Ghost in the Shell (2017)-kino 2D
-Mě původní GitS nikdy neuchvátil, ale chápu jeho význam pro budoucí vývoj žánru. S povděkem kvituji, že v hrané verzi jde především o příběh a myšlenku, kterou pak výborně doplňuje vizuální stránka a výprava (do detailů vypiplaná). Příběh je to jiný (za to podstatně lépe vyprávěný), spíše bladerunnerovský, ostatně celý svět vypadá jako lunaparková verze toho z BR. Řada věcí a myšlenek je ještě nerušivě přidána. S hlavní hrdinkou nemám žádný problém (v původním anime to také pro mě není asiatka) a nedovedu si představit v roli Majora někoho jiného než SJ. Poměrně dobře se mi podařilo do ní vcítit a porozumět jí. Kult se z filmu asi nestane, ale duši i skořápku na to má.
-85%
-S tímhle já jako ortodoxní fanda GitS nemohu souhlasit, já byl silně otráven a místy i litoval, že jsem byl zvědavý na hranou verzi. Všechno nám vzali: příběh (polopaticky vyprávěný, tak aby ho všichni pochopili), Motoko, ústřední vokální motiv, snaží se nás uchlácholit doslovnou citací kultovních scén, ovšem v jiných kontextech a kouzlo GitS tu chybí. Protože to GitS ani není, jen to tak podobně vypadá. Akce standardní, misty triky nejsou úplně dokonalé. Zastávám názor, že některé věci se špatně prezentují v hrané podobě, a že ideální prostředek pro cyberpunk je anime. A proboha, ten závěr, ten já nemůžu prostě akceptovat! Co to mělo být, sci-fi verze Bourna?!
-45%
(jsem rozpolcen a tak pravda je v kině) |