Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gran 12.12.2008 19:05  23873
Pecka:
Protože každá další úroveň zabírá větší rozsah zkušeností, a tedy se v jejím prostoru nachází víc lidí.

Nechápu, jak to, že z prvního vyplývá to druhé.

xKiv:
Z toho, že jeden rok = jedna zkušenost mi vyplývá, že člověk v 20 má 20 bodů, zatímco člověk v 60 má 60 bodů. A tedy člověk v 20 je na nižší úrovni než člověk v 60.
Jenže pokud se rodí stejný počet, umírá stejný počet a stárnou stejně, tak snad je u každé věkové kategorie stejný počet lidí, ne? Takže nevím, kde z toho bereš, že lidí na té vyšší úrovni je víc než těch na nižší, tj. kde z toho, že se _rodí, stárnou a umírají stejně_, bereš, že těch starších je víc než těch mladších?
feanor 12.12.2008 18:58  23872
xKivTebou popsany duvod proc je vice lidi s vysimi zkusenostni je logicky, ale spatny.

Je nutne si v prvni rade uvedomit, ze porodnost je mnohem vyssi nez umrtnost vliven stari. Ono totiz ne kazde dite dospeje. Samozdrejme zavisi na dobe, kterou uvazujeme, ale tusim ze v ranem stredoveku platilo, ze cca kazde 3 dite se dozilo 18 let(neli jeste hure). jednoduse by se dalo rici, ze deti je mnohem vice nez starych a dospelych. Z tohoto duvodu je demograficka krivka trochu posunuta. A to je jeste nutne zapocitat vliv nemoci, valek, hladomoru,.... proste umrtnost je vysoka a proto porodnost musi byt jeste vyssi, aby obyvatelstvo nevymrelo. A to nemluve jeste o kapacite prostredi.

To co jsi popsal je bezesporu spravne. Problem je ale v tom, ze v kazdem kroku je i pokles populace. Proto do toho finalniho stavu B-1 se dostane jen urcite procento z te generace narozenych. Vim ze to zminujes, ze se doziji stejneho stari, ale tak to v praxi nefunguje.

Kdysi jsme ve skole modelovali vyvoj populace(poz. pomoci dif. rovnic - jak jinak:-D). Dnes je tato problematika popsana nekolika modely(nejznamejsi je asi Mathusuv model). Pokud by mel nekdo zajem, neco bych mu o tom poslal:-)
pecka123 12.12.2008 18:27  23871
xKivPočet zkušeností získaných v plusku za jedno sezení není závislý na úrovni, pokud postava řeší úkoly odpovídající jejím schopnostem. Pokud se přetěžuje řeší úkoly větší obtížnosti a získává více zkušeností. Předpokládáme, že postava se přetěžuje resp. fláká celý život stejně (v závislosti na povaze). A předpokládáme, že tempo rozdělování zkušeností (doba odpovídající jednomu sezení v herním světě) je u dané postavy pořád stejné. To nás IMHO opravňuje k předpokladu, že postava získává zkušenosti stále stejnou rychlostí, která ale není u všech lidí stejná. Nicméně její střední hodnota (jakási "akčnost" populace) je závislá vpodstatě na kulturních, ekonomických a podobných faktorech, takže si jí můžeme vložit do systému jako parametr světa.

Jinak fenomén Tebou popsaný - tedy, že postavy na vyšších úrovních se vyskytují častěji než na nižších, protože jejich úrovni odpovídá širší rozdah zkušeností - se skutečně vyskytnul. Dělo se to ale pouze pro vyšší hodnoty hrdinskosti, proto jsem je tam neuvedl (nelíbilo se mi, že by se v království, ve kterém hrajeme mohly vyskytovat řádově desítky kondotiérů na 10. stupni atp. chtěl jsem si nechat prostor pro geniální vojevůdce, kteří poznamenají celou historii atd.).
xkiv 12.12.2008 17:53  23870
Bouchi [23869]:
Jeden obrazek vyda za 1000 slov. Bohuzel tenhle vydal za 500 tech, co jsem *chtel* a 500 tech, co ne ;-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.12.2008 16:54  23869
xKiv [23868]: ad 1) jako bych nic nerek, vylozil jsem si ten obrazek ponekud jinak.
xkiv 12.12.2008 16:30  23868
Bouchi [23865]:
1) nakreslil jsem tam snad meritko? dulezite pro me je, ze (pro danou rychlost ziskavani zkusenosti) bude ten graf nejdriv rust (a to cim dal rim rychleji), nez se dostane do maxima, ze ktereho pak rychle spadne (kvuli umrtnosti)
2) kdyz rozdelim populaci na skupiny s priblizne stejnou rychlosti ziskavani zkusenosti, tak mi v kazde skupine vyjde nejaky takovy graf - ty pak jenom prenasobim zastoupenim dane rychlosti v cele populaci a vysledek muzu secist; vysledny graf bude ze zacatku zase rust, a to nejmene do posledni urovne, na ktere jeste ani ta nejpomalejsi nezanedbatelna skupina neumira
(krome toho - dobruzi by oproti bezne populaci meli byt zanedbatelna skupina)
a) spravna, ale to pak muzeme pouzit argument ktery jsem videl uz nejmin v ADnD 2.0 DMG: z urovne N na uroven N+1 prezije X procent dobrodruhu
b) tohle je trochu zajimavejsi, ale nemyslim si ze by to melo vetsi vliv nez bod a

Gran [23866]:
Profa uz to po me taky zopakoval, ale jeste jednou:
Mame populaci, kde se postupne rodi deti, starnou a v nejakem veku umiraji. Zjednodusime si to: rekneme ze se kazdy den narodi X lidi a (jelikoz se vsichni dozijou priblizne stejneho stari) taky jich X umre (cili populace je stabilni).
Vsichni starnou stejne rychle, to znamena, ze v libovolnem okamziku bude stejny pocet tech, co jim je 1 rok, jako tech, co jim je 2, atd ... a B -1 let ... od B let dal uz jich je min, protoze umiraji starim.
DUSLEDEK: kdyz si vyberu nahodneho obcana (vsichni maji stejnou pravdepodobnost), tak dostanu libovolny vek od 1 do B-1 se stejnou pravdepodobnosti.

Dale si polozime konstantni rychlost ziskavani zkusenosti. Treba 1 bod zkusenosti za rok.
Pak mame (ignorujeme vek 0):
1. uroven (+20 bodu zkusenosti od predchozi) zkusenosti 1..20 = vek 1..20 ... pravdepodobnost (a tudiz zastoupeni v populaci) 20/B
2. uroven (+22 od predchozi) zkusenosti 21..42 - vek 21..42 ... pravdepodobnost 22/B
...
7. uroven (+40 bodu zkusenosti od predchozi) ... (S+1)..(S+40) ... pravdepodobnost 40/B

Za predpokladu, ze B je dost velke aby se vsichni dozili alespon urovne 8, tedy bude dvakrat vic tech, co maji uroven 7, nez tech, co maji uroven 1.
profa 12.12.2008 16:01  23867
Protože každá další úroveň zabírá větší rozsah zkušeností, a tedy se v jejím prostoru nachází víc lidí.
gran 12.12.2008 15:32  23866
Nějak v tom nechápu tu myšlenku, že postav na úrovni x+6 je 2x tolik, co postav na úrovni x.
Chápu, že 6 znamená dvojnásobek, ale proč je těch na vyšších úrovních _víc_? Nemělo by jich být spíš méně?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.12.2008 13:13  23865
xKiv [23864]: IMHO je chyba na dvou mistech.
1) Ten tvuj obrazek je dosti zkresleny, ve skutecnosti to narusta mnohem pomaleji, protoze pro postup na (X+7). uroven potrebujes dvakrat tolik zkusenosti nez pro postup na (X+1). uroven, cili v rozsahu (X+6)-(x+7) bude jen dvakrat tolik lidi jako v rozsahu (X)-(X+1). Takze timhle postupem dojdeme k tomu, ze v nejvyssim rozsahu (na 21. urovni) bude jen cca desetinasobek lidi nez v tom nejnizsim.
2) Jenze bezne obyvatelstvo (kterych je IMHO v populaci nejmin 90 %) se k 21. urovni ani zdaleka nepriblizi, to skonci svuj zivot tak nekde okolo 5.-7. urovne (pri tom beznem tempu ziskavani zkusenosti coby soucasti obycejneho zivota). Pro bezne obyvatelstvo by IMHO to tve rozlozeni i mohlo platit.
Ovsem dobrodruzi ziskavaji zkusenost podstatne rychleji nez bezne obyvatelstvo, tudiz se za svuj zivot dostanou i na vyssi urovne. Ale to, ze dobrodruhu na 16. urovni neni dvakrat vic nez dobrodruhu na 10. urovni, bych pricital dvema faktorum:
a) dobrodruzi maji vlivem sveho zpusobu zivota vyssi "neprirozenou" umrtnost
b) dobrodruzi z tech ci onech duvodu nekdy s dobrodruznym zivotem skonci, usadi se a dal ziji "nedobrodruzne", tedy jejich dalsi postup se vyrazn zpomali.
xkiv 12.12.2008 01:39  23864
Ale kdyz o tom premyslim vic, tak bych spis cekal:
Predpoklad 1: lidi zijou vsichni priblizne stejne dlouho
Predpoklad 2: lidi se rodi rovnomerne
Predpoklad 3: lidi ziskavaji zkusenost s rostoucim vekem rovnomerne (konstantni rychlosti) [neuvazuju ted, ze by ruzni lide meli vyznamne jinou rychlost ziskavani zkusenosti]

Zaver 1: az do urciteho veku jsou vsechny vekove kategorie zastoupene rovnomerne (tech dalsich je min a min)
Zaver 2: (z predpokladu 3) tudiz totez plati pro jednotlive hodnoty zkusenosti
Zaver 3: jelikoz kazda dalsi uroven pokryva vetsi rozsah zkusenosti, tak bude kazda dalsi uroven mit v populaci vetsi a vetsi zastoupeni ... az po tu hranici, kde nam zacinaji lidi vymirat. Pak to pujde rychle k nule.

Neudelam graf (obrazek), ale pro predstavu:


| xx
| xxxxx
| xxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
|xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
----------------------------------------------------------------



Kde je chyba?
xkiv 11.12.2008 21:57  23863
Pecka123 [23862]:
Hned na zacatku:

kde β je převrácená hodnota "hrdinskosti" ..... (odhadovaná hodnota měřená Itwinem v Mariboru)


Cili, chapu-li-to-dobre, vychazi z nejakeho sveta, ktery uz ma zname rozdeleni populace podle urovni ...
(... i kdyz ve vysledku se to projevi jenom tim, pro ktere hodnoty parametru nakreslil graf)


Fixujme střední počet zkušeností a střední rychlost získávání zkušeností v populaci, podmínky zní


To s tou fixovanou stredni rychlosti expovani (teda jestli tim nemysli stredni odchylku, po nekolika prechodech mezi ceskou a anglickou terminologii si jeden nemuze byt dost jisty) mi prijde jako odvazny predpoklad
1) nezkusenejsi se budou ucit (a ziskavat zkusenost) rychleji, protoze ti zkusenejsi jim k tomu muzou pripravit lepsi podminky (ucem se od mistra neco priuci, ale kde se ma priucit mistr?).
Samozrejme necekam ze to nebude mit vliv nejak zvlast vyrazny. Mozna by to zacatek grafu trochu zplostilo ... zase v zavislosti na hrdinskosti sveta ...
2) spousta (beznych) lidi dosahne nejakeho "sveho" maxima, kde toho umi dost, aby vsechny sve bezne problemy zvladli levou zadni - a dal uz budou ziskavat zkusenosti mnohem pomaleji [narozdil od hracskych postav nemaji zadneho PJ ktery by jim pravidlene nastrkaval do cesty prekazky nastavene presne podle jejich schopnosti]
(coz mimo jine vede ke korelaci mezi *narocnosti* sveta a beznou urovni (hrdinskosti sveta)). Ne ze by tam nebyla zpetna vazba.


pecka123 11.12.2008 20:54  23862
Tady je odkaz na Irigiho článek k rozdělení populace. Nekoukejte se dolů, je tam spousta hnusné matematiky, nahoře je graf.

http://irigi.a.wiki-site.com/index.php/Rozd%C4%9Blen%C3%AD_populace
kouba 11.12.2008 17:59  23861
Ano a je to mnohem zajimavejsi, protoze mame možnost se dynamicteji vyvýjet.
xkiv 11.12.2008 17:59  23860
No tak se na to podivame. Mame rekneme ze carodej na urovni 10 dokonale zvladnul jeden obor (jedine dalsi zlepseni plyne z moznosti jeste se naucit dalsi kouzla a z lepsiho vyuziti jistych schopnosti diky vyssi urovni). Podobne bojovnik na urovni 13. Zlodej zvladne dokonale vsechny schopnosti jedne skupiny (krome takovych tech schopnosti co explicitne vyzaduji uroven az 18) taky uz klidne nekde kolem 11. Knez je takovej divnej, ale taky by se dalo mluvit o urovni kolem 10 ke zvladnuti jednoho ekvivalentu (oboru/archetypu/...).
Theurh se teoreticky muze v jednom svem oboru dostat na vrchol (kdyz zapocitam i nejake formule a demony) taky kolem 10 (a ze to nemuze pouzit je chyba jenom toho, ze se nenarodil jako nejaka rasa co zacina na prvni urovni s +10 v kazde vlastnosti). Hranicar taky koukam vychazi tak, ze zhruba nekde na 13 urovni vycerpa vsechny moznosti jednoho oboru, az na par vyjimecnych schopnosti (a to jenom proto, ze se je nemuze zacit ucit driv).

A ted mi nekdo reknete - je clovek, ktery ve svem oboru zvlada temer vsechno *v pulce cesty*?
Podle me takovy clovek (ve vetsine svetu) nebude (a nema byt) ani bezny. Rozhodne ne natolik, aby predstavoval prumer. (a pokud to je prumer - tak co asi v takovem svete dokazou postavy na prvni urovni? vynaset odpadky, mozna ...)

(prosim nezamenovat obor (pripadne in-game povolani) s pravidlovym povolanim - do toho se muze kdykoli pridavat dalsi obor/archetyp/zamereni/smer/...).
davec 11.12.2008 16:08  23859
My se za 3 roky (hraní zhruba 1 večer týdně) dostali na 12-13 úroveň, ovšem s tím, že vždy když postava zemřela, hráč si dělal postavu o úroveň níž než byl před smrtí. Každý měl 2-4 úmrtí...
Teď s jiným PJ dostáváme víc zkušeností (dostáváme i za pokrok v questech), takže jsme za půl roku na 8-9 úrovni.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt