Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64551 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 13.11.2023 12:34  80387
Manfred Man v Bratislave 1965https://www.bratislavskenoviny.sk/zdravie-a-zivotny-styl/48556-historia-popu-vedeli-ste-ze-v-bratislave-boli-v-roku-1965-tajne-aj-clenovia-skupiny-the-beatles
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 13.11.2023 12:29  80386
Works Volume 2... ešte som nepísal recenziu tohto roku s takou silnou nechuťou (teplota a rýma jako prase) a na album, ktorý som bol schopný počuť za posledných 10 dní len 3 alebo 4 krát.
Okrem "When the Apple Blossoms Bloom...", „Bullfrog“ a odrhovačky "I Believe in Father Christmas" (keď boli deti malé, s touto pesničkou sme ich púšťali s (ex)manželkou ku stromčeku pre darčeky) som sa nudil, až trpel ...
artfan Artfan 13.11.2023 12:21  80385
Aspoň máš, Pepo, potvrzeno, že jsi ty Manfredy opravdu v Bratislavě viděl....hehe
Add Works Volume 2 - hezky jsme se Honzo, Miro, Pepo všichni sešli u Bullfrog se zappovským vlivem... Po těch dvou Dílech se skoro těším, že budu poslouchat regulérní řadovou desku. I když samozřejmě vím, že ani tady to s tou hitparádou nebude bohviečo...
artfan Artfan 13.11.2023 12:08  80384
Emerson Lake and Palmer – Works Volume 2 (1977)

ELP se rozhodli vydat ve stejném roce jako Works Volume 1 ještě jedno album, nyní se skladbami, které se nedostaly na jejich předchozí desky. Což samo o sobě až tak překvapivý počin není. Vzpomeňme třeba na Led Zeppelin a jejich Codu. Ale také jedním dechem dodejme, že tyto projekty se nesetkávaly s nejvřelejším přijetím u fanoušků nebo kritiky. A v případě ELP je výsledek podobný. Album mě nebavilo moc poslouchat. Jsou tam vesměs neemersonovské skladby, což tedy není ten největší problém. Horší skutečností je, že skladby jsou nudné a celé album je nekonzistentní. Spolu s Radkem Johnem se tedy ptám Proč?, bylo album vydané.
Album má dvanáct skladeb, z nichž je přesná polovina instrumentální. A ty se mi líbili více než zpívané songy. Hlavně ty s jazzovým nádechem jako When The Apple…, Barellhouse nebo Maple Leaf Rag. A skladba Bullfrog mě potěšila asi nejvíce svou až zappovskou divočinou. Kritiku ještě snese v mých očích skupinové klasické blues Show Me The Way... Takové blues vždycky můžu. Brain Salad Surgery mě překvapilo tím, že vůbec existuje jako singl s muzikou odlišnou od Operace, to jsem nevěděl. A také veršem „We´ve got a ballad about a sallad brain“, za který by se nemuseli stydět ani otcové zakladatelé Alice Cooper nebo Black Sabbath. A Lakeova zamilovaná balada a vánoční písnička ve mně žádné pozitivní emoce nevyvolaly. Takže sečteno potrženo na desce ELP Works Volume 2 se žádná hitparáda nekoná a v současné době nevidím důvod se k albu vracet.

1/5
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 11:36  80383
Už jsem to skoro vzdal, ale jelikož jsem člověk vytrvalý a trpělivý, nakonec jsem po dlouhém hledání našel alespoň tohle:

Manfred Mann
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 11:34  80382
Miro + HonzaTak konečně shoda, hehe.
bubla Bubla 13.11.2023 10:11  80381
Works Volume 2 (1977)

Půl roku po jedničce vyšla dvojka, která je jako album ještě divnější. Její koncepce je na první pohled podobná Physical Graffiti. Také tady jsou starší nahrávky vedle nových. Ale dvě rozdílnější alba aby člověk pohledal. Na Works Volume 2 jsou nejnovějšími nahrávkami vesměs sólové skladby jednotlivých členů, které se nevešly na Works 1. Abychom tedy slyšeli i kapelu jako celek, přihodili ELP tři věci, co se nevešly na Brain Salad Surgery, přičemž dvě z nich už mezitím vyšly na singlech. No a jako komerční lákadlo tu jsou dva roky staré úspěšné singly Emersona a Lakea. Kdyby to bylo prezentováno jako antologie, tak bych neměl žádné námitky, ale vydávat to za řadové album je docela namyšlené. Výhodou oproti Works 1 je, že se vešli zase na jediné album, takže to alespoň celkem odsýpá.

Tiger In A Spotlight je příjemné boogie na úvod, ale na kterékoli desce do roku 1974 by patřilo mezi slabší kusy a je celkem jasné, proč se nedostalo na Brain Salad Surgery. Protože jeden odlehčenější hehesong už tam měli. Vrčivé chechtání syntezátoru před poslední slokou jako by symbolizovalo výsměch kapely směrem k posluchači, hehe.

When the Apple Blossoms Bloom in the Windmills of Your Mind I'll Be Your Valentine je výborná jazzrocková instrumentálka taky z roku 1973, která by klidně mohla být nějakou vsuvkou v Karn Evil 9. Emerson tu má moc pěknou rozlétanou aranž syntezátorů a ty gradující fanfáry na začátku čtvrté minuty jsou výborné. Zároveň to rytmicky působí uvolněným rozhašeným dojmem, bicí na mnoha místech by se skoro daly vysamplovat do hip-hopu. Pro mě asi vrchol alba, který by se neztratil ani na Brain Salad Surgery.

Bullfrog je Palmerovo lehce zappovské cvičení, které mi určitě nechybělo na Works 1 a nechybělo by ani tady. Nejzábavnější jsou na něm ty různé perkuse, hlavně ta džungle ve třetí minutě.

Brain Salad Surgery je klávesový hard-rock. Samotnou písničku zpívá Lake podobným stylem jako Benny The Bouncer. Je pěkná, mohli ji tam dát místo Bennyho, ale to je tak vše.

Barrelhouse Shake-Down je hezké boogie s barvitým bigbandovým doprovodem. Líbí se mi to, ale kvůli tomuhle ELP neposlouchám. Tyhle věci podle mě patří na sólová alba.

Watching Over You je Lakeova nepříliš originální ukolébavka. Je to podobně průměrné jako jeho materiál na Works 1. Začátky slok mi připomínají nějakou českou folkovou věc. Nevím, co se Lakeovi stalo, ale kosmické melodie raných let nahradil opravdu těžkým klišé. Pozitivem je akustická basa.

So Far To Fall je spolu se závěrečnou předělávkou jediná nová společná písnička ELP na téhle desce. A to ještě pochází z Lakeovy části Works 1, ale zdá se, že tu hrají Emerson i Palmer a prvně jmenovaný je i spoluautorem. Je to pěkná skladba s podobnou atmosférou jako Hallowed Be Thy Name. Připomíná mi to trochu orchestrální období Gina Vannelliho a ty dechové doprovody pak Jedenáctého října od Blue Effect. Zábavný text od Sinfielda. Možná, že deska ELP s jazzovým bigbandem by nakonec nebyl špatný nápad.

Maple Leaf Rag je pěkný, Emerson určitě mohl nahrát celou desku plnou ragtimů a boogie woogie, ale tady je to další nepasující dílek do skládanky.

I Believe In Father Christmas byl Lakeův vánoční hit, ke kterému pro tohle album Emerson dotočil klávesy (a to podle mě opravdu výborně). Z nějakého důvodu mi ta písnička připomíná Genesis cca v období And Then There Were Three. Úplně slyším Collinse, jak by to zazpíval. Je to možná nejsilnější Lakeova písnička tohoto období, i když taky nepřekypuje nějakými překvapivými momenty. Ale ta hlavní melodie mi připadá chytlavá. Pro mě druhá nejoblíbenější věc na desce.

Close But Not Touching je Palmerův mašírovací jazzrock. Zezačátku mě to moc nebaví, ale výborná je ta kytarovo-perkusivní pasáž od poloviny druhé minuty. To je hodně santanovské, a proto se mi to líbí. Celkově dobrá věc, ale zase si říkám, proč je to na albu ELP, když tam kromě Palmera nehrají.

Do třetice retro-Emerson s Honky Tonk Train Blues. Opět pěkné, opět pro desku ELP vata.

Show Me The Way To Go Home je pomalé blues (a později rhythm’n’blues) na závěr, abychom těch žánrů neměli málo. Cover nahraný alespoň celou kapelou. Název podle mě vystihuje to, co ELP potřebovali – ukázat cestu domů. Druhá polovina ujde, ale pachuť z celé desky přetrvává.

Works 1 mělo nějakou koncepci, která mi mohla připadat výstřední a nezvládnutá, ale dalo se s ní žít a opravdu hluchých míst tam nebylo zase tolik. V případě Works 2 kapela vzala všechny zbytky ve všech možných žánrech a sestavila z nich album, které vůbec nedrží pohromadě a působí dojmem sampleru. Emersonovy tři sólové věci jsou úplně mimo. I kdybych si oprostil od toho, že na desce ELP čekám art-rock, tak teda přelomové nahrávky v dějinách ragtimu, jazzu a blues to taky nejsou. Totéž platí o závěrečné předělávce. Palmer a Lake mají jednu slabou a jednu dobrou věc, společné songy jsou vesměs dobré, ale žádný opravdu strhující mezi nimi není. Samozřejmě uznávám, že i ty věci, co kritizuji, jsou kompetentně až výborně zahrané, ale o to tady nejde. Vyloženě otravného je tady poměrně asi tolik jako na Works 1 a totéž platí o vyloženě výborném.

3/5

Původně jsem nechtěl psát o ELP In Concert alias Works Live, stejně jako jsem nepsal o Welcome Back My Friends atd. Ale zaujal mě text v bookletu 2CD vydání Works 2 a Works Live, který Works 2 prezentuje jako geniální navázání na superúspěšné Works 1 v průběhu nejopulentnějšího turné v dějinách kapely. Je pravda, že ta alba pořád byla relativně úspěšná, ale nevím, jestli to nebylo spíš ze setrvačnosti. Samotné turné Works s orchestrem byl asi zajímavý zážitek. Musím uznat, že ty koncertní nahrávky mají atmosféru a spád (vynikající je třeba Abaddon’s Bolero), mix kapely a orchestru se povedl, i ty původně sólové věci v podání kapely vyznívají lépe, ale působí to na mě i tak trochu jako cirkusová estráda. Nicméně je zajímavé si uvědomit, že člověka, který tohle v jedné z hlavních rolí absolvoval, jsem potom viděl hrát ve Vagonu.
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 13.11.2023 05:39  80380
Emerson, Lake & Palmer - Works Vol.2 (1977)


Že Led Zeppelin vydali album „Coda“ dva roky po smrti Johna Bonhama a vlastne aj po zániku kapely, má logiku, takýto „rest-of“ doposiaľ nevydaných šuflíkových skladieb má svoj praktický význam u kapely, ktorá skončila svoju existenciu. Ale vydávať niečo obdobné niekedy (v podstate) uprostred kariéry je buď prejav silného invenčného zúfalstva, alebo zjavných finančných problémov (resp. nenažranosti). U tria EL&P išlo v prípade albumu „Works Volume 2“ len pár mesiacov po vydaní „Works Volume 1“ o jasnú kombináciu prvých dvoch faktorov ...

Dvanásť (samozrejme) nesúrodých kompozícií je na albume rozložených tak, že si môžete vybrať, či Vám to pripomína na tanieri skôr guláš, alebo lečo. Každý pes jiná ves ...

Sú to vlastne neupotrebené prebytky z nahrávania albumu „Brain Salad Surgery“ z roku 1973 a zostatkové songy zo sedení pri produkovaní „Works Volume 1“ počas roku 1976.

"Tiger in a Spotlight" je prvá z nezaradených skladieb na album „Brain Salad Surgery“. Nečudo, je to sotva priemenrý rock n roll, nič obohacujúce ...

"When the Apple Blossoms Bloom..." je aspoň hodne slušná inštrumentálna jazz rocková záležitosť a na album „Brain Salad Surgery“ sa nedostala z mne nepochopiteľných dôvodov, bola by tam celkom slušnou ozdobou ...

„Bullfrog“ je jednoznačne Palmerov experiment a cítiť z neho inšpiráciu Frankom Zappom na hony ďaleko. Je to ako The Mothers of Invention bez dominantnej gitary. Celkom fajn.

„Brain Salad Surgery“ je titulná skladba z albumu, kde sa vlastne vôbec do záverečnej selekcie nedostala. Celkom fajn, syntetizátory tu dominujú, podobne ako na prvých dvoch kompozíciách tejto „rest-of“ skladačky.

"Barrelhouse Shake-down" je klasické Emersonovské „Honky Tonk“. Nič nové pod slnkom ...

"Watching Over You" je priemerná Lakeova poloakustická skladba, ktorá mala byť pôvodne zaradená na jeho strane dvojalbumu „Works Volume 1“. No zložil iste dosť silnejších songov ...

"So Far To Fall" je spoločnou prácou trojice Emerson, Lake, Sinfield, s plnohodnotnou gitarou, dychovou sekciou a dramatickým spevom Grega. Celkom spestrenie ...

„Maple Leaf Rag“ je verný ragtimeový cover Keitha Emersona, pôvodne od černošského klavíristu a skladateľa Scotta Joplina. Myslím, že podobných trackov bolo na predošlých albumoch tria habadej a kapelu to nikde neposúva ...

"I Believe in Father Christmas" je hodne úspešný vianočný singel (predovšetkým na Britských Ostrovoch) Grega Lakea, s textom Petera Sinfielda z roku 1975, ktorý má proti-komercializačný charakter týchto sviatkov v texte.

"Close But Not Touching" je ďalší príspevok Carla Palmera, ktorý sa nedostal na jeho stranu „Works Volume 1“. Takže je tu a nie je to žiadna pecka, aj keď je v tom aj elektrická gitara a dychová sekcia, žiadny silnejší motív ...

„Honky Tonk Train Blues“ je skladba, ktorú napísal ďalší černošský pianista a skladateľ Meade Lux Lewis a Keith Emerson je jeden z mnohých klávesákov, ktorý nahrali jej dokonalý cover. Tá jeho verzia bola ako singel veľmi úspešná a opäť najmä vo Veľkej Británii.

Záverečná "Show Me the Way to Go Home" je zase iba cover od tandemu skladateľov James Campbell, Reginald Connelly a nesie sa v big bandovom, jazzovom prevedení. Šedý priemer ...

Album som mal kedysi na vinyle a čo si pamätám, hodne dlhú dobu. Z dnešného pohľadu ho považujem za oveľa menej dôležitý, ako vo svojich vysokoškolských rokoch. Takýchto nevýrazných albumov veľkých mien v (art) rocku sú kvantá. V podstate to vnímam tak, že ani nemal byť emitovaný, ako rádový štúdiový album, ale iba ako bežné „rest-of“, ako to v súčasnosti robí kvantum aj podstatne menej významných skupín a projektov.



5 / 10
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 04:14  80379
Emerson, Lake & Palmer – Works Volume 2 – 1977
Psal jsem nedávno, že dvojka je o něco lepší, než jednička, a že se mi vůbec nechce poslouchat album znovu. Obojí je pravda. A opět budu stručný, i když i v tomhle případě jsem absolvoval další pozorný poslech na sluchátka, který mi ale mnoho radosti nepřinesl. Na desce jsou jakési „zbytky“, které se nedostaly na řadová alba, což je rozdíl proti minulé nahrávce, nicméně nevidím žádné důvody se k oběma albům vracet.

Za zmínku tady opravdu moc skladeb nestojí, Bullfrog mi trochu připomíná Zappu, Brain Salad Surgery sice zní podobně jako album, kam nebyla zařazena, ale rozumím tomu, proč ji tam nedali, prostě je slabší. Lakeova Watching Over You je dost hrozná, ale I Believe In Father Christmas se mi docela líbí, je na hranici kýče, kterou snesu. So Far To Fall je taky celkem ucházející, ale proč jsou tady Maple Leaf Rag a Honky Tonk Train Blues, moc nechápu, asi neměli čím album zaplnit.

Zbytky, covery, session, slabota, a Emerson, Lake & Palmer jsou už jen stínem té skvělé kapely z roku 1973 …

5/10
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 12.11.2023 12:42  80378
Tak v tom případě se to nestalo, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 12.11.2023 12:11  80377
Ivane, nevím, zkoušel jsem to vygooglit, ale nevygooglil, hehe.
artfan Artfan 12.11.2023 12:06  80376
Ty to ani nevím, že tehdy vystupovali v Bratislavě. Musel to být zážitek, ne? Kde tam vystoupili?
pepanovacek PepaNovacek 12.11.2023 11:39  80375
Neznám, zkusím. Manfred Mann byla úplně první "západní" kapela, kterou jsem viděl, jeli jsme na ně s Martinem Koubkem jeho Wartbutrgem do Bratislavy. Rok 1985, možná 1986, to si už nepamatuju.
artfan Artfan 12.11.2023 11:20  80374
Manfred Mann Chapter Three (1969) a Manfred Mann Chapter Three, Vol. 2. (1970) Dvě (po)zapomenuté desky Manfredova seskupení, které předcházelo jeho Earth Bandu. Je na nich nápaditá jazz fushion muzika s dechovou sekcí a neskutečným hlasem Mika Hugga. Kdo zná, připomeňte si, kdo nezná, zkuste.
Pepo, díky za tipy na filmy.
pepanovacek PepaNovacek 11.11.2023 19:00  80373
Sedm psychopatů - 95%.

[ 64551 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt