Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 9.12.2008 07:41  23843
JersonIMHO ano, pro Granův svět~
noir 9.12.2008 07:17  23842
Hm, táhne mi na pátej levl...
jerson 9.12.2008 07:13  23841
Grane, díky, něco takového jsem hledal. Takže střed vlastností člověka ve středním a vyšším věku se motá okolo trojky, a jednička či dvojka je takové běžné hodnocení "náhodného kolemjdoucího", chápu to správně?
pecka123 8.12.2008 23:37  23840
GranLepší by bylo neudělat ty odstupy mezi úrovněmi pravidelné, aby se reflektoval fakt, že zkušenost s úrovní neroste lineárně.
envec 8.12.2008 23:07  23839
Tak mě napadá, že je škoda, že není knížka zabývájící se povoláními/profesemi ve svete drd+. Něco jako bestiář.
gran 8.12.2008 19:47  23838
JersonCo se týče těch úrovní, vlastností atd. u běžných CP, tak mám (v případě, že se jedná např. o rolníka a ne o někoho, kdo má větší přístup k zážitkům a tedy _zkušenostem_) úrovně cca podle věku.

15 - 1.
20 - 2.
25 - 3.
30 - 4.
35 - 5.
40 - 60 - 6.
60+ - 7. s postihy do fyzických vlastností (DnD: Odbornost "stáří" =P)

Toto je pro postavy, které vyrůstají v běžném prostředí s běžnými zážitky a mají prostou práci.
Postavy, které jsou akčnějšího zaměření (tuláci, stráže, čaroděj-knihovník), budou mít úrovně o něco vyšší (v každé kategorii ale maximálně o 1 vyšší).
Postavy, které jsou srovnatelné s postavami (gladiátor, čaroděj) se vyskytují v malé míře, takže je dělám zvlášť.

Jinak v každé kategorii se hravě dopočítáš či odhadneš vlastnosti. Ber to tak, že na 1. úrovni má postava 4 body do vedlejších vlastností a 4 body do hlavních vlastností. To znamená, že při rovnoměrném vývoji má 1 1 1 1 2 2 (poslední jsou hlavní vlastnosti - ty v závislosti na tom, čím se v životě zabývá nejvíce a dá se to tedy označit jako její "povolání"). S každou další úrovní dostane 1 bod do vedlejších a 1 do hlavních vlastností.
Takže když chceš 6. úroveň, vezmeš si výše uvedenou šestici čísel, do prvních čtyř naházíš 5 a do posledních dvou taky 5 bodů. A máš třeba 3 1 2 3 5 4 ;)
(Z čehož btw plyne, že průměrná hodnota vlastnosti v mém modelu (kde průměrná úroveň náhodného kolemjdoucího je mimochodem 4.) je cca 3)
feanor 8.12.2008 17:27  23836
Zajimalo by mě, jestli nekdo z vás tyto věci řešil i u drd0, protože tohle už nemá s termínem "maximální vlastnost" ani za mák společného
No to je presne to co mam na mysli. U jinych systemu treba drd0 je dana hodnota vlastnosti na pevno a nikam neroste. tudis vlastnost se nemeni a tudis se i neposouva prumerna hodnota. To ze je jiz dopredu znama maximalni a minimalni hodnota vlastnosti(nemusi se pocitat a nezavisi na pridelovani pri prestupu) se da stanovit prumerna hodnota.

Navic jak Pecka123 pise, jsou tam i jine "mechanizmi" ke zkusenostem.
pecka123 8.12.2008 15:30  23835
KOUBAPřemýšlel jsem o aplikaci výše zmíněné úvahy o entropii na 0ko, ale neráží to na problém, že tam se zkušenosti přidělují poněkud méně systematičteji, takže to nevede nikam. V pravidlech nulka al ebylo obtížnější vytvořit konzistentní svět, takže tam jsou vlastně podobné úvahy dost zbytečné.
kouba 8.12.2008 15:24  23834
Zajimalo by mě, jestli nekdo z vás tyto věci řešil i u drd0, protože tohle už nemá s termínem "maximální vlastnost" ani za mák společného.
pecka123 8.12.2008 15:21  23833
Stačí se podívat, jaké zuby jsou na demografických křivkách, jak se za války snižovala porodnost, po ní rostla, atp. Se zkušenostmi se budou dít podobné věci.
feanor 8.12.2008 15:10  23832
Pecka123

Zase bych předpokládal, že tempo získávání zkušeností musí být u zemědělců pokud možno co nejnižší, kdo je zvědavý, aby mi tam nějaký rolník na 18. úrovni zaváděl agrochemii :-)
:-D tomu plne rozumym :-D

Jinak mas asi pravdu.


KOUBA

To mas samozdrejme pravdu, problem je ale v tom, ze jine systemy maji pevne danou hodnotu prumerne hodnoty vlastnosti. Zatimco pluska ne.
Tim co jsem napsal, jsem chtel demostrovat ze to zalezi na skladbe a
mnozstvi obyvatelstva a navic se do dymamicky meni. uvedu priklad
Cely svet je jeden ostrov kde na jedne strane ziji treba trpaslici a na druhe elfove. Dojde ke krvave valce kde vyhraji treba trpaslici. jelikoz to byla opravdu krvava valka tak byli vsichni elfove vyhlazeni a naopak vsichni kdo bojovali(rekneme ze jich byla drtiva vetsina) postoupili o 3 urovne. tim se ti uplne zmeni prumerna hodnota dovednosti, protoze na jedne strane ti prumerni(elfove) byly vyhlazeni a na strane druhe vitezove postoupili v urovni vyse. Proto je rozdil v tom, ze pluska nemaji nikterak definovanou stredni hodnotu vlastnosti a hodnota vlastnosti je dana okolnim svetem. tim ze mas relativne volnej strop hodnty vlastnosti a tento strop je dan exponecialnim zpomalovanim vyvoje postavy se velice spatne urcuje co je prumerny. Proto se ma spise cenu zabyvat spise porovnavanim vlastnosti. Doufam ze je z toho poznat, co jsem chtel rict:-)
pecka123 8.12.2008 15:06  23831
JersonNo, myslím, že tu padlo, že si dotyční postavy tvoří pomocí normálních pravidel a netrvá jim to ani nijak dlouho (asi jsem to nezdůrazňoval, ale myslím si to taky).

Jinak je to v pořádku, tvůrci pravidel je udělali tak, aby tam byla jistá variabilita v tom, čemu se říká heroičnost světa.
jerson 8.12.2008 15:02  23830
Jestli se debata zvrhne v tvrzení, jak jsou ti zemědělci jednodušší, tak se dosteneme dost daleko od DrD+ a můžete odemně čekat dlouhou přednášku o nesmyslnosti takového tvrzení.

Nicméně mi přijde, že se debata rozběhla, ale co člověk, to jiné řešení, takže zřejmě neexistuje ani žádné "defaultní nastavení" pro každou skupinu zvlášť. Pokud jsem to pochopil, tak se vlastnosti CPček prostě neřeší, ale odhadují spíše podle potřeby. Nebo jsem někde něco minul?
pecka123 8.12.2008 14:59  23829
Neřešil bych, je to zcela off-topic, ale měl jsem na mysli přímé genetické modifikace. Každopádněm, pokud mu výnosy na poli rostou exponenciálně tak bych řekl, že na té 18. úrovni by mu současné zemědělství už asi nestačilo....
kouba 8.12.2008 14:50  23828
Nerad Tě možná vytrhnu z představ o rostlinné genetice, ale jakékolik vkřížení a roubení (což se dělalo od počátku zemědělství) je genetické modifikování rozstlin. Na to 18. úroveň nepotřebuje. Myslím, že hnojení fosfátovými hnojivy, dřív, než byl fosfor objeven je větší přelom.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt