Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 8.12.2008 15:24  23834
Zajimalo by mě, jestli nekdo z vás tyto věci řešil i u drd0, protože tohle už nemá s termínem "maximální vlastnost" ani za mák společného.
pecka123 8.12.2008 15:21  23833
Stačí se podívat, jaké zuby jsou na demografických křivkách, jak se za války snižovala porodnost, po ní rostla, atp. Se zkušenostmi se budou dít podobné věci.
feanor 8.12.2008 15:10  23832
Pecka123

Zase bych předpokládal, že tempo získávání zkušeností musí být u zemědělců pokud možno co nejnižší, kdo je zvědavý, aby mi tam nějaký rolník na 18. úrovni zaváděl agrochemii :-)
:-D tomu plne rozumym :-D

Jinak mas asi pravdu.


KOUBA

To mas samozdrejme pravdu, problem je ale v tom, ze jine systemy maji pevne danou hodnotu prumerne hodnoty vlastnosti. Zatimco pluska ne.
Tim co jsem napsal, jsem chtel demostrovat ze to zalezi na skladbe a
mnozstvi obyvatelstva a navic se do dymamicky meni. uvedu priklad
Cely svet je jeden ostrov kde na jedne strane ziji treba trpaslici a na druhe elfove. Dojde ke krvave valce kde vyhraji treba trpaslici. jelikoz to byla opravdu krvava valka tak byli vsichni elfove vyhlazeni a naopak vsichni kdo bojovali(rekneme ze jich byla drtiva vetsina) postoupili o 3 urovne. tim se ti uplne zmeni prumerna hodnota dovednosti, protoze na jedne strane ti prumerni(elfove) byly vyhlazeni a na strane druhe vitezove postoupili v urovni vyse. Proto je rozdil v tom, ze pluska nemaji nikterak definovanou stredni hodnotu vlastnosti a hodnota vlastnosti je dana okolnim svetem. tim ze mas relativne volnej strop hodnty vlastnosti a tento strop je dan exponecialnim zpomalovanim vyvoje postavy se velice spatne urcuje co je prumerny. Proto se ma spise cenu zabyvat spise porovnavanim vlastnosti. Doufam ze je z toho poznat, co jsem chtel rict:-)
pecka123 8.12.2008 15:06  23831
JersonNo, myslím, že tu padlo, že si dotyční postavy tvoří pomocí normálních pravidel a netrvá jim to ani nijak dlouho (asi jsem to nezdůrazňoval, ale myslím si to taky).

Jinak je to v pořádku, tvůrci pravidel je udělali tak, aby tam byla jistá variabilita v tom, čemu se říká heroičnost světa.
jerson 8.12.2008 15:02  23830
Jestli se debata zvrhne v tvrzení, jak jsou ti zemědělci jednodušší, tak se dosteneme dost daleko od DrD+ a můžete odemně čekat dlouhou přednášku o nesmyslnosti takového tvrzení.

Nicméně mi přijde, že se debata rozběhla, ale co člověk, to jiné řešení, takže zřejmě neexistuje ani žádné "defaultní nastavení" pro každou skupinu zvlášť. Pokud jsem to pochopil, tak se vlastnosti CPček prostě neřeší, ale odhadují spíše podle potřeby. Nebo jsem někde něco minul?
pecka123 8.12.2008 14:59  23829
Neřešil bych, je to zcela off-topic, ale měl jsem na mysli přímé genetické modifikace. Každopádněm, pokud mu výnosy na poli rostou exponenciálně tak bych řekl, že na té 18. úrovni by mu současné zemědělství už asi nestačilo....
kouba 8.12.2008 14:50  23828
Nerad Tě možná vytrhnu z představ o rostlinné genetice, ale jakékolik vkřížení a roubení (což se dělalo od počátku zemědělství) je genetické modifikování rozstlin. Na to 18. úroveň nepotřebuje. Myslím, že hnojení fosfátovými hnojivy, dřív, než byl fosfor objeven je větší přelom.
pecka123 8.12.2008 14:37  23827
18. úroveň jsou podle mě nejmíň geneticky modifikované potraviny
kouba 8.12.2008 14:36  23826
Pecka123Toho sedláka na 18. úrovni, co by sypal pole chilským ledkem a vyšlo by mu to zrovna na úplně by upálili za čarodějnictví.
pecka123 8.12.2008 14:35  23825
Navíc bych řekl, že k té své aproximaci musím uvažovat opravu za to, že ve městě je obecně snažší přijít ke zkušenostem, protože to tam žije narozdíl od vesnice.
kouba 8.12.2008 14:34  23824
JersonProfi Bubák nosič má schopnost "Nošení břemen", která mu dává + 3x PX do nosnosti. Umí si to dobře rozložit.
pecka123 8.12.2008 14:34  23823
FeanorNo, používám otevřený systém, ale uvažuju stacionární stav, kde jsou všechny veličiny téměř časově nezávislé. Myslím, že si to můžu dovolit, protože mojí inspirací je hlavně středověká Evropa, kde tempo růstu populace, ekonomiky, vdělanosti atp. nebylo příliš vysoké.

Můj názor je, že hostinský najímá vyhazovače, je ve výhodě ten ve městě, protože díky lokalitě, ve které se nachází vydělá víc peněz, může tudíž víc nabídnout svému vyhazovači, proto se mu spíš podaří zaplatit schopnějšího (tj. s vyšší úrovní). Naopak neschopný hostinský v tvrdé konkurenci města spíše zkrachuje narozdíl od vesnice, kde jen jedna hospoda a místní jsou rádi, že mají kde po večerech hrát karty.

Jinak si myslím, že nemůžeš srovnávat různá povolání, protože theurg na 1. úrovni si vydělá víc než písař na 1. úrovni a ten si zase vydělá víc než zemědělec na 1. úrovni. Můžeš srovnávat pouze stejné povolání - a pak podle mě musíš dojít k závěru, že postava vyšší úrovně má důvod spíš bydlet ve městě, protože tam jsou menší zisky, zatímco ta s nižší úrovní má důvod spíš pracovat na vesnici, protože je tam menší konkurence.

Jinak díky za upozornění na výjimku, ve městě se nedá provozovat zemědělství, takže ti nejschopnější zemědělci budou muset být na vesnici. Zase bych předpokládal, že tempo získávání zkušeností musí být u zemědělců pokud možno co nejnižší, kdo je zvědavý, aby mi tam nějaký rolník na 18. úrovni zaváděl agrochemii :-)
kouba 8.12.2008 14:32  23822
FeanorAle ano můžu. Jsem přeci PJ a vím (vymyslím si), jaké je složení obyvatelstva. Reagoval jsem ale hlavně na to, jaká je maximální hodnota vylastnosti. Stejně jako měl byl max pro válečníka v DrD0 21/+5 (kroll) tady je to +19 (taky kroll)
feanor 8.12.2008 14:12  23821
Pecka123Hmm. opravdu zajimavi pristup. asi se nase pritupy lisi v tom, ze ty pouzivas uzavreny system a ja otevreny(teda jestli to dobre chapu)

Ale s temi vesnicany se myslim mylis. to jak, je co vyznamne je prdevsim dano tim, jak je to prepocitatelny na penize. Pokud porovnas kolik vydela vesnican(zemedelec) a kolik treba kovar(vyrobce) tak ti vyjde, ze ten, kdo dela v profesnim zebricku vyse tak si videla taky vic. To byl prece ten duvod proc se lide zacali stehovat do mest(protoze tam byla mnohem lepe zaplacena prace).
takovej zemedelec kterej jede 150% nad plan je urcite na vyssi urovni nez treba hospodskej(ve meste), kterej jede na 80% pod plan. Je proste podle me nutny srovnavat o kolik si ten doticny vyprodukuje (v procentech) vice nez jine povolani na druhym konci sveta. To je meritko urovne.
feanor 8.12.2008 13:57  23820
KOUBAjasne mas pravdu, ale s tim tvym vysvetleni se dostavas na tenky led. Kdyz pominu to, ze kade povolani bude met jinou hodnotu toho maxima jak popisujes(nejen povolani, ale i rasy...) tak je dulezity si uvedomit, ze narust zkusenosti je dan exponencialne a kdyz neco prumerujes tak je linearni. Proto bys musel pouzit vazeny prumer, ale to znamena, ze musis but secist vsechny lidi ve svete a zprumerovat to v zavislosti na urovni nebo to resis primo pres statistiku.
Tato problematika je dana prave tim, ze hodnoty vlastnosti ti jen stoupaji, ale neklesaji.
Poku mas svet ve kterem to zije a i CP postupuji po urovnich, jsou morovy epidemie a jinak se meni stav a slozeni populace vlastne nemuzes rict jakou ma prumerna vlastnost hodnotu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt