Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 8.12.2008 14:50  23828
Nerad Tě možná vytrhnu z představ o rostlinné genetice, ale jakékolik vkřížení a roubení (což se dělalo od počátku zemědělství) je genetické modifikování rozstlin. Na to 18. úroveň nepotřebuje. Myslím, že hnojení fosfátovými hnojivy, dřív, než byl fosfor objeven je větší přelom.
pecka123 8.12.2008 14:37  23827
18. úroveň jsou podle mě nejmíň geneticky modifikované potraviny
kouba 8.12.2008 14:36  23826
Pecka123Toho sedláka na 18. úrovni, co by sypal pole chilským ledkem a vyšlo by mu to zrovna na úplně by upálili za čarodějnictví.
pecka123 8.12.2008 14:35  23825
Navíc bych řekl, že k té své aproximaci musím uvažovat opravu za to, že ve městě je obecně snažší přijít ke zkušenostem, protože to tam žije narozdíl od vesnice.
kouba 8.12.2008 14:34  23824
JersonProfi Bubák nosič má schopnost "Nošení břemen", která mu dává + 3x PX do nosnosti. Umí si to dobře rozložit.
pecka123 8.12.2008 14:34  23823
FeanorNo, používám otevřený systém, ale uvažuju stacionární stav, kde jsou všechny veličiny téměř časově nezávislé. Myslím, že si to můžu dovolit, protože mojí inspirací je hlavně středověká Evropa, kde tempo růstu populace, ekonomiky, vdělanosti atp. nebylo příliš vysoké.

Můj názor je, že hostinský najímá vyhazovače, je ve výhodě ten ve městě, protože díky lokalitě, ve které se nachází vydělá víc peněz, může tudíž víc nabídnout svému vyhazovači, proto se mu spíš podaří zaplatit schopnějšího (tj. s vyšší úrovní). Naopak neschopný hostinský v tvrdé konkurenci města spíše zkrachuje narozdíl od vesnice, kde jen jedna hospoda a místní jsou rádi, že mají kde po večerech hrát karty.

Jinak si myslím, že nemůžeš srovnávat různá povolání, protože theurg na 1. úrovni si vydělá víc než písař na 1. úrovni a ten si zase vydělá víc než zemědělec na 1. úrovni. Můžeš srovnávat pouze stejné povolání - a pak podle mě musíš dojít k závěru, že postava vyšší úrovně má důvod spíš bydlet ve městě, protože tam jsou menší zisky, zatímco ta s nižší úrovní má důvod spíš pracovat na vesnici, protože je tam menší konkurence.

Jinak díky za upozornění na výjimku, ve městě se nedá provozovat zemědělství, takže ti nejschopnější zemědělci budou muset být na vesnici. Zase bych předpokládal, že tempo získávání zkušeností musí být u zemědělců pokud možno co nejnižší, kdo je zvědavý, aby mi tam nějaký rolník na 18. úrovni zaváděl agrochemii :-)
kouba 8.12.2008 14:32  23822
FeanorAle ano můžu. Jsem přeci PJ a vím (vymyslím si), jaké je složení obyvatelstva. Reagoval jsem ale hlavně na to, jaká je maximální hodnota vylastnosti. Stejně jako měl byl max pro válečníka v DrD0 21/+5 (kroll) tady je to +19 (taky kroll)
feanor 8.12.2008 14:12  23821
Pecka123Hmm. opravdu zajimavi pristup. asi se nase pritupy lisi v tom, ze ty pouzivas uzavreny system a ja otevreny(teda jestli to dobre chapu)

Ale s temi vesnicany se myslim mylis. to jak, je co vyznamne je prdevsim dano tim, jak je to prepocitatelny na penize. Pokud porovnas kolik vydela vesnican(zemedelec) a kolik treba kovar(vyrobce) tak ti vyjde, ze ten, kdo dela v profesnim zebricku vyse tak si videla taky vic. To byl prece ten duvod proc se lide zacali stehovat do mest(protoze tam byla mnohem lepe zaplacena prace).
takovej zemedelec kterej jede 150% nad plan je urcite na vyssi urovni nez treba hospodskej(ve meste), kterej jede na 80% pod plan. Je proste podle me nutny srovnavat o kolik si ten doticny vyprodukuje (v procentech) vice nez jine povolani na druhym konci sveta. To je meritko urovne.
feanor 8.12.2008 13:57  23820
KOUBAjasne mas pravdu, ale s tim tvym vysvetleni se dostavas na tenky led. Kdyz pominu to, ze kade povolani bude met jinou hodnotu toho maxima jak popisujes(nejen povolani, ale i rasy...) tak je dulezity si uvedomit, ze narust zkusenosti je dan exponencialne a kdyz neco prumerujes tak je linearni. Proto bys musel pouzit vazeny prumer, ale to znamena, ze musis but secist vsechny lidi ve svete a zprumerovat to v zavislosti na urovni nebo to resis primo pres statistiku.
Tato problematika je dana prave tim, ze hodnoty vlastnosti ti jen stoupaji, ale neklesaji.
Poku mas svet ve kterem to zije a i CP postupuji po urovnich, jsou morovy epidemie a jinak se meni stav a slozeni populace vlastne nemuzes rict jakou ma prumerna vlastnost hodnotu.
jerson 8.12.2008 13:53  23819
Hm, zajímavé - nemám takový problém s vesničany na první úrovni, jenže to zase nedopovídají vlastnosti a schopnosti použití třeba improvizovaných zbraní. Několikrát tu zaznělo, že první úroveň odpovídá věku nějakých 14 - 15 let a třicetiletý chlap co celý život maká na poli bude muset mít vyšší vlastnosti, aby to vůbec trochu odpovídalo. Nehlědě na celou sadu dovedností, které potřebuje a které musí umět dostatečně dobře.

Kdybych bral maximum +16, tak střední hodnota je +8, ale "běžná" asi vyjde ještě nižší. Jenže kromě síly ji nemám z čeho určit, a sílu lze odvozovat jen z nosnosti a to bych nerad - pak vychází lidé, kteří chtě nechtě mají vysokou úroveň, aby mohli mít tak velkou sílu, aby podle pravidel unesli to co unesou normálně.
pecka123 8.12.2008 13:42  23818
FeanorNo, my jsme maximalizovali entropii, za podmínky že počet zkuešností je konstatní (stacionární stav, s konstaním počtem obyvatel a přílivem a odtokem zkušeností). Aby entropie byla maximální, vytvořilo se rozdělení podobné Boltzmannovu.

S tím králem si myslím máš pravdu, s městem už ne. Myslím, že se dá čekat, že pokud jsou vesničané nějaké vesnice na vysoké úrovni a měšťané na nižší, poroste význam té vesnice (ergo to není stacionární stav). Typicky vesnice s potenciálem jako má třeba Asterixova a Obelixova se nemůžou moc vyskytovat, protože by to rozhazovalo rovnováhu světa, nanejvýš jako lokální zvláštnost. Prostě tvrdím, že vesnice, kde pomalu každý umí vyrábět magické předměty by rychle nabyla významu nejbohatší a nejvýznamnějšího obchodního střediska.

Pokud jde o krále, souhlasím, že nezačíná na nejvyšší úrovni. V zásadě si myslím, že dosáhnout vysokých úrovní u králů a jiných držitelů dědičných titulů vyžaduje při přípavě světa buď něco ignorovat nebo poměrně složitou alchymii mocenských prostředků. Takže ta úvaha pro úrovně platí pouze pro self-mademany, kteří se dostali na svou pozici díky svým schopnostem.
kouba 8.12.2008 13:26  23817
2FeanorS tím věkem to rozhodně souvisí. Pokud jste ve světě, kde je průměrný věk 25 let, tak nemůžete čekat velké úrovně. Jak psal Fearnor, nebudou mít čas nasbírat ty zkušáky. Na druhou stanu tam, kde se budou bytosti dožívat 80 let ty zkušáky na 20 úroveň časem nasbírají.
kouba 8.12.2008 13:22  23816
Max vlastnostiPíšete tady, že v DrD+ není horní hranice růstu vlastností. To přeci není pravda. Máme totiž jen 20. úrovní.

Vezměme si tedy člověka, který bude mít rostoucí pouze jednu vlastnost maximálním tempem (tedy Hlavní vlastnost). Základ je 0. Ať má střední nebo maximální vlastnosti můžeme mu přidat pouze +2. Podle pravidla o vytváření postavy (rozdělení vlastností + oprava za povolání nesmí být větší než +3). Když si to takhle rozepíšete, zjistíte, že můžete rozdělit +15 b. +1 za to, že to bude bojovník nebo hraničář. Tj. +16. V případě, že to bude kroll bojovník (hraničář) bude jeho maximální síla na 20. úrovni +19. Nic víc, pokud nepoužíváme kouzla či hraničářské schopnosti.

To znamená, že u všech lidských bytostí je max vlastnost +16.

Pak si rozhodnete průměrnou úroveň ve světě. Jesli je to temný středověk, typická úroveň 1.-3. nebo svět hrdinský, kde je úroveň 12. celkem běžným jevem. Obdobným způsobem získáte maximální i průměrnou vlastnost pro celý svět. Stačí jen určit rozsah úrovní. Jestli to necháte na 1-20, tak je to právě 8. S tím kouzlem, že když k tomu přidáte opravy za rasu, tak "průměrný" hobit nebude rychlejší než průměrný horal a "průměrný" kroll bude vždycky hloupější než "průměrný" elf. Zase to ale nevylučuje hloupého elfa a chytrého krolla, i když rozdíl nebude tak velký jako opravdu hloupý kroll a opravdu zdělaný elfí mág.
feanor 8.12.2008 13:18  23815
Pecka123Zajimava myslenka s tim poctem zkusenosti(mnozstvi postav na urcite urovni). Jen mam pocit ze nebude prilis platit. Podle me je uroven dana predevsim vekem postav. Protoze pri sve cinnosti dostavaji vzdy nejake ty body zkusenosti. Na povolani totiz vubec nezalezi. Na vesnici muze byt prumerna uroven 10, protoze jsou to vynikajici zemedelci a ve meste jen prumerni obchodnici.
Navic je jasny, ze i kdyz prijde k vlade napr. novy kral(syn toho posledniho) tak nemusi byt na urovni 21 protoze je kral ale treba na 1. protoze z kralovanim teprve zacina a nemel nikde moznost ziskat zkusenosti ohledne kralovani

Je to hodne o tom, jaky ty vidis svuj svet a jakej si ho udelas. urcine neexistuje nejaky univerzalni a jediny spravny pravidlo.
pecka123 8.12.2008 12:23  23814
Kdysi jsme se dopočítali, že v prvním přiblížení by ve světě pluska měl počet postav na dané úrovni s rostoucími zkušenostmi ubývat exponenciálně. Z toho jsem pro svůj svět vyvodil následující: většina obyvatel má 1. úroveň. Zhruba 1-2 ve vesnici mají vyšší úroveň, tak cca do 4.-5. V celém baronství by se měli nacházet 1-2 na nějaké 7.-8., v celém království opět 1-2 na 10.-11. Dál předpokládám, že postavy na vyšších úrovních obvykle zaujímají vyšší a lepší místa, čili, že tu nejvyšší úroveň ve vesnici má ten nejschopnější, obchodník, starosta atd. Pochopitelně městský obchodník je v celém kraji asi ten nejvyhlášenější v daném oboru, takže má opět zpravidla nejvyšší úroveň. No a snažím se umísťovat CP a náhodná setkání, aby zážitky postav korespondovaly s touhle statistikou.

Vlastnosti postav na 1.-5. u nehráčských povolání dělám obvykle odhadem, pokud je nepotřebuju detailně, pokud ano, chystám si je předem (snažím se mít postavy pro příběh připravené předem). Většinou dělám rychlý odhad, jak postava začínala, kam dávala body atd.

Pokud jde o tu střední hodnotu, myslím, že dodefinováním způsobu rozvoje daného povolání by bylo možno z té distribuční funkce úrovní dopočíst střední hodnotu, ale pro praktické využití to nemá význam, takže je to docela zbytečná práce...

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt