Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
johnny07 13.8.2006 11:13  19585
Zdar hele lidi neslisel nekdo o nových povolani do DrD+?
peca_007 12.8.2006 22:28  19584
Dalcor [19583]: Aha, :-)

Hrdinskost postav: Osobne bych tento termin nahradil terminem "Moc druziny" respektive "Pocatecni moc postav" nebo tak neco, pripadne se mu vyhnul uplne a nijak specialne to nenazyval. A v podstate by do toho melo spadat jak mnozstvi "bodu" na vlastnosti a dovednosti, tak vyse majetku a puvodu. A jeste jinak, abych se prizpusobil tvemu oddeleni vlastnosti a dovednosti od majetku a puvodu. Pri tom ustavujicim sezeni s PJ, by se hraci dozvedeli (dohodli s PJ), kolik bodu si budou moct dat do vlastnosti a dovednosti a kolik do majetku a puvodu, pricemz jsou to dve nezavisle hromadky bodu, OK?
---
Co se tyce poctu bodu do vlastnosti, tak v zasade bych nechal to co je v pravidlech ted, to jsou tri moznosti a jsou nastaveny tak, aby nam postavy nevybehly z rozumnych hodnot. Takze maximalne +3 k jedne vlastnosti, tak jak je to ted. Tohle omezeni je potreba zachovat.
Co se tyce dovednosti, tak v zasade mas zhruba 3 moznosti:
1/ PJ rekne kolik bodu na ne maji.
2/ Odvozuje se to fixne od velikosti vlastnosti (treba 2x vlastnost)
3/ Hrac ma jednu hromadku bodu a voli si lepsi vlastnosti nebo vice dovednosti (to se ti asi libit nebude) :-)
Dal bych v dovednostech pokracoval stavajicim zpusobem.
---
Jsem zvedavy, co vymyslis s tim pravidlem vice dovednosti za vyssi Int a Zrc. Nemyslim si, ze neco takoveho je potreba. Zvlaste v pripade, ze by se pocatecni pocet dovednosti (dovednostnich bodu) odvozoval od hodnoty vlastnosti podobne, jako pri prestupu na vyssi uroven (ale treba dvoj ci tri nasobne). A nenapada me, proc by Int (Zrc) mela ovlivnovat pocet treba fyzickych dovednosti.
---
Co se majetku a puvodu tyce, tak dobre. Mej je oddelene, vsichni maji na zacatku stejne maximum. Kdo chce, muze si vzit mene (nizssi puvod). OK, proc ne. Ale zvlaste u nekterych typu hracu se to zvrhne v hru bohatych slechticu prahnoucich po dobrodruzstvi. Doted si hrac v podstate volil mezi lepsim postavenim, majetkem, lepsimi vlastnostmi nebo dovednostmi. Ted si rozdeli vsichni stejne, proste se dohodnou (PJ urci), jak budou silni, vycviceni a bohati. To mi nepripada moc herne zajimave. Nenuti to totiz hrace premyslet, jak si postavu vytvori.
---
Co se spolecneho projednavani postav tyce. Tak jednak je to opet vec dohody. Je fakt, ze casto se hraci prozradi sami, jindy to poznaji behem jedne hry, co je kdo za povolani. Kazdopadne se muzou domluvit, zda-li si to reknout rovnou (rozdeli si role) nebo podrzi v tajnosti (at uz za asistence PJ, aby tam nebyli sami zlodeji nebo zcela volne).
Vim i o druzinach, kde si sva povolani vzajemne nerikaji a dari se jim udrzovat se vzajemne v nejistote. Zalezi pochopitelne na stylu hry a vnejsich projevech povolani.
===
Cim vic o tom premyslim, tim mene se mi to prerozdelovani libi. No, pockam se soudem az na vice komplexni verzi. Stejne nebudu mit zitra cas, slibil jsem otci pomoc na stavbe.
dalcor 12.8.2006 21:46  19583
PecaSnažil jsme se v tom zorientovat, moc mi to nejde, ale :)

Ano dávám příklad pro začátečníky o vyváženosti úvodní družinky (Conana/Frodo) v souvislosti s několika narážkami že je potřeba úvodní družinku vybalancovat. Ale máš pravdu přidám textové pole s dalším volitelným pravidlem nebo to více zdůrazním že družina nemusí být nutně vybalancovaná majetkem.

Dále Hrdinskost postav je mechanika vyvažující hru v oblasti vlastností a dovedností - dříve k tomu sloužilo určování kolik bodů si může postava dát když jde do kombiance soustředí se na vlastnostosti či zázemí. Místo toho je Míra hrdiskosti. Aby postavy nezačínaly s +20 bodama v síle. PJ si nastaví kde je průměr /to mě napadlo že musím ještě zdůraznit říkám že je to zatím rozepsáno ve verzi 1.00/ a podle toho se bude určovat. Nenapadá mě jiný způsob jak to balancovat kromě pevně stanoveného pravidla a to nechci! Chápeš?

Projednávání postav budu rozebírat později - společná diskuze je stejně důležitá jako samostatná. To že musíš mít údaje o své postavě supertajné a ostatní nesmí vědět co mají ostatní za povolání a dovednosti nepovažuji za dobrý nápad. Metagamingové znalosti hráče o povolání substituují to co si hráč z vypozorování může zjistit během představování a první session.

V dalších bodech rozepíšu asi jako volitelné pravidlo bonusové dovednsoti za výši inteligence a zručnsoti. Uatím pouze zmíněné.

Proč bych majetek a původ musel balancovat rovnoměrně o ostatníma mechanikama. TOmu se chci přesně vyhnout.
peca_007 12.8.2006 17:58  19582
Gwaihir [19581]: To je v poradku, vsak je to zacatecnik. Prozatim bude mit postihy, casem se vycepuje a postihy smazne. Nemuzes chtit vsechno hned :-)
gwaihir 12.8.2006 17:32  19581
Ta opravdová korba by měla docela problém ovládat i obyčejnou sekeru... ;-)
peca_007 12.8.2006 16:28  19580
"Průměrná hodnota vlastnosti"Po sáhodlouhých debatách co je a co není půměr, jaká hodnota vlastnosti je vlastně průměrná a jaký význam má hodnota vlastnosti 0, jsem dospěl k snad uspokojivému výkladu.

Jak všichni víme, jako referenční rasa v DrD+ byl zvolen člověk. Základní hodnoty všech jeho vlastností jsou 0. Základní proto, že v průběhu života se budou spíše zvyšovat. Taková je hodnota vlastnosti člověka -- muže na prahu dospělosti. V naší realitě by to bylo kole 18 až 21 let věku. V herním světě si tento věk nastaví PJ podle svého. Pokud hráčské postavy mají věk nižší, měly by mít vlastnosti adekvátně upraveny směrem dolů a s přibývajícím věkem tuto úpravy dorovnat.

Takže ano, hodnota 0 je průměrná hodnota vlastnosti lidského dospělého mládence na 1. úrovni, bez jakéhokoliv předchozího tréninku. Není to průměrná hodnota ve vztahu k celé populaci, protože v závislosti na složení úrovní obyvatel bude tento populační průměr více či méně vyšší.

Tedy pokud o takovém mladíkovi řekneme, že je dobře stavěný -- silný, bude mít vyšší Sílu. Někdo hodně silný +2 a opravdová korba +3. Pochopitelně mluvíme o 1. úrovni -- čerstvě dospělém. Stejně tak to platí i pro všechny ostaní vlastnosti.
peca_007 12.8.2006 16:20  19579
Dalcor [19576]: jaky bojove?
peca_007 12.8.2006 16:19  19578
Dalcor [19574]: DnD nemá přesně nastavený majetek, ale jen peníze, a za to si kup co chceš. No co tim RomiK asi myslel? V plusku je napsano "majetek", protoze se predpoklada, ze si za to postava neco koupi, tudiz je to hodnota jejiho pocatecniho majetku.

Dalcor [19575]: No daval jsi sem odkaz na RPG forum a tam je zhruba to co tady, tak na to raguji.

Ted jsem tam nasel (kdesi vzadu) dalsi post s rozepsanym bodem 1. Po pravde receno dost divne a to zlute jeste necitelne - zluta na svetle hnedym pozadi, zuuzo :-(. No dobre, dal jsem si to do bloku, abych to videl. Jednak tam sam zminujes (na prikladu connana a bilba), ze by spolu nevyvazene postavy asi nesly (za normalnich okolnosti) a tady mi pises, ze neni rozpor v tom, kdyz pujde milionar se zebrakem :-)

Pak tam rozepisujes hrdinskost postav, coz mi prijde uplne zbytecne komplikovani tvorby postavy.

Cely ten bod nemuzu posoudit, dokud k nemu nedodas svoje reseni zazemi, tedy majetku a puvodu. dovednosti jsi vyresil fixne -- vsem stejne. To Nezapomeň že počet dovedností ti nadále určuje tvá Inteligence. je z pravidel nebo nejaka nodoncena myslenka? Omezeni Inteligenci si nevybavuju a pravidla se mi nechce vytahovat :-)

Vyraz udivu ci rozpaku se dela takto :-O nebo jako ?:-|
Ja zase nesnasim graficky smajliky, tak si z toho nic nedelej.

1 a dohoda - copak dohoda musí být o rovnoměrnosti? - V tom pripade by se to nemelo projednavat kolektivne. Respektive predstaveni sveta ano, ale to dalsi uz je na individualnich setaknich jednoho hrace a PJ.


Sorry, trochu jsem to ted asi pozprehazoval, ale snad je jasne na co reaguju cim :-)

Jinak asi takto. Pokud chces zazemi, respektive majetek a puvod oddelit od tvorby postavy, tak by me zajimalo, jak chces (ale ty nechces, vid?) udrzer relativni stejnou startovni pozici pro postavy bez majetku a puvodu a postavy s majetkem a puvodem (vysokym).
romik 12.8.2006 16:19  19577
DalcorTeď jsem narážel na balíčky postav - kde třeba kněz měl do začátku šupinovou zbroj, velký dřevěný štít a těžký palcát.
O takováto výbavě si mohou chudé děti jen zdát:)

Neboj, znáš mě - v diskuzi o RPG se nezurazím:)

Musím si to ještě projít, ale jsem z toho malinko rozčarován, podle vašich příspěvků a vychvalování jsem čekal něco jiného...možná mám jen starší edici, kamarád mi teď říká, že neví jakou edici má:(
dalcor 12.8.2006 16:02  19576
ještě PecaA mimochodem ty bojové jsou ze světa Grayhawk který vznikl v roce někdy 1979 nebo kolik ;) DnD ve svých základních příručkách PHB/DMG upravuje i tvorbu světa a pracuje právě s tímto nejstarším stvořeným světem.
dalcor 12.8.2006 16:00  19575
Peca 19573PSal jsem to v práci a někdy mě přerušili v prostřed věty.

K tomu co píšeš
1 a dohoda - copak dohoda musí být o rovnoměrnosti? 6ebrák a milionář tam budou pokud se tak dohodnou (chybí mi tu emotikony a kroucení hlavou). Jinak to co tam píšeš dotalčit ještě dál je tam snad jasně popsané ne?

MOMENT - TY MLUVÍŠ JEN O TOM CO JSEM NAPSAL TADY NEBO I O TOM CO JE NA RPG Fóru - tam už je globálnější nástřel bodu 1.

3. ted nevím co máš přesně na mysli, protože s emi to nechce dohledávat - poček na konečnou verzi - tohle byl hrubý nástřel.

4. Ano. A pak tu máme PJ kterej odpoví a za to bych tě poslal na šibenici :) Přehrávání není problem mechaniky ale vztahu hráč/ Pj - viz další můj článek na RPG Fóru vzhledem k chybám při RP, na které jsem za poslední dva roky narazil. Trpasličí kněz piva, mi napříkald při psolední hře zcela nelogicky udělal to že nabídl své pivo elfímu nemrtvému lichovi. Ještě žije, ale udělá to příště a budou ho seškrabávat z celého dungeonu při příštím tapetování

Třeba AGOT pracuje ve výměně DEFEKT/VÝHODA ale v tak nepatrném okraji a docela dobře mechanicky ošetřeno.

5. Jo

Zatím to je jen ubohý nástřel. Nechystal jsem se dělat nic převratného jen prostě dosáhnout toho že Majetek a Původ nebude mít vliv na tvorbu postavy ve smyslu omezení jiných důležitějších abilit.


dalcor 12.8.2006 15:52  19574
RomiK 19566Hele v prvé řadě plácáš nesmysly (nic ve zlém to není urážka ale kosntatování). DnD nemá přesně nastavený majetek, ale jen peníze, a za to si kup co chceš

Co se týče bohů - přečti si kapitolu pozorně - tady ti to nabízí možnost použít tyto bohy jako vzor. ROzhodně je nemusíš použít a už vůbec nejsou pevně nastavení. Čti prosím pozorně.

Ale myslím že s tímhle bychom měli jít do RPG sekce a ne DRD+
peca_007 12.8.2006 15:31  19573
Dalcor [19560]: Tak si to ctu:

1/ Hned na zacatku jsem nepobral tuhle vetu "Úrovně moci družinky bud supplikovat důraz na vlastnosti kombinaci a ebo zázemí bez těchto kombinace se zázemím." At delam co delam, tak mi nedochazi, cos tim myslel, kde chybi carky a kde jsou preklepy :-)

Tedy postava bude hrdinská (body vlastností jako při důrazu na vlastnosti); Normální (kombinace); Přirozená (bývalý důraz na zázemí) Takze si s PJ vlastne dohodnou, jake budou mit zazemi, respektive puvod a majetek a vsichni v druzine jej budou mit srovnatelny (tedy se napriklad nestane, ze v druzine bude zebrak sirota s (relativne) majetnym slechticem).

Ja bych to dotlacil jeste dal. V tuto chvili by mel PJ hracum radne svet popsat. Vysvetlit jak funguji mocenske slozky (z jejich pohledu), jake jsou obvykle ceny v jejich lokalite (treba nekolik ukazkovych cen), jake jsou kastovni / tridni rozdily a pod.

2/ OK, neni co dodat :-)

3/ Diskuze s PJ - konečná úprava postavy. V této diskuzi si družinka společně připraví Majetek a Postavení.

Pokud budeme predpokladat, ze clenove druzinky budou mit srovnatelne majetkove a socialni postaveni. Jinak bych to resil oddelene. A rozhodne oddelene bych resil mechanickedokonceni postavy. To si hrac muze pripravit doma (z predchozi debaty uz vi, jestli muze vyuzit extremni hodnoty, nebo ne) a jenom nechat odsouhlasit / zamitnout.

4/ Jak uz jsem psal, herne se mi defekty postav moc nelibi. Svadi prehravani - presne k tomu stylu hrym kdy (napriklad) pri vyjednavani s mocenskymi slozkami, se za kazdym navrhem nekdo z druziny ozve "A na to bych se napil".

Rozhodne defekty nelze smenovat za jine vyhody. Treba jsem pajdavej poloslepej, ale chci +1 k INT! Kdysi se mi tento pristup libil (GURPS), ale casem mi prislo, ze svadi ke "kupceni" (defekty za bonusy). Dokonce jsem neco podobneho v 2001 navrhoval, ale Vlaada to pomerne jednoznacne zamitl. Kdo chce hrat mrzaka, muze ho hrat bez dalsich vyhod. Ostatne mrzak zadne vyhody ze sveho zmrzaceni taky nema.

5/ To je vlastne dotvoreni charakterniku.

Zatim jsem neshledal nic az tak prevratneho. Krom toho, ze takto bodove sepsane je to prehlednejsi a navodnejsi pro hrace. Takze ano, prinosne, budu se snazit na to nezapomenout a podobnou osnovu nekam propasovat.
captainn 12.8.2006 15:30  19572
A nebo naopak nezatopit ani trochu.
captainn 12.8.2006 15:30  19571
Od boku to taky můžeš pěkně přehnat.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt