777"stanny
inak sa čudujem, že ste zmeny stávajúcich hexov neurobili v PacPG. Je 13 hexov ktoré ste nepoužili ani raz ( D2 až D9, DA až DE ) Ich náhrada za koral. útes, džung¾u alebo niektoré druhy pobrežia sa priamo pýtala."
Bránil jsem se tomu od začátku, protože, a za tím si stojím, nestálo pro pár případů, kdy nestačí sada hexů, znekompatibilnit mapy PacPG s ostatními mapami ostatních projektů a původní hry. Je úplně jedno, že jsme některé hexy nepoužili - jednou je to byla sada, na kteru jsou editory a dosavadní práce nastavená. Navíc na začátku jsme nemohli vědět které přesně budeme potřebovat a které ne.
Úplně stejná problematika je u mapnames.str, kde jsme rovněž trvali na kompatibilitě. Zde ale je možné položky (názvy) přidávat, takže jsme mohli kompatibilitu s původními scenarii udržet a zároveň vložit vlastní data. Nesmírně to pomohlo například když jsem dělal na webu databázi názvů a s ní spolupracující interaktivní mapy, jedině díky schopnosti kompatibility scenarií tam jsou jak origo mapy, tak i PacPG.
"1. Podmienkou je, aby išlo o terén typu “CLEAR” , tj. “LÚKY”
jedna vec je ako graficky vyzerá hex na mape a druhá akú má vlastnosť priradenú v editore...alebo je to v tomto prípade inak ?"
Ano, jsou to dvě nezávislé informace. Ale editory jsou stavěné na práci s tím, co bylo doteď. Je možné to udělat na jakémkoliv terénu s jakýmkoliv obrázkem, ale přeju hezkou dávku trpělivosti, znalostí a bouchání hexačísel v hexaeditoru.
Julovo omezení na "Clear" je spojené s tím, že v případě, že se omezíme jen na tento terén, tak to půjde relativně snadno udělat ve FPGE.
Udělat ve "full" verzi, je taková "výjimka-vychytávka", kterých máme v PacPG hodně. Společný jmenovatel je ten, že je to časově a technicky složitý postup, který jednou uděláš, ale pokud ho musíš dělat opakovaně po každé sebemenší změně scenaria, dost tě to otráví. Za druhé na to musíš pořád myslet a nezapomenout, že pokaždé když budeš určité scenario upravovat, musíš všechny vychytávky znovu udělat, protože standardní postup s editory vychytávky zničí. Celou řadu jsem jich odstřelil zdokonalením editorů, ale spousta případů, kdy je to potřeba.
Aby bylo využití tohoto objevu životaschopné, musí se k tomu upravit editory, aby se s tím dalo pracovat. Nakreslit samotnou sadu nových hexů, zkonvertovat do shp a změnit mapconv.stg je vedle toho maličkost. Pro úpravu editorů v první řadě potřebuji vědět, to omezující číslo (350?), tedy kolik míst mám vyhradit. No a pak zanalyzovat, které hexy jsou nejpotřebnější pro stanovení priorit přidávání. |