Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 28.11.2012 14:33  2085
Kurvadrát, to je maso. Škoda, že to přišlo/přijde tak pozdě.
juloag juloAG fialový -neutrálny 27.11.2012 21:29  2084
Nové hexy (cca 200ks) obsahuje priamo PGX.




http://web.utk.edu/~pa117408/
Na hlavnej stránke sú linky na ďalšie hexy.



juloag juloAG fialový -neutrálny 27.11.2012 20:59  2083
hart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sakryš, práve som dokončil tacmap s 510 slotmi,ty si ma predbehol)))))))))) poslednú hodinu som trávil testovaním na PGdos

.............môj rozšírený tacmap, má ale problémy, zašlem emailom((((
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 27.11.2012 20:57  2082
2081...no a môžme ZNOVA prerábať mapy :-)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 27.11.2012 19:19  2081
Tak jsem se do toho pustil sám a navyšoval jsem v tacmap počet obrázků došel jsem k číslu 500 a stále se to v PG dá rozjet. Tak to jsou opravdu netušené možnosti :) Takže zřejmě lze dokreslit prakticky všechny hexy, které nám kdy chyběly, ve všech polohách.
Jediné co potřebuji, je tomu dát nějakou systematiku :).

mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 26.11.2012 22:03  2080
juloPalec nahoru... Jen k ostrovům, zejména 54, 55, 62, a atol 61, technická připomínka: bylo by dobré si stanovit hranici pro clear, coast a ocean - tedy 60% plochy by dle mého měla tvořit země, aby to mohlo být označeno jako clear.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 26.11.2012 21:26  2079
julouž teraz má žbrnda 12 rokov a pod¾a toho asi čísla jej ešte pár pribudne kým nájdeš tú správnu 01 :-)
juloag juloAG fialový -neutrálny 26.11.2012 20:15  2078
Dumajte, vyberajte molodci))Koncepty nových terénov typu "clear". Ide hlavne o hladké napojenie nových hexov na existujúce hexy. Tvarovanie línie pevniny v nových hexoch sa dá kedyko¾vek upraviť. Dočasne som pridal aj "coast" hexy, hoci tieto sa zatia¾ do PG nedajú pridávať.



juloag juloAG fialový -neutrálny 26.11.2012 19:34  2077
to 777Nič jednoduchšie je to hodnota 01, zmeň si ju na 00. Miesto kde sa táto premenná vyskytuje si nájdeš sám. V panzer.exe je asi 59864 miest kde je hodnota 01, good luck boy))
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 26.11.2012 17:37  2076
juloAG"......... dík za pochvalu, v PG je všetko jednoduché, obtiažne je to len nájsť)))"
keby sa ti tak podarilo nájsť a zabrániť automatickému doplňaniu jednotiek v kampani medzi jednotlivými scn. ...to by som ti osobne poslal f¾ašku nejakej írskej žbrndy :-))))
juloag juloAG fialový -neutrálny 25.11.2012 22:18  2075
Tu sú odpovede k terénu typu „clear“:

.........kompatibilita bude zaručená, nové hexy budú od 237 a vyššie, takže nezasiahnú do pôvodných originálnych na slotoch 0-236. Rozšírený tacmmap.shp bude sa dať použiť s ¾ubovolných starým scenáriom. Čo ovšem automaticky nezaručí, že nové hexy sa v starých mapách objavia, najprv ich niekto budem musieť do máp doplniť)))

......... Grafické koncepty nových hexov som zbúchal za 3-4minúty, aby som mohol názorne poukazovať aké nové hexy môžu byť vytvorené. Napr. hex výbežok vznikol jeden a bol postupne otáčaný o 90st. Nepovažujem tieto koncepty za konečné a ani ich nemienim dokončiť. Naopak dúfam, že grafikov na Lopuchu je dosť a že si nove hexy nama¾ujete sami.

.........všetky doteraz spomenuté hexy sú terén „clear“, čo bolo skontrolované v FPGE aj v PG-dos, ale veď kvôli tomu tu je to skúšobné scenárium, všakže, kde si to možno vyskúšať in natura. Kvôli určitým obmedzeniam (vysvetlím neskôr) nové hexy budú zatia¾ obmedzené len na terén „clear“.

......... k číslu 350 v MAPCONV.STG. Limity nepoznám. No je zrejmé, že niekto bude musieť tie hodnoty do MAPCONV.STG doplniť. No asi to budem ja )), takže ma čaká naeditovane = =stodvanástich rôznych troj-ciferných čísel = = od 238-350, chcel som si len trochu u¾ahčiť robotu. Možno sa do tacicon.shp nakoniec doplní 500 hexov, čo ja viem, do tej doby postačí 350, MAPCONV.STG možno kedyko¾vek editovať.

......... EDIT. Práve som dokončil tacmap.shp čo mal posledný hex na slote 267. FPGE v pohode ho dokáže prečítať a doplniť do mapy. Vyskúšané v poriadku aj v PG-dos. Na to som musel doplniť do MAPCONV.STG = = sedemnásť rôznych troj-ciferných čísel = = od čísel 250 po 267, sakra, ja si tie prsty pri písaní to¾kých čísel ušúpem až na kosť)))

......... dík za pochvalu, v PG je všetko jednoduché, obtiažne je to len nájsť)))



P.S. Na to ako vkladať VŠETKY OSTATNÉ DRUHY TERÉNU (bažina, oceán, rieka, pohorie....atď.), budem referovať v druhom samostatnom článku.

Pre istotu zopakujem: všetky nové hexy budú zatia¾ obmedzené len na terén „clear“!!!!
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 25.11.2012 21:33  2074
777"stanny
inak sa čudujem, že ste zmeny stávajúcich hexov neurobili v PacPG. Je 13 hexov ktoré ste nepoužili ani raz ( D2 až D9, DA až DE ) Ich náhrada za koral. útes, džung¾u alebo niektoré druhy pobrežia sa priamo pýtala."


Bránil jsem se tomu od začátku, protože, a za tím si stojím, nestálo pro pár případů, kdy nestačí sada hexů, znekompatibilnit mapy PacPG s ostatními mapami ostatních projektů a původní hry. Je úplně jedno, že jsme některé hexy nepoužili - jednou je to byla sada, na kteru jsou editory a dosavadní práce nastavená. Navíc na začátku jsme nemohli vědět které přesně budeme potřebovat a které ne.
Úplně stejná problematika je u mapnames.str, kde jsme rovněž trvali na kompatibilitě. Zde ale je možné položky (názvy) přidávat, takže jsme mohli kompatibilitu s původními scenarii udržet a zároveň vložit vlastní data. Nesmírně to pomohlo například když jsem dělal na webu databázi názvů a s ní spolupracující interaktivní mapy, jedině díky schopnosti kompatibility scenarií tam jsou jak origo mapy, tak i PacPG.

"1. Podmienkou je, aby išlo o terén typu “CLEAR” , tj. “LÚKY”
jedna vec je ako graficky vyzerá hex na mape a druhá akú má vlastnosť priradenú v editore...alebo je to v tomto prípade inak ?
"

Ano, jsou to dvě nezávislé informace. Ale editory jsou stavěné na práci s tím, co bylo doteď. Je možné to udělat na jakémkoliv terénu s jakýmkoliv obrázkem, ale přeju hezkou dávku trpělivosti, znalostí a bouchání hexačísel v hexaeditoru.

Julovo omezení na "Clear" je spojené s tím, že v případě, že se omezíme jen na tento terén, tak to půjde relativně snadno udělat ve FPGE.

Udělat ve "full" verzi, je taková "výjimka-vychytávka", kterých máme v PacPG hodně. Společný jmenovatel je ten, že je to časově a technicky složitý postup, který jednou uděláš, ale pokud ho musíš dělat opakovaně po každé sebemenší změně scenaria, dost tě to otráví. Za druhé na to musíš pořád myslet a nezapomenout, že pokaždé když budeš určité scenario upravovat, musíš všechny vychytávky znovu udělat, protože standardní postup s editory vychytávky zničí. Celou řadu jsem jich odstřelil zdokonalením editorů, ale spousta případů, kdy je to potřeba.

Aby bylo využití tohoto objevu životaschopné, musí se k tomu upravit editory, aby se s tím dalo pracovat. Nakreslit samotnou sadu nových hexů, zkonvertovat do shp a změnit mapconv.stg je vedle toho maličkost. Pro úpravu editorů v první řadě potřebuji vědět, to omezující číslo (350?), tedy kolik míst mám vyhradit. No a pak zanalyzovat, které hexy jsou nejpotřebnější pro stanovení priorit přidávání.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 25.11.2012 21:01  2073
Přesně tak. Jestliže nyní bude možné naroubovat přidáním další hexy, tak proto tady asi zvednou ruku všici;)

Přimlouval bych se za řešení problému typu "úžiny/průlivy".
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 25.11.2012 20:51  2072
Jasně. Ale prostě jsme nechtěli dělat výjimky, které se ještě potom musí v editoru dodělávat.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 25.11.2012 20:43  2071
stanny sám vieš, že jedna vec je ako graficky vyzerá hex na mape a druhá akú má vlastnosť priradenú v editore

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt