Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 22.8.2006 09:59  19789
NoirJak *udelas* schopnost typu Boj pred obecenstvem, aby byla mechanicky vyjadritelna pouhym (jednim) bonusem (za jednoduche podminky), a pritom nebyla nevyvazena/tupa/nesmyslna?
xkiv 22.8.2006 09:57  19787
Hmm, tak jsem si precet (zpulky) ten (preklad?) recenze na AGOT co se ted objevil v obecnem RPG klubu ...
zapomente na magii
cili tak nejmin 80% schopnosti z DrD+ vubec neexistuje (cely carodej a theurg, pravdepodobne i knez, velka cast hranicare, dost velke kusy zlodeje i bojovnika - do magie ted pocitam i "nadprirozene" schopnosti, cokoli co neni realnel kdyz to prezenu, tak treba schopnost ukrast nekomu, kdo sedi u sousedniho stolu, spodni pradlo, aniz bych sundal ruce ze stolu, ...).

Odpadava tim taky spousta tabulek.
noir 22.8.2006 09:53  19786
Bouchi: Víš, tady je komické, když v jednom produktu bereš tabulku jako něco jiného, než v jiném... Tabulky většinou shrnují nebo na jednom místě shromažďují data z ostatního textu. Např. v AGOTu u skillů. To je zcela stejné, jako v +ku. Stejně jako ona jediná tabulka povolání v AGOTu jen shrnuje text o povolání-je to přehled povolání v číslech. Srovnávám srovnatelné-jinak bych byl demagogem.
Skilly a featy jsou založené na stejném principu, jako ty v D20. Ale jsou popsány zcela samostatně v AGoTu, proto nepotřebuješ jinou knihu. Řada je nových, řada je stejných. Řada featů odpovídá, řada ne. Nicméně je v AGOTu vše, co pro jeho hraní potřebuješ.
Nepochybně si do deníku dáš snadno "Light as feather: +2 to dex checks in light armor only)"
Ale jak si tam zaneseš Pevné velení, boj před obecenstvem, nebo žár bitvy, aniž by ses díval do knížky, to mi prosím vysvětli. Je to zkrátka celé o eleganci, kráse a jednoduchosti pravidel.
Stejně tak featy jako power attack (až +5 na zranění na úkor útoku) do deníku dáš. Jak tam narveš 26 zběsilostí jako podmetení sekerou, zapření o tyč a kop, případně řetězová smršť, to mi úplně jasné není. každá má řadu podrobností, výjimek, detailů-potřebuješ na každou v deníku aspoň odstavec. Pak ovšem bude deník na 20 stran...
dalcor 22.8.2006 09:49  19785
Bouchihele tohle není do pokecu o DrD+, navic sleduji že nevíím jak mám něco vysvětlit člověkovi která nemá ani ánung ;)

Ne - 90% dovednosti ani odbornisti neni potřeba konzultovat s knihou. Odbornosti ti dávají jeden snadno zapamatovatelný bonus nebo pozměňují normální mechanickou realitu (například dovednost boj se dvěmi zbraněmi ti snižuje psotihi z -6/-10 na hlavní a vedlejší ruku tuším na -4/-8). Není potřeba znovu obměňovat. Dovednsoti pak fungují na ověření úrovně dovednosti + náhod vs DC - Difficulty Check - Třída náročnosti, nebo jak to překládají. DC se většinou anstavuje ad hoc, ale samozřejmě třeba stopování, či třeab skok do dálky má na stanovení DC jednoduché "vzorečky" a postihy, které můžeš, ale nemusíš konzultovat s knihou - já to nedělám - DC si vždy nastavuji ad hoc. V kniuze jsou uvedené jen příklady. K vysvětlení jak fungují featy a skilly v DnD. Nemlvím o plusku, neb nevím co tím chtěl Noiř říct.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 09:39  19784
NoirNoir [19780]: Vzorecky v tabulkach?
"klasickou tabulku má každý archetyp (6)" - ale nesmysl, to je jenom prehled schopnosti na jednotlivych stupnich archetypu, cili shrnuti predchoziho textu. Kdyz bude v nejake kapitole jedna tabulka v textu a tataz tabulka zopakovana ve shrnuti, budes to prohlasovat za dve ruzne tabulky?

Noir [19778]: Tak proc Dalcor pise "Jelikož se jedná o D20 samozřejmě dovednosti (skills) a odbornosti (feats) odpovídají D20.", tedy opak toho co tvrdis ty?

"12 schopností, z nichž mnohé potřebují konzultaci s knihou" Proc to potrebuji? A schopnosti ci odbornosti v d20 to nepotrebuji? Pokud ne, proc ne?
xkiv 22.8.2006 09:39  19783
NoirA v tom AGOTU (necetl jsem) pocitas taky jako tabulku zvlast kazdou sadu cisel pro nejakou schopnost?
Presneji: nejdriv definuj, co patri do tabulek (bez ohledu na to, co je ve kterych pravidlech *vysazeno* jako tabulka) a pak porovnej celkovy rozsah tabulek (bez ohledu na jejich pocet).
dalcor 22.8.2006 09:39  19782
Noirnezapomeň že AGOT má "tabulkovej design" všechna volitelná pravidla, či poznámky vyvojářů jsou vkládány textovým ohraničeným poem, které vypadá jako tabulka. A tčeba vysvětlení co znamená jaká hodnota u vlastnosti je také celostránková tabulka ač s herní mechanikou nemá nci spoelčného
xkiv 22.8.2006 09:35  19781
peca [19757]:Jo, uz jsem taky nekolikrat ventiloval:
Pred trojstupnovou dovednosti jsou jeste dva stupne: znalost a neznalost.
Znalosti udeluje PJ na zaklade historie postavy (nebo v prubehu hry na zaklade proziteho vycviku, ...), bez jakehokoli mnozstevniho omezeni.
Znalost umoznuje vykonavat prislusnou cinnost bez bonusu (vetsina dovednosti je typu "ma bonus A/B/C k necemu").
Vyjimku tvori dovednosti, ktere davaji nejakou konstantni schopnost (prvni pomoc, odstraneni omezeni na efektivni Rch pri plavani, tusim ze i cteni a psani)

To je zcela v souladu s pravidly, zvlast s pravidly boje, znalosti postavy a rucnich praci.
Nekteri hraci to ale zjevne potrebuji videt explicitne.
noir 22.8.2006 09:31  19780
Bouchi: Jako tabulku jsem chápal i ony vzorečky v tabulkách. Nicméně, klasickou tabulku má každý archetyp (6), další (4) má gladiátor, (2) bijec. A pak ona třístránková tabulka zbraní... Tedy celkem 14 klasických tabulek. Od dvacítky to zase tak daleko není, kor když to srovnám s jedinou tabulkou k "man-at-arms". V tom kontextu je pecův výkřik o přetabulkování absurdní a zcela nereflektující ralitu...
dalcor 22.8.2006 09:29  19779
Bouchihele recnezi jsem dal do RPG klubu a otázku AGOTU bych raději řešil tam než tady zadělávat tento thread - ten už jsme zadělali dostatečně.

Takže na otázku k featům a je to snad špatně? mi odpověď prosím tam.

Děkuji
noir 22.8.2006 09:26  19778
Bouchi: Ne. Všechna pravidla, která potřebuješ znát, jsou přímo v AGoTu. Není to jen setting, je to samostatná hra založená na licenciD20 systému. ALe nerad bych řeč odváděl na jiný systém, raději se bavme o +ku.

Wolfi: Ukaž mi ty desítky tabulek k +ku, které potřebuješ přímo ve hře a ne při tvorbě postavy, prosím...
U bojovníka jsou to např. popisy všech schopností archetypů, všechny finty atd. Např. postava na 13. úrovni bude mít (např. barbar6/ bijec4/rytíř3) 12 schopností, z nichž mnohé potřebují konzultaci s knihou, a pak 26 fint, u nichž civění do knihy také většinou nutností. u některých musí do jiné knihy civět i PJ, protože postava neví, co ty schopnosti vlastně dělají...
Srovnám-li to s featy a oborovými schonostmi, které má "válečník" (men-at-arms) v AGoTu, je to proklatě složité, čas beroucí a chaotické...
Kolik času ti zabere vytvoření formulí pro theurga na 13. úrovni? Předpokládám, že budeš používat ty se štěpy, modifikátory a dalšími serepetičkami, případně je budeš vázat na nějaké správce a jiné démony. Počítám, že pokud budeš chtít mít 12 různých formulí, pak nejméně 2 hodiny.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 09:24  19777
Dalcor [19774]: Ano, prave to "Jelikož se jedná o D20 samozřejmě dovednosti (skills) a odbornosti (feats) odpovídají D20." jsem mel na mysli.
dalcor 22.8.2006 09:22  19776
AGOTImho bychom měli opustit ohledně AGOTU klub DRD+ a přeskočit do sekce RPG, kopíruju tam text té recenze ať to nemusíte hledat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 09:22  19775
Noir [19771]: A s temi 20-30 tabulkami pekne kecas. Namatkou jsem prolistoval bojovnika (8 tabulek v popisech schopnosti a 2 tabulky parametru zbrani) a carodeje (6 tabulek v popisech schopnosti, 3 tabulky v popisech kouzl, par jednoradkovych "tabulek" u s parametry zbrani u zbranovych kouzel).
dalcor 22.8.2006 09:20  19774
Bouchine AGOT je totální konverze, používá celou řadu psotupů, ani ejdno povolání v AGOTU není stejné jako v klasickém DND (ačkoliv samozřejmě jsou zde povolání podobná Fighter/Ranger/Rogue/. Jelikož se jedná o D20 samozřejmě dovednosti (skills) a odbornosti (feats) odpovídají D20. AGOT je hra nahrazující DnD - tedy k hraní AGOTU (narozdíl od jiných D20 settingů, v závislosti an použití OGL licence) nepotřebuje PHB, DMG a MM - obsahuje kompletní aplikování pravidel D20 na svět první knihy Písně ledu a ohně - tedy Hry o trůny - více doporučuji prolítnou tu mojí recenzi na kterou jsem dával odkaz

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt