Legislativní problémy, tj. homologace: bez homologace bude problém na technické. Při nehodě může znalá protistrana vznést argument oslnění. Při silniční kontrole by znalý policajt mohl také zaprudit.
Rizika z praktického provozu vozu, který blbě svítí, jsou dle mého větší než rizika z užití funkční, byť třeba nehomologované věci.
Najdi si diskuzní fórum zaměřené na výrobce a typ vozu. Tam se toto řeší a z hlediska světel tam lidé dávají srovnávací fotografie typu před a po výměně. A jinak bych začal tím, co pravili předřečníci: kontrola, zdali světla nejsou jen rozštelovaná a tedy neposílají světelný tok do pryč. Pak čistota překrytí světlometu, čočka (např. mléčný povlak), parabola, začernalá žárovka (u halogenu by principiálně neměl být důvod, wolfram by měl jít zpět na vlákno).
Z mé zkušenosti: Octavia II a III a Golf VII. Halogeny s vyšší svítivostí pocitově svítili lépe. Výměnou za (výrazně) kratší životnost. U Oktávek byla výměna žárovky na cca. 10 minut, celý světlomet se dal snadno vysunout.
Tovární halogen x tovární LEDky: LEDky na celé čáře. U Golfa jsem pak konstatoval, že bohatě postačuje LED technologie, Matrix světla se stínováním scény spojená s kamerou byla tehdy fajn jako hračka, ale ten hlavní pokrok byl v LED zdrojích. |