Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 10.2.2007 12:46  867
MarosK [865]: Možná se budeš divit, ale zrovna to povrchové napětí kapalin ve světě DrD+ platí. I když se v zájmu jednoduchosti pravidel neuvádí.
anonym 10.2.2007 11:57  866
Pri behu sa rychlejsie pohybuje tazisko hore a dolu? Mna ucili nejaku inu fyziku... Teda mna ucili, ze rychlost zvisleho pohybu zavisi len a len od vysky. Teda ak sa nejak vyrazne nezmeni vyska mojho "kroku" pri behu, nemeni sa prakticky nic... Ale toto asi nie je debata o fyzike, co? Proste nerozumiem, preco sa tu riesia veci, ktore sa v rpg ako simulacii reality nedaju slusne simulovat. Niekedy proste musi byt pravidlo aj nad logikou.
marosk 9.2.2007 13:20  865
A IMHO veci jako kuprikladu povrchove napeti kvapalin do te drtive vacsiny zcela urcite patri.
marosk 9.2.2007 13:19  864
Co kdyby sme jednoduse nechali ty postihy vzhledem k druhu pohybu jak je navrhoval Bouchi, a ostatni debaty nechali stranou. Stejne myslim ze dle PPPJ drtiva vetsina nasich fyzikalnich zakonu ve svete DRD+ jednoduse neplati.
xkiv 9.2.2007 12:09  863
Bouchi3/ No, ani tak ne ruchlejsim kmitanim nohou, jako rychlejsim pohybem teziste nahoru a dolu. Ale tady pusobi sila proti sile, cimz uplne ztracime moznost vyjadriv jednoduse nejakou pouzitelnou kinetickou energii (protoze ty sily nezname).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.2.2007 11:23  862
xKiv2) Muzeme z ni _vychazet_ pri zvazovani, na cem postihy zakladat. Od neceho se odpochnout musime.
3) Smarja to fakt pisu jak Hotentot? Tak do tretice - postavu de facto "drzi" kouzlo, ale pomaha mu v tom povrch pod nim (cili vzduch nepomuze tolik jako voda nebo pisek), proto jsem to nazval "zpevnenim povrchu", abych to nemusel x-krat psat celou vetou. (A stejne ted kvuli tomu musim psat vet nekolik, ach jo. ;-( ) Kazdopadne je to IMHO _jedno_, tak jako tak proste to kouzlo pusobi jen do urcite vahy a tedy by se IMHO mely projevit i zpusoby pohybu (protoze nektere to kouzlo "zatezuji" vic - a prave tim rychlejsim kmitanim nohou, ne?)
xkiv 9.2.2007 11:16  861
Bouchi2) Ale pak na ni nemuzeme zakladat postihy
3) To by bylo bezpredmetne, protoze se tam nic takoveho stejne neresi.

BTW, ja tam (ted) ctu formulace typu "kouzlo postavu neudrzi", "kouzlo bez pevne opory pod sebou tolik neunese" ... zadne zpevnovani povrchu. Mame stejnou verzi?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.2.2007 10:44  860
xKiv1) No, spis jde o to ze asi kazdy mluvime o necem trochu jinem, ale debata pri niz bychom si ty pojmy ujasnili uz vybocuje z klubu.
2) Jenze dobre vime ze skutecneou mechaniku pohybu (a nejen jeho) musime pro ucely pravidel zjednodusovat, zjednodusovat a jeste zjednodusovat, jinak to stejne budou vsichni ignorovat.
3) Mne se fakt nechce sem to kouzlo cele opisovat.
xkiv 9.2.2007 10:40  859
melkorAby me na hladine udrzelo povrchove napeti, tak bych ho musel zvednout na *cele* hladine. A to by se pak projevilo na jejim tvaru, myslim.
Navic by se to projevilo i na jinych vecech, nez jenom jestli po ni muzu chodit.

Sypky povrch tusim povrchove napeti ma velmi velmi male, protoze ma strasne velke castice a daleko od sebe (zato ty castice (zrnka pisku napriklad) samy by mely povrchove napeti velke)
xkiv 9.2.2007 10:37  858
Bouchi1) Jednak se to tak uci na stredni skole ve fyzice a druhak jsem si to prepocital

2) No a ja tvrdim, ze ten tlak bude rust umerne dopredne rychlosti (hybnosti), a ne primo umerne kineticke energii.
On ve skutecnosti *vubec* nezavisi na dopredne rychlosti jako takove - zvetsuje se kvuli tomu, ze se zryhluje pohyb nahoru a dolu (protoze kvuli rychlejsimu pohybu musim rychleji kmitat nohama - nebo je vic natahovat).

Pak se ale zase dostavame ke
3) pusobi to kouzlo konstantni *silou* nebo konstantnim *tlakem*?
Cili jak presne funguje to fixovani?
Protoze pokud je to fixovani "napevno" a nejde nijak zrusit, tak vubec nezalezi na nejakem tlaku/sile/...
Dalsi vec je, ze sila narazu (nohy) pri behu muze "ztvrdnuty" podklad prorazit ... nebo nemuze?
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 9.2.2007 10:33  857
Když už se mluví o cho&ení po vodě, kdo už něco četl o povrchovém napětí?

Jenom nevím, jestli lze tento princip použít i na jiné typy povrchú (na bažiny, mokřady, ... jo. Ale co suchý sypký povrch?)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.2.2007 10:19  856
1) Nejsem si jist ale uz tak jako tak prilis vybocujeme.
2) Vsak netvrdim ze znamena, tvrdim to z opacne strany - ze pokud pominu zamerne "nadskakovani", tak dopredneho pohybu, pri nemz jsou soucasne obe nohy ve vzduchu, seprosteda dosahnout az od urcite rychlosti (protoze jinak je gravitace holt silnejsi).
3) Ach jo ... "zpevnuje podklad" nikoli jen ze proste na tom miste podklad jen "ztvrdne" (to by se propadl), ale taky ho tam "zafixuje". Jak jinak by se pomoi tohohle kouzla dalo chodit i vzduchem?
xkiv 9.2.2007 10:11  855
Bouchi1) To je ekvivalentni vyjadreni
2) To jeste neznamena, ze pri te rychlosti musim nutne bezet. Ja mam velky rozsah rychlosti, ktere muzu dosahnout jak nejakym druhem chuze, tak nejakym druhem behu.
3) No jo, ale co drzi ten podklad?
Kdyz si stoupnu na vodu a zpevni se kus hladiny, tak se proste do vody propadne ten zpevneny kus hladiny.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.2.2007 09:49  854
xKiv [853]:
1) "Pokud ale zalezi jen na tlaku" coz nevim ani netvrdim "a pokud ten se nemeni s rychlosti pohybu" coz taky netvrdim.
"Kineticka Energie = Sila + Draha" a ja myslel ze se rovna Hmotnost + 2xPoh.rychlost - 6
2) Ano. Ale toho jaksi nelze dosahnout bez urcite rychlosti dopredneho pohybu (tedy pokud pomineme hopsani na miste ci zamernou snahu hopsat vic do vysky na ukor pohybu vpred).
3) Podle popisu ma nejbliz ke zpevnovani podkladu v miste kontaktu nohy s podkladem.
xkiv 9.2.2007 09:38  853
Bouchi1) Pokud ale zalezi jen na tlaku (a pokud ten se nemeni s rychlosti pohybu, coz taky neni pravdivy predpoklad), tak v tom rozhodne nema co delat kineticka energie (v bonusech: Sila ~ Hmotnost; Kineticka Energie = Sila + Draha; Tlak = Sila - Plocha, pricemz Draha se meni s Rychlosti a Plocha (nohy) je konstantni, pripadne se zmeni o opravu za Pocet Nohou Na Zemi; kdyz se budu pohybovat vetsi rychlosti, zmeni se Sila rekneme o zmenu Rychlosti, ale ne o jeji dvojnasobek)

2) Hlavni rozdil mezi chuzi a behem neni v rychlosti, ale v tom, ze
pri chuzi je vzdycky alespon jedna noha na zemi, ne?

3) Dalsi otazka je, co vlastne to kouzlo dela - zpevnuje podklad (az kam?) nadnasi postavu? kasle na jakoukoli mechaniku a proste udela to co ma nasmlouvano a nic vic (prestoze za "poskytnute zdroje" muze zvladnout vetsi zazraky)?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt