Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 30.9.2008 20:48  23700
xKivNepřijde mi, že by táhnout jako první byla až taková nevýhoda. A pokud skutečně je, soustředil bych se na to, aby nebyla, spíš než na to, aby se do ní dostávali postavy s horším BČ. Dá se říct ta nevýhoda vzniká jako artefakt spojený s existencí kolového systému, takže bych jí nepodporoval.
xkiv 30.9.2008 15:19  23699
Pecka123 [23695]:

Není mi úplně jasné, jaký je rozdíl mezi hrubým vyhlášením akcí a jejich upřesněním

No to me vlastne taky ne. Prestavuju si tam hlavne konkretni trasy pohybu.

Btw. jaká je vlastně motivace k zavedení tohodle systému? (Chápu-li to správně, tak aby ten kumulativní postih byl největší pro nejpomalejší postavu?

Na to jsem puvodne taky myslel, ale spis mi jde o to, aby se postavy s vetsim hodem na boj mohly rozhodovat (zejmena o druhu obrany a pohybu/ustupu) na zaklade toho, co chteji delat postavy s mensim hodem na boj
(zatimco ted je to presne naopak).
davec 30.9.2008 13:26  23698
Navrhoval jsem jen jeden hod na obranu s bonusy za štít či zbraň. Když už, tak už...
kouba 30.9.2008 13:15  23697
Hecras: Souhlasím. Skvělá myšlenka. Zavedeme pravidlo. Prosti střelbě se háže v kole jen 1x a platí pro všechny útoky.
hecras 30.9.2008 07:57  23696
Při střelbě výce útočníků bych nechal obránce hodit jednou na úhyb a to by reprezentovalo jak se brání všem střeleckým útokům a že by se na někoho střílelo výckrát za kolo řeším skoro pořád, protože naše zlodějka má schopnost: vrhací zbraně, díky které může hodit až 5 hvězdic v jednom kole a to by se člověk pak na obranu uházel.
pecka123 30.9.2008 01:13  23695
xKivNení mi úplně jasné, jaký je rozdíl mezi hrubým vyhlášením akcí a jejich upřesněním (k tomu pak bude možno se vyjadřovat, jak to oslabí schopnost bojovníků odhadovat akce soupeře).

Btw. jaká je vlastně motivace k zavedení tohodle systému? (Chápu-li to správně, tak aby ten kumulativní postih byl největší pro nejpomalejší postavu? Na pohled je to hezké, ale myslím, že to bude mít nějaké dozvuky v příručce bojovníka, pokud se to zavede)
xkiv 30.9.2008 00:21  23694
Pecka123 [23692]:

No, já bych řekl, že i v soubojích 1 na 1 má místo kroužení a obcházení, není to jen o stání na místě.

Jo, ale to je tak nejak zahrnute uvnitr akci, ktere hrac postave vybira (utok, presun, ...).
Coz je taky jeden z duvodu, proc se bezna postava behem kola smi presunout jenom o par metru.


na fintu "hele, ptáček" stačí jeden.

Na finty mame finty =)
Ale vazne - pokud je ten utok pro postavu prekvapenim (hrac se nechal nachytat na ptacka), tak at to zezadu klidne schyta.
Pokud je na utok pripravena a ceka ho, tak si jednoho hajzlika do zad vpadnout nenecha.
(jeste neco trochu jineho pak je, kdyz se *musi* divat jednim smerem ... nebo se dokonce nesmi hnout z mista ... ale to uz je abnormalni situace)


Ta myšlenka kompromisu je rozhodně pěkná, ale nemám představu jak jí promítnout do pravidel...jak bys to chtěl udělat?

Myslim, ze v zasede jsem to uz napsal (jestli teda chapu spravne tvoji narazku):
1) hrube nahlaseni akci (to by melo byt tajne)
2) hod na boj
3) verejne vyhlaseni (a upresneni) akci v poradi podle rostouciho hodu na boj
- po tehle fazi uz je jasne, kdo na koho utoci (a kdo daval pozor, ten to vi)
- taky je videt, kdo chce kudy chodit (a kdo uz se tam nevejde)
4) vyhodnoceni akci v poradi podle klesajiciho hodu na boj
feanor 29.9.2008 23:02  23693
redhead: nejak me to nejede. nainstaloval jsem si vse co bylo psano ze je potreba a instalace se ani nerozbehne:-(
pecka123 29.9.2008 22:11  23692
xKivNo, já bych řekl, že i v soubojích 1 na 1 má místo kroužení a obcházení, není to jen o stání na místě.

Pokud jde o to, kolik soupeřů je třeba na to, aby se některý dostal postavě do zad - to přece nelze říci obecně, záleží to na konkrétní situaci - na fintu "hele, ptáček" stačí jeden. Ale nechat se obklíčit bandou bojových šneků :-) je známkou neschopnosti nebo invalidity (chci tím říct, že z toho obklíčení lze prchnout)

Jde-li o tu "zpřesňovací fázi", např. Battletech nechává zahajovat mechy s horší iniciativou (aby ti s lepší mohli vpadnout horším do zad atp.). Ta myšlenka kompromisu je rozhodně pěkná, ale nemám představu jak jí promítnout do pravidel...jak bys to chtěl udělat?
kouba 29.9.2008 18:18  23691
Prosím, řešte řešitelné. Nikdy jsem se nestkal se situací aby na moji postavu mířilo 30 střelců ani abych kolem sebe měl 30 dětí. U 30 střelců ta postava prostě umře a je jedno, jak se to bude modifikovat. Zaměřte se na nějaké běžnější případy
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 29.9.2008 14:48  23690
10 střelců nestřílí tempem jeden za sekundu ^^
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 29.9.2008 14:38  23689
Scharnhorst 23682Promiň, ale to, co píses je taky divný. Jestli se ti libi metrixové uhybani, tak me teda ne (Př: 10 strelcu pred, 10 uhybu to je 1 uhyb za sec.)

Jak psal myslim Davec, pri TT bych asi premyslel o nejakem bonusu za vice utocniku, ale co pri strelbe? Tobe se zase libi ze muzes bez postihu uhybat vsem 50ti obrancum, kteri na tebe strili z hradeb? (mas treba jako zlodej periferni videni na 3, tak vidiš skoro dokola :-) a hradby beres utokem.
anonym 29.9.2008 14:28  23688
CGen+Zdravim, vysla nova verze programu pro generovani a spravovani postav pro drd+ CGen Plus. Doslo k mnoho zmenam ! Tesi me vase pozitivni odezvy.
http://cgenplus.utf-8.cz/

s pozdravem redhead
xkiv 29.9.2008 14:03  23687
Pecka123 [23686]:

který motivuje postavy kroužit kolem sebe a různě manévrovat

Ale tak to byt nema.
Ma to byt tak, ze dokud na postavu utoci jeden nebo dva protivnici, tak se ji proste do zad nedostane ani jeden.
Pokud jsou tri, tak uz jeden muze - ale ktery z nich to bude, to urcuje hrac branici postavy (budto explicitne kdyz vidi kdo vsechno na nej bude utocit, nebo implicitne tim, ze se nekomu brani celne ([bez postihu/krytem]).

Ano, poradi vyhodnocovani bylo zvolene tak jak bylo nejspis proto, aby postavy s prevahou mohly vyrusit akce postav bez prevahy/vcas seslat kouzlo do konce kola/...
Ale zaroven se tim stalo, ze pri vyhodnocovani akce uz vidim co vsechno udelali vsichni kdo na me meli prevahu (a jestli se jim to povedlo) ... a (v bezne hre) nemam ani paru o tom, co se vubec jeste *chystaji* udelat ti, na ktere mam prevahu ja (protoze to PJ rekne teprve az prijdou na radu). Coz mi prijde, kdyz uz, tak presne opacne, nez by melo.
Proto si tesne pred vyhodnocenim akci predstavuju jeste jednu fazi, ve ktere by se nahlasene akce verejne ... upresnovaly (smer pohybu, konkretni cil utoku, ...) ... v poradi podle *rostouciho* hodu na boj. S tim, ze pozdejsi upresneni maji pravo narusit ty predchozi (postavim se mu do cesty) a vyber obrany je az soucasti vyhodnoceni obrany/utoku.


Dále figurky nemají nulovou tloušťku, takže oběhnout je dá práci.

Taky to trva nejakou dobu, behem ktere ma obihana postava/figurka cas nezustat stat jak tvrdy Y.

pecka123 29.9.2008 10:17  23686
xKiv, BeornMě se ten kumulativní postih moc nelíbí. Asi pokud se hrálo bez mapy, mělo by to cenu, ale omezil by se tím význam manévrování. V současnosti existuje pouze postih -4 za útok ze zadu, který motivuje postavy kroužit kolem sebe a různě manévrovat, aby se dostaly výhody (okblíčily soupeře). Postava, která bojuje proti více soupeřům musí tedy neustále ustupovat, aby se jí nepřátelé nedostali do zad. V zásadě to spíš odpovídá mojí představě šermířského souboje (protože si nemyslím, že situace, kdy na postavu útočí 4 nepřátelé čelně je fatální - stačí mít za sebou prostor, prchat do něj a obrana se dosti zjednodušuje).

Pokud jde o to, jak vyhodnocovat ty pohyby, zatím jsem to řešil intuitivně, ale mám dojem, že by se to v zásadě dal shrnout 2 zásadami:

1) Pokud je postava napadena a nemá určeno natočení, musí si ho určit.
2) Pokud postava vyhlásí bojovou akci přesun, po jejím skončení nemá určeno natočení.

Pohyby vyhodnocuju zároveň s bojovými akcemi (kromě smrti postavy ji přece lze očarovat, popř. zloděj má myslím nějaké zábavné finty...).

Řekl bych, že pro fungování toho soubojového systému je nutno si uvědomit, že postavy mohou vyhlašovat v reakci na soupořovu pohybovou akci Ústup (a to i v průběhu kola). Dále figurky nemají nulovou tloušťku, takže oběhnout je dá práci.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt