Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 12.5.2008 18:52  23423
Nepříjemné na tom je, že tím prodloužením souboje vznikají situace, kdy se naprostá bojová lama dokáže ubránit sobě rovnocenné přesile (nebo mírně lepší) těch pár kol, než jí někdo přijde na pomoc... A řekněme si narovinu, někdy na rychlosti záleží opravdu hodně.

Třeba: Jste tři a musíte se dostat přes bodyguarda než jeho pán vyvolá kouzlo... Teď je vlastně jedno, že vy jste tři a jste třeba o něco málo lepší než ten bodyguard a pokud nebudete mít vyloženě smůlu tak ho časem složíte, protože vám to nejspíš bude trvat déle, než ono seslání. V reále by šance na rychlé složení strážce byla, protože při vyrovnanosti bojové síly všech zůčastněných nemá osamělý obránce moc šancí a přešli by přes něj za "1-2 kola", dle pravidel jim to bude trvat déle (pokud teda ten bodyguard nemá odolnost 0 :-))...
xkiv 12.5.2008 17:11  23422
Jerson
...
tohle je názor podpořený hraním RPGček, ale jestli to tak funguje i v boji si nejsem jistý - tedy spíše jsem si jistý že nefunguje.

Taky rikam, ze to tak funguje podle mechanismu DrD+ ... a tim dokazuju, ze i v plusku je vysledek toho souboje jasny. Nechapu, co na tom neni jasnyho - kdyz postavim proti sobe vicemene vyrovnane jedince, zvitezi (velmi pravdepodobne) ta strana, ktera jich ma vic ... to snad v realu neplati?
jerson 12.5.2008 14:51  23421
FeanorOsobně takové případy řeším zjednodušením pravidel pro zbraně. V tomto případě by nemělo být tak složité pro matfyzáky projít exponenciální tabulky a najít nějaký vhodný postih (no dobře, dělám si legraci, vím že souboják je nepoužívá ve všech případech)

Nicméně tak jako tak zavádím pravidlo, že na jednu věc se dá hodit pouze jednou za kolo a pak se musí výsledek rozdělit, pokud je více cílů. DrD+ má možnost vícenásobné obrany, tak bych ji využíval tak jak je. Já do nuancí soubojového systému nevidím, pro mě je moc složitý tak jako tak.

Xkive oni se taky muzou kryt oba (a potrebovat to bude jenom jeden; kdyz budou navic predem vedet ktery z nich to je, tak se muze soustredit na obranu a ten druhy utocit bezhlave :). tohle je názor podpořený hraním RPGček, ale jestli to tak funguje i v boji si nejsem jistý - tedy spíše jsem si jistý že nefunguje.
feanor 12.5.2008 13:24  23420
xKivkdyz jsem psal ze me to bylo jasny jak souboj dopadne, tak jsem mel tim na mysli ze to je uplne jasny!
Nerikam ze vysledek skutecnot-drd+ bude jina, je je rozdil v tom, jak rychle te vykosijou.
Skus si v pluskach tento souboj odsimulovat a po konci boje spocitej pocet odehranych kol a vynasob je 10s. ve skutecnosti tento souboj(teda podle mych skusenosti) trva tak 1min(za predpokladu ze obe strany chteji bojovat).
xkiv 12.5.2008 12:59  23419
FeanorVtip je v tom, ze ty muzes utocit jenom jednou. Oni maji sanci na zasah dohromady vic.
No a pokud maji vsechny sance na zasah zhruba stejnou pravdepodobnost, ze projdou, tak ti proste budou rychlejc "ubejvat hitpointy".
Ze se muzes kryt proti obema nic neznamena - oni se taky muzou kryt oba (a potrebovat to bude jenom jeden; kdyz budou navic predem vedet ktery z nich to je, tak se muze soustredit na obranu a ten druhy utocit bezhlave :).
feanor 12.5.2008 12:31  23418
xKivU srovnatelnych protivniku je to jasne i bez postihu
no nutno dotat, ze bojuji se stitem, coz zhlediska drd+ kompenzuji toho soupere navic. ve skutecnosti ne.
xkiv 12.5.2008 11:18  23417
Feanor
... v ruznych drevarnach kdyz jsem potkal 2 a vic souperu a byl jsem sam, tak snimi bojovat bylo uplne zbytechny, protoze me bylo jasny, jak to dopadne.

U srovnatelnych protivniku je to jasne i bez postihu.
A u dostatecne dobreho hrdiny *chceme*, aby zvladl *nejakou* presilu.
Otazka pak je, co znamena "dostatecne dobreho" a "nejakou".
feanor 12.5.2008 11:09  23416
JersonJenze jak to chces teda presne resit? Uznavam, ze takoveto plosne pravidlo muze byt v hodne situacich neobektivni. Jenze problem je ten, ze zadne jine pravidlo neni. V 90% souboju, kde pojovali 1 bojovnik proti presile treba 3 slapsim bojovnikum, tak me jako jedina sance zbylo pouzivat bezhlavy utoky na nej, abych z toho ziskal jako PJ vyhodu. Coz se me zda trochu divny.

Podle meho nazoru kdyz bude souboj 1vs5 tak tech 5 se bude chovat hodne podovne jako ti vlci. Bud se te budou snazit co nejdriv slozit nebo si te budou postupne natukavat nez se te pokusi slozit. napr. v ruznych drevarnach kdyz jsem potkal 2 a vic souperu a byl jsem sam, tak snimi bojovat bylo uplne zbytechny, protoze me bylo jasny, jak to dopadne.
jerson 11.5.2008 21:07  23415
Feanorepravda, pokud tě přepadne smečka vlků, využiješ tato pravidla - jenže vyci útočí (pokud útočí) úplně jinak než lidé se zbraněmi, takže buď skončíš na zemi kdej sou ti zbraně kromě dýky vcelku k ničemu a nebo si drží odstup. zkušenosti z dřeváren jsou rozhodně lepší základ pro úpravu pravidel než představivost.

Více bojovníků na jedné straně může být výhoda, může být k ničemu (protože situace umožňuje bojovat jen jeden na jednoho) a může to být i nevýhoda (když se netrefím do soupeře, nejspíše sejmu kamaráda)

Neříkám, že na takové situace musí být pravidla, ale pokud jsou pravidla pokrývají rozdíl mezi dýkou dlouhou 20 cm a 35 cm a tento rozdíl zohledňují v šanci na ten který výsledek boje, měly by rozhodně řešit vliv postavení protivníků, protože ten budem mnohem větší. Přijde mi nesmyslné (původně jsem se vyjádřil jinak) mít podrobně zpracovaný rozdíl mezi třemy typy řemdihů a obranu proti druhému soupeři řešit téměř vždy pravidlem "máš -2 na obranu".
kouba 11.5.2008 15:19  23414
HecrasJá jsem to myslel v mechanismu hry, proto jsem použil slovo malou nevýhodu, resp, myslel jsem to jako "menší nevýhodu než rožek"
xkiv 10.5.2008 20:15  23413
FeanorNa Profu .. a predpokladam, ze ten narazel na tebe, protoze jsem si nevsiml, ze by Jerson pouzil tenhle argument.
hecras 10.5.2008 19:24  23412
Pokud bojuje jedinec proti výce protivníkům je jeho jedinou šancí na úspěch manévrovat tak aby se na něj nedostali a co možná nejrychleji jejich počet snížit. Protože útoky zaráz z mnoha stran už prachticky vykrýt nejdou.
Někde tu zazněl názor že stěna za zády je jen malým omezením. Z vlastní zkušenosti vým že je to omyl, pokud tě útočníci zaženou ke stěně musíš se od tud dostat, protože si právě přišel o možnost manévrování a to je tvůj konec.
Jinak co se týče maximálního počtu lidí co na tebe můžou útočit, tak pokud máš dost prostoru pro manévrování tak to málokdy je výc než dva, vyjímka je pouze tehdy když tě zaženou někam ke stěně, ale i tak to potom stejně vychází na dva. Pochopitelně v tlačenici je to něco jinýho.

V neposlední řadě záleží na zbraních zbrojích a dovednosti. Cirano bojoval proti stovce lumpů a vyhrál, středověký rytíři si v bitvách razili cestu špatně vyzbrojenou pěchotou, která je prachticky nemohla ohrozit a pobili jich v bitvě desítky. To co sem povídal platí o souboji rovnocených protivníků.
feanor 10.5.2008 19:17  23411
xKivTed narazis na me nebo na Jersona?
xkiv 10.5.2008 18:46  23410
ProfaTak proc argumentoval tim, ze je problem "vyuzit jejich pocet proti nim"?
profa 10.5.2008 18:07  23409
Chtěl jen říct "více soupeřů neznamená vždy výhodu", což neimplikuje "více soupeřů znamená nevýhodu".

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt