Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
beorn 26.9.2008 15:16  23674
xKiv1)
Ok, je mi jasný, že sekvenční vyhodnocování není úplně ideální a občas se to musí řešit logickou úvahou (tedy že u dvou bojovníků běžících proti sobě k sobě prostě doběhnou a pak zaútočí dřív ten s vyšším hodem na boj). Ale stejně nechápu, jak chceš "vyřešit pohyb na začátku kola", když nevíš, kdo se bude jak pohybovat (komu bude pohyb znemožněn, nebo kdo se rozhodne běh přerušit). Já bych v případě většího množství bojujících asi velmi rychle ztratil přehled.

2)
Já si boj čistě podle pravidel nepředstavuju! Pouze ho čistě podle pravidel (upravených) vyhodnocuju. A podle pravidel první, druhé, třetí uhnutí prostě existuje. Stejně tak jako pravidlově není krytí záležitostí celého kola, ale mám určitý počet krytů proti určitému počtu útoků.
To že dochází k paradoxu, že proti tomu s nejmenším přehledem mám nejhorší obranu, není úplně ideální, ale nenapadá mě jednoduché řešení tohoto problému. Ostatně k této situaci dochází většinou i v případě použití krytů.
xkiv 26.9.2008 14:38  23673
beorn [23671]:
Jo a jeste k tomu streleckemu utoku ... stejne bych radi upravil postih za vzdalenost.
Ono to ze zdvojnasobeni (+6) vzdalenosti [cili ctvrtinova (-12) vizualni velikost cile] se do UC projevi jenom jako -3 mi prijde podezrele.
(ale je to konzistentni s tim, ze odkryti na hlavu je jenom 10)
xkiv 26.9.2008 14:26  23672
beorn [23671]:
1) ja nenapsal "presunout pohyb na zacatek kola" ale "vyresit pohyb na zacatku kola". Dost podstatny rozdil.

Co kdyby někdo vyhlásil běh, nebo přesun, kterým by se dostal z dosahu jiné postavy, která by ale třeba měla větší iniciativu a pohyb mu třeba svou akcí znemožnila..

To se muze stat jenom tak, ze ho zabije.
A kdyz presunes reseni pohybu na zacatek kola, tak tam presunes i rozhodnuti jestli radsi beh zrusi, nebo bude uhybat s postihem (ze na nej nekdo utoci s prevahou uz v tom okamziku musi mit moznost vedet).


Pohyb se musí vyhodnocovat sekvenčně zároveň s akcí.

Ne, to je prave ta kravina ktera vede ke vsem tem nesmyslum jako je vzajemne obihani protivniku, nebo ze kdyz jdou k sobe dva ze "spravne" vzalenosti tak zautoci jen ten s mensim hodem na boj, nebo libovolnenasobne nataceni postavy behem kola ...

2)
To vypada, jako ze si boj predstavujes ciste podle pravidel ... vzdycky se stane vsechno (zajimave) co dela jedna postava a pak teprve to co ta druha ... jenze tak to fakt neni.
Hod na obranu nepredstavuje "jeden pohyb, kterym jsem uhnul jednomu mavnuti zbrani", ale vsechno uhybani ktere delam behem celeho kola aby me nezasahl.
- Neni zadne "prvni, druhy, treti, ..." - branit se (uhybat) musim vsem soucasne
- stejne tak si vytvarim nevyhodu proti *kazdemu*, ke komu se behem kola otocim zady (a vlastne i bokem, jenom mensi)
- a kdyz uz, tak by mel nejvetsi postih byt proti tomu, kdo "ma nejvetsi prehled" (hod na boj), a ne proti tomu kdo ho ma nejmensi

3)

Lepší je nechat si do zásoby nějaký ten kryt

A kryty berete vsechny bez postihu, nebo je taky pocitate do poctu "uhnuti" (postih)?
Pokud jsou kryty zcela mimo ten system 0/-2/-4/-6/... (a podle tveho dalsiho bodu to vypada ze jsou), tak nemam (vaznejsi) problem.
Teda krome toho, ze i kryti je "realne" zalezitost celeho kola a narozdil od uhybani se *vubec* neda delat dozadu ... coz je to, co jsem myslem tim svym probleme. A ty to vubec neresis, nejspis proto, ze si boj predstavujes uplne jinak nez ja.


- Otáčení zády normálně vůbec neřešíme, takže žádný další postih za něj už nedáváme. Pokud by třeba v boji jeden na jednoho došlo k situaci, že někdo zaútočí nečekaně zezadu, tak obránce ten postih -4 dostane.

Myslim ze "resis" neco uplne jineho nez resim ja. Viz 2).



beorn 26.9.2008 13:52  23671
xKiv1)
Zpracování pohybu *současně* ještě před samotným vyhodnocením akcí je podle mě hloupost. Co kdyby někdo vyhlásil běh, nebo přesun, kterým by se dostal z dosahu jiné postavy, která by ale třeba měla větší iniciativu a pohyb mu třeba svou akcí znemožnila... Pohyb se musí vyhodnocovat sekvenčně zároveň s akcí.

2)
To že se postavy mohou otáčet jak chtějí je kravina pouze v případě, kdy by se jim postupně nenavyšoval ten postih na obranu. Vzrůstající obtížnost vyjadřuje právě ten postih.

3) Řešení problémů:
- Pokud postava předpokládá, že na ni půjde víc útoků a chce se proti určitému útočníkovi na obranu víc soustředit, může si úhyb *bez postihu* nechat do zásoby a využít ho třeba proti němu. Je to trochu složitější, ale většinou jsme tohle pravidlo stejně nevyužívali. Lepší je nechat si do zásoby nějaký ten kryt.
- Krytí je myslím podrobně vyřešeno v pravidlech. Tohle nepřináší žádnou změnu. Krýt se můžeš podle svých možností bez postihu. První úhyb po krytech máš taky bez postihu, na druhý úhyb -2...
- Otáčení zády normálně vůbec neřešíme, takže žádný další postih za něj už nedáváme. Pokud by třeba v boji jeden na jednoho došlo k situaci, že někdo zaútočí nečekaně zezadu, tak obránce ten postih -4 dostane.

4)
V tom střeleckém útoku taky nevidím problém. Pokud chce střelec nehybnou postavu zasáhnout do hlavy, musí hodit aspoň 15, do končetiny aspoň 11.

5)
Hm, myslel jsem, že z 5 metrů to je už bez bonusu i bez postihu. No, ale to je vcelku jedno.
xkiv 26.9.2008 12:02  23670
beorn [23669]:

Ale jak pravidlově ošetřit to otáčení, aby to fungovalo

Pravidlove je to tusim osetrene tak, ze postava se otaci tak jak potrebuje.
Hrac hlasi natoceni jen kvuli tomu, aby PJ vedel ze ktere strany muze postavu prekvapit.

Spravne by to nejspis bylo tak, ze po hodu na boj se (jeste pred vyhodnocenim akci) zpracuje pohyb. A to pro vsechny *soucasne*.
Do toho patri treba to, ze nekdo nekoho sleduje; nebo ze dva jdou k sobe (a kdyz se k sobe dostanou, tak na sebe navzajem muzou utocit - zase v poradi podle hodu na boj); ale taky ze se dva snazi navzajem dostat si do zad (kdyz nikomu z nich nikdo dalsi nepomuze, tak se to nepovede ani jednomu).

Ted uz vsichni maji vedet kdo na koho utoci (vsechno se deje soucasne, postupne vyhodnoceni je jenom serializace), takze hraci se muzou rozhodnout kam nechaji postavu koukat. A podle toho pak proti nekomu dostanou postih na obranu (za utok zezadu), nebo moznost krytu.


"muzou se otacet jak chteji" je naprosta uchylarna. Si predstav, ze kolem tebe stoji v kruhu tri panaci s kyjem a ty se mezi nima tocis jako na obrtliku vzdyky proti tomu, jehoz kyj jde zrovna dolu (jak vis, proti komu se zrovna otocit?).
A ted dej jednomu treba mec a otoc se k nemu na chvilku zady (abys uhybal nekomu z druhe strany) ... a ses mrtvej.

"Na prvni bez postihu, na dalsi -2, na treti -4, ...", by teoreticky mohla byt *nahrada* za soucasne pravidlo "-4 k obrane proti utoku zezadu a bez krytu", kdyz vyresis
- moznost postavy (hrace) rozhodnout se, proti komu se chce nejvic/nejmin branit
- proti jakym utokum se smi/nesmi kryt (vubec - i za cenu ztraty utoku)
- postih proti *vsem*, ke kterym se v prubehu kola otocis zady


V případě střeleckého útoku pokud má obránce velmi malý hod na útok (menší než 5), nebo pokud se uhýbat nechce, nebo o střelci neví, dáváme mu automatickou obranu 5 (místo 0).

Hmmmm ... no, fungovat by to nejak mohlo, v obrane figuruje prakticky jenom Obr/2 + 2k6+, vsechno ostatni (velikost, vzdalenost, pohyb, ...) postihuje utok ... ale stejne se bojim ze to rozbije odkryti na koncetiny/hlavu. Myslim ze ne, ale nepocital jsem to.


Pokud by stáli 2 metry od něj, tak mají ten bonus +3 ke střelbě

To maji z 5 metru taky.
beorn 26.9.2008 10:20  23669
xKivMy třeba ten systém který navrhuje XXX taky používáme a docela se nám osvědčil. Při boji totiž hrajem tak, že se každý může natáčet jak chce. Jinak docházelo k situacím, že se třeba v boji 1 na 1 ti dva pořád obíhali a útočili na sebe zezadu. To je kravina, já vím. Ale jak pravidlově ošetřit to otáčení, aby to fungovalo. Ten systém kumulativních postihů -2, -4, -6 mi přijde mnohem jednodušší a dá se používat i při hraní bez mapy.

Btw: V případě střeleckého útoku pokud má obránce velmi malý hod na útok (menší než 5), nebo pokud se uhýbat nechce, nebo o střelci neví, dáváme mu automatickou obranu 5 (místo 0). Podle mě to mnohem líp vystihuje situaci, kdy praštit sekerou po hlavě nehybného člověka který o mě neví zvládne každý. Ale strefit se do něj šípem z 5 metrů už by úplně všichni zvládnout nemuseli. (Pokud by stáli 2 metry od něj, tak mají ten bonus +3 ke střelbě).
pecka123 19.9.2008 19:00  23668
Tohle by mělo cenu, pokud by ti střelci měli synchornizaci palby a byli schopní vytvořit nějakou palebnou přehradu.

Btw. to by byla zajímavá zvláštní schopnost povolání (asi pro kondotiéra).
xkiv 19.9.2008 16:08  23667
XXX [23666]:
Mas pravdu v tom, ze obrance se muze rozhodnout prestat uhybat.
Takze po tech 100 utocich by si radsi nechal hod na obranu 0, nez 5 - 200 + 2k6+.

Ale i tak - jednak tim rozbijis uhybani v boji TvT, kde ted funguje dobre (protoze mame kryty a utoky zezadu a omezeny prostor pro utocniky a tim i omezeny pocet uhybu),
za druhe ignorujes to, ze pred strelbou se stejne uhyba "naslepo" (tim, ze se snazim strelcum dat cil, ktery se pohybuje tak, ze se do nej hur trefej). Neverim tomu, ze by se strelbe dalo uhybat ve stejnem smyslu jako utoku TvT (vidim kudy ta zbran pujde a snazim se tam nebyt).
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 19.9.2008 15:58  23666
jakej lucisnik s postihem??? Ja davam postih obranci k uhybu.
profa 19.9.2008 15:38  23665
XXX [23664]: Ne, tady šlo o to, že pokud bys povolil takové kumulativní narůstání postihu na uhýbání, ten patnáctý lučištník by tě s postihem +30 trefil, i kdyby byl slepý, hluchý a chromý. Takže tohle nebude ta správná cesta - je použitelná jen pro malé množství střílejících, kde funguje i ten současný systém.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 19.9.2008 08:10  23664
xKiv 23653: jakej zaklad na utok -100? Já píšu:

pred tebou stoji 15 lucisniku, pekne na ne vidis a pak muzes 15x uhnout - dodavam - po te co na tebe vystreli. Na vsechny v poho vidis, stoji v řadě,vyrovnaní. Uhybas 15x baz postihu. Proto píšu:

Omezil bych uhyb na 1x za kolo, k dalsimu bych dal postih -2, dalsi -4 atd.


Ale vlastne to beru zpet, myslim ze to byl film Hrdina, kde pri jedne ze scen uhybali obranci MEGATUNĚ sípů, vlastne si mezi nimi baletili - presne v duchu drd+ a uhybani strelbe.
xkiv 18.9.2008 14:45  23663
KOUBA [23662]:
Ja uz mlcim ... protoze nejaky "jsem tu pod vymyslenym jmenem" se opravdu nemuze rovnat s "nenecham tu (vedome) ani znamku souvislosti mezi svymi prispevky"
kouba 18.9.2008 11:23  23662
Buď nechápete co jsem chtěl říct, nebo to nechcece pochopit a je to ještě hořší. Anonymové se musí ohromně bavit, když mě xKiv předhazuje přepsání něbo řeší to jestli jsem se podepsal velkýma nebo malýma písmenama.
xkiv 18.9.2008 10:52  23661
Bouchi [23660]:
Davec [23659]:

Taky pisu "malohoko".

Ale to CV bych si mohl upravit, uz je 5 let neaktualni ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.9.2008 10:33  23660
xKiv [23658]: No tak zrovna me dohledas velmi rychle. :-)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt