Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 7.8.2008 18:55  23502

K tomu BČ: To, že vidím, že se soupeř odkryl a že by šel nádherně zasáhnout znamená, že se o to mohu pokusit, protože jsem si odkrytého místa všiml (mohu provést místo útoku naslepo nějakou fintu a naopak čtu jeho pohyby, takže on nemůže provést moc fint na mě), ale to, jestli odkryté msíto zasáhnu už pak je opravdu jiná otázka.

Ale přišel jsem se sem zeptat, jestli odkazy na errata tady na Lopuchu jsou aktuální, nebo jestli existují nějaká novější. Koupil jsem si první vydání a hrajeme víceméně jednou ročně (ale zato je to týdenní intenzivní akce) a už jsem si zvyknul začínat tím, že opravíme pravidla... a letos jsem nenašel žádné nové materiály.

Znamená to, že:
  1. Jsou všechny chyby už opravené déle, než rok?
  2. Všechny novější opravy jsou v edici B a dají se získat jen odatmtud?
  3. Jsou nějaká errata ještě jinde než zde respektive na bughuntu?
  4. nebo
  5. Veškeré nové chyby jsou jen drobné / nezávadné a pokud budou někdy opravovány, tak až v edici C?
Děkuji za odpověď!
profa 2.8.2008 11:57  23501
A i když má dokonalý přehled a v boji se vyzná, v zasáhnutí protivníka mu to přímo nepomůže.
gran 2.8.2008 11:53  23500
BČ není nutně rychlost. Hrdina s BČ má holt dokonalý přehled, boj pro něj není chaos ani trochu.
klimbing 2.8.2008 10:38  23499
"Boj...určuje, jak dobře a rychle reaguje postava na situacim, jak dobře se orientuje v boji, kdy dostane šanci k útoku a dostatečná převaha umožňuje nějaké spec. akce a útoky"

Nu, dobrá. Takže pokud znám nějaké finty a mám na to dostatečnou převahu, tak je mohu uskutečnit. Ale jistě se vám stala i taková situace, kdy hold jeden ze zúčastněných měl štěstí a druhý zrovna moc ne, a v té chvíli vyvstává otázka jak to bude vlastně vypadat. Na nejtěžší finty je potřeba převaha asi 8. No a v tomto kole je převaha 15, 20 nebo i víc....tzn. jedna postava se vlastně orientuje v boji toto kolo 10krát lépe než druhá! Pravidla se k tomu nijak nevyjadřují, proč taky? Ale potom dojde k hodu na útok, a aniž by byly výsledky nějaké extrémní, tak 10krát lépe se orientující postava mine :-D Zamrzí..... není to trochu divné ;-)

A pak jsem si počítal jak vysoké BČ postava vůbec podle pravidel může mít, takže by mě zajímalo, jak bude hrdina s BČ nad 40 při boji vůbec vypadat? Jako rozmazaná čmouha :-D...ale to mu nepomůže k tomu aby zasáhl.
xkiv 30.7.2008 16:48  23498
anonym [23497]:
Aha, tak to pozor. Je to *moje* pojeti pravidel =)


anonym 30.7.2008 16:12  23497
xKivJsem v DrD+ nový, takže mám zatím jen sběžně přečtená pravidla a pár ukázkových soubojů. Pojetí pravidel tak, jak píšeš, se mi zdá logické. Už se těším na další hry a věšího "nasátí" pravidel. :)
davec 30.7.2008 14:53  23496
To se trochu pleteš. Římani Galii a vlastně celý Středomořský svět ovládli kvůli tomu, že jejich velitelé měli (alespoň většinou) nějaké to ponětí o strategii, taktice a logistice a vojáci byli dobře vycvičení...

To že římská vrhací kopí typu "Hasta" byla skvělá je nepochybně pravda. Nicméně barbaři se tomu přizpůsobili a oblíbenou taktikou bylo vyprovokování zelenáčů k předčasnému vrhu a následné vrhání ukořistěných kopí zpět. Po Mariově reformě byla zavedena kopí zvaná "Pilum", u nichž se po dopadu odlomil hrot od ratiště a tudíž nešla vrhat zpět na Římany. Těm už jen stačilo po bitvě projít bojiště (což stejně dělali i před tím), posbírat hroty a připevnit je k novému ratišti.
xkiv 30.7.2008 14:51  23495
Jenze ja se neptal, jestli probodli stit *kopim*. Na to uz v pravidlech mame fintu. Sice nema schopnost stitem projit (coz je pro nas OK, protoze pocitame jen s "dost kvalitnimi" stity), ale to omezeni (a zhorseni krytu) tam je.


ale i tak by možná stálo za zamyšlení, jestli jim ještě nedát bonus +1 ve střeleckém souboji.


Fakt ne.
V DrD+ se strelecke utoky deli na dve skupiny (asi podle toho, jak to ktera skupina hraje):
1) smrtici strelba, kde uz nejake +1 ke krytu proste nic nezachrani a stejne to pujde do hlavy
2) strelba na baterky, kde uz nejake +1 ke krytu nema vyznam, protoze se stejne trefim maximalne do tela a udelam par bezvyznamnych krizku zraneni

Krome toho - proti streleckym a vrhacim zbranim mam realnou sanci aktivne se kryt prakticky jenom kdyz si davam celou dobu pozor na toho kdo na me bude utocit (kdyz zrovna nejsem Xena nebo Geralt, abych stihal sipy chytat do ruky nebo pulit mecem) ... muzu to poradne delat, kdyz soucasne utocim na nekoho jineho?
A kdyz zrovna na nikoho neutocim, tak muzu dat soustredeni na obranu a mit +2 ... coz je vic nez to tvoje +1.
anonym 30.7.2008 14:32  23494
xKiv"nebo do nej zabodnou (stava(lo) se to vubec?" To se právě stávalo. V tom byli profíci Římané a díky tomu dobili Galii. Barbaři sice měli docela dobré štíty, za kterými se kryli před šípy. Ale každý římský voják lehké pěchoty měl pár krátkých kopí (asi 60 cm dlouhých) a meč. Rozběhl se na barbara, jednou ranou mu hodil kopí do štítu - v přesnosti házení kopí byli mistři. V horším případě (pro barbara) prošlo kopí štítem a poranilo ho, v lepším se jen zabodlo do štítu. Ale kvůli hmotnosti oštěpu se s ním od té chvíle špatně manévrovalo. Než se však stačil barbar vzpamatovat, už byl Říman u něj. Jednou ranou sekl naplocho do kopí, čímž barbara zcela odkryl a další rána byla pro barbara tou poslední zkušeností v jeho životě. Než barbaři vylepšili materiál štítů tak, aby se do nich kopí tak lehce nezabodávaly, už bylo pozdě. OK, beru, že štít hraje ve střeleckém boji DrD+ větší roli než v boji TvT (a to je dobře!), ale i tak by možná stálo za zamyšlení, jestli jim ještě nedát bonus +1 ve střeleckém souboji.
xkiv 30.7.2008 14:14  23493

že jedinou účinou obranou proti šípům byl štít

A neni to nahodou v pravidlech resene tim, ze proti sipum se da kryt *jenom* stitem (a naopak - ze proti sipum se da kryt stitem automaticky)?

Material uz nijak zvlast nepomuze - vsechno vybaveni popsane v pravidlech je myslene v kvalite obvykle v "heroicke fantasy", takze (za material a bez kouzel) uz muze jit snad jedine dolu.


Navic by se pak muselo zacit resit "vykryl jsem, ale rozbilo mi to stit a zranilo ruku ... s ochranou stitu X a ochranou rukavice/rukavu Y" ...
... ne, jednodussi bude proste predpokladat, ze vsichni maji dost kvalitni stity a ze sipy se budto trefi mimo stit, nebo se od stitu odrazi (nebo do nej zabodnou (stava(lo) se to vubec?), ale bez vlivu na postavu).
anonym 30.7.2008 14:04  23492
Nedávno jsem byl na přednášce o kopích, lucích atd. a mimo jiné tam bylo zmíněno, že jedinou účinou obranou proti šípům byl štít. (Pak ještě možná pancíř, ale ten neměly všechny národy). V podstatě kdo měl lepší štít (= z lepšího materiálu), ten měl v první části boje velkou výhodu. Tak mě napadlo, že vlastně štít ve steleckém souboji DrD(+) by mohl mít větší kryt než v souboji tváří v tvář. V souboji s meči se toho dá hodně vykrýt mečem, dobrým postavením a pohybem, štít je jen taková pomůcka. Ale proti hordě šípů vás ochrání jen hlavně štít (a pak možná minoritně pohyb a zbroj). Proto bych se klidně nebál u střelby zvětšit kryt štítů; naproti tomu bych klidně naopak snížil kryt nekovových zbrojí. Také by mohlo být víc typů štítů podle materiálu. Co vy na to?
anonym 30.7.2008 09:44  23491
Pecka123, Patches: Vždyť byste se tady bez těch občasných provokujících anonymů unudili :-D
Bohužel je asi pravda, že pokud je původ použit jen při přípravě postavy, ale už se se s ním nepočítá během hry (pravidla neřeší, jak s ním pracovat), není asi šťastné řešení.
L.Z.J.
envec 30.7.2008 00:53  23490
No a komu pujde ten, kdo ten lektvar najde, ho prodat. Pravdepodobne na zamek nebo hrad, kde je slechtic. Teda pokud neni kralovstvi v ruinach a nositel lektvaru neni patriot :)
pecka123 29.7.2008 15:53  23489
Ať žije největší znalec RPG, mistr společenské konverzace a diplomatického vyjadřování HLÍZA!!!
anonym 29.7.2008 15:41  23488
"Jen by bylo dobré jí víc propracovat i do mechanik hry (bonusy, postihy atd.)" - Je jasné, že zkušení RP hráči to nepotřebují. Ti si to přizpůsobí. Ale pro začínající hráče nebo hráče, kterým závisí hodně na pravidlech, by to mohlo být hodně užitečné.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt