Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 8.1.2009 23:36  23980
Ale ty zvetsujes velikost kazdeho *zasahu*.
Kazdeho ne, jen toho, u ktereho prekrocila hodnota UC a hodu urcitou mez.

Neni. Zvedas ZZ bez ohledu na OC, takze se ti obratnost do zraneni promitne dvakrat. Jednou jako primy bonus k ZZ (znacne premrsteny) a podruhe jako sance na zasah.
Tak ti teda uvedu priklad.
podle normalniho pristupu pro boj by to vypadalo takto:
souboj dvou bojovniku. prvni kolo jeden zautoci a protoze je lepsi tak zrani soupere za ZZ+1k6. dejme tomu, ze to bude ciselne 8+3=11 pres tabulku 11 po odecteni zbroje 7. v dalsim kole se to opakuje a zraneni je opet 11(po odecteni 7).
Podle meho pristupu by to vypadalo takto:
opet bojuji a opet zasahne ten lepsi. zraneji je opet 8+3=11 ale jelikoz je hodne dobrej tak svym hodem prekonal urcitou stanovenou mez a proto zasahne 2x proto si pricte tu +6 a je to 8+3+6=17, pres tabulku 22. Po odecteni zbroje(2x) je vysledek 22-2x4=14. coz je stejne hodnota jako predtim, jen udelena v jednom kole. Coz je logicke, protoze ho zasahl 2x.
Timto pristupem se nestane nic jinyho, nez ze se zrychly souboj. hodnotove to bude vychazet stejne. Tento pripad ovsem nastane jen pokud bojovnik prekona urcitou stanovenou mez.
Jakej je pak rozdil v tom, ze v jednom pripade si jeden hodi na utok 22 a druhej na obranu 21 s tim kdyz si hodi jeden 3 a druhej 2? zadnej. a proto si myslim, ze je dobre zvyhodnit dobryho bojovnika oproti slabymu bojovnikovi.

Tak proc rozbijis neco co funguje (TvT - ten je (mozna az na boj beze zbrane) dimenzovany presne tak, jak ho autori chteli) a nejdes opravit to co je rozbite? (hranicare, protoze pro vsechny ostatni jsou luky *srovnatelne* s TvT)
Ja nic nerozbijim. ja jen navrhuji pridavne pravidlo pro bojovnika, ktere by mu davalo vyhodu v boji, tak jako ji ma hranicar ve strelbe. Kazdy povolani v tom svym vynika, krome bojovnika a tady mu nabizim nastroj jak se zvednout.

U me je ochrana zbroje automaticky "nasobena poctem zasahu", stejnym mechanizmem ktery "poctem zasahu nasobi" zpusobene zraneni - poctem *pravidlovych* zasahu (tj. poctem kol, ve kterych bylo odkryti vetsi nez nula).
no to pockej pockej! v tom svym prikladu jsi uvedl, ze se treba jeden utok sklada z 4 uspesnych vypadu. Pokud je UC takove, ze zasahnes v 99.999 pripadu je celkove zraneni potom dano jako soucet techto malych zraneni. takze pokud opet vememe celkove zraneni 11 a podelyme ho 4 tak mame 2,75. ochrana zbroje je ale 4, pak prece nemuze takoveto male zraneni projit prez zbroj. Teda jestli jsem pochopil ten tvuj priklad.
xkiv 8.1.2009 20:08  23979
Feanor [23978]:

Jasne at se vyhne, ale pokud se mu to nepovede tak at to taky schyta za vic.

Ale ty zvetsujes velikost kazdeho *zasahu*.


No to je presne ono!!!!

Neni. Zvedas ZZ bez ohledu na OC, takze se ti obratnost do zraneni promitne dvakrat. Jednou jako primy bonus k ZZ (znacne premrsteny) a podruhe jako sance na zasah.
Pritom uplne staci, ze se tam promitne v sanci na zasah (protoze ta je stejna pro kazdy pokus o zasah).


no tak v tom pripade jsou zbrane na blizko tezce poddimenzovany oproti lukum

Tak proc rozbijis neco co funguje (TvT - ten je (mozna az na boj beze zbrane) dimenzovany presne tak, jak ho autori chteli) a nejdes opravit to co je rozbite? (hranicare, protoze pro vsechny ostatni jsou luky *srovnatelne* s TvT)


Treba ten tvuj priklad cos uvadel. jak by to vypadalo, kdybys do toho zapocital tu ochranu zbroje? Ta by prece vsehny male zasahy zachytila. nebo bys ju taky podelil poctem zasanu?

Chjo ...
U me je ochrana zbroje automaticky "nasobena poctem zasahu", stejnym mechanizmem ktery "poctem zasahu nasobi" zpusobene zraneni - poctem *pravidlovych* zasahu (tj. poctem kol, ve kterych bylo odkryti vetsi nez nula).
feanor 8.1.2009 19:33  23978
xKivA to te jako fakt nenapadlo, ze ze stejneho duvodu ten kdo haze velke hodnoty na obranu je fakt dobrej a tudiz se vetsimu mnozstvi zasahu vyhne?
Jasne at se vyhne, ale pokud se mu to nepovede tak at to taky schyta za vic.

Jenomze to vyssi celkove zraneni uz je udelane tim, ze vickrat prohraju hod na odkryti.
No to je presne ono!!!! kdyz vickrat prohaje hod na odkryti tak prohraje. Vysledek souboje je tedy jasny. Pokud tedy dostane tento dobry bojovnik bonus +6ZZ(a souper si odecte jednu zbroj navic) za kazdy zasah navic je to opet ten efekt, ze jeho souper prohraje vickrat hod na odkryti. ve vysledku se jen zkrati souboj o nejaky to kolo.

A jakekoli nasobne zasahy behem jednoho kola *uz jsou zapocitane v ZZ* (soubojak je nastaveny tak, aby odpovidal predstavam autoru soubojaku). Pokud je chces resit zvlast, tak musis taky snizit ZZ jednoho zasahu.
no tak v tom pripade jsou zbrane na blizko tezce poddimenzovany oproti lukum. navic nemuzes nikdy vedet kolik takovichto malych zasahu souperi udelis.
Treba ten tvuj priklad cos uvadel. jak by to vypadalo, kdybys do toho zapocital tu ochranu zbroje? Ta by prece vsehny male zasahy zachytila. nebo bys ju taky podelil poctem zasanu?
xkiv 8.1.2009 19:15  23977
Feanor [23976]:

Dyt prece to, ze nekdo haze vysoky hodnoty UC prece znamena, ze je fakt dobrej a z toho me vyplyva, ze je schopen udelit i vice zasahu za kolo?

A to te jako fakt nenapadlo, ze ze stejneho duvodu ten kdo haze velke hodnoty na obranu je fakt dobrej a tudiz se vetsimu mnozstvi zasahu vyhne?

Ale jo:

Proc tedy nepridat nejaky ten bonus navic k ZZ(teda samozdtejme za predpokladu ze jsem si hodil dostatecne vysoky UC)

Jenomze to vyssi celkove zraneni uz je udelane tim, ze vickrat prohraju hod na odkryti.

A jakekoli nasobne zasahy behem jednoho kola *uz jsou zapocitane v ZZ* (soubojak je nastaveny tak, aby odpovidal predstavam autoru soubojaku). Pokud je chces resit zvlast, tak musis taky snizit ZZ jednoho zasahu.
feanor 8.1.2009 19:04  23976
xKivano, to jak popisujes je jiste spravne. To co jsem napsal ja, je spise mysleno jako alternativa( ci jine mozne vysvetleni s durazem na posileni bojovnika).

Mam trochu pocit, ze jsi me ne uplne pochopil s tim mym resenim. To ze rozdelim hodnoty UC(i s hozenym cislem 2k6) na urcite stupne a podle techto stupnu pak nasledne urcim kolikrat je souper zasazen je neco podobneho jako hod na kvalitu. Navic tak pujde zvyhodnit opravdu velke hodnoty UC. Dyt prece to, ze nekdo haze vysoky hodnoty UC prece znamena, ze je fakt dobrej a z toho me vyplyva, ze je schopen udelit i vice zasahu za kolo?
Ten bonus +6 ZZ odpovida prece dvojnasobku zraneni, od ktereho si samozdtejme muze cil odecist ochranu zbroje navic za kazdy bonus +6ZZ. Tim se nestane prece nic jinyho, ze se zkrati souboj o kolo za kazdy bonus +6ZZ?

Je samozdrejme otazka, jestli k tomu vztahovat i OC. Podle meho nazoru ne. OC vyjadruje schopnost se vyhnout zasahum, pokud neuspeji, tak asi ty zasahy jejaky schytam(navic, pokud dostanu jeden zasah tak je bezesporu bolestivy a nedokazi ihned reagovat na dalsi uder, protoze jsem otresen). Proc tedy nepridat nejaky ten bonus navic k ZZ(teda samozdtejme za predpokladu ze jsem si hodil dostatecne vysoky UC)
xkiv 8.1.2009 17:53  23975
Feanor [23974]:
To ber treba tak, ze
1) ZZ (spocitane z Z zbrane a Sil postavy) je uz celkove zraneni pri maximalnim (fyzikalne) moznem poctu zasahu za kolo (jako ze kazdy vypad se promeni na zasah)
2) UC/OC se do toho promitne tim, ze vyssi UC = vyssi pravdepodobnost ze budu pocitat zraneni v tomhle kole
3) budu zraneni pocitat "amortizovane" ("skutecne" rozlozeni zasahu na kola je jine, nez to ktere mi vyjde z hodu na odkryti)

Priklad: rekneme, ze maximalni pocet vypadu za kolo je 4.
Pokud mam takove UC, ze na 99.9999% zasahnu, tak v kazdem kole dam 4 zasahy a celkove zraneni v kazdem kole se bude rovnat +ZZ (pro jednoduchost budu to 1k6 na zraneni hazet vzdycky 0)
Kdyz budu ale mit UC=OC, tak zasahnu priblizne v polovine pripadu; kdyz budu interpretovat pravidla doslovne (a pridam k tomu ty 4 vypady za kolo atd...), tak mi vyjde, ze v pulce kol zasahnu vsemi vypady (za zraneni +ZZ) a v druhe pulce kol ani jednim (a vyjde SZ -nekonecno, coz je nula krizku)
Kdyz si to "rozlozim" podle bodu 3, tak dostanu 2 zasahy za kolo. Skutecne zraneni se mi trochu premisti (oproti tomu, jak se pocitaji jeho efekty), ale to muzu stejne tak dobre rozdelit kazde kolo na ctyri - nebo ze ctyr kol udelat jedno.

Trochu v tom zase hapruje ta zbroj ...

---
A rozhodne bych nezvysoval ZZ jenom na zaklade UC (bez prihlednuti k OC)
A uz vubec ne o +6 za 5 bodu odkryti (existujici precedent (coz je sice zasah do hlavy, ale porad jedine pravidlo davajici ZZ za UC) dava jenom +2 za 10 (ctyrikrat min nez navrhujes).

(proste pocitej s tim, ze nasobne utoky uz jsou zahrnute v ZZ - v prumeru)
feanor 8.1.2009 16:32  23974
john_jarikdobra, kdyz je tedy utok TvT nekolik zasahu, proc se pocita parametr ZZ ze sily bojovnika a zraneni zbrane? to pak muzeme pouzivat jakekoli nahodne cislo, z ktereho se urci zraneni.
Pokud zasahnu soupere 2x a moje zbran zranuje X, tak by melo byt zraneni 2X.

Klidne se to muze resit jako strelba. Treba za kazdy druhy nasobek 5 se pricte k ZZ +6 a od vysledneho zraneni se odecte tolikrat zbroj, kolik utrpel zasahu.
feanor 8.1.2009 15:14  23973
DavecA to bude asi i problem teto myslenky. bude davat vetsi vyhodu obratnym bojovnikum(tem s vetsim UC) nez hromotlukum(s nizkym UC). Ale ono to tak asi v realu je:-)
john_jarik 8.1.2009 15:11  23972
Kdyz tut ak tu diskusi pribezne sleduji, tak zamenujeme 2 veci.
Zasahne / Zrani.
Souhlasim s tim, ze v TvT behem kola dojde k nekolika vymenam (utokum, ale pocitame je jako jeden), pri nichz je cil utoku nekolikrat trefen (predpokladejme minimalne 2x)... ALE...
... a v tom to vezi. Jen jednou zranen (to je ten presah mezi UC a OC). Proto se ta zbroj proti TvT srazi jen jednou.

jak jsem to z diskuse pochopil (pravidla jsem ted par tydnu nevidel :) )

stejne tak pocitame, ze kryt se zbrani da za kolo jednou (ZEJO :))...
... a pritom jsem rikal, ze je tam nekolik utoku a jen jedna obrana.
Je to totez.

Ze se dva sermiri otukavaji na ostrich mecu a jeden druheho kryje, az do toho osudneho zasahu,.. je prece obvykla predstava.
Stejne tak muze jit o nekolik nakopnuti kolenem do slabin (misto jednoho), Nebo nekolik vypadu v boji bezezbrane.
davec 8.1.2009 15:10  23971
FeanorTahle myšlenka nevypadá špatně... Bude se mimo jiné líbit slabším obratným šermířům.
feanor 8.1.2009 15:04  23970
DantePodle me uvaha o tom, ze souboj zblizka je nekolik vypadu vedena po sobe v dobe kola(tusim ze je to 10s ale to je jedno) ma tu slabinu, ze za dobu jednoho kola muzu plnou silou zasahnout souperene treba 5 vypady nebo taky zadnym. pokud zadny, je to v pohode a proste jsme nezasahl.
Pokud ho ale zasahnu 5x a to plnou silou tak je to uplne pravidlove stejny jako kdyz byh ho zasahl jen 1x.
A tady je ten problem, jak je mozne, ze zraneni zbrani, ktere se pohybuje v urcitem rozsahu je takto nebodifikovatelne(nenavisitelne zraneni za pocet zasahu) oproti strelbe.

proc treba nebrat velikost samotneho UC jako parametr pro vypocitani poctu zasahu za kolo. Jakej pak je rozdil, jestli rozdil mezi utokem a obranou je 1, kdyz v jednom pripade je utok 3 a obrana 2 a v druhym utok 23 a obrana 22? v obou pripadech zasahne jen do tela, ale kdyz nekdo slehuje takovyto souboj tak urcite pozna rozdil v kvalitach bojovniku.

napadlo me treba neco jako: utocnik si hodi na UC 13. cislo 13 obsahuje nasobek 5 2x a proto se bojovnikovy podarilo soubere 2x zashnout a pri vypoctu zraneni si muze pricist bonus +3 k ZZ za kazdy druhy nasobek 5.
Priklad je jen myslenka, cisla nebrat jako dogma.
dante 8.1.2009 14:34  23969
K tomu tématu o několikanásobných útocích a odečítání zbroje...
já to vidím tak, že určitě souboj (6 vteřin, nepletu-li trvá jedno kolo) obsahuje několik, útoků, několik zásahů a je na PJ to dle výsledku nějak barvitě popsat, jestli to byl jeden zásah, nebo několik - třebas i "ťuknutí", ran do zbroje nebo nešikovných, bolestivých krytů (výhodné obzvlášť v případě malých zranění, kdy několik "škrábanců" by už to jedno-dvě políčka zranění mohlo vzít)

Jinak řečeno - úspěšný útok ≠ jeden úspěšný zásah, ale prostě úspěšný útok a nějaké způsobené zranění a vyložte si to, jak je v aktuální situace ve hře nejlepší.
Stejně tak to může i znamenat, že někdo někoho natlačil na smrček s ostrými větvičkami :D. A proč pak počítat při výpočtu zranění staty útočné zbraně? Třeba proto, že obránce na ostré větvičky napadl tak rázně, jak moc se bál ostří útočné zbraně.
Jak vidno, fantazie a slova mají nad pravidlama naprostou převahu :)

Problém se může zdát u té střelby (a snad jenom u ní, ne?). Nicméně standart je jeden výstřel za kolo, pokud někdo vystřelí méně - jeho slabost :D Pokud někdo dokáže vystřelit více, znamená to, jakoby v běžném souboji byl dvakrát tak rychlější, stihl útoky za dvě kola v kole jednom - dvakrát započítávání zbroje.

Proč tedy válečník nemá také více takových útoků za kolo? Při nejmenším by to vypadalo směšně. Nechceme přece z válečníka udělat, něco, co se svými pohyby podobá křovinořezu. Zatímco vystřelit dva šípy za 6 vteřin při troše cviku není problém - a znamená to skutečně dvojnásobnou rychlost/dvojnásobný počet útoků, než jeden šíp za 6 vteřin. Tak u souboje v tváří v tvář si těžko dokážu představit dvojnásobně rychlejší mrskání mečem bez toho aby se mi v hlavě rýsovala ona komická podobizna křovinořezu :D V TvT souboji bych spíš sázel na hbitost. Rychlost v souboji TvT má smysl - do určité míry, ale podle mě je již dostatečně vyjádřena postihem za nedostatečnou sílu při zacházení se zbraní.

Tím, že postih nemůže být při nadbytku síly bonus je vyjádřeno, že od jistého bodu už větší rychlost ani nemůže přinést výhodu v boji, nebo není proveditelná či by působila příliš komicky :) Proto na vyšších úrovních pak spíš vyčkávání, hbitost a finty formují bojovnickou převahu.

U té rychlé střelby z luku bych se ale asi neměl rozepisovat v tomhle obecném topicu. Každopádně, do nějakých čtyř pěti výstřelů za kolo si ji dokážu představit. S tím ovšem, že by měla být uvedena podmínka, že před takovouto rychlopalbou by mělo předcházet kolo-dvě přípravy šípů do ruky a neumožnit si takto připravit více jak 15 šípů.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 8.1.2009 12:18  23968
DanteVítej zpět!

Kotlíky už tak nejedou, ale na luky se vždycky čas od času vynoří nějaký dobrosrdečný anonym, abychom nezapomněli :)
dante 8.1.2009 00:08  23967
Jo, a prosim o obnoveni pristupu do sekce pro PJ. Diky
dante 8.1.2009 00:06  23966
Zdravim ve spolek. Za ta leta muj profil admin uz asi davno zlikvidoval...co noveho tady na foru? Luky, kotliky? :D

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt