Noir
Mezi větami"pravidla mají být spravedlivá" a "mají umožňovat vyváženou hru" neshledávám žádný rozdíl.
Ja taky ne, bez dalsiho upresneni jsou obe prazdne ...
"spravedlnost" a "vyvazenost" muzou znamenat prakticky cokoli z (a dalsi veci, ktere me samozrejme nenapadly):
- vsechny *postavy* na stejne urovni maji priblezne stejnou moc (rozsah schopnosti, ...)
- vsichni *hraci* maji stejne/srovnatelne moznosti, za vsech okolnosti (bez ohledu na predchozi volby, jako napriklad rasa/povolani/...)
- "kdyz sis vybral obtiznejsi povolani, tak se nediv, ze ti to jde hur"
- neexistuje zadna zbytecna (prilis slaba) schopnost ani zadna ultimatni (prilis silna) schopnost
- pri hre se vsichni bavi (to muze fungovat i kdyz jedna postava je superman a ostatni jenom pricmrndavaci)
...
Nesystemovy - ja myslel, ze to znamena "nezapada do systemu" (je v rozporu s necim, co uz v systemu je), ne "neni v systemu" (v systemu neni nic, o co by se to mohlo oprit)?
Nemame tady nejaky konflikt preskriptivni vs. deskriptivni?
Nicmene, pokud uz bych zavadel pro carodeje leciva kouzla:
[a tohle ber spis jako brain dump, nez nejaky argument]
1) narozdil od hranicare, carodej nemuze neomezene opakovat - kdyz stanovim vysokou cenu (magy) za kouzlo, vyrovnam jeho velkou moc
[to se mi samo o sobe nelibi, vyrovnavat prilis velkou silu schopnosti (za predpokladu ze uspeje) prilis malou uspesnosti (cetnosti) je taktika, kterou uz jsem v par hrach vyzkousel - je to spis hazard a ja mam radsi strategie]
2) nebude k dispozici na nizkych urovnich, a i na vysokych urovnich bude suplovat pouze nizkourovnove "profesionalni" lecitele
3) nejlip kdyz bude umet lecit neco, co nikdo jiny lecit neumi (psychicke zraneni? ale to by patrilo spis do mentalni magie)
4) zadne vetsi "rychloleceni" by nemelo byt zadarmo, ani pro leceneho ... takze co? Pridavat unavu za vylecene zraneni? Presunout cast leceneho zraneni do "extremne osetreneho" zraneni, ktere nejakou dobu nepujde vylecit ani prirozenym hojenim? Dat na par dni postih ke vsemu leceni/hojeni? |