Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.1.2009 15:35  23960
Wolfi 23958Autor soubojaku sem nechodi a ja nejsem autorem zadne casti pravidel.
anonym 5.1.2009 14:23  23959
Prosbanemate Pls nekdo naskenovanou prirucu pro hrace mne se polila cajem a nemuzu to precist takze jesltli by jste ji mneli tak poslete na kratochvilpe@seznam.cz
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.1.2009 09:27  23958
Ta přezdívka je Wolfi :)

No, musím přiznat, že jsem to nenašel, v pravidlech to naopak vyznívá přesně obráceně, což by IMHO nemělo (Bouchi/autor soubojáku?), protože z veškerých místních debat mám dojem právě opačný.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 21:58  23957
Aneb ať je srandaxKiv: proto mu taky nedojdou :-)

Woffi: "Prostě se nějak pořád opmíná, že ZZ není hodnota zranění za jeden zásah." prosím o str v PPH, děkuji, pomůže to a nebudu se tě blbě vyptávat. Já třeba těch 10 sec vidím jako řadu výpadů a krytů, z nichž jeden při úspěšném útoku a blbém krytí trefí. Ovšem např. zlodejových 1000 bodnutí je teda fakt víc zásahů, to teda jo.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 19:02  23956
*Podle mého modelu by se tedy mělo ÚČ/ZZ přepočítat na počet útoků a ochrana zbroje se pak podle toho odečítat příslušně-krát
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 19:01  23955
xKivVidíš, to je zajímavá připomínka.

Podle mého modelu by se tedy mělo ÚČ/ZZ přepočítat na ochranu zbroje a tato pak odečítat příslušně-krát, hmmmm :x
xkiv 3.1.2009 18:24  23954
XXX [23952]:

Pečlive si šípy odepisuje při výstřelu a vidí, taky podle situace a protivníka jestli střílet přesně nebo rychle, a kolik jich má.

A to je presne proc by sis *nemel* myslet, ze je ten argument divny.

Wolfi [23953]:

Prostě se nějak pořád opmíná, že ZZ není hodnota zranění za jeden zásah.

Az na tu podivnost, ze vsude se vzdycky odecita ochrana zbroje jenom jednou - a u hranicarovych X-nasobnych utoku najednou X-krat.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 17:11  23953
"Asi tak často jako když hraničáři dojdou šípy" ale není "asi tak často, jako když hraničář vystřelí čtyři šípy".

Představ si to takhle:

Každých 6 ZZ je u Hraničáře (efektivně) zdvojnásobení počtu šípů. Začneme třeba na nule jako jeden šíp. Takže tímhle homerule se u Hraničáře dostaneme při základu 6 ÚČ a bonusu +12 za nějakou zvláštní schopnost (nebudu si to ověřovat, prostě jen tak) na 8 šípů za kolo.

A stejně to můžeme udělat u Bojovníka. Každých 6 (či jiné číslo, zase tolik na tom nesejde a řežba nablízko není střelba) bodů ZZ/ÚČ (co se vám zdá vhodnější - u ÚČ více sedí manévrovatelnost, u ZZ více sedí větší zranění za více zásahů) je prostě zdvojnásobení "zásahů"/"počtu útoků" (pravděpodobně úspěšných).
Prostě se nějak pořád opmíná, že ZZ není hodnota zranění za jeden zásah.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 15:31  23952
xKiv: ješte jsem za hru nezažil, že by hranicaři šípy došly (pokud teda nespadl do propadla, kde si jich hafo zlomil - ale to si zlomil víc věcí pechař). Nemůžu posoudit hru v jiných družinách, ale u nás se hraničář zásobí. Umí si je vyrábět. Pečlive si šípy odepisuje při výstřelu a vidí, taky podle situace a protivníka jestli střílet přesně nebo rychle, a kolik jich má. Toť na vysvetlení, proto se mi zdá ten argument divný.

TvT zbraně, hlavně s dřevěnýma součástkama mám odcházeli např. při boji s ohnivým elementálem, ale třeba i v situaci, kdy hráč hodí na útok 2k6+ - zajímavé číslo a protivník má vééélkou obranu. Prostě občas se to stává, asi tak často jako když hraničáři dojdou šípy.

Už se těším na ty reakce, jak to vlastně hrajem blbě :-)))))
jackelee 3.1.2009 14:52  23951
Už by to chtělo někde hezky sepsat a vždycky když někdo zas vytáhne tohle téma mu jen hodit odkaz...
xkiv 3.1.2009 13:48  23950
XXX [23937]:
Co se ti na tom zda divneho?
Jak casto hrajes tak, ze se u zbrani TvT pocita jestli se znici?
A jak casto hrajes tak, ze se nepocita pocet vystrelenych sipu (casto se to dokonce dela i tak, ze se u kazdeho zvlast hazi jestli se znicil)?
I bez toho niceni ma strelec problem, pokud potrebuje utocit hodnekrat behem jednoho boje ... nebo strili nekam, kam si pro ty sipy/sipky nemuze dojit.

XXX [23943]:
Wolfi to ma spravne.
Ale kdyz uz jsem tady ...
SPOILER bojovnik/hranicar

Nejvetsi mozne zraneni luku (u hranicare) nam vychazelo tusim SZ +16 +2 za zasah hlavy + 6 na 1k6 = +24 ... 50 krizku za jeden sip, maximalni hranicaroborec jich da za kolo na jeden cil az 4 (+12) [pritom dohromady muze za kolo taky dat az 7], to je +36 (200 krizku)
Ochranu prilby nabuseneho bojovnika (barbar/rytir 10/10) v maximalni pravidlove prilbe (kbelcova; ochrana = 7) mame 7+6+4=17, jednorazove ji (s mozna neprilis koser vyuzitim nekterych formulaci) muzeme dostat na 17+15=32

Zpusobem z pravidel se dopracujeme k 200 - 4*32 = 200 - 128 = 72 (pritom polovina pouzitych cisel je vetsi nez 80 a vysledne zraneni je taky skoro 80).
Nasobenim zraneni jednoho sipu dostaneme (50-32)*4 = 18*4 = 72 (cisla pouzita v prubehu vypoctu jsou mensi - i to nasobeni je na mensich cislech)

(pri zasahu tela vychazi zraneni jednoho sipu +22 (40 za sip), celkem +34 (160); ohrana 20+15=35:
z pravidel: 160 - 4*35 = 160 - 140 = 20
normalnim vynasobenim jednoho sipu: (40-35)*4 = 5*4 = 20

Tim chci ukazat, ze postup z pravidel je asi trochu zbytecne slozity (a casto bude pouzivat zbytecne vysoka cisla).


------------------
Jeste bych k tomu jenom podotknul jednu takovou vychytavku, kterou jsem si nedavno precetl v diskuzi pod jednim kouskem DM of the Rings:

Je jedno kolik sipu na luk nasadim, vzdycky ho natahuju stejnou silou - proto ty sipy budou *dohromady* mit (bez ohledu na jejich pocet) stejnou kinetickou energii ... tj budou pomalejsi.
To znamena mensi zraneni (za sip) a kratsi dostrel.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 11:36  23949
Feanor: ano, je to takova mala naplast, ale aspon neco
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2009 11:34  23948
Wolfi, Bouchi: hmm, na tak velke cisla jsem to nepocital. Tak to je mnou navrhovana vec o nicem. Az zas dojdu na neco "rozumejsiho" tak dam ke konzultaci.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.1.2009 11:30  23946
XXXNIC NEROSTE (tedy pokud se bavime o strelbe)
Bonus +12 k ZZ znamena VZDY ctyrnasobne zraneni.
Cili je uplne jedno, jestli urcis zraneni pro jeden sip, odectes jednu ochranu zbroje a pak vynasobis ctyrmi, nebo jestli napred vynasobis ctyrmi (bonus +12) a pak odectes ctyrnasobek ochrany zbroje.
Kdyz to prepisu do cisel (T() je prevod podle tabulky zraneni):

T(ZZ + 12 + 1k6) - 4*Ochrana =
= 4*T(ZZ + 1k6) - 4* Ochrana =
= 4*(T(ZZ + 1k6) - Ochrana) =
= 4*[zraneni jednim sipem po odecteni ochrany zbroje]
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.1.2009 11:20  23945
Já bych žádné bonusy nedávala a pokud možno to řešila jinak (třeba i přidělením počtu útoků k výšce ÚČ?), ale znáte se :)

Ad střelba:
A tyhle čísla ti spočítám klidně i sama, dáme odvážnější čísla. ZZ po hodu je 15, zbroj dáme 5.

Dle tebe je ZZ 15, převedeno na křížky 18, mínus zbroj 13, vynásobeno počtem šípů krát čtyři, 52 křížků.

Dle standardu je ZZ 15 + 12 = 27, převedeno na křížky 70, mínus čtyřikrát zbroj 20, výsledek je 50 křížků (ty dva křížky rozdílu jsou chyba v zaokrouhlení tabulky převodů).

A ještě odvážnější, nadlidská čísla! ZZ 35, ochrana zbroje 12.

Dle tebe: (180 - 12)*4 = 672 křížků
Dle pravidel: 700 - (4*12) = 652 křížků.

Tady už je ta chyba značnější, ale pořád v řádu procent (aneb koho by zajímalo 20 křížků, když dostal zásah za 650), takže IMHO přijatelné.

Samozřejmě, počítat se to dá obojím způsobem, jen by mne zajímalo, kde se vzalo to "bigcislo typu 80 a vice" (protože to vznikne i při násobení zranění jednotlivých šípů).

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt