Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 10.8.2006 15:23  19421
Peca 007Mě teď nejde o to, jestlo se jedná o "průměrnou hodnotu mezi populací", "průměrnou hodnotu mezi nejlepším a nejhorším", nebo "střední hodnotu", případě modus nebo medián, jde mi o to, že 0 je (jak jsem pochopil) základ a vyskytují se jedinci o dost lepší i horší. ALe postavy na 1. úrovni nebudou horší (mluvím o lidech) - takže v tom mám pořád maglajs.

Jednoduše řečeno, když chci udělat postavu "spíše slabší, zato však obratný s dávkou chytrosti, který se ale nechá zmást a ovlivnit", jaké má mít vlastnosti na 1. úrovni?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 15:22  19420
Jerson [19415]: Spis mi jde o to, jestli nekdev pravidlech stoji, ze 0 je prumerna hodnota.
A fakt nevim proc by system mel stat na tom, ze 0 je prumerna hodnota. tabulka je :nekonecna" na obe strany, takze neni klicove, kde ma 0.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 15:20  19419
Noir [19417]: Jestli "prumernou hodnotou" - treba Sily - myslis ze se vezmou vsichni lide na svete a spocita se prumer jejich Sil, tak to opravdu neni.
jerson 10.8.2006 15:19  19418
tak jsem to našelxKiv
2) Jenze v DrD+ uz "X = prumerna hodnota vlastnosti" bylo opraveno na "X = prumerny zaklad vlastnosti, pred pridanim povolani a urovne".
Si myslim ja.


Nic oficiálního.
noir 10.8.2006 15:13  19417
Bouchi: Moment, znamená to, že 0 NENÍ průměrná hodnota?
peca_007 10.8.2006 15:10  19416
Jerson [19413]: K tem "prumernym" vlastnostem na 1. urovni. Uz jsem to sem psal. Prumere neni uplne to spravne slovo, spise obvykle, zakladni respektive "prumerne pro dospeleho (muzskeho) jedince dane rasy (-ho druhu)".
jerson 10.8.2006 15:08  19415
BouchiAč to tu čtu vcelku pečlivě, nevšiml jsem si, že by tu zaznělo, že 0 není průměr. Ostatně pokud si vzpomínám na články v Dechu Draka o tvorbě systémů, tak tam Vláďa Chvátil přímo definoval, že 0 bude průměrná hodnota a na tom to celé postavil, a poklud vím, tak na tomto základu a mešlence logaritmických tabulek celé DrD+ stojí.

A abychti ušetřil práci, zkusím vyhledat slova "průměrná hodnota" a zjistit, jestli je to tak jak říkáš a jestli je to oficiální. Protože mezi "zaznělo" a "bylo oficiálně řečeno" je přeci jen rozdíl.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 14:59  19414
Jerson [19413]: "V pravidlech je napsáno, že hodnota vlastnosti 0 je průměrná hodnota." Jednak to tednemuzu najit, jednak tu uz zaznelo (v diskusich kterych ses ucastnil), ze pokud to tam taktonapsane je, tak je to spatna formulace.

A co se tyce te sily - jsem presvedcen, ze kdybys ten naklad mel nalozen vhodnym zpusobem, tak vykonu podle pravidel dosahnes. V tomto smyslu tu uz reagovali i jini, kteri to navic maji overeno prakticky.
jerson 10.8.2006 14:52  19413
Peca 007Ano, ta mechanika je svazujici a takovy byl zamer. Nikoli ve smyslu "branit hraci v rozletu", ale ve smyslu "podporovat tvorbu rozmanitych, ale vyvazenych hracskych postav".
Tak podle mě je DrD+ hra, která přesně tohle nedělá - v porovnání s jinými dostupnými systémy. Zejména ta rozmanitost je !podle mě zbytečně“ omezována, vyváženost – to se uvidí.

Dovedu si predstavit i jiny system, take spojenych nadob, kde bys mel nejake bodiky a za ty bys nakupoval tu stupen vlastnosti, tu dovednost, tu puvod ci penizky. Pochopitelne tam musi byt limit, aby si nekdo "nenakoupil" jen do Sily a nevybehl "mimo mantinely". …
IHMO Kazda mechanika tvorby postavy, v libovolnem systemu, ktery vubec nejakou mechaniku tvorby postavy s ciselnymi charakteristikami vubec ma, je nutne omezujici.


Kdo říká, že tam ten limit být musí? Osobně používám jediné (volitelné) omezující pravidlo –totiž že když postavy mají být vyrovnané, PJ určí celkový počet bodů, do kterých se každý musí vejít. Ale jestli si všechno nacpe do síly, to už je jeho věc a velmi brzy zjistí, že je to velká chyba. Takže na základě toho tvrdím, že při tvorbě vyvážených postav musí být pouze strop, nikoliv mantinely v jakémkoliv dalším smyslu.

Zkuseni hraci, kteri jsou natolik zkuseni, aby prozreli princip tohoto omezeni, je muzou smele ignorovat a vytvorit si postavu opradu podle svych predstav.
Troufám si tvrdit, že jsem zkušený hráč, ale ty asi myslíš „zkušení hráči DrD+“ – osobně princip toho omezení nevidím (napsal jsi opravdu „pozřeli“?)

A pokud jde o první úroveň – ještě stále mám strašný brajgl v tom, co to vlastně první úroveň znamená. Teď píchnu do vosího hnízda, ale ať.
V pravidlech je napsáno, že hodnota vlastnosti 0 je průměrná hodnota. Nebudu teď bádat, co to znamená „průměrná“, ale dejme tomu, že jsou postavy znatelně horší a lepší. Nicméně – když vezmu člověka na první úrovni, tak má všechny vlastnosti na nule nebo vyšší, takže je lepší než průměr. S orientací na vlastnosti bude znatelně lepší. OK.
Na druhou stranu tu mnohokrát zaznělo, že postavy na první úrovni jsou v podstatě nezkušené děti, maximálně puberťáci – což nejsou lidé, o kterých bych řekl, že mají průměrně dobré vlastnosti. To že existují další nesrovnalosti třeba se silou nutnou ke skutečnému ovládání zbraně a množstvím neseného nákladu je teď podružné.

Co to tedy znamená první úroveň postavy. Je to dítě, jedinec lepší než průměr, nezkušený dospělák, nebo jak tedy? V tomto směru nemám svou představu o co opřít, protože realitu použít nemlžu a pravidla mi absolutně nepomáhají. Bouchi to obchází větou „vezměte průměrnou sílu pro představu, kolik toho postava unese“, ale to je mi absolutně k ničemu v případě jakékoliv jiné vlastnosti a ostatně i té síly, protože já jsem rozhodně starší a zkušenější, ale výkonů pro průměrnou sílu dosahuju jen stěží.
dajen 10.8.2006 14:44  19412
Zaphkiel [19404]: To mluvíš o mentálním souboji dle edice B?
peca_007 10.8.2006 14:38  19411
Dalcor [19409]: Jak pro koho. RPG forum je na phpBB a toho me tezko nekdo donuti psat. Vzdycky kdyz jsem donucen v phpBB pracovat, dostavam osypky. :-(
dalcor 10.8.2006 14:31  19410
Oprava jednoho dostave - přehlédl jsem to:
Příkaldem budiž kontraproduktivita – dám li si dost bodů do původu a inteligence – nemusí mi zbýt body do jazyků, protože dám přednost etiketě? Je to správný přístup? Podle mě není. Je to velice svazující – čím vyšší mám inteligenci a původ tím méně mám dovedností. Přestože má schopnost učit se a zázemí, podle kterých bych si odvozoval vzdělanost a počet dovednsotní, jsou vysoké. Jak říkám docela kontraproduktivní. Nemyslíš?
dalcor 10.8.2006 14:19  19409
john_jariknebylo by lepší řešit to na RPG fóru kde by ti do toho nikdo nezasahoval jinými diskuzemi. Já se od teď odmlčuji dokud so tohle nevyřešíte
john_jarik 10.8.2006 14:13  19408
Jak by se vam libil paladin?otocim debatu

Paladin – jaká by mohla být příručka [nemam cas si hrat s velikosti textu]
V následujícím dokumentu se chci zaměřit jen na hrubý nástin dělení a zpracování příručky, případně náznak pravidel pro paladina.
Popis paladina
Úvod do příručky, který by měl nastínit, kdo to vůbec paladin v DrD+ je. Porovnání s historií, různými fantasy knihami, ale hlavně nový náhled. Například, že paladin může být hříšník podle našich měřítek, ale podle svého vnitřního kodexu je hrán správně.
Navíc by zde mělo být uvedeno, že paladin je RP povolání.
Aspekty ideálů
Nastínění ideálů (kněz jim říká principy boha či kněze). U paladina nebudou žádné hraniční pocity, ale každý bude někam spadat (každý hraniční bude připojen k určitému ideálu).
Bude zde nutno uvést, že je rozdíl mezi termíny ideál (princip chápání světa) a Ideál (nejvyšší meta, které se každý paladin skrze svou cestu snaží dosáhnout).
Legendární paladinové
6 hotových paladinů (i s náznaky jejich postupu po úrovních), kteří můžou sloužit pro PJ jako vodítko při tvoření paladinů na vyšších úrovních. Zároveň budou tito paladinové použiti v motextech a v příkladech.
Umístění takto na počátek pravidel má své opodstatnění – PJ i hráč mohou přemýšlet o různých druzích paladinů, než je začnou přímo tvořit podle mechanismů.
Atributy paladina
Atributy nejsou myšleny vlastnosti, ale předměty. Tyto předměty pomáhají a vůbec umožňují paladinovi používat své schopnosti. Proto v této části pravidel bude uveden i popis schopností – každá schopnost je vázána na jeden předmět (schopnost obrany na zbroj, schopnost zvyšování morálky na praporec, …). Žádný paladin nebude ani na 21.úrovni mít skrz žádnou svou schopnost větší bonus než +7.
Příklad: paladin života bude moci mít na 6.úrovni bonus k BČ +2 při boji se svou sžitou zbraní (s každým předmětem se totiž paladin musí nějakou dobu sžívat). Pokud se vzdá cestou boje.
Dvanáct slibů
Tato část pravidel by měla hovořit, jak plavidlově tvořit vnitřní kodex paladina. Jak by měl hráč hrát, aby mu PJ mohl přidávat postupně určitá kréda – části kodexu. Pokud tato postupně přidávaná kréda nebude paladin dodržovat, tak jeho schopnosti nebudou fungovat přesně jak si přeje.Navíc přijde i o schopnosti Nebeského osvícení (viz.níž).
Ideál jako cesta
Cesta k Ideálu není lehká. Navíc během daného se může u paladina objevit vnitřní zrak – Nebeské osvícení. Záleží jen na tom, jak se paladin drží jedné cesty. Pokud mísí ideály Smrti a Života, tak téměř nikdy nemůže dojít k osvícení a nikdy nebude tím pravím paladinem. Bude vlastně všestranně k ničemu. Bude mít výhody ve všem, ale tak nízké, že jej ostatní povolání předstihnou.
Nebeské osvícení
Poslední kapitola by měla odhalit schopnosti čistě směrovaných paladinů. takový paladin dokáže od 6.úrovně sáhnout do astrálu (kterému říká Svět andělů a démonů). Od 12.úrovně dovede své schopnosti vetknout do svých atributů (jen jednou za život). A od 18.úrovně dovede jednat s démony a anděli (dušemi), které dokáže za určitých podmínek přivést na čas na fyzický svět – aby mu třeba pomohli v bitvě.
peca_007 10.8.2006 14:11  19407
Dalcor [19405]: Tak tohle: Character Creation by Guardians of Order :)... To je dobre zachyceny postup, jak tvorit postavu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

TOPlist (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt