Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 26.8.2008 15:11  23558
Jena [23556]:
Ciste podle PPH - nemaji mit z ceho urcenou Vydrz, takze nemaji mrizku unavy, neni kam unavu zapisovat = neunavi se

Podle Bestiare uz nejakou Vdr maji, ale to neni jezdecke zvire, to je nestvura :-)


(doufam ze vam *je* jasne, ze to nemyslim vazne?)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 26.8.2008 15:02  23557
Inb4 "Cesta kolem světa na koni tryskem"
jena 26.8.2008 15:00  23556
Koně se nemůžou unavit?
xkiv 26.8.2008 14:34  23555
Noir [23551]:
Neni nad to si vyzkouset .. ale kdo z nas je fantasy hrdina, aby si to mohl vyzkouset, ze?

No, nasel jsem treba tohle.
Predpokladam, ze se tam pise o (z hlediska DrD+)
- jezdeckych konich
- na rekneme druhe nebo treti urovni (uz to davno nejsou hribata)
- nalozene "beznym" jezdcem (coz muze byt, hadam, vcetne obleceni, tak 75 kg, spis min)
- bez vybavy, vystroje, vyzbroje, zbroje, vercajku, ...

V kilometrech za hodinu to pak je cca (nasobim odhadem mile ~ 1.6 km)
krok 4-6
klus 12-16
cval 16-30
trysk az 60

Pricemz podle pravidel DrD+ vychazi pri stejnych predpokladech (Rch 8, nosnost 11, nalozeni 17, pak jeste neco + za urovne)
krok 23+4-3+1=25 ... 6.3 km/h (coz je u mne osobne [a tim myslim v reale] mezi chuzi a spechem)
klus 27+4-3+1=29 ... 10 km/h (... zhruba na horni hranici spechu)
cval 34+4-3+1=36 ... 22 km/h 6.3 m/s (... si myslim ze dam, ale sprintem)
trysk 39+4-3+1=41 ... 40 km/h 10 m/s (... nedam, ale nekdo zdatnejsi by mel)

coz povazuju za - v ramci moznosti - prijatelny vysledek

Ovsem kdyz na takoveho kone posadim porizka v platovce za 140 kg celkem, tak jsme na
krok 23+5-6=22 ... 4.5 km/h
klus 26 ... 7 km/h
cval 33 ... 16 km/h, 4.5 m/s
trysk 38 ... 28 km/h, 8 m/s
A ted mi najdi nekoho kdo takhle jezdi na koni, abych si mohl vyzkouset se vedle nej projit.


(BTW: iirc, podle pravidel pro hrace kone nemaji vydrz, tudiz se nemuzou unavit, coz *je* docela vyhoda ;-)
romik 26.8.2008 14:29  23554
NoirO tom o všem se dá polemizovat. Jeden můj postarší známý měl pár koní (i krav a podobných zvířat - inu, zrozen jsem na vesnici :-)) a podle něho, kůň ujde za den zhruba tolik co člověk - dokonce ani ne o mnoho rychleji. Jistá výhoda tam je, ale není to nic obrovského.

Když kůň mastí jako blázen, rychle se unaví a musí odpočívat.

Myslím, že výhoda koně ve středověku byla hlavně společenského rázu - koně, stejně jako meč nemohl mít každý vořech vylezlý z hnojiště. Navíc, vycvičený kůň (tedy z lepšího chovu a na vyšší než 1 úrovni) už se vyplatí více...

A poslední pence, nemůžete srovnávat postavu na 10 lvl s obyčejným člověkem a nebo koněm na 1 lvl. Proč? Protože DrD+ je stále heroickou hrou a tedy postavy jsou lepší. S čímž osobně souhlasím.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.8.2008 07:44  23552
NoirNejak neni jasne, s cim konkretne polemizujes.
noir 26.8.2008 06:15  23551
xKiv: Hm, není nad to vyzkoušet... V praxi je to nesmysl: Zkus si vyjít na procházku s někým, kdo jede na koni.
xkiv 25.8.2008 22:35  23550
Hlavni vyhoda kone (pro jezdectvi) je v tom, ze (alespon trochu vycviceny) jezdec se na nem unavi min, nez kdyby sel stejnou vzdalenost pesky.
Dalsi vyhoda je, ze kone kdyztak muzes vymenit, ale sebe vetsinou ne (tohle je obzvlast dulezite pro posly - viz treba Pony Express)
Za treti, kun je staveny tak ze pri stejne "Sile" (nosnost na zadech bez unavy) ma vetsi zaprah (utahne tezsi vozidlo)
Jak uz psal Bouchi, kun ma maximalni nosnost jenom Sil+12. Je blbost lidi, ze se nechaji nalozit vic ;)
:
válečník koně unese, kůň krolla válečníka v plné zbroji a s plnou polní ne
Valecnik kone mozna *uzvedne* a udrzi ho ve vzduchu 2 kola ... kun si na sebe jenom nenecha vlizt neco, pod cim by za 2 kola padnul na zem
-----
Co jsem se ptal, tak kun s (beznym) clovekem na zadech opravdu neni rychlejsi nez srovnatelne-urovnovy clovek (pri chuzi(kroku) a spechu(klusu))
Pri behu(cvalu) a sprintu(trysku) uz ma ale kun trosku vyhodu - pohybove zaklady dvounozcu jsou 23/26/32/36, zatimco u ctyrnozcu jsou 23/27/34/39.
Ty +3 pri nejvyssi rychlosti udelaji rozdil +6 v Rch, coz je celkem +12 dohromady do Sil a Obr - to je pro vetsinu postav (krome hranicare a zlodeje) 12 urovni.
V neposledni rade - nejsou vsechny kone (vsichni konove) na prvni urovni.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 25.8.2008 21:41  23549
Kos_Bos [23548]: Jen takove poznamky (nemam ted cas rozepisovat trochu vic cisla)
- aby valecnik unesl sveho kone (vaziciho pravdepodobne nejmin pul metraku), musel by mit silu aspon 10 a k tomu Atletiku na 3. stupni (anebo silu aspon 13).
- valecny kun nalozeny na maximum (160 kg) bude mit postih za Chybejici silu jen -6 a bude ho ten naklad unavovat jen jako spech; aby valecnika takove nalozeni unavovalo stejne nebo mene, musel by opet mit silu aspon 13 (nebo 10 a Atletiku III)

Takze kdyz budes kone porovnavat s beznymi lidmi (Sila dejme tomu do +6), skutecne budou behat rychleji a vydrzi dele.
kos_bos 25.8.2008 21:03  23548
Koně v DrD plusTak se naše družina po finanční stránce vyšvihla a zatoužili jsme nechodit pěšky.
Nákup koně začal studováním pravidel, vlastností jezdeckých zvířat a zakončen byl velkým zklamáním.

Možná neumím číst mezi řádky, ale vychází mě že:

1)kůň je přibližně stejně rychlý jako postava a to při všech druzích pohybu (plus mínus dle rasy, povolání)

2)kůň má mohem menší maximální naložení než válečník (síla myslím +7) (válečník koně unese, kůň krolla válečníka v plné zbroji a s plnou polní ne)

Je fakt že se v koních nevyznám, ale vždycky jsem si myslel že kůň běhá rychleji a vydrží déle.

Budu rád když mě vyvedete z omylu.
xkiv 25.8.2008 13:58  23547
KOUBA [23546]:
Ale zlodej ma jeste navic +"docela dost", ne? Alespon prave na tu lehkou kusi ...
Me by stacilo, kdyby lehke kusi vychazelo ZZ o 1 nizsi nez ted, jinak nakonec vypadaji docela dobre - a pri uvazeni vyssich utocnosti luku to dokonce na prumerne zraneni (za kolo) vitezi s prehledem silovy luk (kdyz ma postava velkou silu).


Nebo vaše postavy mají běžně sílu kolem + 9 až + 11 a ještě strkají nějaké body do zručnosti

Ehm jako proc?
I tezkou kusi zvladnu bez postihu na ZZ se Sil 8 ... a kdyz porovnavam luk s kusi tak na zrucnosti zas tolik nezalezi ..

A jestli si myslis "takove postavy nikdo nehraje, tak nema smysl psat pravidla tak aby davala smysl i pro ne", tak na to zapomen ...
kouba 25.8.2008 11:25  23546
xKivSnad nechcete krohnout zloději kuše????

Co se týče nějaké zlodějovi schopnosti. Tak na první úrovni by měl mít Střelba s kuší na I. stupni. To platí pro jaké koliv postavy. S fakt propracovaným životopisem a odůvodněním max. II. stupeň. Pak jsou hry vyvážené. Pokud si každý vezme na první úrovni boj s ... na III. stupni, tak se sami okrádáte o zajímavý rozvoj postavy a brečíte tu "...o cemz si muj bojovnik jeste dlouho necha jenom zdat."

Poslední poznámka?? Kdo z vás použil už jinou než lehkou kuši?? Nebo vaše postavy mají běžně sílu kolem + 9 až + 11 a ještě strkají nějaké body do zručnosti????
xkiv 21.8.2008 15:49  23545
Davec [23542]:
Ale o tom tahu jsem presne psal - kuse (stredoveka, moderni jsou lepsi) z nej vyuzije *podstatne* min nez luk.
A zbytek se vyrovna tim, ze sipy jsou o neco tezsi nez sipky.
Takze ve vysledku byly lehkci kuse o neco horsi nez dlouhe luky, tezke kuse (ktere ale taky nebyly k dispozici hned) o neco lepsi.

Jena [23543]:
To uz stejne neni o PS - lehka kuse dosahne maximalniho ZZ uz pri sile 3, coz je dosazitelne pro cloveka na prvni urovni.
Zlodej na treti pak udela ZZ klidne (spoil)(5 (+) 6) + 2[valecna sipka] + 3 (schopnost) = 12(/spoil), o cemz si muj bojovnik jeste dlouho necha jenom zdat.

Davec [23544]:
Ony se to pravidla asi nejak *snazi* resit, ale moc se to nepovedlo. Nevim jestli je "fer" vymenit jednu vyhodu kuse (vycvik - ale jenom castecne, sila porad hraje vetsi roli u luku nez kusi) za jednu nevyhodu (pomalejsi strelba), kdyz porad zustava vyrazne vyssi ZZ (lehka kuse srovnatelna s dlouhym lukem, vojenska o neco lepsi nez dlouhy skladany, tezka lepsi nez silovy). Kuse maji o trochu nizsi utocnost, ale to technicky na veci nic nezmeni - z 5ti metru (+3) do nekoho kdo o me nevi (hod na obranu=0) se nejspis trefim.
davec 21.8.2008 15:18  23544
Dal bych, že z kuše se nedá střílet každé kolo. Maximálně z nějké té ruční kuše, protože i když by postava měla dost velkou sílu na to, aby ji natáhla bez heveru či napínacího háku, stejně ji musí buď zapřít o tělo a natahovat obouruč, nebo přišlápnout za ten "třmen" (nevím jak se to odborně jmenuje :-)) a natahovat ji obouruč + celým tělem... A to ještě potom zamířit a vystřelit. Podle mě se to nedá v jednom kole stihnout.

Blíže o kuších: http://en.wikipedia.org/wiki/Crossbow
jena 21.8.2008 15:07  23543
A co ještě lehká kuše v rukou zloděje s jistou dovedností:-) Potřebná síla je pak opravdu malá.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt