Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 29.9.2008 22:11  23692
xKivNo, já bych řekl, že i v soubojích 1 na 1 má místo kroužení a obcházení, není to jen o stání na místě.

Pokud jde o to, kolik soupeřů je třeba na to, aby se některý dostal postavě do zad - to přece nelze říci obecně, záleží to na konkrétní situaci - na fintu "hele, ptáček" stačí jeden. Ale nechat se obklíčit bandou bojových šneků :-) je známkou neschopnosti nebo invalidity (chci tím říct, že z toho obklíčení lze prchnout)

Jde-li o tu "zpřesňovací fázi", např. Battletech nechává zahajovat mechy s horší iniciativou (aby ti s lepší mohli vpadnout horším do zad atp.). Ta myšlenka kompromisu je rozhodně pěkná, ale nemám představu jak jí promítnout do pravidel...jak bys to chtěl udělat?
kouba 29.9.2008 18:18  23691
Prosím, řešte řešitelné. Nikdy jsem se nestkal se situací aby na moji postavu mířilo 30 střelců ani abych kolem sebe měl 30 dětí. U 30 střelců ta postava prostě umře a je jedno, jak se to bude modifikovat. Zaměřte se na nějaké běžnější případy
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 29.9.2008 14:48  23690
10 střelců nestřílí tempem jeden za sekundu ^^
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 29.9.2008 14:38  23689
Scharnhorst 23682Promiň, ale to, co píses je taky divný. Jestli se ti libi metrixové uhybani, tak me teda ne (Př: 10 strelcu pred, 10 uhybu to je 1 uhyb za sec.)

Jak psal myslim Davec, pri TT bych asi premyslel o nejakem bonusu za vice utocniku, ale co pri strelbe? Tobe se zase libi ze muzes bez postihu uhybat vsem 50ti obrancum, kteri na tebe strili z hradeb? (mas treba jako zlodej periferni videni na 3, tak vidiš skoro dokola :-) a hradby beres utokem.
anonym 29.9.2008 14:28  23688
CGen+Zdravim, vysla nova verze programu pro generovani a spravovani postav pro drd+ CGen Plus. Doslo k mnoho zmenam ! Tesi me vase pozitivni odezvy.
http://cgenplus.utf-8.cz/

s pozdravem redhead
xkiv 29.9.2008 14:03  23687
Pecka123 [23686]:

který motivuje postavy kroužit kolem sebe a různě manévrovat

Ale tak to byt nema.
Ma to byt tak, ze dokud na postavu utoci jeden nebo dva protivnici, tak se ji proste do zad nedostane ani jeden.
Pokud jsou tri, tak uz jeden muze - ale ktery z nich to bude, to urcuje hrac branici postavy (budto explicitne kdyz vidi kdo vsechno na nej bude utocit, nebo implicitne tim, ze se nekomu brani celne ([bez postihu/krytem]).

Ano, poradi vyhodnocovani bylo zvolene tak jak bylo nejspis proto, aby postavy s prevahou mohly vyrusit akce postav bez prevahy/vcas seslat kouzlo do konce kola/...
Ale zaroven se tim stalo, ze pri vyhodnocovani akce uz vidim co vsechno udelali vsichni kdo na me meli prevahu (a jestli se jim to povedlo) ... a (v bezne hre) nemam ani paru o tom, co se vubec jeste *chystaji* udelat ti, na ktere mam prevahu ja (protoze to PJ rekne teprve az prijdou na radu). Coz mi prijde, kdyz uz, tak presne opacne, nez by melo.
Proto si tesne pred vyhodnocenim akci predstavuju jeste jednu fazi, ve ktere by se nahlasene akce verejne ... upresnovaly (smer pohybu, konkretni cil utoku, ...) ... v poradi podle *rostouciho* hodu na boj. S tim, ze pozdejsi upresneni maji pravo narusit ty predchozi (postavim se mu do cesty) a vyber obrany je az soucasti vyhodnoceni obrany/utoku.


Dále figurky nemají nulovou tloušťku, takže oběhnout je dá práci.

Taky to trva nejakou dobu, behem ktere ma obihana postava/figurka cas nezustat stat jak tvrdy Y.

pecka123 29.9.2008 10:17  23686
xKiv, BeornMě se ten kumulativní postih moc nelíbí. Asi pokud se hrálo bez mapy, mělo by to cenu, ale omezil by se tím význam manévrování. V současnosti existuje pouze postih -4 za útok ze zadu, který motivuje postavy kroužit kolem sebe a různě manévrovat, aby se dostaly výhody (okblíčily soupeře). Postava, která bojuje proti více soupeřům musí tedy neustále ustupovat, aby se jí nepřátelé nedostali do zad. V zásadě to spíš odpovídá mojí představě šermířského souboje (protože si nemyslím, že situace, kdy na postavu útočí 4 nepřátelé čelně je fatální - stačí mít za sebou prostor, prchat do něj a obrana se dosti zjednodušuje).

Pokud jde o to, jak vyhodnocovat ty pohyby, zatím jsem to řešil intuitivně, ale mám dojem, že by se to v zásadě dal shrnout 2 zásadami:

1) Pokud je postava napadena a nemá určeno natočení, musí si ho určit.
2) Pokud postava vyhlásí bojovou akci přesun, po jejím skončení nemá určeno natočení.

Pohyby vyhodnocuju zároveň s bojovými akcemi (kromě smrti postavy ji přece lze očarovat, popř. zloděj má myslím nějaké zábavné finty...).

Řekl bych, že pro fungování toho soubojového systému je nutno si uvědomit, že postavy mohou vyhlašovat v reakci na soupořovu pohybovou akci Ústup (a to i v průběhu kola). Dále figurky nemají nulovou tloušťku, takže oběhnout je dá práci.
xkiv 28.9.2008 18:12  23685
Scharnhorst [23684]:
Pokud se *krci* za pavezou, tak nema co uhybat. Z toho plyne:
1) zadny postih na OC za pocet uhybu
2) hod na obranu se bude rovnat krytu pavezy

Pokud s ni "normalne" mava ve vzduchu a chodi, tak uz je to zajimavejsi.
(ale stejne si muze vybrat, ze nebude uhybat - a pak si proti strelbe zase pocita jako hod na obranu jenom kryt [stitu])
scharnhorst 28.9.2008 15:23  23684
Ano, největší šanci na zásah (nejmenší obráncovo OČ) má ten nejpomalejší. A de facto to znamená, že ostřelování cíle zvyšuje šanci jednotlivce na zásah. "Nikoho nezajímá, že se ten týpek krčí za pavézou, když tu vedle sebe mám 3 kamarády - jeden z nás bude střílet tak, jako by žádná pavéza nebyla:-)"
xkiv 28.9.2008 12:25  23683
Scharnhorst [23682]:
Ale to uz jsme resili ... postava/hrac si muze rict, ze neuhyba (takze bude mit hod na obranu jenom 0, a ne treba 10+7-60=-43).

Nicmene to porad znamena, ze tam nekdo efektivne "strili na nehybny cil", coz neni uplne dobre.
scharnhorst 28.9.2008 11:31  23682
XXXPromiň, ale to, co navrhuješ, by znamenalo, že nejefektivnější způsob zabíjení hrdinů na 21. úrovni by byl následující:

Vezměte 30 malých dětí s kameny a jednoho chromého slepce s těžkou kuší. Chromý slepec celkem zaručeně prohraje boj. Všech 30 dětí hodí po hrdinovi svoje kameny, jedno navíc řekne slepcovi, kam střílet. Pak slepec vystřelí, a i když je slepý (brutální postih k ÚČ), nemá dostatečnou sílu (další postih k ÚČ), neumí střílet s kuší (a ještě další -ÚČ), dá zaručeně zásah do hlavy, protože hrdina má -60 k OČ. Přijde to jako nesmysl jenom mě???
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 27.9.2008 15:14  23681
xKiv 32670: "Na prvni bez postihu, na dalsi -2, na treti -4, ..."

posouváš to úplně jinam než jsem zamýšlel. Docela nechapu ty volby (nejvic/nejmin branit) a je to blbost, protože to pravidlo je jasné jako facka

Beorn: úhyb *bez postihu* nechat do zásoby

to je taky spatne. Jako soráč, ale kde to berete? Jasne říkám: prvni nec, druhý -2 atd. Jinak by to byla fakt hrůza.

Davec: Tady mi furt kazdy rika, ze boj neni jeden utok, ale serie a to pravidlo že nemuzes utočit, když ses predtím kryl je potom uplně mimo. Taky je zajimava myslenka misto postihu k vice uhybum dat bonus utocnikum. To je presne v duchu že kolo je nekolik vypadu a bloku..
davec 27.9.2008 01:20  23680
xKivTo nucení k výběru mezi efektivnější obranou, či možností útoku bych dal až do roviny výběru akcí soustředění na obranu je tou efektivní obranou. To že jsi lepší a ten trouba si zkusí zaútočit, je jeho začátečnická chyba. Odkryl se tím a dává ti lepší možnost k útoku.

Ohledně toho jediného hodu na obranu. Vždyť jsem psal, ať to je až po nahlášení akcí. Navíc to zapadá do stávajícího systému daleko lépe, než stávající možnost nekonečna úhybů. Hod na Boj je jen jeden proti všem účastníkům boje, hod na útok je jeden proti jednomu protivníkovi. Jen hod na obranu/úhyb je proti každému zvlášť...
beorn 26.9.2008 19:46  23679
xKivNezodpovědným hraním bych to nazval v případě, kdybych bez koncepční představy měnil oficiální pravidla. Nám přišlo složité určovat kdo je jak otočený, a tak jsme zavedli vcelku jednoduché pravidlo se kterým už nějakou dobu hrajem a plně nám vyhovuje.

Ale OK. Uznávám, že ten tvůj systém by asi taky fungoval. Ale stejně mi přijde, že vyřešit před začátkem kola pozici všech útočníků a obránců by mohlo být při větším množství bojujících problematické a nepřehledné. No, budu o tom přemýšlet.
xkiv 26.9.2008 16:08  23678
Davec [23676]:

Navíc bych odstranil to pravidlo, že pokud se postava brání zbraní, už potom v tomto kole nemůže útočit. Absolutně nezapadá do koncepce kola jako časového úseku s mnoha pokusy o útok, fintami atd.

Ale zapada do koncepce "kdyz jsem lepsi bojovnik (hod na boj) tak ho dokazu donutit, aby si vybral mezi efektivni obranou a efektivnim utokem, zatimco ja si proti nemu vybirat nemusim".
do ktere prozmenu trochu nezapada ten stit. Mozna by kryt bez prevahy mel mit jenom nejaky postih?

Jeden hod na obranu za kolo ... no, nejak mi to je proti srsti, ale neni to uplne spatnej napad ... jenze pak bych taky chtel aby tohle hazeni na obranu probihalo vzdycky az po *vsech* vyberech akci (vcetne zvlastnich schopnosti, ktere umoznuji omezeny vyber akci(fint) az behem vyhodnocovani) ... aby se nestalo to, ze hrac uvidi maly hod na obranu, a podle toho si vybere efektivnejsi akci.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt