HavelockTak ono je nutné vycházet z konkrétní dysfunkce, tohle je hodně obecný dotaz. Nevím o žádné konkrétní učebnici, která by upravovala lekce podle nějaké poruchy učení, on je stejně více důležitý samotný přístup učitele a to, jak dokáže přizpůsobit svoji výuku takovému člověku a jeho poruchy zohlednit. Takže např. dyslektika bych příliš netrápila čtením, ale spíše vše procvičovala ústně, stejně tak dysgrafika bych nenutila moc psát nebo bych více respektovala písemné chyby atd. Zjednodušeně řečeno. Těch přístupů je celá řada. Pokud se jedná o dítě, tak by mělo mít i nějakou zprávu z ped.-psych.poradny, která doporučuje, jak ve výuce přistupovat, příp. je možné se na takovou poradnu sám obrátit a poptat se. Měli by mít i přehled o konkrétních publikacích. |