Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.9.2008 12:27  23598
KOUBA [23580]: Nikoli, problem tveho navrhu je jinde.
Predstav si, ze treba reknes "pokud postava utoci na jinou postavu zezadu, ma bonus +3 k BC".
A ted si vezmi situaci, ze X utoci zezadu na Y (a tudiz ma bonus +3 k BC), a zaroven Z utoci zezadu na X (a tudiz ma bonus +3 k BC). Cili kdyby X na nikoho neutocil (nebo aspon ne zezadu), ma na nej Z vetsi prevahu nez v situaci, kdy X utoci zezadu na Y. Divne, ne?
romik 1.9.2008 12:25  23597
KoubaAle to já nepopírám.

Já se tu s tebou snažím diskutovat abychom nějak lokalizovali, kde přesně je chyba. Protože pokud nepůjdeš na přesné místo, uděláš změnu, která pohne systémem jinde a chyba vyskočí jinde...
kouba 1.9.2008 12:14  23596
RomiKVím, že to bude znít hnusně, ale "já jsem si kupoval pravidla u Altaru". Oni mají svrchovanou moc. Protože když se něco napíše na Lopuch, tak část lidí řekně, že je to blbost, část Ti řekne, co špatně počítáš a ta zbytek odvede pozornost někam jinam.
romik 1.9.2008 12:11  23595
Ano, v tom máš samozřejmě pravdu. Potom je otázka, co chce většina hráčů - zda rozvíjet postavy od mladíka až do mistra a nebo jet od "zkušeného" a stále dál.

Pro druhou možnost navrhuji třeba hru +1lvl po každém herním sezení. A až se dostanete na patřičnou úroveň, velmi jednoduše zastavíte a pojedete podle tabulek.

Jak říkám, Pluska by malinko potřebovala trošku revizi čísel a případně sjednocení všech mechanismů - aby se všechna povolání počítala stejně. Tohle by měl udělat jeden člověk...Ale kdo to udělá?
kouba 1.9.2008 12:06  23594
Počkej, počkej.Pokud jde o převahu, tak BČ bude růst oběma. Jde o to, že mnoha povoláním roste BČ rychleji než bojovníkům. Jako vždy je to hraničář contra bojovník. Bojovník dostane za terén bonus k BČ (podle náročnosti) hraničář dostane pernament BČ i OČ, pokud bojuje ve svém prosřední. Jak teda získá převahu a pak ještě odkrytí. Ano beru tohoto hraničáře, protože proti tomu, co čuchá ke kytičkám a dělá mastičky asi nebudu bojovat. Taky jde o to, aby ta postava byla hratelá už od první úrovně. Ne až za půl roku hraní.
romik 1.9.2008 11:59  23593
KoubaVšak s tím nepolemizuji. Čísla by potřebovala malou úpravu. O tom žádná. Ale na druhou stranu, na jaké úrovni je bojovník mistrem takovým, aby finty dělal mávnutím ruky?

První úroveň je počátek kariéry, nikoliv jaksi profesní zdatnost (jako tuším v DnD)? Takže třeba třetí úroveň je v podstatě dobrý ve svém oboru? Pak by taková šestá nebo sedmá byla mistr.

Desátá je v polovině možností pro maximální úroveň...teoreticky by tedy postava měla být mistrem až tak okolo patnácté (kdo dohrál tak daleko, ruku nahoru). Ale záleží i na postavení úrovní ve světě. Pokud je průměrný dobrodruh na šesté, na desítkách už je mistr...
kouba 1.9.2008 11:44  23592
RomiKAno jen mistr. A nebo třeba jen bojovník. On je totiž Mistrem v boji. A pokud by měl možnost víc používat finty, tak by se možná neomezil jen na zbíjení ale byl by skvělý třeba na zadržení protivníků při útěku, omráčení atd. V současném systému je jednodušší a umlátit protivníka do 3. řádku, pak jej ošetřit a vyslíchat. Přitom jsou tam finty, při kterých lze omráčit během jednoho kola. Jenže to bych po převaze 5 na BČ musel získat ještě odkrytí 8. A jak psal XXX to je pojistka pro nepoužitelnost.
romik 1.9.2008 11:38  23591
Nebudu se hádat, že čísla by potřebovala úpravu. Rád bych se do toho pustil, ale bohužel mám jen Ačkovou edici.

Nicméně, osobně to, co napsal Noir považuji za dobrý postřeh - jen bych polemizoval s tím, co jsou bojové akce a následně finty.

Bojová akce by měla jít použít každé kolo, měla by dávat různé styly vedení boje a dělat r§zné věci. Finty by měla být něco navíc - něco, co nezvládne každý,ale jen mistr.

xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 1.9.2008 11:30  23590
no v pluseku se finty deli na automatické (vyhlašují se každé kolo - Př.střeh s mečem) a nepoužitelné.

Rozmných je tam taky několik, ale když už budeš mít kliku na nějakou tu nehoráznou převahu, tak zase nemusíš mít patřičné odkrytí. Tomu říkám dvojí jištění proti použitelnosti, ale to je pouze muj skromný názor.

Takový hraničář si každé kolo může dávat cílený úder, který je fakt best. Nemá převahu? Neva muze utocit normalne. Má? tak 3k ZZ. To chudak bojovnik kolikrát ani nemuze utočit, kdyz tu převahu nema. Aspon bych mu dal tu byhodu možnosti zaútočit s nejakým postihem.
kouba 1.9.2008 11:18  23589
Noir.S DnD 4e zkušenosti nemám, ale takhle nějak jsem to myslel. AMEN
noir 1.9.2008 11:15  23588
RomiK: Pak jsou prostě finty blbš navržené. Fina by měla přinést něco lepšího, než je klasický obyčejný útok. Ten by se IMHO neměl téměř vůbec používat-bojovníci jsou přece od toho, aby bojovali jinak, než všichni ostatní. Vpodstatě ideální systém (IMHO) umožňuje, aby se bojovalo jen fitnami, ale tak, aby hráči nevyužívali jen jednu fintu, ale střídali je dle situace a momentální výhodnosti. Něco jako u DnD 4e. Tam to funguje víc než spolehlivě, vyváženě a zábavně.
kouba 1.9.2008 11:15  23587
Ohledně těch BČ. To nemluvím o bojovnících a hraničářích, kteří mají ještě možnosti k BČ spousty bonusů.
kouba 1.9.2008 11:14  23586
WolfiS tím, že finta by neměla být akce na každé kolo souhlasím. Ale teď si to tak počítám. Zloděj na 10. úrovni elf, střed.vlastnosti. BČ=11 (7+1+3) Když k tomu vezmu kouzelníka (kontaktně nebojové povolání) tak jeho BČ je asi tak kolem 9 (4(hůl+těch 5 do Int a Obr asi na 10. úr mít bude) To znamená, že se rozchází BČ o 2. A zloděj potřebuje převahy (+6;+5;+9;+6 - toto jsou finty s dýkou) Pro plášť jsou převahy (+7;+9) ale základ budu mít mnohem nižší.
romik 1.9.2008 11:11  23585
Myslím, že má Wolfi pravdu. Představ si, že se hráči bude dařit jedna nebo dvě opravdu vražedné finty v 90% případů. Boj by mohl vypadat takto:

útok - finta - finta...konec boje. Další protivník...
útok - finta - finta...konec boje. Další protivník...

Zažil jsi někdy něco podobného? Já ano a je to nepříjemné jak pro Vypravěče, tak pro ostatní hráče. Oni bojují a jejich spoluhráč vyřídí třikrát tolik protivníků a je stejně silný. Finty by měla být něčím, co když se ti povede, tak jsi frajer a boj ukončíš s tím, že ostatní údivem zatleskají.

Pokud se ti finty zdají těžko splnitelné, lehce snižte předpoklady a hned uvidíte, jak pojedou (a hlavně, co s nimi udělají hráči).
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 1.9.2008 11:05  23584
IMHO to je proto, že finty by neměly být akce na každé kolo, ale jist si tím nejsem.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt