Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 3.1.2009 13:48  23950
XXX [23937]:
Co se ti na tom zda divneho?
Jak casto hrajes tak, ze se u zbrani TvT pocita jestli se znici?
A jak casto hrajes tak, ze se nepocita pocet vystrelenych sipu (casto se to dokonce dela i tak, ze se u kazdeho zvlast hazi jestli se znicil)?
I bez toho niceni ma strelec problem, pokud potrebuje utocit hodnekrat behem jednoho boje ... nebo strili nekam, kam si pro ty sipy/sipky nemuze dojit.

XXX [23943]:
Wolfi to ma spravne.
Ale kdyz uz jsem tady ...
SPOILER bojovnik/hranicar

Nejvetsi mozne zraneni luku (u hranicare) nam vychazelo tusim SZ +16 +2 za zasah hlavy + 6 na 1k6 = +24 ... 50 krizku za jeden sip, maximalni hranicaroborec jich da za kolo na jeden cil az 4 (+12) [pritom dohromady muze za kolo taky dat az 7], to je +36 (200 krizku)
Ochranu prilby nabuseneho bojovnika (barbar/rytir 10/10) v maximalni pravidlove prilbe (kbelcova; ochrana = 7) mame 7+6+4=17, jednorazove ji (s mozna neprilis koser vyuzitim nekterych formulaci) muzeme dostat na 17+15=32

Zpusobem z pravidel se dopracujeme k 200 - 4*32 = 200 - 128 = 72 (pritom polovina pouzitych cisel je vetsi nez 80 a vysledne zraneni je taky skoro 80).
Nasobenim zraneni jednoho sipu dostaneme (50-32)*4 = 18*4 = 72 (cisla pouzita v prubehu vypoctu jsou mensi - i to nasobeni je na mensich cislech)

(pri zasahu tela vychazi zraneni jednoho sipu +22 (40 za sip), celkem +34 (160); ohrana 20+15=35:
z pravidel: 160 - 4*35 = 160 - 140 = 20
normalnim vynasobenim jednoho sipu: (40-35)*4 = 5*4 = 20

Tim chci ukazat, ze postup z pravidel je asi trochu zbytecne slozity (a casto bude pouzivat zbytecne vysoka cisla).


------------------
Jeste bych k tomu jenom podotknul jednu takovou vychytavku, kterou jsem si nedavno precetl v diskuzi pod jednim kouskem DM of the Rings:

Je jedno kolik sipu na luk nasadim, vzdycky ho natahuju stejnou silou - proto ty sipy budou *dohromady* mit (bez ohledu na jejich pocet) stejnou kinetickou energii ... tj budou pomalejsi.
To znamena mensi zraneni (za sip) a kratsi dostrel.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 11:36  23949
Feanor: ano, je to takova mala naplast, ale aspon neco
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 11:34  23948
Wolfi, Bouchi: hmm, na tak velke cisla jsem to nepocital. Tak to je mnou navrhovana vec o nicem. Az zas dojdu na neco "rozumejsiho" tak dam ke konzultaci.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.1.2009 11:30  23946
XXXNIC NEROSTE (tedy pokud se bavime o strelbe)
Bonus +12 k ZZ znamena VZDY ctyrnasobne zraneni.
Cili je uplne jedno, jestli urcis zraneni pro jeden sip, odectes jednu ochranu zbroje a pak vynasobis ctyrmi, nebo jestli napred vynasobis ctyrmi (bonus +12) a pak odectes ctyrnasobek ochrany zbroje.
Kdyz to prepisu do cisel (T() je prevod podle tabulky zraneni):

T(ZZ + 12 + 1k6) - 4*Ochrana =
= 4*T(ZZ + 1k6) - 4* Ochrana =
= 4*(T(ZZ + 1k6) - Ochrana) =
= 4*[zraneni jednim sipem po odecteni ochrany zbroje]
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 11:20  23945
Já bych žádné bonusy nedávala a pokud možno to řešila jinak (třeba i přidělením počtu útoků k výšce ÚČ?), ale znáte se :)

Ad střelba:
A tyhle čísla ti spočítám klidně i sama, dáme odvážnější čísla. ZZ po hodu je 15, zbroj dáme 5.

Dle tebe je ZZ 15, převedeno na křížky 18, mínus zbroj 13, vynásobeno počtem šípů krát čtyři, 52 křížků.

Dle standardu je ZZ 15 + 12 = 27, převedeno na křížky 70, mínus čtyřikrát zbroj 20, výsledek je 50 křížků (ty dva křížky rozdílu jsou chyba v zaokrouhlení tabulky převodů).

A ještě odvážnější, nadlidská čísla! ZZ 35, ochrana zbroje 12.

Dle tebe: (180 - 12)*4 = 672 křížků
Dle pravidel: 700 - (4*12) = 652 křížků.

Tady už je ta chyba značnější, ale pořád v řádu procent (aneb koho by zajímalo 20 křížků, když dostal zásah za 650), takže IMHO přijatelné.

Samozřejmě, počítat se to dá obojím způsobem, jen by mne zajímalo, kde se vzalo to "bigcislo typu 80 a vice" (protože to vznikne i při násobení zranění jednotlivých šípů).
feanor 3.1.2009 10:22  23944
no mam pocit ze bonus 1/2/3 skoro nic nevyresi(teda pokud to porovname s tou hran. strelbou). bonus by mel byt odvaznejsi a to alespon 2/4/6 ne-li jeste vic. dyt hranicar ma bonus i +12 a to celkem brzo
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 10:10  23943
Wolfi: ja jsem se snazil napsat rozumny priklad, protoze u me ty hodnoty zustanou rozumne i pri vetsim cisle. Jenze tobe to roste dle tabulky daleko vic. xKiv nam to spocítá :-) a vomlátí me vo kebulu co to zase potím :-)))

U toho prelevani bych to dal na 5/10/15 úr (stejne jako má, ze muze delat jeste jine cinnosti s bojem) a bonus by byl klasika 1/2/3. Mozna na 20lvl bych dal +4. Jine navrhy?
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 09:46  23942
XXX: 8+12 = 20, převedeno 32. -4*3 = 20. Ty výsledky jsou stejné, ať k nim dojdeš kteroukoliv z tou cest.

U "přelévání" vyvstává vždy probém - kde stanovit hranici. Stejně jako si teď stěžují lidé na střelbu, že je moc rychlá/pomalá... co když si někdo dá 5 útoků za kolo (-10/+15) - je to moc, či málo? Navíc +15 je "hodně", zvlášť pokud se k tomu přidá standardní útok, hod 1k6 a případné dovednosti.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 09:05  23941
ja bych to spis resil tak, ze bych hranicari nepocital zadny bonus +12 za 4 sipy, ale normalne by si pocitak staty, jako by strelil jeden sip. Hodi 1k6 a da treba za 8 - kozena 3 = 5 bodu. To bych vynasobil 4ma sipama a mam 20 krizecku. To je taky hafo a neni to bigcilo typu 80 a vice.

Davec: taky bych zakomponoval "chci trefit", ale ne moc, pekne si ho budu vořezávat, napřed ouška. Preleju si +3 k úč na úkor -3k zz.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 08:59  23940
DavecIMO spíš problém spočívá v tom, že autoři "pravděpodobně" zamýšleli, že na počtu Bojovníkových zásahů nebude záležet a vyhodnotí se to jako celek (což je celkem rozumné, nezabředá to do hnusných nuancí a problémů "kolik útoků člověk stihne za deset sekund - viz. probíraná rychlost střelby, v okamžiku, kdy něco takového dostane Bojovník, vznikne ten samý problém), ale některé výjimky to trochu popírají (viz. xKivem zmíněné finty)
davec 3.1.2009 08:48  23939
Celý ten problém spočívá v tom, že bojovník se nemůže do jedné postavy "úspěšně" trefit víckrát než jednou za kolo, hraničář s lukem to může zvládnout až 4x.
Jak to vyřešit? Udělat bojovníkovi nějaké ty finty na vícenásobný útok (respektive zásah)na jednu osobu. Na víc osob už má, tak nevidím důvod proč by neměl mít i tyto.
Nějaké to -ÚČ (řeže to hlava nehlava a nepřipravuje si soupeře tak pečlivě jako při normálním útoku) a +ZZ. Co třeba -2ÚČ/+3ZZ za každý podniknutý útok? Tedy při čtyřech -8/+12...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 2.1.2009 21:46  23938
Což se ale stává většinou vzácně a obvykle to znamená dost průser. Navíc u sebe lidé obvykle nenosí dvacet seker.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.1.2009 21:25  23937
ja teda nevim, ale argument "Hranicar ma omezenou zasobu sipu" se mi zda divný (sry xKive). Bojovník to zase muze prehnat se silou uderu a zlomí se mu meč, nebo se mu rozstípne toporo u sekery. A šup, za 3 kola ma po 2 zbranich (1kolo prezbrojení).
xkiv 2.1.2009 20:37  23936
KOUBA [23935]:
U bojovnika je ve vysledku v zasade jedno, jestli se k tomu zraneni dopracuje jednim zasahem nebo desitkou (teda az na to, ze pri vetsim poctu zasahu by se mozna taky mela pocitat nejak zvysena ochrana zbroje, co?).
Hranicar ma omezenou zasobu sipu.

A, pochopitelne, hranicar ma daleko vetsi bonusy (a dostane se k nim vyrazne driv).

Taky staci srovnat kolik zraneni dokaze bojovnik udelat utokem na *vic* protivniku se zranenim, ktere dokaze udelat na jednoho (napoveda: X-krat vic protivniku = X-krat vic zraneni) ... ja z toho vidim, ze kazdy bojovnikuv utok (na jednoho protivnika) je prave jeden uspesny zasah (a nekolik budto neuspesnych [v tom smyslu, ze ten konkretni pohyb zbrani nezpusobil zadne zraneni]).
kouba 2.1.2009 20:26  23935
wolfiAle tedy nechápu, proč je u Bojovníka vyjádřené zranění za kolo a u Hraničáře je to za šíp?

Já jako bojovník se jen velmi problematicky dopracuju k takovému zraňování.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt