K tomu tématu o několikanásobných útocích a odečítání zbroje...
já to vidím tak, že určitě souboj (6 vteřin, nepletu-li trvá jedno kolo) obsahuje několik, útoků, několik zásahů a je na PJ to dle výsledku nějak barvitě popsat, jestli to byl jeden zásah, nebo několik - třebas i "ťuknutí", ran do zbroje nebo nešikovných, bolestivých krytů (výhodné obzvlášť v případě malých zranění, kdy několik "škrábanců" by už to jedno-dvě políčka zranění mohlo vzít)
Jinak řečeno - úspěšný útok ≠ jeden úspěšný zásah, ale prostě úspěšný útok a nějaké způsobené zranění a vyložte si to, jak je v aktuální situace ve hře nejlepší.
Stejně tak to může i znamenat, že někdo někoho natlačil na smrček s ostrými větvičkami :D. A proč pak počítat při výpočtu zranění staty útočné zbraně? Třeba proto, že obránce na ostré větvičky napadl tak rázně, jak moc se bál ostří útočné zbraně.
Jak vidno, fantazie a slova mají nad pravidlama naprostou převahu :)
Problém se může zdát u té střelby (a snad jenom u ní, ne?). Nicméně standart je jeden výstřel za kolo, pokud někdo vystřelí méně - jeho slabost :D Pokud někdo dokáže vystřelit více, znamená to, jakoby v běžném souboji byl dvakrát tak rychlější, stihl útoky za dvě kola v kole jednom - dvakrát započítávání zbroje.
Proč tedy válečník nemá také více takových útoků za kolo? Při nejmenším by to vypadalo směšně. Nechceme přece z válečníka udělat, něco, co se svými pohyby podobá křovinořezu. Zatímco vystřelit dva šípy za 6 vteřin při troše cviku není problém - a znamená to skutečně dvojnásobnou rychlost/dvojnásobný počet útoků, než jeden šíp za 6 vteřin. Tak u souboje v tváří v tvář si těžko dokážu představit dvojnásobně rychlejší mrskání mečem bez toho aby se mi v hlavě rýsovala ona komická podobizna křovinořezu :D V TvT souboji bych spíš sázel na hbitost. Rychlost v souboji TvT má smysl - do určité míry, ale podle mě je již dostatečně vyjádřena postihem za nedostatečnou sílu při zacházení se zbraní.
Tím, že postih nemůže být při nadbytku síly bonus je vyjádřeno, že od jistého bodu už větší rychlost ani nemůže přinést výhodu v boji, nebo není proveditelná či by působila příliš komicky :) Proto na vyšších úrovních pak spíš vyčkávání, hbitost a finty formují bojovnickou převahu.
U té rychlé střelby z luku bych se ale asi neměl rozepisovat v tomhle obecném topicu. Každopádně, do nějakých čtyř pěti výstřelů za kolo si ji dokážu představit. S tím ovšem, že by měla být uvedena podmínka, že před takovouto rychlopalbou by mělo předcházet kolo-dvě přípravy šípů do ruky a neumožnit si takto připravit více jak 15 šípů. |