Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
captainn 9.8.2006 16:37  19296
A tady se opět vracíme k počátečnímu rozporu. Ceny jsou tedy vázány na lokalitu světa, proč je dávat do pravidel? A to už několikrát říkal Bouchi.
captainn 9.8.2006 16:34  19295
JersonNa tomhle už by se částečně shodnout dalo. Ale porovnejme si to s realitou, tady také nejde sestavi ceník. Máme různé prodejce, značky, ceny se dynamicky vyvíjí apod. Přesto lidé žijící v konkrétní lokalitě mají dost přesné povědomí o cenových relacích. Pokud tedy není na místě dávat hráčům ceník, což dost možná opravdu není, pak ale určitě potřebují cenový relačník pro prostředí, ve kterém jsou doma, pro relevantní komodity.
peca_007 9.8.2006 16:33  19294
Jerson [19292]: Vez, ze si stezovali, presto ze tam je. Par jedincu ho nenaslo a posilalo dotaz, kde ze jako je cenik, jak vubec muzou existovat pravidla bez ceniku. Respektive s tak ubohym cenikem, pokud si vsimli vynatku ceniku v PPH a ne toho v PPJ :-)
peca_007 9.8.2006 16:31  19293
Jerson [19285]: No dobre, byl to priklad. To co popisujes ty, jako svuj cenik, neni cenik, ale matematicky model ceniku. OK, pouzitelny to jiste je. Akorat musis pro kazdy sortiment (typ, druh zbozi) stanovit vzorec pro vypocet ceny. I to by slo. Napriklad u zbrane vezmeme v potaz jednotlive parametry (nebo jen nektere vybrane), pricteme konstantu, prevedeme podle tabulky poctu a mame cenu. Podobne u zbroji a dale potravin, obleceni, vybaveni,...

Vazne myslis, ze by to vetsinova skupina hracu uvitala? Ja si tim jisty nejsem, byt urcity smysl mi to dava.
jerson 9.8.2006 16:24  19292
BouchiJo, sepsat bych to dokázal - přesněji tak jak jsem to sepsal tenhle systém cen používalo několik hráčů, ale mám jen slabé odezvy, takže nevím jak si ho upravovali.
Jedno ale nevím - z čeho usuzuješ na to, že si hráči budou stěžovat na chybějící cenník, když v DrD ani DrD+ žádný nechyběl?

Vitus - vidíš, té "uhozenosti" jsem si ani nevšiml. Ta tradice mi asi nepřipadá tak tradiční jako tobě, ale výzkum mezi hráči by se určitě přiklonil k tomu co říkáš, protože mnoho hráčů si hru bez cenníku nedovede představit.

captainn - ano, dospěl jsem k určitému poznání, které ale - když ho řeknu začínajícímu PJ - funguje velmi dobře. Prostě to vypadá, že když se hráči nikdy nedostanou k cenníku vybavení, tak ho nebudou postrádat a hra může dobre fungovat i bez něj. Třeba v počítačových hrách se mi cenník nepodařilo sestavit nikdy a to i když ceny (primárně zbraní) hrály dost podstatnou roli.
captainn 9.8.2006 16:12  19291
JersonČtu tě celkem pozorně, neměj strach. Jen se tím snažit upozornit, žes nejspíš léty herní praxe dospěl k nějakému poznání. Které je fajn a nepochybně dává smysl v kontextu tvé zkušenosti, názorů atp. To ale nutně neznamená, že to je hned široce akceptovatelná pravda. A i pokud je, že se k ní lidé nemusejí propracovat až postupem doby.
vitus 9.8.2006 16:02  19290
JersonSamozřejmě jsem tě nechtěl insultovat - slovem "uhozený" jsem měl na mysli "neobvyklý" a nikoliv žádná pejorativa (či jak se toto cizí slovo píše).

Samozřejmě tradicí ve Fantasy RPG je postavy musí mít nějaký směnný ekvivalent (například zlato) různé hodnoty (někdy hodně a jindy málo) a ten pak musí investovat do svého rozvoje (tedy nejen majetkového, ale třebas i dovednostního, vlastnostního atd.). Čili - tradicí Fantasy RPG je směnný obchod krytý nějakou měnou jako takový (alespoň to tak vnímám já).

Pokud si nezažil hádky u GURPSů či jiné hry, tak se obávám, že to nebude ceníky či ekonomickým modelem té hry, ale spíše skladbou hráčů. Doufám, že se nám v naší hráčské skupině podaří vyvarovat se zabřednutí do ekonomických tahanic (jediné, co se povoluje, je smlouvání v rámci RP ;o))
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.8.2006 16:01  19289
Jerson [19287]: Viz jeden z mych drivejsich prispevku (s nimz pokud jsem si vsiml souhlasil treba i Dalcor) - jakmile cenik nebude, pulka lidi, co si pravidla koupi, si zacne stezovat, ze tam neni.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.8.2006 16:00  19288
Jerson [19285]: K tomu poslednimu odstavci - a dokazal bys tenhle cenovy system popsat tak, aby byl srozumitelny, snadno pouzitelny a celkove akceptovatelny pro par tisic hracu? (A zejmena tedy pro par tisic PJ, ne jen pro tebe a lidi, kterym to osobne vysvetlis?)
jerson 9.8.2006 15:59  19287
captainnAch jo ... ty mě budš nečteš nebo ignoruješ smysl toho co píšu. Totiž píšu, že ceník je zbytečnost. Bazírování na cenách je zbytečnost. Zkušenější hráč to nepotřebuje, a začátečníci se kvůli tomu víc hádají než ty ceny používají.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.8.2006 15:57  19286
noldo [19282]: Cituji z PPH: "Ceny zbrani jsoou mirne podsazene ... Pokud chcete hrat ve svete zalozenem na stredoveku, ceny zbrani minimalne zdvojnasobte."
jerson 9.8.2006 15:57  19285
Peca 007No vidíš, a tady děláš první chybu, nebude to "chleba", ale "jídlo na jeden den". Protože když se začne hrát kupování každé takové kraviny a peníze se tak počítají pokaždé, jde celá hra do kytek. Když jsem použil prvek zvaný "denní náklady", tak to všichni hráči přijali s povděkem a každý den odečetli určitou sumu na běžné výdaje.

Kromě toho opět uvažuješ typicky dračákovským způsobem při popisu věcí, já měl namysli jako primární popis "běžný meč, zbraň městské stráře, průměrná kvalita - 10,-
Dobrý vyvážený meč pro profesionální vojáky - 40 ,-

A pokud bys to chtěl naprosto přesně, tak jakákoliv zbraň stála ze základu 5 měďáků, to se násobilo jejím průrazem (tedy jak je účinná), dále provedením (jak dobře se drží, což bylo odvislé od dovednosti - lepší bojovníci potřebovali lepší provedení) a kvalitou - lepší kvalita - víc vydrží. Jako volitelné byl ještě násobek za zdobení (čím zdobenější, tím lépe vypadá) a případně "známostí výrobce", což zhruba odpovídalo úrovni tvůrce. Každá z těchto hodnot nabývala čísel 1 - 20, takže si každý PJ mohl určit cenu podle sebe. Pro jednoduchost sedalo říct, že horší zbraň se násobila ničivostí a 10, průměrná ničivostí a 20 a velmi dobrá ničivostí a 100. S těmihle počty jsem si vystačil 4 roky.
captainn 9.8.2006 15:50  19284
Zjevně každý nejersonovský ceník má tu nepřijemnou vlastnost, že se Jersonovi nebude pozdávat. Jersonovský ceník je pak takový ceník, který je s Jersonovým ceníkem totožný až na homeomorfismus.
jerson 9.8.2006 15:47  19283
VitusEkonomicky uhozená? Běžnou fantasy jsem hrál dost podobným způsobem. Myslím si, že ekonomický model je ve srovnání s modelem pro magii, boj a vůbec další situace podružný, neboť jde o zálěřitost herního světa, nikoliv systému.

A hlavně - odstraněním pevných cen lze odstranit slušnou řádku hádek při hře i mimo ní, přesto se zachová možnost obchodovat, smlouvat a dalších akcí spojených s herními financemi.

Ale dobře, pokud chceš příklad hry s peněžným systém, okolo které bylo méně hádek, tak u GURPsů jsem je taky nezažil, ale možná jsem je hrál jen moc krátce.

A nevím, jaký model k Fantasy RPG patří, dřív jsem se setkával s tím, že postvy musí mít hodně zlata, aby mohly přestoupit, pak museli mít hodně zlata na koupi slušné výzbroje, ale stejně ty skutečně dobré věci se koupit nedaly (dříve prozměnu daly a vcelku snadno, včetně magických).

Takže jakou tradici teď myslíš?
noldo 9.8.2006 15:43  19282
No, co se týká cen, taky mi přidjou ujeté. Především že měč stojí tolik co kabát.

Zpětná vazba: Oblečení přijde mě i mé družině drahé ve srovnání se zbraněmi. (protože zbraně nepotřebují, ale oblečení ano :o) Prodali jediný meč)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt