Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
marosk 23.10.2006 12:36  761
NoirNo pred chvilou si argumentoval timto: "Nedokážu si představit čaroděje, který by si tohle kouzlo (byť by léčilo je málo nebo dlouhodobě) nevzal"
Ja si zas nedokazem predstavit carodeja co by sa naucil metamorfozu v... povedzme na viac ako 4-5 veci, aj to uz zachadza do extremu.
xkiv 23.10.2006 12:33  760
Noir
Mezi větami"pravidla mají být spravedlivá" a "mají umožňovat vyváženou hru" neshledávám žádný rozdíl.


Ja taky ne, bez dalsiho upresneni jsou obe prazdne ...
"spravedlnost" a "vyvazenost" muzou znamenat prakticky cokoli z (a dalsi veci, ktere me samozrejme nenapadly):

- vsechny *postavy* na stejne urovni maji priblezne stejnou moc (rozsah schopnosti, ...)
- vsichni *hraci* maji stejne/srovnatelne moznosti, za vsech okolnosti (bez ohledu na predchozi volby, jako napriklad rasa/povolani/...)
- "kdyz sis vybral obtiznejsi povolani, tak se nediv, ze ti to jde hur"
- neexistuje zadna zbytecna (prilis slaba) schopnost ani zadna ultimatni (prilis silna) schopnost
- pri hre se vsichni bavi (to muze fungovat i kdyz jedna postava je superman a ostatni jenom pricmrndavaci)
...


Nesystemovy - ja myslel, ze to znamena "nezapada do systemu" (je v rozporu s necim, co uz v systemu je), ne "neni v systemu" (v systemu neni nic, o co by se to mohlo oprit)?
Nemame tady nejaky konflikt preskriptivni vs. deskriptivni?



Nicmene, pokud uz bych zavadel pro carodeje leciva kouzla:
[a tohle ber spis jako brain dump, nez nejaky argument]
1) narozdil od hranicare, carodej nemuze neomezene opakovat - kdyz stanovim vysokou cenu (magy) za kouzlo, vyrovnam jeho velkou moc
[to se mi samo o sobe nelibi, vyrovnavat prilis velkou silu schopnosti (za predpokladu ze uspeje) prilis malou uspesnosti (cetnosti) je taktika, kterou uz jsem v par hrach vyzkousel - je to spis hazard a ja mam radsi strategie]
2) nebude k dispozici na nizkych urovnich, a i na vysokych urovnich bude suplovat pouze nizkourovnove "profesionalni" lecitele
3) nejlip kdyz bude umet lecit neco, co nikdo jiny lecit neumi (psychicke zraneni? ale to by patrilo spis do mentalni magie)
4) zadne vetsi "rychloleceni" by nemelo byt zadarmo, ani pro leceneho ... takze co? Pridavat unavu za vylecene zraneni? Presunout cast leceneho zraneni do "extremne osetreneho" zraneni, ktere nejakou dobu nepujde vylecit ani prirozenym hojenim? Dat na par dni postih ke vsemu leceni/hojeni?
noir 23.10.2006 12:22  759
Bouchi: To je zvláštní, mě to připadá VELMI očividné.
Kolik existuje kouzel "Metamorfóza v..." ? Tak to bychom měli Metamorfóza v: žraloka, orla, Frantu Vonáska, trolla, vlkodlaka, Morwen Undomiel, bernardýna... ... ... ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.10.2006 12:06  758
Noir [757]: "Nemluvě o tom, že vitální mág má víc koizel, než ostatní zbývající obory." Ech? Tohle jsem nejak nepobral.
noir 23.10.2006 11:03  757
peca:
Mezi větami"pravidla mají být spravedlivá" a "mají umožňovat vyváženou hru" neshledávám žádný rozdíl. Ale dobrá, budu používat tvé termíny. Tedy vyvážená hra.
Máš pravdu, že záleží na konkrétní družině. Dokážu si představit situaci, kdy je družina ve složení bijec, zloděj, čaroděj zcela bez možnosti léčení. Pak bych MOŽNÁ připustil, aby se čaroděj naučil něco na léčení, ale opravdu bych se tomu snažil vyhnout.

Kdysi jsem si z nějakého zahraničního fàa stáhnul tohle:

To determine whether anything in the game is overpowered, first address these questions:

1. Does X disrupt the flow and/or fun of the game?
2. Is X most often chosen, in lieu of its peers? (i.e. X class, X spell, X feat, etc.)
3. Is X resulting in the player of X overshadowing the efforts and actions of the other players?
4. If X is determined to be problematic, is it problematic for a DM and his players to eliminate X from their campaign?
Pokud budeme měřit "vitální léčení" těmihle měřítky, pak:
1/Ano, pro kněze a mnoho hraničářů to nepochybně zkazí jejich radost ze hry. Něco, co uměli jen oni, teď dokáže i někdo další-velká část jejich role v družině je náhle ohrožená.
2/Nedokážu si představit čaroděje, který by si tohle kouzlo (byť by léčilo je málo nebo dlouhodobě) nevzal. Ty ano? Místo x variant brnění nebo ochromení by tole kouzlo mělo jasné výsledky a umožňovalo by mu zasáhnout do oblasti, která doposud byla uzavřená všem jiným čarodějům.
3/Pokud by mág léčil stejně jako kněz, bojoval téměř stejně jako bojovník a sesílal manipulační a bojová kouzla stejně jako theurg (nemluvě o tom, že dokáže oživovat a ovládat nemrtvé, měnit svou podobu a tedy vstupovat do rolí, které jinak úspěšně plmí zloděj), umí "One hit, one kill" kouzla, pak jiné postavy přinejmenším svou univerzálností (i svou schopností specializace) zastiňuje. Nemluvě o tom, že vitální mág má víc koizel, než ostatní zbývající obory.
4/Ne, není problém tohle kouzlo nepřipustit. Zatím bez něj zřejmě řádně fungovalo hodně mágů.
Zkrátka pro mě neexistuje žádný argument takové kouzlo zavádět.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.10.2006 10:58  756
Noir [753]: Hm, ja jsem ovsem ze slov "ne ze by bylo nejak ucinne, ale je pekne vymyslene, hlavne system ziskani zivotu" vyrozumel, ze to nejaky overpowering nesmysl zrovna nebude.
peca_007 23.10.2006 10:52  755
Noir [753]: "Celá další dikuze se odvíjí od toho." Tak to sorry, ja mel za to, ze jsi obecne proti tomu, aby carodej jakkoliv lecil. Argumentoval jsem tedy v obecne rovine.
peca_007 23.10.2006 10:49  754
Noir [749]: "Léčivé kouzlo ze 4. úrovně je proto nesystémové-daný obor žádné podobné kouzlo nemá." To je preci nesmysl, s takovymhle pristupem bychom zustali na stromech. A hlavne, mam pocit, ze ti unika, ze pravidla nejsou zakon, ale volny navod na hru. Pravidla tu nejsou od toho, aby byla spravedliva, ale aby umoznovala vyvazenou hru. Akorat ze nekdy je lepsi, nechat vyvazeni hry na uvaze ucastniku, nez stavet nesmyslne bariery a presne definice.
noir 23.10.2006 10:46  753
Bouchi: Bylo to tohle, abys to nemusel dlouho hledat:

NDroo Peču na stránky MP - mam toho dost i tak...:) 18.10.2006 22:32 Předcházející | Následující 705
Bouchi [704]: Jak rika Bouchi...zalezi na PJejovi...ja sem treba nedavno nasel tajemnej svitek, ze kteryho muj mistr vylustil kruty lecici kouzlo na 4. urovni...ne ze by bylo nejak ucinne, ale je pekne vymyslene, hlavne system ziskani zivotu...;)
Celá další dikuze se odvíjí od toho.
noir 23.10.2006 10:45  752
Bouchi: Hm, já myslel, že celá ta diskuze vznikla jako reakce na hráče, který se ptal, zda by to šlo a kdosi mu odpověděl, že v jeho družině ho nechal PJ objevit svitek s léčením na 4(nebo to byla 5?) úrovni. Proti tomu jsem protestoval, s tím, že mi to připadá jako overpowering nesmysl a že čaroděj by léčit neměl... Tys mi pak oponoval.
"kdyz PJ kreativne vymysli kouzlo..." -pokud to bude kouzlo, které vytřelí z luku sedm šípů, které zasáhnou sedm různých cílů, pak to bude nesystémové. Stejně jako u léčení: je dto deviza jiného povolání. Když bude umět vitální mág VŠECHNO (a on už teď k tomu má zatarceně blízko), co na tom bude kreativního nebo vyváženého?

peca: Teď je jen otázkou, zda hráč, který chce, aby jeho postava uměla VŠECHNO, je kreativní. Zda je kreativní hledat nejjednodušší cesty. Já si to nemyslím... Myslíš, že čaroděj s kouzlem léčení ze čtvrté úrovně nebude chodící lékárničkou?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.10.2006 10:23  751
Noir [749]: "Stávající kouzla ukazují, jak by měla vypadat případná další kouzla z oboru." Takze kdyz PJ kreativne vymysli kouzlo z oboru materialni magie, ktere se nebude podobat zadnemu kouzlu v prirucce carodeje, bude nesystemove?

"Léčivé kouzlo ze 4. úrovně" kdo mluvi o 4. urovni? Ja jiste ne.
peca_007 23.10.2006 10:18  750
Noir [745]: Ale ne, ANT proste _nechtel_ aby byl carodej "chodici lekarnicka" a IMHO _nechtel_ delat leciva kouzla jenom proto, aby tam neajka byla, ale nebyla silna a ruzne si tim ztezovat praci. Urcite ale _nechtel_ kreativnim hracum branit ve vytvoreni a pouzivani takovych kouzel.
noir 23.10.2006 10:17  749
Bouchi:
Zaznamenals někde, že jsem napsal jedinou slabiku proti tomu, jak funguje ono existující léčivé kouzlo z vitální magie? Těžko...

Systém oborů kouzel ukazuje, jak dané obory fungují. Stávající kouzla ukazují, jak by měla vypadat případná další kouzla z oboru. Léčivé kouzlo ze 4. úrovně je proto nesystémové-daný obor žádné podobné kouzlo nemá. Aby čaroděj od 4. úrovně léčil koho chce, to je přece proti duchu daného oboru.

Hm, já jsem nezaznamenal ani jednu fintu, u níž by nebyla uvedená kolonka "potřebná převaha" (byť na konkrétní fintu není převaha nutná).
Modifikace fyzického útoku? Tedy něco jako "Zaútočíš mečem, ale místo, abys způsobil zranění, uděláš cíli něco jiného"?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.10.2006 09:18  748
Noir [747]: "O primárnám léčiteli jsem psal od začátku." Pak mam asi bohuzel problem s chapanim tvych prispevku, protoze na me vseobecne pusobi dojmem, ze jsi proti tomu, aby carodej dokazal lecit (ne primarne, ale obecne).

Ad nesystemove - tak tomu ted uz vubec nerozumim. V systemu prece neni zadne kouzlo nepopsane ve stavajici prirucce carodeje - presto je zcela v souladu se systemem vymysleni novych kouzel ze strany PJ.

"jak bys definoval fintu?" - uz jsem to napsal, jako modifikaci fyzickeho utoku. Zrovna co se tyce zduraznovani prevahy bych byl na tvem miste opatrny, je nemalo fint ktere ji nevyzaduji.
noir 23.10.2006 09:03  747
Bouchi:
Ber to jako zkratku. O primárnám léčiteli jsem psal od začátku. Pokud to jednou vynechám a ty se toho chytneš, chce to mnnohé jiné, veskrze pozitivní vlastnosti.

Nesystémové? Kouzlo, které nemá obdobu. Není v systému.

Hm, jak bys definoval fintu? Já teda jako něco, co má své předpoklady a numericky definovanou převahu. Je to typ bojové akce různých povolání, který bojovou akci nějak modifikuje, nebo nahrazuje něčím podobným. Zdůraznil bych u toho popis "převahy", tu jiné věci v pravidlech nemají. On "finta" téhle (byť ad. hoc) definici docela přesně odpovídá, nemyslíš?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt