Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 27274 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 12.8.2025 16:03  41865
Už jedeme!
:-)
desdichado Desdichado Ani Chuck Norris nedokázal, - aby úřady pracovaly efektivně. 12.8.2025 01:05  41864
Tomáš Norbert Koutník, starším pravopisem Kautník, (19. prosince 1698 Choceň – 16. ledna 1775 tamtéž) byl český kantor, varhaník a hudební skladatel.
Criminalista newinný
Pastorella Hanatica
De profundis Žalm 130
Vesperae de Nativitate Domini - 7. Magnificat, Gloria, Amen
Pastorella Hej, hej, jeden i druhej ....
Salve Regina Capucinorum
desdichado Desdichado Ani Chuck Norris nedokázal, - aby úřady pracovaly efektivně. 11.8.2025 23:14  41862
A támhle vzadu, není to sv. Kryštof?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 11.8.2025 23:11 - Klub Hudební klub (16:53) 41861
Vidím skalního muže. Klidně to může být symbol basisty.
judith Judith 11.8.2025 21:49  41860
Roger DEANMotiv použit na obalu alba YES - The Quest (2021). V siluetě postavy někteří spatřují poctu zesnulému Chrisi SQUIRE-ovi. Aneb: vidíte člobrdu? A už mlčím...

476648411-1216561086499312-2783038057153059975-n
judith Judith 11.8.2025 21:28  41859
AntonyAd BETWEEN THE BURIED AND ME, já vím, že je nemusíš, ale říkala jsem si, že by nám ten vinyl mohl dodat proteiny, když už tu pár dní nebyla fotka snídaně :-) Pokud zaujali, tím líp.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 11.8.2025 21:04 - Klub Hudební klub (16:53) 41858
JudithBETWEEN THE BURIED AND ME
Překvapivě, hodně dobré. Dříve mne nezaujali, ale tentokrát stojí za pozornost.

ACCEPT
Jo, a na tu pásku to starci přehoblovali právě z té desky, takže analogová anabáze zůstala zachována.
judith Judith 11.8.2025 20:50  41857
Gavin HARRISON, Nick JOHNSTON - Early Mercy (2025)Novinka je víc do rocku než fusion, příjemné poslouchání místy evokuje až kytarovou sólovku, ovšem s mimořádně zajímavým rytmickým pozadím. Kanadský kytarista a klávesista Nick JOHNSTON hrál například s PERIPHERY, aktuálně vystupuje s MASTODON. Dvojici doplňuje baskytarista Evan MARIEN, který hrál mj. s Allanem HOLDSWORTHem nebo Tigranem HAMASYANem. I bez tohoto hvězdného pozadí by ale novinka za pozornost stála. Dostupné na streamovacích službách.

Článek v magazínu Louder s ukázkami

unnamed
judith Judith 11.8.2025 19:57  41856
BETWEEN THE BURIED AND ME - The Blue Nowhere (2025)Na tuhle novinku se těším, vyjde v září - zatím jsou venku dvě skladby. Progmetal či metalcore. Mají chlapci v ruce kalkulačku a pravítko a taky pěknou páru, ale i nadhled. Baví mě. A pobavilo i provedení vinylu s "efektem žloutku". Sázené vejce.

Bandcamp

0040064321-10
judith Judith 11.8.2025 17:52  41855
Dohledala jsem, že jsem prve poslouchala digitální vydání na oficiálním YTB kanálu ACCEPT: Restless And Wild. S kvalitou poslechu v době vydání jsem narážela na skutečnost, že mladý perspektivní metalista svého času asi hodně věcí poprvé slyšel z pásků od kamaráda, ne přímo z vinylu, k tomu vedla delší cesta. Alespoň tak jsem to pochytila z vyprávění bájných starců :)

Vlastně nevím, zda to tak má i někdo další, že kolem něj některá hudba jen propluje. Asi ano. U mě je specifikum u hutnějších, intenzivních, rychlých věcí. Tam mi lepší kvalita nahrávky opravdu pomáhá hodně a mnohdy může udělat rozdíl mezi gurmánským zážitkem a hlavo- či jiným bolem.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 11.8.2025 17:14 - Klub Hudební klub (16:53) 41854
Ona je to otázka, proč vlastně. Celá problematika analog vs. digitál přináší hodně otazníků. A to i když zcela záměrně pominu DR.

Nehledě na to, že i vinyl rip se ve finále k posluchači dostává v digitálním souboru, jde o zcela rozličně absolvované trasy. Společný je jen studiový master tape, zbytek jde úplně jinak. Což vynikne právě u nahrávky vzniknuvší v roce 1982, tedy nepoznamenané dynamickou kompresí v takové míře, jako nahrávky od roku 1995 a novější. Samozřejmě komprese jako taková se používala vždy, nikdy nebylo možné zachovat plný přirozený dynamický rozsah, to aparatura ani není schopná přenést. Například u starých alb URIAH HEEP ze 70. let je slyšet použití limitéru ve studiovém mixu, to si vždy uvědomuji, když mi to hraje.

Konkrétně zmiňovaní ACCEPT vyšli v roce 1982 na LP a MC. Takto se s nimi posluchači seznámili po celém světě, popularita nahrávky byla skutečně vysoká. První digitální reedice vyšla již v roce 1987 a od té doby mnohokrát. Do roku 1995 byl zvuk i digitálních remasterů velice ucházející, pozdější vydání jej měla slyšitelně deformován. Pokud si pustíte album ze streamu, máte téměř 100% jistotu, že se k vám dostane ta nejvíce placatá a rozmletá verze. Na Youtube se také nelze na zvuk spolehnout, tam vystavené soubory jsou nejenom ovlivněné médiem, ale i dalšími zvukovými algoritmy, se kterými YTB pracuje. Ale i když si najdeme některou z prvních CD edic, kde je DR12, tak stejně je vinyl rip jaksi lahodnější.

Takže zásadní otázka zní, proč rip dobového vinylu zní pro lidské ucho podstatně přijatelněji, než digitální vydání, které vyšlo ještě v době, kdy se neprovozovala dynamická komprese hlasitosti. Odpověď neznám, mohu jen nahazovat domněnky. Podle mého názoru je to způsobeno právě tou rozdílnou cestou od master tape k finálnímu souboru.
- U digitální cesty musel být z analogového master tape s finálním mixem z roku 1982 vyroben o několik let až desetiletí později submaster (netuším jestli analogový nebo digitální, obě verze jsou možné) pro digitální médium. Z něj byl vyroben digitální podklad pro následnou výrobu lisovacích matric (těch kroků bylo víc, zjednodušuji). Došlo k masteringovým úpravám, aby záznam byl použitelný pro CD, a ty se projevily na zvuku.
- Pro vinylovou desku byl z toho původního master tape také proveden výrobní master pro danou analogovou edici, bez toho se nedalo obejít. Následoval proces matric, submatric, laků, a kdovíčeho ještě. Finální vinylový výlisek pak předkládá posluchači svůj vlastní zvuk. Ten se liší od CD edice. Teď neřeším jestli je lepší nebo horší, ale je rozhodně jiný.

Vinyl rip má za úkol původní vinylovou desku a zážitek z ní co nejvěrněji přenést do digitálního souboru. To znamená, bez ovlivnění dodatečným masteringovým zásahem. Zde vzniká zásadní odlišnost od digitální cesty, která naopak na důkladném re-masteringu staví. Výsledek vinyl ripu je však zcela dominantně ovlivněn stavem média a konkrétním setupem analogového řetězce. Hluky, ruchy, šumy, praskoty, šramoty, rušení, kolísání a zkreslení všeho druhu (proto jsem nakonec dospěl k DS Audio optické přenosce, která tyto projevy potlačuje, zcela eliminovat je ovšem nedokáže). Snaha rippera by měla vést k médiu v co nejlepším stavu a A/D řetězeci co nejlépe vyladěnému, neboť tohle se významně podepisuje na konečném efektu. V neposlední řadě jde i o samotný proces, což si každý postupně vychytává. Fakt nestačí plácnout desku na talíř a zmáčknout "record".. Navíc, protože se každý kus desky i aparátu liší, dosahuje každý ripper jiného výsledku. Každý si pak může vybrat.

Proto zřejmě dochází k tomu, že si u dobře provedeného vinyl ripu připadáme více uvnitř hudby, než při poslechu CD verze, která jen proteče kolem. Rip staví méně digitálních překážek. A možná také svojí spektrální charakteristikou způsobenou jevy vznikajícími v drážce desky je nám něčím bližší.
judith Judith 11.8.2025 10:29  41853
Desdichado A v komoře staví Golema. Vypečená domácnost!
judith Judith 11.8.2025 10:26  41852
ACCEPT - Restless And Wild (1982) DR11 DR_SNOP DVR-3...ale aspoň máme ve starším příspěvku autentický záznam mých prvních dojmů z digitální verze. Pamatuju si, že na mě hudba působila, jako by krajinou prosvištěl šinkansen - udělalo to vžuuum a mně se jen zatočila hlava (kolem své osy). No, tak teď mám pocit, že sedím uvnitř v tom rychlovlaku. Všechno je čisté, jasné, přehledné a přes nepopiratelnou rychlost skvěle sedí na kolejích. Má to svou váhu. Každá linka je plně dotažená, zoubky dokonale zapadají s libým cvakáním. Vlastně úplně jiná muzika. Hudebně jsem si na záď nesedla, ale teda wow. Jako, fakticky teď tu hudbu slyším, krásně rozeznávám a stíhám. A jo, zrychlil se mi ke konci tep. Dobrá jízda!

V takové kvalitě asi první setkání svého času neproběhlo, což?

A B
desdichado Desdichado Ani Chuck Norris nedokázal, - aby úřady pracovaly efektivně. 11.8.2025 00:37  41851
JudithJiří Šlitr - Chovám doma medvěda
judith Judith 10.8.2025 23:42  41850
AntonyDohledala jsem, že právě tohle album jsem si před časem vybrala pro první namátkové seznámení s ACCEPT... a napsala jsem o něm ne moc pěkné věci. Uvidíme, jestli kouzelná moc betonového Manhattanu bude dost silná, aby ke mně čaro dolehlo.

[ 27274 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt