Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 69955 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:30 - Oblíbené kluby (12:47) 94471
HartmannPodstata mi neuniká ani v nejmenším. Princip toho, že silné požáry o vysoké teplotě vysávají v ohnisku ze vzduchu kyslík (část nebo všechen), který potřebují k hoření, je pochopitelně dávno znám. Bylo o tom natočeno i dost filmů. A jsou známé případy z minulosti (bombardování Drážďan či Tokia).

Podstata je v tom, že před požárem bych prchal samozřejmě raději v autě se spalovákem, nejlépe v nějakém pořádném americkém trucku, se silným benzínovým motorem, pořádným zavazadlovým prostorem, pořádnými koly a plnou nádrží. A prchal bych samozřejmě včas, dokud je čas a požár není příliš blízko. Snažit se odjet v okamžiku, kdy už hoří za prdelí a dochází k výše zmíněnému efektu je debilita. Baterka v elektroautě žárem blafne, auto chytne a osazenstvo se uškvaří na (ne)mastný flek.

Ohledně velkých požárů v tunelech, co se týče aut, je to jedno. V těchto případech není u nich problém vysátý kyslík, nýbrž panika a zacpání tubusu tunelu stojícími auty. Elektroauto by muselo lítat, aby bylo k něčemu platné. Jedinou možností je prchnout z tunelu po svých, ovšem na správnou stranu, nebo u dálnic, pokud to lze, prolézt servisní spojovačkou do druhého tubusu.

taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:23 - Oblíbené kluby (12:47) 94470
diaviaA to ty topiče nenapadlo se v pase pro sichr uvázat špagátem k něčemu pevnému, na vhodnou délku, aby mohli přikládat, ale aby je ten proud vzduchu nemohl nasát?
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:22 - Oblíbené kluby (12:47) 94469
ZidanePokud mohu soudit, "natavenou lopatou" myslel diavia nepochybně skutečně tu topičovu železnou lopatu. Topič samotný byl při teplotě, jaká v topeništi parních lokomotiv musela panovat, nepochybně zkremován komplet na malou hromádku popela.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 20:13  94468
Já věděl, co mi vrtá hlavou:

diavia [94458]:

Taktéž je známo, že jedním z nejrizikovějších povolání byl topič na parní lokomotivě. Přikádat se mohlo pouze po hluokém nádechu se zatajeným dechem a pokud si nedal při otevření dvířek topeniště pozor, mohutný proud kyslíku nutný k hoření plamene při zachování stechiometrických poměrů takto výkonného stroje ho vcucnul dovnitř.

Anebo to, co já měl před očima na první dobrou:


"Antoníne, topiči elektrárenský,
do kotle přilož!"

zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 20:05  94467
diavia [94465]: To je možná pravda a i co mi říká moje základněškolní chemie, právě tohle je problém otravy CO.. že se ta svině váže na hemoglobin víc než kyslík.

Takže stačí pár nádechů CO a konečná, i kdyby kyslíku bylo za chvíli dost.
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 20:03  94466
ZidaneTo nic, aji mistr tesař se někdy utne...☺
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 11.1.2025 20:01  94465
.. začaly hořet celé městské čtvrti a lidi se udusili ne kouřem z hoření, ale nedostatkem kyslíku.
Teoreticky tento mechanismus možný je, prakticky je to vzácné. Daleko dříve, snáze, rychleji a pravděpodobněji zafungují jiné mechanismy: při požáru se generuje teplo, jedovaté spaliny a oxid uhelnatý. Jakmile člověk vdechne žhnoucí směs, dojde v plicích ke spálení povrchů, na kterých se odehrává směna kyslík za CO2, tedy kyslík do těla, CO2 ven. K tzv. denaturaci bílkovin není třeba nijak závratných teplot - vajíčko tvrdne někde kolem 65°C, některé proteiny v mozku nad 42°C.
Generovaný oxid uhelnatý má vyšší afinitu k hemoglobinu, než má kyslík. Vdechnutý oxid uhelnatý se tak rychle naváže na hemoglobin, který by měl správně transportovat do těla právě kyslík. Opět, konečná.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 19:54  94464
Sven [94463]:

No, to máš pravdu, ale co už... vyřčené slovo a vystřelený šíp nezastavíš.
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 19:53  94463
☺ ☺ ☺ Zidane
Já teda jenom za sebe: Takovou otázku bych nikdy nepokládal - lezl bych na hodně tenkej led...
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 19:44  94461
diavia [94458]: "Natavenou lopatou" předpokládám myslíš ne ten nástroj, ale topiče.

Ono je to prakticky jasné, ale dnes se "lopata" říká kdekomu, kdo "nemá na víc, než lopatou házet", čili se radši ptám.

sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 19:11  94460
HartmannJo, ale musel by to být elektro-TANK...v tom zataraseném tunelu.
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 11.1.2025 16:13  94459
Jestli člověk, banka nebo pojišťovna. Já vidím ty promrhané zdroje, kolik se muselo vyrabovat přírody na postavení těch luxusních sídel, kolik paliva se muselo vytěžit a propálit, kolik lidské práce přišlo vniveč. Když už se ta příroda musela rabovat, tak za to mělo být to, co opravdu potřebujeme všichni - dálnice, školy, nemocnice.

Ale samozřejmě, že bohatí lidé také potřebují infrastrukturu, zajistit edukaci budoucích dědiců a výtečný zdravotní stav, a tedy dávají budovat heliporty, letiště, jachetní přístaviště, elitní školy a kliniky, ba i na bazény a golfová hřiště se dostane. Toto je budováno firmami, jejichž majitelé činností těchto firem také bohatnou. A v těchto firmách pracují lidé, kteří opět bohatnou.. Ostatně, nebylo-li by toho, neobdivovali bychom dnes Pražský hrad, kroměřížské zahrady, Lednicko-valtický areál,..

(poznámku o tom, že klíčící semínko socialismu či komunismu je dobré co nejrychleji zalít roundupem a zbytky spálit, pochcat a zasypat vápnem dřív, než to naroste a zasáhne mysl s chutí to realizovat, s ohledem na zachování povánoční pohody nesepíši)
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 11.1.2025 15:54  94458
Mimochodem, kdybych prchal z hořící oblasti, chtěl bych sedět v elektromobilu.
Spalovací motor se v takové situaci udusí.


Ano, to je známý jev a proto jsou všechna hasičská auta a hasičské speciály již několik desetiletí dodávány jako BEV, tedy Battery Electric Vehicle. Dále pak s výškou klesá parciální tlak kyslíku, což znamená, že nad 8000 metrů nejen že není běžný smrtelník schopen života, ale prakticky tam není schopen fungovat motor vyžadující ke svému chodu kyslík a tak proudová letadla nemají šanci se dostat nad tuto hranici, že..
Taktéž je známo, že jedním z nejrizikovějších povolání byl topič na parní lokomotivě. Přikádat se mohlo pouze po hluokém nádechu se zatajeným dechem a pokud si nedal při otevření dvířek topeniště pozor, mohutný proud kyslíku nutný k hoření plamene při zachování stechiometrických poměrů takto výkonného stroje ho vcucnul dovnitř. Záhada parních vlaků, které zůstaly stát v polích, bez topiče, s otevřenými dvířky topeniště, tak byla objasněna až s nálezem natavených lopat v prostoru žároviště a roštu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.1.2025 13:29  94457
taipan [94447]: A v hořícím spalováku, dostatečně rychlá nejlíp s plnou nádrží, bys snad sedět chtěl? Uniká ti podstata.


Zidane ji pochopil hned tak, jak jsem to předpokládál u každého.
Už se stalo, že začalo hořet v například tunelu. Oheň vyčerpal kyslík ze vzduchu (nemusel všechen, stačil pokles koncentrace pod určitou mez) a auta, která požárem dosud nebyla zasažena, chcípla. Takže lidi nemohli před požárem ujet. Když vylezli z aut, udusili se, protože na vyběhnutí se zatajeným dechem to bylo moc daleko.
Elektromobil by fungoval.
delandel Delandel 11.1.2025 13:24 - Klub Politika a dění ve světě (13:17) 94456
Et tu, Brute?

[ 69955 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt