Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 8.12.2008 12:23  23814
Kdysi jsme se dopočítali, že v prvním přiblížení by ve světě pluska měl počet postav na dané úrovni s rostoucími zkušenostmi ubývat exponenciálně. Z toho jsem pro svůj svět vyvodil následující: většina obyvatel má 1. úroveň. Zhruba 1-2 ve vesnici mají vyšší úroveň, tak cca do 4.-5. V celém baronství by se měli nacházet 1-2 na nějaké 7.-8., v celém království opět 1-2 na 10.-11. Dál předpokládám, že postavy na vyšších úrovních obvykle zaujímají vyšší a lepší místa, čili, že tu nejvyšší úroveň ve vesnici má ten nejschopnější, obchodník, starosta atd. Pochopitelně městský obchodník je v celém kraji asi ten nejvyhlášenější v daném oboru, takže má opět zpravidla nejvyšší úroveň. No a snažím se umísťovat CP a náhodná setkání, aby zážitky postav korespondovaly s touhle statistikou.

Vlastnosti postav na 1.-5. u nehráčských povolání dělám obvykle odhadem, pokud je nepotřebuju detailně, pokud ano, chystám si je předem (snažím se mít postavy pro příběh připravené předem). Většinou dělám rychlý odhad, jak postava začínala, kam dávala body atd.

Pokud jde o tu střední hodnotu, myslím, že dodefinováním způsobu rozvoje daného povolání by bylo možno z té distribuční funkce úrovní dopočíst střední hodnotu, ale pro praktické využití to nemá význam, takže je to docela zbytečná práce...
feanor 8.12.2008 10:44  23813
Takže tvrzení "Střední hodnotu schopností CPček určí PJ nastavením světa" není pravdivé, protože se střední hodnota nedá určit?
Ano i ne. tim ze PJ stanovy urcitou uroven tim da vlastne nejaky interval ve kterem se mohou vlastnosti pohybovat.

Dejme tomu, že postavy budou kupovat něco od obchodníka, jaké bude mít hlavní vlastnosti a schopnosti takový "běžný obchodník"? (asi charisma a inteligenci - nevím co se používá pro obchodování)
Muj obchodnik by vypadal asi takto:
sil:1
obr:1
zru:2
vule:4
int:4
char:4
Asi tak nejak bych udelal obchodnika na 5 ur. ale je jasny ze kazde by ho udelal trochu jinak. treba u zvyhodnil charizma. hodnoty se budou lisit take v zavyslosti na rase atd...

No takovy veci si dopredu ani nechystam. Protoze hraci stejne prijdou s takovym napadem, ze tebe ani ve snu nenapadl. Ale jelikoz uz mam neco nadelanych postav, tak dokazu vytvorit zakladni kostru postavy cca za par sekund. Popripade, pokud je to trochu problemticky tak reknu hracum at pockaji, ze potrebuju si neco nachytat a oni to vzdy chapou a daji nejakou tu chvilku pauzu(treba k nasteve WC:-) )

Tvorba CP je hodne o zkusenostech. vzpominam si, kdyz jsem delal prvniho hranicare na 15.ur. tak jsem u toho ztravil skoro pulku dne. nedavno jsem delal srovnatelnycho hranicare a mel jsem ho hotovy do 15min.
jerson 8.12.2008 10:14  23812
Takže tvrzení "Střední hodnotu schopností CPček určí PJ nastavením světa" není pravdivé, protože se střední hodnota nedá určit?

Dejme tomu, že postavy budou kupovat něco od obchodníka, jaké bude mít hlavní vlastnosti a schopnosti takový "běžný obchodník"? (asi charisma a inteligenci - nevím co se používá pro obchodování)

Pak je bude chtít okrást zloděj - jakou bude mít obratnost a zručnost?
A když se setkají v běžným vojákem, jakou má ten sílu a obratnost?

Případně co kdeš se budou chtít prát s pekařem a ne kovářem - jakou bude mít sílu a obratnost on? Máš to určené nějak dopředu?

Vůbec si totiž nedovedu představit, jak vytvořit odpovídající CPčko.
feanor 8.12.2008 10:05  23811
oprava posledni vetyJak jsem uz psal, u plusek je hlavne ten problem, ze nezna maximalni hodnotu vlastnosti a minimalni hodnota je pevne dana. Tim vlastnosti rostou jen jednim smerem a proto se neda tak lehce stanovit nejaka prumerna vlastnost.
feanor 8.12.2008 10:01  23810
JensonNo mam obavy, ze ti to tak lehce neodpovim. Standartni narocnost hry zajistuju tim, ze prumerna postava je na 5. urovni. Ale to vlastne nerika nic, protoze pokud si vezmes treba takoviho kovare na 5.ur tak ma uplne jiny stupne vlastnosti, nez treba pekar na 5.ur
Standartne resim napr. vyrobu pomoci tabulky, kde podle vysledku hodu vyctu kvalitu vysledku(tusim ze je nekde na konci PPH).
U standartnich povolani je situace velmi podobna, nozna jeste vice problematicka. Treba takovej bojovnik ma moznost vyvoje, ze 6 archetipu. Kdyz budes delat takovyho bojovnika, tak pokazde udelam trosku jinak, protoze potrebuju pokazde trosku jinyho bojovnika. Ale jsou i vyjimky, treba standartni vojak nejake armady. Tam mam jeden vzor pro kazdkou hodnost a pokud tam mam nejakyho specialniho velitele(duleziteho predevsim pro pribeh) tak si ho udelam opet trochu jinyho.

Jak jsem uz psal, u plusek je hlavne ten problem, ze nezna minimalni hodnotu vlastnosti. Tim vlastnosti rostou jen jednim smerem a proto se neda tak lehce stanovit nejaka prumerna vlastnost.
jerson 8.12.2008 07:48  23809
Takže ... když u vás tří máte stále stabilní náročnost určitých prvků, to bych se mohl dozvědět, jakou úroveň vlastností a schopností dáváte cizím postavám - jaké hodnoty má někdo, kdo je ve svém oboru dobrý, jaké má postava na střední úrovni a tak.
kouba 7.12.2008 15:07  23808
Tvorba postavyDle mého názoru je to u DrD+ a začátečnících takhle. Jsou v 3 typy rozvoje postav, takže je nejlepší učit se na něčem jako je válečník, zloděj, kouzelní. Zbylá tři jsou vhodná pro zkušenější hráče. Navíc jsou pravidla a pravidla. Abych to vysvětlil. Každý si musí umět hodit BČ, útok, zranění. Až něco chytne, hodit si postih za bolest. Postupem času se k tomu přiřadí rychlost, skákání atd. Pravidla se nabalují. Dá se vystačit s velmi skromnými minimem. Hlad řešíme až nemáme jídlo, světlo, ničení předmětů, rychlost lodí. To jsou pravidla na které nenarážíme když ano, stačí mi vědět, že je to ke konci PPH a je to. DrD+ mi zase tak složité v praxi nepřipadá. Spíš je tam více nejasností na kterých se musí domluvit hráči mezi sebou.
feanor 7.12.2008 14:56  23807
JensonJasne to tak delame. Je samozdtejme rozdil jestli je ten hrac jen na skok ve hre(1-3 hracich veceru) nebo se pridava na porad.
V prvnim pripade to vetsinou resim tak, ze tomuto hracovi dam nejaky CP a popisumu co a jak ma hrat(napr. jsem hracum takto premenil pruvodnce pres hory na hrace. For byl v tom, ze ten hrac samozdrejme neznal vubec svet, tak jsem mu rekl ze i postava to nezna, protoze tam nikdy nebyla a delato je pro tu odmenu co za to dostane. Ten hrac to zahral tak vyborne, ze hraci na to prisli cca po nekolika hodinach hrani po tom, co nekolikrat zabloudili)
V druhym pripade samozdrejme postavu necham hrace si udelat cca 1-3 urovne niz nez nejhorsi uroven ve hre(hrace). Podobne to resim i kdyz postava zemre, tak necham hrace at si udela jinou postavu na polovicni urovni nez mel.

Ne obtiznost hry musi byt podle me pevne dana a nesmi se zvysovat podle hracu. Hru delam obtiznejsi spise slozitosti pribehu a jeho rozmanitosti atd.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 7.12.2008 10:36  23806
JersonDriv - jsme noveho hrace resili tak, ze si udelal postavu na 1lvl a po kazdem doupeti prestupoval. Kdyz jsme byli na 5, tak takto postupoval do 4 ur. Pak uz normalne sbíra body. Je to presne kvuli hranicarum, nebo ten by to jinak musel vzdy hrat od 1. Lepsi nez mu ty schopnosti "tabulkove" dávat.

ted - si hrac udela postavu rovnou na př. 4lvl, ale predtim se s nim PJ sejde a proberou schopnosti, dovednosti, zatazeni do pribehu atd.

Jinak PJ nechava jak slabe protivniky a prekazky, tak pridelava slozitejsi. Kdyz delam PJ ja, tak si delam CP a prekazky jak chci, bez ohledu na ur druziny. je mi jedno jak prekonaji př. 10m hlubokou a 5m sirokou jámu, jestli ji obejdou, preleti, preskoci, slezou a vylezou nebo co zkusi a jake schopnosti k tomu pouzijí. Jama je tam. CP to same. Musi odhadnou jestli se citi na to, ze toho př. drzouna v hospode "pokaraji" nebo mu uvolni misto. Takze obcas dostanou pres drzku, obcas daji. Dle popisu, chování, hrani atd odhadujou, jestli je to nejaky machyrek nebo machirek-bitkař.

jinak jakoukoli postavu z hlediska mechanizmu mam vytvorenou do 20 minut, u hranicare mam nachystane varianty (zivlovy, bojovnik/strelec/stopar, jejich nejtere kombinace) do 21 lvl a pak si jen najdu co kolik ma. Pohoda, a to nejdriv tak 5 min. premyslim o charakteru a malinkem zivotopisu/pribehu.
davec 7.12.2008 10:20  23805
JersonMáš pravdu, má postavu o level dva nižším a po proniknutí do tajů pravidel často nabyde přesvědčení, že si ji takto nepřeje. Potom u nás jsou dvě možnosti - buď si sedne s PJ a upraví ji dle svých přání, nebo zemře nějakou efektní smrtí a udělá si novou postavu již podle svých představ...

Cílová čísla zůstávají stejná, jen se dostaneme i ke složiťejším věcem...
jerson 7.12.2008 08:42  23804
A jak je to v vystvářením postavy na vyšší úrovni? Přijde nový hráč a aby nebyl vedle ostatních úplná lama, tak dostane postavu o level nebo dva pod ostatními - děláte to nebo ne?

Mě přijde, že než se postava vyladí podle představ hráče a nastavení světa, tak to pár úrovní trvá. A dalších pár úrovní trvá, než se vylepší - nemluvě o skrytých aspektech rozvoje u hraničáře a nutnosti praktického otestování bojových stylů u válečníka.

A k tomu by mě zajímalo ještě jedno - co cílová čísla, tedy obtížnost překážek a protivníků, zvyšujete je úměrně rostoucím schopnostem postav, nebo obvyklé případy zůstávají číselně pořád stejné, či něco jiného?
feanor 5.12.2008 16:24  23803
JensonCas od casu(cca 1 za rok) poradame turnaj v DRDo. je to prave proto, ze tvorba postavy je velmi rychla a pravidla relativne rychle vysvetlitelna. Vetsinou davame maximalni strop pro tvorbu postavy 30min. A pak rychle projiti pravidel(na kazdou postavu je to par stranek) a hura na hru.

U plusek je to trochu slozitejsi. Je tam nutne, aby hrac znal pravidla pri tvorbe postavy mnohem vice.
Obcas mame narazove hrace na jednu ci dve hry. Pravidla vubec neznaji. Kdyz si vytvareji postavy, aby s nami mohli hrat, tak jim pomahaji ostatni hraci. Diky tomu maji pripravenou postavu se vsemi parametry velmi rychle(cca 30 min). Problem nastava az pri hre. Takovyto hrac nezna limity hry, nezna co by mohl dokazat ani co by se mu mohlo stat. Ale to vubec nevadi. Pristupuje ke hre jako takove male decko, ktere teprve poznava svet a rozkoukava se. Pricemz nektere herni mechanizmi se mu dostanou velmi rychle do krve a jine pomaleji. Zalezi jak casto probiha urcita cinnost. Pokud maji nejakou dovednost, kterou presne neznaji, nebo si pod ni nedovedou nic predstavit, tak se pri kazde prilezitosti vyptavaji jestli by to nahodou nemohli uplatnit. Ja osobne mam takoveto hrace nejradeji, protoze si snimi uzijes nejvice srandy. Kolikrat se snazi neco vymyslet a napasovat na to neco co nejde.
Je jasny, ze bude jinej pripad, kdyz budou hraci zcela neznali pravidel. Ale jeden muj kamos ted zacal hravat pluska se 13-14 letejma klukama a podle jejich reakci se jim to velice libilo a rychle se dostaly do hry. A to byli kluci, kteri s RPG hrami teprve zacinali.
davec 5.12.2008 16:07  23802
JersonDrD+ opravdu nejsou pravidla pro nárazovou hru s náhodnými lidmi. Na to jsou opravdu složitá a vlastně i zbytečná.
My hrajeme podle plusek cca 4 roky. Nikdo jsme se předtím neznali. Celkově se nás do hry zapojilo 12, 2 lidi z toho byli jen na jedno doupě a skončili (to bylo v době, kdy jsme začínali a nikdo neznal pravidla, čímž byla hra velice pomalá a kouskovaná jejich studováním). Po 2, respektive 3, letech hry odešli dva stabilní a jeden nepravidelný hráč (stěhování a rodinné povinnosti, jinak by hráli dál) a dnes nás je sedm. Poslední přírůstky (2) jsme měli minulý týden a byť zkušenosti s DrD+ měli nulové, tak nevypadalo, že by jim pravidla nějak vadila. Vlastně pořád jsme hráli v sestavě 4-5 lidí, dnes je nás sedm, leč ještě uvidíme, jestli našim nováčkům nadšení vydrží.
Takže byť vím, že DrD+ není ideální systém, hrát se podle něj dá docela slušně.
jerson 5.12.2008 15:37  23801
FeanoreJo, myslím že bychom to mohli tímto uzavřít. Někdy ti předvedu naživo, jak vypadají moje pravidla a pak se můžeme posunout v debatě dál.

Když zabrousím trochu jinam - často se mi stává, že přijedu na nějaký con či sraz, odpřednáším a pak přijdou lidé s tím že chtějí hrát. Někdy mám připravené postavy, jindy ne, nebo si hráči chtějí udělat vlastní. Tak jako tak jim musím vysvětlit základní pravidla, udělat s nimi postavu a odehrát ucelené dobrodružství a vejít se přitom tak do pěti až osmi hodin.
V poslední době to už zvládám, a hráči obvykle chápou i většinu pravidel.

V DrD se postava dala udělat zhruba stejně rychle. V DrD+ mi tvorba trvala tři hodiny, ale hrál jsem jen jednou, s předpřipravenou postavou a nevzpomínám si, zda jsme si vůbec na něco házeli.

Takže by mě zajímalo, jestli hrajete Pluska takovým způsobem a pokud ano, co všechno na hru připravíte a za jak dlouho hráči pochopí pravidla - nebo zda jim je vůbec vysvětlujete. A jak funguje hra s lidmi, kteří pravidla neznají a tak zkouší různé věci bez ohledu na to, zda v pravidlech jsou nebo nejsou řešené.

Tím torchu narážím na Feanorovu poslední poznámku, protože za poslední rok jsem hrál vícekrát takového hry s lidmi, které jsem buď předtím neznal, nebo jsem s nimi nehrál, nebo (v několika málo případech) jsem už s nimi hrál.

Tedy zajímalo by mě, jak moc musí hráči znát pravidla, aby si hru užili?
feanor 5.12.2008 14:50  23800
JensonMyslim ze bych tuto debatu uz ukoncil a to hlavne z duvodu co jsem psal KOUBOvi.

Jen par poznamek na zaver.
To proc zastavam svet, ktery vyhazi z reseni div. rovnic je proto, ze mam rad dana jasna pravidla. Vim ze to co tak bylo dneska, bylo stejne jako pred rokem hrani ve stejnem svete. Pokud se neco definujes relativne(bez vztahu k jinym vecem) hrozy, se to muze posunout do trochu jine pozice z duvodu jendak potreby hry ci, a co je horsi, ze se na to proste treba zaponeme.
Dale zastavam primerenou miru pravdepodobnosti. Drive jsem pravd. vubec neuznaval, ale postupem casu jsem zacal zjistovat, ze funguje az neuveritelne presne, ba co vic, da se to i odhadnout do predu. Proto si myslim, ze potreba.
Tyto moje postoje, me momentalne asi nikdo nevymluvy, mozna ze casem se zmenim a budu zastavat stejnou filozofii jako ty, ale zdrejme tento cas jeste nenastal. K teto promene bude muset vest asi leta hrani a nikoli leta diskuzi.
Jsi asi jednaznacne zkusenejsi hrac/vypravec nez ja. Ja se zabyvam RPG hrami cca neco pres 5 let a hraji v realtivne uravrene parte lidi, kde hrajeme kde co(velmi mam rad take treba GURPS-pro kreativitu tvorby postavy)

Kazdopadne ti dekuji za poucnou diskuzy. Na me je ten text uz prilis dlouhy na nejake reakce. zabira to prilis mnoho casu a motame se stale v kruhu, z ktereho nevidim vychodisko(kazdej mame svoji pravdu).

Jeste bych rad rekl, ze proto mame na trhu(ci na internetu) takove mnozstvi RPG her. Je to proto, ze je mnoho skupin lidi, krerym vyhovuje neco jineho. Kazdy tak ma moznost si najit tu hru, co mu nejvice vyhovuje a hrat podle svych predstav.
Avsak nejdulezitejsi vec u kazde RPG hry je stejne parta lidi, se kterema to hrajes. Pokud je spatna parta, je i spatna hra a zadny herni system te z toho nezachrani.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt