Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 8.6.2006 11:58  510
DajenAle ja porad nevidim, v cem je pro hru jako takovou lepsi, kdyz se budes kouzko Metamorfoza v orla ucit tri mesice, nez kdyz se ho budes ucit tyden a dalsich 12 tydnu ti zabere praxe (casove zhruba ve stejnem rozsahu jako pri tom prvnim zpusobu) nez se naucis solidne letat. Vysledek je ten samy - metamorfozu v orla vcetne solidniho letani umis za tri mesice, driv ne. Naopak pri tom druhem zpusobu te to neodizoluje na nekolik mesicu od veskere dobrodruzne cinnosti.
apexx 8.6.2006 11:38  509
To Noir: Ptal jsem se na to pred rokem. Odpeved: Jeste se nevi, ve Velkem grimoaru mozna bude kouzlo Zapomen z DRDold.

To Dajen: Souhlas. Proste pokud se uci kouzlo za pochodu (dle pravidel +- 5 dni) tak na tu hubu padat bude, ale pokud mezi dobr na to ma treba 3 mesice, tak nevidim duvot, proc by se pri prvnim "verejnem" kouzle nemel vzneste a zautocit na prvniho vhodneho zajice.
dajen 8.6.2006 11:24  508
Bouchi 506Mno formální.... :-/ Podle mě je to docela důležitý rozdíl právě pro hru jako takovou (jak jsem psal níže). Taková "dřívější" proměna, když neumím ovládat tělo dokonale (co to mimochodem zmanená třeba konkrétně u toho orla?), je mi celkem na 2 věci. K čemu taková proměna potom? Čaroděj kouzlo použije ve hře tehdy, když ho potřebuje a je vzájmu hry i čaroděje, aby ho uměl POŘÁDNĚ. Je IMHO zbytečné a zdržující řešit uprostřed hry, jak se čaroděj učí létat a několokrát si přitom nabije hubu ústa.
noir 8.6.2006 11:01  507
Dajen: Ano, to je myslím správný přístup.
Mmj. v souvislosti s tím by mě zajímala jedna věc.
Příklad: Může se čaroděj rozdnout nějakým způsobem se již naučeného kouzla z paměti zbavit? Nevím, zda je to někde v pravidlech, nevšiml jsem si toho. Pokud není, jaký je váš názor?
Mé dva centy:
PRO: Osobně bych v tom velký problém neviděl, alespoň pro někoho, kdo má vyšší (dejme tomu sedmý) stupeň v některém oboru.
Podobná povolání v konkurenčních hrách to umožňují)
PROTI: Asi by chtělo zamezit, aby čaroděj nestřídal kouzla jako na pouti. Bylo by to zmatené, pro hru asi nepřínosné.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 8.6.2006 10:56  506
DajenAle to je v podstate jen formalni rozdil. Protoze tvuj pristup "pri vyuce se naucim i dokonale ovladat telo ve ktere se menim" vede k tomu, ze vyuka bude ruzne dlouha podle toho, jak moc se to telo lisi od tveho, kdezto druhy pristup "naucim se promenu v to a to telo a pak se ho praxi ucim ovladat" vede k tomu, ze samotne nauceni se kouzla bude vzdycky trvat plusminus stejne, zato se pak bude list delka praxe. Ale tim padem doba, po ktere budes dokonale ovladat to cilove telo, bude v obou pripadech vlastne stejna. Akorat ze v tom druhem budes moci to kouzlo zacit pouzivat driv, trebaze jeste nebudes to telo ovladat uplne dokonale.
dajen 8.6.2006 10:42  505
Bouchi 502Já se naopak přikláním k tomu, co jsem psal dříve, protože mi to přijde vhodnější z herního hlediska. Je sice krásný RP, když čaroděj potřebujíc rychle se dostat do nejbližšího města přivolat pomoc sešle poprvé "naostro" Metamorfózu v orla (po dlouhé a náročné výuce tohoto kouzla) a místo toho, aby se po proměně vznesl a odletěl do dáli, jen směšně mává křídly a pokouší se vlétnout, přičemž jeho chování spíše než orla připomíná slepici. Takový přístup IMHO moc na zábavnisti hry nepřidá.

Proto, zastávám názor, že "vše potřebné" se čaroděj naučí, při výuce kouzla.
apexx 8.6.2006 09:03  504
To peca_007K té poslední vete. To uz mi pripada trochu pritazene za vlasy. Protoze pokud budes pro zvirata vymyslet takove dovednosti, tak je musis popsat, pridat mechanizmy, zkratka pravidla. Na to bych se vykvak a specialnejsi veci nechaval ciste na DUPJ.
peca_007 8.6.2006 08:45  503
Apexx [501]: Ja predpokladam, ze chodit, behat, letat,... se nauci v ramci toho koula. DUPJ se doba uceni muze protahnout. Ovsem nebude umet takove ty veci, jako "orli akrobacie I, II a II", "unikani pred dravou rybou I, II a III",...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 8.6.2006 06:35  502
ApexxMuj nazor je nejbliz tomu, co napsal Dodo v 499. A v 487 nic neneguju, tam jsem pouze napsal, jaky bude mit dusledek Dajenovo 486.
apexx 8.6.2006 06:11  501
MetamorfozaPlne souhlasím s Dajenem 486. Ale timto + Bouchi 487 mam pocit negujete celou predchozi diskuzi, ze ktere spise vyplývalo, ze pokud carodej zakouzli kouzlo metamorfoza, tak nebude umet poradne litat, behat ladne jako vlk, atd...

V praxi to teda bude vypadat tak, ze hrac si pri prestupu vybere kouzlo metamorfoza na orla, carodej se ho naučí (viz 486 a 487) a při dalším dobrodružství ho bez problemu pouzije. Teda IMHO.

Apexx
yurij 7.6.2006 21:55  500
jj chapu že tu autři nejsou, jen mi zajímal názor ostatních...
dodo 7.6.2006 16:53  499
Já nevím, co pořád řešíte. Schopnosti těch tvorů se dají rozlišit na několik skupin:

Základní vlastnosti umožňující potvoře přežít v jejím prostředí (dýchání plícemi, žábrami, vzdušnicemi, čímkoliv jiným): to bude čaroděj umět

Základní vlastnosti umožňující vědomý pohyb (protože to je "chci jít tam, plavat támhle, letět na sever"): Čaroděj se je musí nejdřív naučit - pokud se nijak neliší od toho, co už umí, není problém - tedy zvládne docela v pohodě chůzi jiného dvounohého humanoida, poměrně snadno zvládne chůzi čtyřnožce, pokud už nějakého jiného čtyřnožce umí (například má už metamorfóza:vlk a teď si přibral metamorfóza:medvěd), horší to bude s plaváním ryby, chůzí čtyřnožce bez předchozích zkušeností, letem ptáka nebo plazením se hada nebo čímkoliv jiným, ale myslím, že základní pohyb by měl po pár hodinách tréningu zvládnout (pořád si nebude moct dovolit náročné akce, jako je létání v prudkých poryvech větru ve skalnatých soutěskách, to přijde až později)

Schopnosti získané postupem po úrovních: Ty prostě nemá a mít nebude, sice vypadá jako válečník Pepa, ale šermovat jako válečník pepa prostě nebude umět (tady bude muset použít své vlastní dovednosti)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.6.2006 16:46  498
NoirProto pisu "mozek" v uvozovkach - ma prece nejake centrum rozhodovani.
noir 7.6.2006 16:44  497
Bouchi: Hmyz nemá mozek. O jakých reflexech tu mluvíme-podmíněných nebo nepodmíněných? A hlavně-tohle není řešení: PJ přece nemůže v knížkách hledat, jaký tvor umí ci reflexně, a co ne. A to ani nemluvím o tvorech, kteří v reálu neexistují, tudíž to ani dohledat nejde...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 7.6.2006 16:33  496
Bouchi [495]: Ale vlastní pohyb se bohužel pod reflexy zahrnuje... třeba většina hmyzu vyleze z kukly a ihned létá, neučí se to... takže opět DUPJ?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt