Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 8.12.2008 13:53  23819
Hm, zajímavé - nemám takový problém s vesničany na první úrovni, jenže to zase nedopovídají vlastnosti a schopnosti použití třeba improvizovaných zbraní. Několikrát tu zaznělo, že první úroveň odpovídá věku nějakých 14 - 15 let a třicetiletý chlap co celý život maká na poli bude muset mít vyšší vlastnosti, aby to vůbec trochu odpovídalo. Nehlědě na celou sadu dovedností, které potřebuje a které musí umět dostatečně dobře.

Kdybych bral maximum +16, tak střední hodnota je +8, ale "běžná" asi vyjde ještě nižší. Jenže kromě síly ji nemám z čeho určit, a sílu lze odvozovat jen z nosnosti a to bych nerad - pak vychází lidé, kteří chtě nechtě mají vysokou úroveň, aby mohli mít tak velkou sílu, aby podle pravidel unesli to co unesou normálně.
pecka123 8.12.2008 13:42  23818
FeanorNo, my jsme maximalizovali entropii, za podmínky že počet zkuešností je konstatní (stacionární stav, s konstaním počtem obyvatel a přílivem a odtokem zkušeností). Aby entropie byla maximální, vytvořilo se rozdělení podobné Boltzmannovu.

S tím králem si myslím máš pravdu, s městem už ne. Myslím, že se dá čekat, že pokud jsou vesničané nějaké vesnice na vysoké úrovni a měšťané na nižší, poroste význam té vesnice (ergo to není stacionární stav). Typicky vesnice s potenciálem jako má třeba Asterixova a Obelixova se nemůžou moc vyskytovat, protože by to rozhazovalo rovnováhu světa, nanejvýš jako lokální zvláštnost. Prostě tvrdím, že vesnice, kde pomalu každý umí vyrábět magické předměty by rychle nabyla významu nejbohatší a nejvýznamnějšího obchodního střediska.

Pokud jde o krále, souhlasím, že nezačíná na nejvyšší úrovni. V zásadě si myslím, že dosáhnout vysokých úrovní u králů a jiných držitelů dědičných titulů vyžaduje při přípavě světa buď něco ignorovat nebo poměrně složitou alchymii mocenských prostředků. Takže ta úvaha pro úrovně platí pouze pro self-mademany, kteří se dostali na svou pozici díky svým schopnostem.
kouba 8.12.2008 13:26  23817
2FeanorS tím věkem to rozhodně souvisí. Pokud jste ve světě, kde je průměrný věk 25 let, tak nemůžete čekat velké úrovně. Jak psal Fearnor, nebudou mít čas nasbírat ty zkušáky. Na druhou stanu tam, kde se budou bytosti dožívat 80 let ty zkušáky na 20 úroveň časem nasbírají.
kouba 8.12.2008 13:22  23816
Max vlastnostiPíšete tady, že v DrD+ není horní hranice růstu vlastností. To přeci není pravda. Máme totiž jen 20. úrovní.

Vezměme si tedy člověka, který bude mít rostoucí pouze jednu vlastnost maximálním tempem (tedy Hlavní vlastnost). Základ je 0. Ať má střední nebo maximální vlastnosti můžeme mu přidat pouze +2. Podle pravidla o vytváření postavy (rozdělení vlastností + oprava za povolání nesmí být větší než +3). Když si to takhle rozepíšete, zjistíte, že můžete rozdělit +15 b. +1 za to, že to bude bojovník nebo hraničář. Tj. +16. V případě, že to bude kroll bojovník (hraničář) bude jeho maximální síla na 20. úrovni +19. Nic víc, pokud nepoužíváme kouzla či hraničářské schopnosti.

To znamená, že u všech lidských bytostí je max vlastnost +16.

Pak si rozhodnete průměrnou úroveň ve světě. Jesli je to temný středověk, typická úroveň 1.-3. nebo svět hrdinský, kde je úroveň 12. celkem běžným jevem. Obdobným způsobem získáte maximální i průměrnou vlastnost pro celý svět. Stačí jen určit rozsah úrovní. Jestli to necháte na 1-20, tak je to právě 8. S tím kouzlem, že když k tomu přidáte opravy za rasu, tak "průměrný" hobit nebude rychlejší než průměrný horal a "průměrný" kroll bude vždycky hloupější než "průměrný" elf. Zase to ale nevylučuje hloupého elfa a chytrého krolla, i když rozdíl nebude tak velký jako opravdu hloupý kroll a opravdu zdělaný elfí mág.
feanor 8.12.2008 13:18  23815
Pecka123Zajimava myslenka s tim poctem zkusenosti(mnozstvi postav na urcite urovni). Jen mam pocit ze nebude prilis platit. Podle me je uroven dana predevsim vekem postav. Protoze pri sve cinnosti dostavaji vzdy nejake ty body zkusenosti. Na povolani totiz vubec nezalezi. Na vesnici muze byt prumerna uroven 10, protoze jsou to vynikajici zemedelci a ve meste jen prumerni obchodnici.
Navic je jasny, ze i kdyz prijde k vlade napr. novy kral(syn toho posledniho) tak nemusi byt na urovni 21 protoze je kral ale treba na 1. protoze z kralovanim teprve zacina a nemel nikde moznost ziskat zkusenosti ohledne kralovani

Je to hodne o tom, jaky ty vidis svuj svet a jakej si ho udelas. urcine neexistuje nejaky univerzalni a jediny spravny pravidlo.
pecka123 8.12.2008 12:23  23814
Kdysi jsme se dopočítali, že v prvním přiblížení by ve světě pluska měl počet postav na dané úrovni s rostoucími zkušenostmi ubývat exponenciálně. Z toho jsem pro svůj svět vyvodil následující: většina obyvatel má 1. úroveň. Zhruba 1-2 ve vesnici mají vyšší úroveň, tak cca do 4.-5. V celém baronství by se měli nacházet 1-2 na nějaké 7.-8., v celém království opět 1-2 na 10.-11. Dál předpokládám, že postavy na vyšších úrovních obvykle zaujímají vyšší a lepší místa, čili, že tu nejvyšší úroveň ve vesnici má ten nejschopnější, obchodník, starosta atd. Pochopitelně městský obchodník je v celém kraji asi ten nejvyhlášenější v daném oboru, takže má opět zpravidla nejvyšší úroveň. No a snažím se umísťovat CP a náhodná setkání, aby zážitky postav korespondovaly s touhle statistikou.

Vlastnosti postav na 1.-5. u nehráčských povolání dělám obvykle odhadem, pokud je nepotřebuju detailně, pokud ano, chystám si je předem (snažím se mít postavy pro příběh připravené předem). Většinou dělám rychlý odhad, jak postava začínala, kam dávala body atd.

Pokud jde o tu střední hodnotu, myslím, že dodefinováním způsobu rozvoje daného povolání by bylo možno z té distribuční funkce úrovní dopočíst střední hodnotu, ale pro praktické využití to nemá význam, takže je to docela zbytečná práce...
feanor 8.12.2008 10:44  23813
Takže tvrzení "Střední hodnotu schopností CPček určí PJ nastavením světa" není pravdivé, protože se střední hodnota nedá určit?
Ano i ne. tim ze PJ stanovy urcitou uroven tim da vlastne nejaky interval ve kterem se mohou vlastnosti pohybovat.

Dejme tomu, že postavy budou kupovat něco od obchodníka, jaké bude mít hlavní vlastnosti a schopnosti takový "běžný obchodník"? (asi charisma a inteligenci - nevím co se používá pro obchodování)
Muj obchodnik by vypadal asi takto:
sil:1
obr:1
zru:2
vule:4
int:4
char:4
Asi tak nejak bych udelal obchodnika na 5 ur. ale je jasny ze kazde by ho udelal trochu jinak. treba u zvyhodnil charizma. hodnoty se budou lisit take v zavyslosti na rase atd...

No takovy veci si dopredu ani nechystam. Protoze hraci stejne prijdou s takovym napadem, ze tebe ani ve snu nenapadl. Ale jelikoz uz mam neco nadelanych postav, tak dokazu vytvorit zakladni kostru postavy cca za par sekund. Popripade, pokud je to trochu problemticky tak reknu hracum at pockaji, ze potrebuju si neco nachytat a oni to vzdy chapou a daji nejakou tu chvilku pauzu(treba k nasteve WC:-) )

Tvorba CP je hodne o zkusenostech. vzpominam si, kdyz jsem delal prvniho hranicare na 15.ur. tak jsem u toho ztravil skoro pulku dne. nedavno jsem delal srovnatelnycho hranicare a mel jsem ho hotovy do 15min.
jerson 8.12.2008 10:14  23812
Takže tvrzení "Střední hodnotu schopností CPček určí PJ nastavením světa" není pravdivé, protože se střední hodnota nedá určit?

Dejme tomu, že postavy budou kupovat něco od obchodníka, jaké bude mít hlavní vlastnosti a schopnosti takový "běžný obchodník"? (asi charisma a inteligenci - nevím co se používá pro obchodování)

Pak je bude chtít okrást zloděj - jakou bude mít obratnost a zručnost?
A když se setkají v běžným vojákem, jakou má ten sílu a obratnost?

Případně co kdeš se budou chtít prát s pekařem a ne kovářem - jakou bude mít sílu a obratnost on? Máš to určené nějak dopředu?

Vůbec si totiž nedovedu představit, jak vytvořit odpovídající CPčko.
feanor 8.12.2008 10:05  23811
oprava posledni vetyJak jsem uz psal, u plusek je hlavne ten problem, ze nezna maximalni hodnotu vlastnosti a minimalni hodnota je pevne dana. Tim vlastnosti rostou jen jednim smerem a proto se neda tak lehce stanovit nejaka prumerna vlastnost.
feanor 8.12.2008 10:01  23810
JensonNo mam obavy, ze ti to tak lehce neodpovim. Standartni narocnost hry zajistuju tim, ze prumerna postava je na 5. urovni. Ale to vlastne nerika nic, protoze pokud si vezmes treba takoviho kovare na 5.ur tak ma uplne jiny stupne vlastnosti, nez treba pekar na 5.ur
Standartne resim napr. vyrobu pomoci tabulky, kde podle vysledku hodu vyctu kvalitu vysledku(tusim ze je nekde na konci PPH).
U standartnich povolani je situace velmi podobna, nozna jeste vice problematicka. Treba takovej bojovnik ma moznost vyvoje, ze 6 archetipu. Kdyz budes delat takovyho bojovnika, tak pokazde udelam trosku jinak, protoze potrebuju pokazde trosku jinyho bojovnika. Ale jsou i vyjimky, treba standartni vojak nejake armady. Tam mam jeden vzor pro kazdkou hodnost a pokud tam mam nejakyho specialniho velitele(duleziteho predevsim pro pribeh) tak si ho udelam opet trochu jinyho.

Jak jsem uz psal, u plusek je hlavne ten problem, ze nezna minimalni hodnotu vlastnosti. Tim vlastnosti rostou jen jednim smerem a proto se neda tak lehce stanovit nejaka prumerna vlastnost.
jerson 8.12.2008 07:48  23809
Takže ... když u vás tří máte stále stabilní náročnost určitých prvků, to bych se mohl dozvědět, jakou úroveň vlastností a schopností dáváte cizím postavám - jaké hodnoty má někdo, kdo je ve svém oboru dobrý, jaké má postava na střední úrovni a tak.
kouba 7.12.2008 15:07  23808
Tvorba postavyDle mého názoru je to u DrD+ a začátečnících takhle. Jsou v 3 typy rozvoje postav, takže je nejlepší učit se na něčem jako je válečník, zloděj, kouzelní. Zbylá tři jsou vhodná pro zkušenější hráče. Navíc jsou pravidla a pravidla. Abych to vysvětlil. Každý si musí umět hodit BČ, útok, zranění. Až něco chytne, hodit si postih za bolest. Postupem času se k tomu přiřadí rychlost, skákání atd. Pravidla se nabalují. Dá se vystačit s velmi skromnými minimem. Hlad řešíme až nemáme jídlo, světlo, ničení předmětů, rychlost lodí. To jsou pravidla na které nenarážíme když ano, stačí mi vědět, že je to ke konci PPH a je to. DrD+ mi zase tak složité v praxi nepřipadá. Spíš je tam více nejasností na kterých se musí domluvit hráči mezi sebou.
feanor 7.12.2008 14:56  23807
JensonJasne to tak delame. Je samozdtejme rozdil jestli je ten hrac jen na skok ve hre(1-3 hracich veceru) nebo se pridava na porad.
V prvnim pripade to vetsinou resim tak, ze tomuto hracovi dam nejaky CP a popisumu co a jak ma hrat(napr. jsem hracum takto premenil pruvodnce pres hory na hrace. For byl v tom, ze ten hrac samozdrejme neznal vubec svet, tak jsem mu rekl ze i postava to nezna, protoze tam nikdy nebyla a delato je pro tu odmenu co za to dostane. Ten hrac to zahral tak vyborne, ze hraci na to prisli cca po nekolika hodinach hrani po tom, co nekolikrat zabloudili)
V druhym pripade samozdrejme postavu necham hrace si udelat cca 1-3 urovne niz nez nejhorsi uroven ve hre(hrace). Podobne to resim i kdyz postava zemre, tak necham hrace at si udela jinou postavu na polovicni urovni nez mel.

Ne obtiznost hry musi byt podle me pevne dana a nesmi se zvysovat podle hracu. Hru delam obtiznejsi spise slozitosti pribehu a jeho rozmanitosti atd.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 7.12.2008 10:36  23806
JersonDriv - jsme noveho hrace resili tak, ze si udelal postavu na 1lvl a po kazdem doupeti prestupoval. Kdyz jsme byli na 5, tak takto postupoval do 4 ur. Pak uz normalne sbíra body. Je to presne kvuli hranicarum, nebo ten by to jinak musel vzdy hrat od 1. Lepsi nez mu ty schopnosti "tabulkove" dávat.

ted - si hrac udela postavu rovnou na př. 4lvl, ale predtim se s nim PJ sejde a proberou schopnosti, dovednosti, zatazeni do pribehu atd.

Jinak PJ nechava jak slabe protivniky a prekazky, tak pridelava slozitejsi. Kdyz delam PJ ja, tak si delam CP a prekazky jak chci, bez ohledu na ur druziny. je mi jedno jak prekonaji př. 10m hlubokou a 5m sirokou jámu, jestli ji obejdou, preleti, preskoci, slezou a vylezou nebo co zkusi a jake schopnosti k tomu pouzijí. Jama je tam. CP to same. Musi odhadnou jestli se citi na to, ze toho př. drzouna v hospode "pokaraji" nebo mu uvolni misto. Takze obcas dostanou pres drzku, obcas daji. Dle popisu, chování, hrani atd odhadujou, jestli je to nejaky machyrek nebo machirek-bitkař.

jinak jakoukoli postavu z hlediska mechanizmu mam vytvorenou do 20 minut, u hranicare mam nachystane varianty (zivlovy, bojovnik/strelec/stopar, jejich nejtere kombinace) do 21 lvl a pak si jen najdu co kolik ma. Pohoda, a to nejdriv tak 5 min. premyslim o charakteru a malinkem zivotopisu/pribehu.
davec 7.12.2008 10:20  23805
JersonMáš pravdu, má postavu o level dva nižším a po proniknutí do tajů pravidel často nabyde přesvědčení, že si ji takto nepřeje. Potom u nás jsou dvě možnosti - buď si sedne s PJ a upraví ji dle svých přání, nebo zemře nějakou efektní smrtí a udělá si novou postavu již podle svých představ...

Cílová čísla zůstávají stejná, jen se dostaneme i ke složiťejším věcem...

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt