Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 8.5.2008 10:33  23380
2Jenson: jak jsem psal, zadnou jsem nikdy nemel na sobe, ale nekolik znamych ji ma. Kdyz jedeme na nejakou drevarnu a oni ji maji na sobe, tak nikdy nejsou tak obratnymi jako mi bez ni. ale je to samozdrejme otazkou fyzicke zdatnosti. Jeji vaha se totiz projevy az pri delsim boji

2xKiv: Jasne, asi rozumim co mas na mysli. Pokud by se zavedli nejake postihy za uhyby nad nejaky stanoveny pocet, tak by bylo nutny to radne odsimulovat a dobre je vykompenzovat s postihem pri utoku ze zadu. Osobne si myslim, ze postih -4 OC pri utoku do zad je i tak priliz maly. Jak se chces branit na nekoho, koho prakticky nevidis? Treba s porovnanim s bojem po tme je postich tusim -10 OC.

Nejvetsi problem bitky proti presile je ale fakt, ze velmi casto na tebe soucasne utoci 2 a vice souperu. i kdyz mas stit a zbran(mec). kolik dokazes techto utoku vykryt nez te zasahnou? Chtelo by to taky mozna nejakej mechanizmus typu: "pokud ve stejnou chvili na tebe utoci dva souperi(maji stejne BC), muzes se aktivne branit jen proti jednomu. na druheho mas jen uhyb s postihem treba -4(utok ze zadu)." Moznosti jak osetrit souboj proti presile je spousta, otazka je kterej je ten nejlepsi.
jerson 8.5.2008 07:41  23379
FeanorJa jsem nikdy na sobe nemel zadnou tezkou zbroj, ale prijde me spravny, kdyz krouzkovy brneni(cca 25kg) tak je jasny ze postava bude nemotorna.
Tak se zeptej lidí, co na sobě kroužkovku měli - 25 kilo nesených v ruce je něco úplně jiného než 25 kilo dobře rozložených na těle. V prvním případě jde o těžký náklad a druhý tě v boji nijak zvlášť neomezuje.
xkiv 7.5.2008 23:24  23378
DavecJa si ale myslim, ze tohle se vyrovna s tim, ze predem nevis, jak se bude hybat - jestli si nabehne na tvoji cepel, nebo na tu na druhe strane (pripadne by se to teda mohlo brat tak, ze mam postih na uhnuti proti tem, kdo jsou na druhe strane nez komu uz jsem uhybal - ale pak by mozna nemuselo byt od veci dat *bonus* na uhnuti proti tem, kdo utoci priblizne ze stejne strany ...)
davec 7.5.2008 23:14  23377
xKivKůl ti zase nenaběhne na nastavenou čepel, protože už to nedakáže ukoordinovat...
xkiv 7.5.2008 19:57  23376
Feanor...
kryt vs. uhnuti: jde mi o to, ze kdyz se krejes, tak taky spotrebujes nejake mnozstvi ... casu a soustredeni na ten kryt, a to taky nejak ovlivni uhybani ve zbytku kola

utok zezadu: tenhle postih v soucasnosti "supluje" zhorseni obrany proti vetsimu mnozstvi utoku ... protoze se tak nejak predpoklada, ze (nejmin) dva utocniky si jeste dokazes udrzet "pred sebou" a tudiz bez postihu (postava se automaticky pohybuje i mimo ramec "hracem narizeneho" pohybu); takze v zasade jde o to, jestli ten postih nahodou nema byt *mensi*, nez jak je ted v pravidlech (aby byl *dohromady* stejny dejme tomu proti ctvrtemu utocnikovi a pak jeste horsi)

i nemotora se furt hejbe vic nez kul v plote ...
feanor 7.5.2008 18:55  23375
kryt neni uhyb. takze bych to videl asi takto. Pokud ma obrance zbran ma klasicky jeden kryt. Pokud ma k tomu jeste stit tak ma jeste dva kryty stitem. A podle stupne dovednosti kryt by mel patricny pocet uhybu. Poradi v jakem se bude pouzivat druhy krytu(uhybu) proti presile je na postave.
Utok ze zadu je podle me postih, ktery dostane postava kdyz neni schopna se utocnika videt(ale vi o nem). Proto by mela dostat tento postih.

"Jeste mi na tom vadi, ze hodne neobratna a nezkusena postava s tezkou vyzbroji se tak muze snadno dostat do stavu, kdy jeste prvni uhyb je pro ni vyhodny, ale pri dalsich uz ji bude stejne snadne (nebo snazsi) zasahnout jako (nez) nepohyblivy cil ... prestoze se pohybuje, a to ne zcela predvidatelne."
Ja jsem nikdy na sobe nemel zadnou tezkou zbroj, ale prijde me spravny, kdyz krouzkovy brneni(cca 25kg) tak je jasny ze postava bude nemotorna.
xkiv 7.5.2008 16:46  23374
A jakej vliv na to ma mit kdyz se postava kryje?
Ma ten samy postih byt jeste navic k postihu za obranu "utoku zezadu"?
Jeste mi na tom vadi, ze hodne neobratna a nezkusena postava s tezkou vyzbroji se tak muze snadno dostat do stavu, kdy jeste prvni uhyb je pro ni vyhodny, ale pri dalsich uz ji bude stejne snadne (nebo snazsi) zasahnout jako (nez) nepohyblivy cil ... prestoze se pohybuje, a to ne zcela predvidatelne.
feanor 7.5.2008 16:22  23373
2Dravec:stemi body bych souhlasil, jen se me prilis nezamlouva to urceni portu uhybu. Treba takovy knez na 7 by mel 2 uhyby a proti tomu bojovnik na 7 by mel 3 uhyby. A to takoby knez nemusel byt nikdy v boji.
Stale by se me zdalo elegantnejsi to resini s novou dovednosti Uhyb(fyzicka), ktery by vypadal treba takto.
I. stupen: 2 uhyby
II. stupen: 3 uhyby
III. stupen: 4 uhyby
Pokud dovednost nebude mit, tak bude mit pouze jeden uhyb. za kazdy uhyb nad stanoveny pocet by byly ty postihy jak uvadis. Co vy na to?
davec 7.5.2008 15:59  23372
Shodneme se na:
1. "Každej šermíř na ho*no, když nepřátel nerovno..."?
2. Je boj důležitou součástí hry, ať je vlastní styl hry jakýkoliv?
3. Když už se bojuje, stojí často proti sobě různý počet bojujících, tedy není to jeden na jednoho?

Pokud si na tyto otázky odpovíme "Ano", mělo by cenu nějak ten úhyb vyřešit pravidlově, nikoliv jen jako DUPJ...

Návrh:
Postava může bez postihu uhýbat tolikrát za kolo, kolik činí její úroveň/6, zaokrouhleno nahoru. Tedy na 1-6 úrovni jednomu, na 7-12 dvěma atd. Bojovníci mají výhodu, pro výpočet si počítají úroveň +3. Každý úhyb nad tuto hranici má kumulativní postih -1. Pokud postava s jedním úhybem (1-6 úroveň, bojovníci 1-3) uhýbá již potřetí v tomto kole, bude mít tento úhyb postih -2, další -4 atd.

Co vy na to?
hecras 7.5.2008 15:04  23371
Bojovat proti přesile je vždycky krajně obtížný. A útočníci se prachticky vždy snaží dostat jedince mezi sebe aby na něj někdo šel z boku nebo nejlíp ze zadu. A postavení se zády ke stěně nepomůže, protože v tu chvíli obránce příjde o možnost manévrování a je víceméně v pasti.
Nadruhou stranu si nedokážu představit pževedení těchto skutečností do hry kromě DUPJ, rpoto to neřeším a hraju prodle pravidel. Nechce se mi kvůli tomu komplikovat pravidla.
feanor 7.5.2008 14:43  23370
Mozna by stalo za to se na to podivat z druhe strany. Kdyz jste utocnici a bojujete s jednim souperem. Jak budete postupovat? pokud je to silny souper, tak byste meli vyuzit vasi pocetni prevahy. Mozna se pletu, ale takovy bojovy manevr v drd+ neni(teda pokud nepocitam natlak, ktery neni presne pro tyhle ucely).
xkiv 7.5.2008 11:05  23369
Zrovna kryty bych do toho moc netahal.
Ale ...

Vic utocniku na jednoho obrance: kolik tak maximalne?
Kolik z nich si obrance dokaze udrzet "pred sebou"? (na zbytek ma obranu jen uhnuti s postihem -4)

A ted: vyplati se v tomhle poctu utoku delat nejake komplexnejsi pravidlo nez uz mame?
envec 7.5.2008 11:00  23368
DavecNemůže, je omezený počtem krytů, které jsou pro něj výhodnější. A PJ může uvážit a u takové situace např přidat útočníkům ÚČ nebo obránci sníži OČ.
davec 7.5.2008 08:20  23367
HecrasStřelec schopný vícenásobných výstřelů? To asi ne, počet šípů vystřelených hraničářem jen zvedá ZZ, na úhyb se háže jen jednou. Ale myslím, že zloděj může vrhnout víckrát...
Na druhou stranu neomezený počet úhybů v podstatě likviduje výhodu početní převahy. Když je víc útočníků na jednoho obránce a on se může bránit vlastně všem stejně (pokud si odmyslíme případné postihy za útok do zad a podobně).
hecras 7.5.2008 07:48  23366
Dělal sem hystorický šerm asi 10 let a můžu směle tvrdit, že sme se učili uhýbat zbraním bez krytu meče, ale neučili sme se holíma rukama útočit. Jak už tu zaznělo každý kdo se učí bojovat se učí i uhýbat útokům. Takže se současným podáním nemám problém a postihy na úhyb bych nezaváděl. Max bych přemýšlel o maximálním počtu úhybů za kolo bezpostihových, ale pro jednoduchost to nemíním řešit a taky proto že by to vcelku slušně zvýhodnilo střelce schopné výcenásobných výstřelů.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt