Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 30.7.2008 16:12  23497
xKivJsem v DrD+ nový, takže mám zatím jen sběžně přečtená pravidla a pár ukázkových soubojů. Pojetí pravidel tak, jak píšeš, se mi zdá logické. Už se těším na další hry a věšího "nasátí" pravidel. :)
davec 30.7.2008 14:53  23496
To se trochu pleteš. Římani Galii a vlastně celý Středomořský svět ovládli kvůli tomu, že jejich velitelé měli (alespoň většinou) nějaké to ponětí o strategii, taktice a logistice a vojáci byli dobře vycvičení...

To že římská vrhací kopí typu "Hasta" byla skvělá je nepochybně pravda. Nicméně barbaři se tomu přizpůsobili a oblíbenou taktikou bylo vyprovokování zelenáčů k předčasnému vrhu a následné vrhání ukořistěných kopí zpět. Po Mariově reformě byla zavedena kopí zvaná "Pilum", u nichž se po dopadu odlomil hrot od ratiště a tudíž nešla vrhat zpět na Římany. Těm už jen stačilo po bitvě projít bojiště (což stejně dělali i před tím), posbírat hroty a připevnit je k novému ratišti.
xkiv 30.7.2008 14:51  23495
Jenze ja se neptal, jestli probodli stit *kopim*. Na to uz v pravidlech mame fintu. Sice nema schopnost stitem projit (coz je pro nas OK, protoze pocitame jen s "dost kvalitnimi" stity), ale to omezeni (a zhorseni krytu) tam je.


ale i tak by možná stálo za zamyšlení, jestli jim ještě nedát bonus +1 ve střeleckém souboji.


Fakt ne.
V DrD+ se strelecke utoky deli na dve skupiny (asi podle toho, jak to ktera skupina hraje):
1) smrtici strelba, kde uz nejake +1 ke krytu proste nic nezachrani a stejne to pujde do hlavy
2) strelba na baterky, kde uz nejake +1 ke krytu nema vyznam, protoze se stejne trefim maximalne do tela a udelam par bezvyznamnych krizku zraneni

Krome toho - proti streleckym a vrhacim zbranim mam realnou sanci aktivne se kryt prakticky jenom kdyz si davam celou dobu pozor na toho kdo na me bude utocit (kdyz zrovna nejsem Xena nebo Geralt, abych stihal sipy chytat do ruky nebo pulit mecem) ... muzu to poradne delat, kdyz soucasne utocim na nekoho jineho?
A kdyz zrovna na nikoho neutocim, tak muzu dat soustredeni na obranu a mit +2 ... coz je vic nez to tvoje +1.
anonym 30.7.2008 14:32  23494
xKiv"nebo do nej zabodnou (stava(lo) se to vubec?" To se právě stávalo. V tom byli profíci Římané a díky tomu dobili Galii. Barbaři sice měli docela dobré štíty, za kterými se kryli před šípy. Ale každý římský voják lehké pěchoty měl pár krátkých kopí (asi 60 cm dlouhých) a meč. Rozběhl se na barbara, jednou ranou mu hodil kopí do štítu - v přesnosti házení kopí byli mistři. V horším případě (pro barbara) prošlo kopí štítem a poranilo ho, v lepším se jen zabodlo do štítu. Ale kvůli hmotnosti oštěpu se s ním od té chvíle špatně manévrovalo. Než se však stačil barbar vzpamatovat, už byl Říman u něj. Jednou ranou sekl naplocho do kopí, čímž barbara zcela odkryl a další rána byla pro barbara tou poslední zkušeností v jeho životě. Než barbaři vylepšili materiál štítů tak, aby se do nich kopí tak lehce nezabodávaly, už bylo pozdě. OK, beru, že štít hraje ve střeleckém boji DrD+ větší roli než v boji TvT (a to je dobře!), ale i tak by možná stálo za zamyšlení, jestli jim ještě nedát bonus +1 ve střeleckém souboji.
xkiv 30.7.2008 14:14  23493

že jedinou účinou obranou proti šípům byl štít

A neni to nahodou v pravidlech resene tim, ze proti sipum se da kryt *jenom* stitem (a naopak - ze proti sipum se da kryt stitem automaticky)?

Material uz nijak zvlast nepomuze - vsechno vybaveni popsane v pravidlech je myslene v kvalite obvykle v "heroicke fantasy", takze (za material a bez kouzel) uz muze jit snad jedine dolu.


Navic by se pak muselo zacit resit "vykryl jsem, ale rozbilo mi to stit a zranilo ruku ... s ochranou stitu X a ochranou rukavice/rukavu Y" ...
... ne, jednodussi bude proste predpokladat, ze vsichni maji dost kvalitni stity a ze sipy se budto trefi mimo stit, nebo se od stitu odrazi (nebo do nej zabodnou (stava(lo) se to vubec?), ale bez vlivu na postavu).
anonym 30.7.2008 14:04  23492
Nedávno jsem byl na přednášce o kopích, lucích atd. a mimo jiné tam bylo zmíněno, že jedinou účinou obranou proti šípům byl štít. (Pak ještě možná pancíř, ale ten neměly všechny národy). V podstatě kdo měl lepší štít (= z lepšího materiálu), ten měl v první části boje velkou výhodu. Tak mě napadlo, že vlastně štít ve steleckém souboji DrD(+) by mohl mít větší kryt než v souboji tváří v tvář. V souboji s meči se toho dá hodně vykrýt mečem, dobrým postavením a pohybem, štít je jen taková pomůcka. Ale proti hordě šípů vás ochrání jen hlavně štít (a pak možná minoritně pohyb a zbroj). Proto bych se klidně nebál u střelby zvětšit kryt štítů; naproti tomu bych klidně naopak snížil kryt nekovových zbrojí. Také by mohlo být víc typů štítů podle materiálu. Co vy na to?
anonym 30.7.2008 09:44  23491
Pecka123, Patches: Vždyť byste se tady bez těch občasných provokujících anonymů unudili :-D
Bohužel je asi pravda, že pokud je původ použit jen při přípravě postavy, ale už se se s ním nepočítá během hry (pravidla neřeší, jak s ním pracovat), není asi šťastné řešení.
L.Z.J.
envec 30.7.2008 00:53  23490
No a komu pujde ten, kdo ten lektvar najde, ho prodat. Pravdepodobne na zamek nebo hrad, kde je slechtic. Teda pokud neni kralovstvi v ruinach a nositel lektvaru neni patriot :)
pecka123 29.7.2008 15:53  23489
Ať žije největší znalec RPG, mistr společenské konverzace a diplomatického vyjadřování HLÍZA!!!
anonym 29.7.2008 15:41  23488
"Jen by bylo dobré jí víc propracovat i do mechanik hry (bonusy, postihy atd.)" - Je jasné, že zkušení RP hráči to nepotřebují. Ti si to přizpůsobí. Ale pro začínající hráče nebo hráče, kterým závisí hodně na pravidlech, by to mohlo být hodně užitečné.
anonym 29.7.2008 15:38  23487
Ad anonymTak zaprvé, není důvod být sprostý. A pak, peníze a známosti se získají lehce, ale se společenským postavením to tak není (aspoň ve středověku nebylo). I bohatí měšťané výhody šlechty neměli. A naopak, i chudí šlechtici se lehce dostávali k penězům právě díky svému titulu (postavení). A za peníze si titul nekoupíš. Naopak nikde není psáno, že ve výjimečných případech nemohou existovat kouzelné lektvary nebo knihy, které ti zvýší určité vlastnosti. Např.: "Podívej na ten poklad! Tolik peněz a tady je nějaký lektvar...!" Každému co jeho jest. Chudý půjde hlavně po penězích, bohatý spíš po lektvaru. To je jen takový nápad. Osobně si myslím, že původ v DrD+ je dobrá myšlenka. Jen by bylo dobré jí víc propracovat i do mechanik hry (bonusy, postihy atd.) Snad v další verzi to bude vylepšené. Každopádně je to dobrý nápad. A komu se nelíbí, hrát na něj přece nemusí.
patches Patches 29.7.2008 15:31  23486
AnonymDekujeme za konstruktivni prispevek do diskuze :-P
anonym 29.7.2008 14:09  23485
PůvodPůvod je v DRD+ nedomyšlená píčovina.Z dlouhodobého hlediska se totiž vůbec nevyplatí,protože prachy či známosti časem doženete ,zatímco vlastnosti a dovednosti které máte do začátku navíc vám už nikdo neveme.Ovšem vzhledem k tomu ,že celý plusko je nehratelnej paskvil je to jen detail.
noir 25.7.2008 06:54  23484
On ten "původ" je v +ku tak trochu navíc. Pokud ta hra vychází ze strategie "ze začátku jsou všichni nuly", pak je členství v nějakém rodu, i stím, co to přináší, buď zcela munchikn, nebo naopak nevyzžitelné...
xkiv 24.7.2008 17:11  23483
anonym [23481]:

Ja bych to resil tak (a myslim ze je to tak i zamyslene), ze slechtic bude mit nejake *permanentni* vyhody plynouci z toho, ze ma vyssi spolecenske postaveni.
To zahrnuje (ale neni omezeno na):
- materialni pomoc od rodiny (cim lepsi postaveni, tim bohatsi rodina, tim vetsi pomoc si dovoli poskytnout)
... v tom muze byt i ubytovani, obleceni, jidlo, cestovni prostredky
- prijmy plynouci z titulu (slechta vlastni nejakou pudu = ma prijmy; nymandi naopak plati dane, ze kterych pak slechta ma ty prijmy (nebo alespon jejich cast))
- jine vyhody plynouci z titulu
... prednostni prava na obslouzeni, pruchod, ...
... muze se dockat lepsiho zachazeni od ruznych strazi, soudcu, uredniku ...
... nekdo hodne vysoko by i mohl natvrdo rozkazovat
- kontakty
... lip postavena postava bude mit lip postavene zname .. a pritele .. a jina individua ktera ji treba obcas muzou dluzit/poskytnout nejakou tu sluzbicku


Cili majetek = to co mam do zacatku, ale tim to konci
ale puvod me bude provazet cely zbytek hry.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt