specifické album, co se vzniku týče, protože to celé probíhalo poměrně bizarním způsobem, kdy Gabriel v jedné místnosti psal texty, které pak nosil kapele, která k nim někde vedle skládala hudbu. Na Trick of the Tail či Wind and Wuthering už jsou zase zpátky se svými rozmáchlými kompozicemi. Sami členové kapely (Banks nebo i Rutherford) několikrát prohlásili, že jim skvěle šli dlouhé kompozice, naopak tvorba jednodušších celků byla spíše jejich slabinou. Když jim ale vyšel jejich první singl (I Know What I Like), který se slušně umístil v žebříčcích, uvědomili si, že by to někdy rádi zopakovali.

[ 26534 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt