Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dalcor 12.8.2006 16:00  19575
Peca 19573PSal jsem to v práci a někdy mě přerušili v prostřed věty.

K tomu co píšeš
1 a dohoda - copak dohoda musí být o rovnoměrnosti? 6ebrák a milionář tam budou pokud se tak dohodnou (chybí mi tu emotikony a kroucení hlavou). Jinak to co tam píšeš dotalčit ještě dál je tam snad jasně popsané ne?

MOMENT - TY MLUVÍŠ JEN O TOM CO JSEM NAPSAL TADY NEBO I O TOM CO JE NA RPG Fóru - tam už je globálnější nástřel bodu 1.

3. ted nevím co máš přesně na mysli, protože s emi to nechce dohledávat - poček na konečnou verzi - tohle byl hrubý nástřel.

4. Ano. A pak tu máme PJ kterej odpoví a za to bych tě poslal na šibenici :) Přehrávání není problem mechaniky ale vztahu hráč/ Pj - viz další můj článek na RPG Fóru vzhledem k chybám při RP, na které jsem za poslední dva roky narazil. Trpasličí kněz piva, mi napříkald při psolední hře zcela nelogicky udělal to že nabídl své pivo elfímu nemrtvému lichovi. Ještě žije, ale udělá to příště a budou ho seškrabávat z celého dungeonu při příštím tapetování

Třeba AGOT pracuje ve výměně DEFEKT/VÝHODA ale v tak nepatrném okraji a docela dobře mechanicky ošetřeno.

5. Jo

Zatím to je jen ubohý nástřel. Nechystal jsem se dělat nic převratného jen prostě dosáhnout toho že Majetek a Původ nebude mít vliv na tvorbu postavy ve smyslu omezení jiných důležitějších abilit.


dalcor 12.8.2006 15:52  19574
RomiK 19566Hele v prvé řadě plácáš nesmysly (nic ve zlém to není urážka ale kosntatování). DnD nemá přesně nastavený majetek, ale jen peníze, a za to si kup co chceš

Co se týče bohů - přečti si kapitolu pozorně - tady ti to nabízí možnost použít tyto bohy jako vzor. ROzhodně je nemusíš použít a už vůbec nejsou pevně nastavení. Čti prosím pozorně.

Ale myslím že s tímhle bychom měli jít do RPG sekce a ne DRD+
peca_007 12.8.2006 15:31  19573
Dalcor [19560]: Tak si to ctu:

1/ Hned na zacatku jsem nepobral tuhle vetu "Úrovně moci družinky bud supplikovat důraz na vlastnosti kombinaci a ebo zázemí bez těchto kombinace se zázemím." At delam co delam, tak mi nedochazi, cos tim myslel, kde chybi carky a kde jsou preklepy :-)

Tedy postava bude hrdinská (body vlastností jako při důrazu na vlastnosti); Normální (kombinace); Přirozená (bývalý důraz na zázemí) Takze si s PJ vlastne dohodnou, jake budou mit zazemi, respektive puvod a majetek a vsichni v druzine jej budou mit srovnatelny (tedy se napriklad nestane, ze v druzine bude zebrak sirota s (relativne) majetnym slechticem).

Ja bych to dotlacil jeste dal. V tuto chvili by mel PJ hracum radne svet popsat. Vysvetlit jak funguji mocenske slozky (z jejich pohledu), jake jsou obvykle ceny v jejich lokalite (treba nekolik ukazkovych cen), jake jsou kastovni / tridni rozdily a pod.

2/ OK, neni co dodat :-)

3/ Diskuze s PJ - konečná úprava postavy. V této diskuzi si družinka společně připraví Majetek a Postavení.

Pokud budeme predpokladat, ze clenove druzinky budou mit srovnatelne majetkove a socialni postaveni. Jinak bych to resil oddelene. A rozhodne oddelene bych resil mechanickedokonceni postavy. To si hrac muze pripravit doma (z predchozi debaty uz vi, jestli muze vyuzit extremni hodnoty, nebo ne) a jenom nechat odsouhlasit / zamitnout.

4/ Jak uz jsem psal, herne se mi defekty postav moc nelibi. Svadi prehravani - presne k tomu stylu hrym kdy (napriklad) pri vyjednavani s mocenskymi slozkami, se za kazdym navrhem nekdo z druziny ozve "A na to bych se napil".

Rozhodne defekty nelze smenovat za jine vyhody. Treba jsem pajdavej poloslepej, ale chci +1 k INT! Kdysi se mi tento pristup libil (GURPS), ale casem mi prislo, ze svadi ke "kupceni" (defekty za bonusy). Dokonce jsem neco podobneho v 2001 navrhoval, ale Vlaada to pomerne jednoznacne zamitl. Kdo chce hrat mrzaka, muze ho hrat bez dalsich vyhod. Ostatne mrzak zadne vyhody ze sveho zmrzaceni taky nema.

5/ To je vlastne dotvoreni charakterniku.

Zatim jsem neshledal nic az tak prevratneho. Krom toho, ze takto bodove sepsane je to prehlednejsi a navodnejsi pro hrace. Takze ano, prinosne, budu se snazit na to nezapomenout a podobnou osnovu nekam propasovat.
captainn 12.8.2006 15:30  19572
A nebo naopak nezatopit ani trochu.
captainn 12.8.2006 15:30  19571
Od boku to taky můžeš pěkně přehnat.
gwaihir 12.8.2006 15:27  19570
Proč, když jim chceš zatopit? Zatopit jim taky můžeš od boku.
romik 12.8.2006 15:17  19569
Já si je hodím buď generátorem nebo od boku. Pokud chci družině zatopit, klidně si jí napočítám:) Není to tolik práce, jakmile se to dosttane do ruky:)
gwaihir 12.8.2006 15:15  19568
No já teda vlastnosti CP střílím skoro vždycky od boku, počítat to by bylo na zblbnutí.
peca_007 12.8.2006 15:08  19567
noldo [19553]: Nemyslim si, ze je uplne nejlepsi tvorit CP podle pravidel pro hrace. Leda bys tvoril specialni CP, ktera ma povolani shodne s nejakym hracskym. Takovy obyvatel mesta ma jiste orientaci ve svem meste naprosto automaticky alespon I.

Kupodivu jsem zaznamenal relativne malo narku na tvorbu CP. Zrejme kazdeho brzy prestane bavit to pocitat a striliti od boku :-)

Kazdopadne nevim, jestli by nekdo vubec dokazal takovy navod sepsat, o chuti a casu nemluve.
romik 12.8.2006 15:03  19566
DalcorNa tvorbu úpostavy jsem také zvědav. dnes jsem si prošel pravidla DnD, musím jen od kamaráda zjistit jaké edice - jelikož jsem z toho, lehce řečeno velmi rozčarován.
Po přečtení počátečních majetků různých postav (šupinová zbroj, těžký palcát) natvrdo předpřipravených bohů a podobně jsem rád, že jsem zakotvil u DrD+
Zkusím dokopat své hráče, aby mi každý nějak charakterizoval DrD+ a potom to hodím do článku (jako bonus), na kterém jsme se domlouvali a který asi dostane přednost před dokončením ceníku a herbáře:-)
peca_007 12.8.2006 14:59  19565
anonym [19540]: Co to je "hrdinskost sveta" jsem ti napsal, ale ciselne se asi vyjadrit neda, respektive nema smysl pro to hledat nejaky vzorec. Mimochodem hrdinskost sveta je zminena v Bestiari, ale jen slovne. Proc taky cislo co by si s nim delal?

Dalcor [19541]: Nevim ted, jestlis to s tim potleskem myslel vazne nebo ironicky. Pokud Vazne, tak mi to nedava smysl.

Mimcohodem s hrdinskostí světa budu pracovat ve zmiňovaných pravidlech tvorby psotavy. / Velká hrdinskost = Důraz na vlastnosti / Střední hrdinskot = kombinace / Nízká hrdinskost (průměrný svět) = bývalý důraz na zázemí.

Na tu tvorbu postavy si pockam jako na celek. Takhle to totiz nedava smysl. Protoze kdyz je velka hrdinskost sveta (tedy nizke urovne obyvatel), pak pocatecni rozptyl vlastnosti +0 az +3 prave moc vyznamny neni. Drive nepo pozdeji budou postavy vuci beznym obyvatelum prilis mocni, nez aby +3 k Sile (Zrc, Int,...) hralo v tomto vztahu vyznamnou roli. Vlastne si myslim, ze to spolu vubec nesouvisi. Ani s tim puvodem.

Nebo pouzivas hrdinskost sveta v jinem smyslu, nez jsme ji tu kdysi deklarovali.anonym [19548]: "Jakou barvu má bylinka jménem Aqualunne" neni hadanka, to si pletes pojmy s dojmy. Hadanka je obecne resitelna i bez specialnich znalosti - schopnost ji vyresit zalezi na celkovych vseobecnych znalostech. Ty jsi polozil dotaz na na barvu byliny, vyzaduje specialni znalosti - neni to hadanka.

anonym [19549]: To ze je rolnik na 10. urovni, jeste neznamena, ze umi bojovat kosou. Nezapomen, ze husite meli ty kosy jaksi upravene, s tema bys travu neposekal. I kdyz, tys mozna kosou nikdy nesekal, tak treba nepoznas = nehraje to pro tebe roli. Kazdopadne to s tim bojem plati i pro vidle. Ano, bodnout jimi jiste umi, ale neumi se jimi kryt a utocit efektivne (odkryt nepritele, taktizovat). Takze by mel postihy jako kdyz nema dovednost Boj s..., cimz se mu bojovnik, ktery ma Boj s... vyrovna zhruba o 3 urovne niz a k tomu ma skalu fint, lepsi zbrane a schopnosti bojovnika, ktere mu davaji dalsi vyhody.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 11.8.2006 16:59  19564
anonym [19549]: To už je ovšem problém vyvážení světa. Pokud se sedláci nemusí bránit, tak se neučí se zbraněmi bojovat (sekání sena je něco jiného než mlácení po hlavách). Ovšem pokud je někdo vyburcuje, bude je pár týdnů trénovat, tak to klidně někomu nandají... a většina z nich pak zapomene (ti tebou zmiňovaní husité). Pokud skřeti nalítnou na ty první, vybijí je (už jen kvůli tomu, že skřeti asi budou mít skilly se zbraněmi a bonusy na boj). Pokud na ty druhé, bude to tuhý boj. V čem je problém?
captainn 11.8.2006 16:28  19563
noldoNebo jiný příklad. Takovou obecnou informací je, že se Kostival užíval k léčbě kostních problémů (typicky zlomenin). Ale kdo z hlavy ví, jak takový Kostival vypadá, kdy je třeba ho sbírat a jakou část použít?

Zase z toho máš fakt, který je 100% správný, ale sám o sobě je téměř k ničemu. Léčit zlomeninu ti ani v nejmenším nepomůže, protože je to vytržená informace. Takže tě její znalost nezvýhodňuje proti adeptům léčitelství, znalosti léčivých bylin či jiných dovedností.

Přesto se to může hodit. Když zaslechneš útržek rozhovoru (a bude v něm Kostival), můžeš zkusit tipnout, že půjde o nějaké babky/dědky bylinkářky nebo účastníky pionýrské soutěže první pomoci, kteří si opakujou na část poznávačky léčivých bylin apod.

A kde k té informaci přijde? Třeba si zapamatuje, jak mu jako malému vyprávěl děda dřevorubec o tom, jak na něj v lese padl strom. (Děda si rád zapřeháněl. Zvlášť po svařeném mléce s pálenkou.) A jak pak ležel jako lazar a bába bylinkářka mu vyháněla z těla šajtána bezem a kosti rovnala kostivalem.
dead 11.8.2006 16:19  19562
neviem ci ste uz o tom hovoril ...ja som teraz preskocil asi 500 prispevkov ale ak si vsimnete tak medzi najzabavnejsie casti rpg hier patri jednak hranie postavy a potom hned sperkovanie a boostavnie postavy rozlicnýmy "itemamy" tak som rozmýslal ci by nebol dobrý nápad hracom tieto ôitemyô zviditelnit a to tak ze kazdy mec bude mat svoj obrazok a to ise plati aj o brneniach nahrdelnikoch atd. ikony by sa naprikald dali ukradnuť s world of warcraftu, z guild wars alebo z lineage,

ak by moj napad zozal uspech tak by sme mohli spravit akisy dennik kam si hrac moze tieto predmety nejakzm sposobom pripnut.....
dalcor 11.8.2006 16:16  19561
noldo 19556já třeba v té tvorbě postav co přepisuju přidám pár zajímavých dovednsotí - třeba Vzdělání a Vojenský trénink

Vzdělání (kom) ti umožní přidat si jeden další jazyk dá ti nějaký základ do dovedností Etiketa, Zeměpis a pod. Asi +1.

Vojenský trénink (kom) - můžeš si vzít dovednost Boj s jednou další zbraní a se všemi netrénovanými zbraněmi budeš mít míst -3/-2/-1 jen -2/-2/-1.

Tyto dvě dovednosti půjdou vzít jen na první úrovni. PJ by pak měl uvažovat zda některé psotavy na základě domluvy by neměli tyto dovednosti mít od začátku (třeba šlechtic)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt