Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john_jarik 8.1.2009 15:11  23972
Kdyz tut ak tu diskusi pribezne sleduji, tak zamenujeme 2 veci.
Zasahne / Zrani.
Souhlasim s tim, ze v TvT behem kola dojde k nekolika vymenam (utokum, ale pocitame je jako jeden), pri nichz je cil utoku nekolikrat trefen (predpokladejme minimalne 2x)... ALE...
... a v tom to vezi. Jen jednou zranen (to je ten presah mezi UC a OC). Proto se ta zbroj proti TvT srazi jen jednou.

jak jsem to z diskuse pochopil (pravidla jsem ted par tydnu nevidel :) )

stejne tak pocitame, ze kryt se zbrani da za kolo jednou (ZEJO :))...
... a pritom jsem rikal, ze je tam nekolik utoku a jen jedna obrana.
Je to totez.

Ze se dva sermiri otukavaji na ostrich mecu a jeden druheho kryje, az do toho osudneho zasahu,.. je prece obvykla predstava.
Stejne tak muze jit o nekolik nakopnuti kolenem do slabin (misto jednoho), Nebo nekolik vypadu v boji bezezbrane.
davec 8.1.2009 15:10  23971
FeanorTahle myšlenka nevypadá špatně... Bude se mimo jiné líbit slabším obratným šermířům.
feanor 8.1.2009 15:04  23970
DantePodle me uvaha o tom, ze souboj zblizka je nekolik vypadu vedena po sobe v dobe kola(tusim ze je to 10s ale to je jedno) ma tu slabinu, ze za dobu jednoho kola muzu plnou silou zasahnout souperene treba 5 vypady nebo taky zadnym. pokud zadny, je to v pohode a proste jsme nezasahl.
Pokud ho ale zasahnu 5x a to plnou silou tak je to uplne pravidlove stejny jako kdyz byh ho zasahl jen 1x.
A tady je ten problem, jak je mozne, ze zraneni zbrani, ktere se pohybuje v urcitem rozsahu je takto nebodifikovatelne(nenavisitelne zraneni za pocet zasahu) oproti strelbe.

proc treba nebrat velikost samotneho UC jako parametr pro vypocitani poctu zasahu za kolo. Jakej pak je rozdil, jestli rozdil mezi utokem a obranou je 1, kdyz v jednom pripade je utok 3 a obrana 2 a v druhym utok 23 a obrana 22? v obou pripadech zasahne jen do tela, ale kdyz nekdo slehuje takovyto souboj tak urcite pozna rozdil v kvalitach bojovniku.

napadlo me treba neco jako: utocnik si hodi na UC 13. cislo 13 obsahuje nasobek 5 2x a proto se bojovnikovy podarilo soubere 2x zashnout a pri vypoctu zraneni si muze pricist bonus +3 k ZZ za kazdy druhy nasobek 5.
Priklad je jen myslenka, cisla nebrat jako dogma.
dante 8.1.2009 14:34  23969
K tomu tématu o několikanásobných útocích a odečítání zbroje...
já to vidím tak, že určitě souboj (6 vteřin, nepletu-li trvá jedno kolo) obsahuje několik, útoků, několik zásahů a je na PJ to dle výsledku nějak barvitě popsat, jestli to byl jeden zásah, nebo několik - třebas i "ťuknutí", ran do zbroje nebo nešikovných, bolestivých krytů (výhodné obzvlášť v případě malých zranění, kdy několik "škrábanců" by už to jedno-dvě políčka zranění mohlo vzít)

Jinak řečeno - úspěšný útok ≠ jeden úspěšný zásah, ale prostě úspěšný útok a nějaké způsobené zranění a vyložte si to, jak je v aktuální situace ve hře nejlepší.
Stejně tak to může i znamenat, že někdo někoho natlačil na smrček s ostrými větvičkami :D. A proč pak počítat při výpočtu zranění staty útočné zbraně? Třeba proto, že obránce na ostré větvičky napadl tak rázně, jak moc se bál ostří útočné zbraně.
Jak vidno, fantazie a slova mají nad pravidlama naprostou převahu :)

Problém se může zdát u té střelby (a snad jenom u ní, ne?). Nicméně standart je jeden výstřel za kolo, pokud někdo vystřelí méně - jeho slabost :D Pokud někdo dokáže vystřelit více, znamená to, jakoby v běžném souboji byl dvakrát tak rychlější, stihl útoky za dvě kola v kole jednom - dvakrát započítávání zbroje.

Proč tedy válečník nemá také více takových útoků za kolo? Při nejmenším by to vypadalo směšně. Nechceme přece z válečníka udělat, něco, co se svými pohyby podobá křovinořezu. Zatímco vystřelit dva šípy za 6 vteřin při troše cviku není problém - a znamená to skutečně dvojnásobnou rychlost/dvojnásobný počet útoků, než jeden šíp za 6 vteřin. Tak u souboje v tváří v tvář si těžko dokážu představit dvojnásobně rychlejší mrskání mečem bez toho aby se mi v hlavě rýsovala ona komická podobizna křovinořezu :D V TvT souboji bych spíš sázel na hbitost. Rychlost v souboji TvT má smysl - do určité míry, ale podle mě je již dostatečně vyjádřena postihem za nedostatečnou sílu při zacházení se zbraní.

Tím, že postih nemůže být při nadbytku síly bonus je vyjádřeno, že od jistého bodu už větší rychlost ani nemůže přinést výhodu v boji, nebo není proveditelná či by působila příliš komicky :) Proto na vyšších úrovních pak spíš vyčkávání, hbitost a finty formují bojovnickou převahu.

U té rychlé střelby z luku bych se ale asi neměl rozepisovat v tomhle obecném topicu. Každopádně, do nějakých čtyř pěti výstřelů za kolo si ji dokážu představit. S tím ovšem, že by měla být uvedena podmínka, že před takovouto rychlopalbou by mělo předcházet kolo-dvě přípravy šípů do ruky a neumožnit si takto připravit více jak 15 šípů.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 8.1.2009 12:18  23968
DanteVítej zpět!

Kotlíky už tak nejedou, ale na luky se vždycky čas od času vynoří nějaký dobrosrdečný anonym, abychom nezapomněli :)
dante 8.1.2009 00:08  23967
Jo, a prosim o obnoveni pristupu do sekce pro PJ. Diky
dante 8.1.2009 00:06  23966
Zdravim ve spolek. Za ta leta muj profil admin uz asi davno zlikvidoval...co noveho tady na foru? Luky, kotliky? :D
gran 7.1.2009 18:15  23965
yop
klimbing 7.1.2009 17:43  23964
Hmm..myslím, že útok je NĚKOLIK střetnutí zbraní a několik úderů, ale jenom JEDEN zásah. Myslím, že je to i reálnější (uvěřitelnější-jak říká Jerson).
xkiv 7.1.2009 16:52  23963
Ja uz si taky nepamatuju odkud to mam ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.1.2009 16:37  23962
WolfiAno, z tohohle hlediska se muzes klidne obratit na xKiva a asi i na nektere dalsi.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 7.1.2009 16:21  23961
BouchiAle sleduješ místní diskusi (pravidelně a od začátku) a můžeš porovnat s pravidly, proto jsem se na tebe obracel.

I když, stejně asi mohu na xKiva ^^;;
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.1.2009 15:35  23960
Wolfi 23958Autor soubojaku sem nechodi a ja nejsem autorem zadne casti pravidel.
anonym 5.1.2009 14:23  23959
Prosbanemate Pls nekdo naskenovanou prirucu pro hrace mne se polila cajem a nemuzu to precist takze jesltli by jste ji mneli tak poslete na kratochvilpe@seznam.cz
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.1.2009 09:27  23958
Ta přezdívka je Wolfi :)

No, musím přiznat, že jsem to nenašel, v pravidlech to naopak vyznívá přesně obráceně, což by IMHO nemělo (Bouchi/autor soubojáku?), protože z veškerých místních debat mám dojem právě opačný.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt