Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 9.1.2009 16:18  24002
xKivNevím proč by se tím +3ZZ-zbroj za 5 bodů převahy měla nějak blbě řešit zbroj. Vždyť úplně stejně je to řešeno u toho hraničáře a jde to poměrně dobře, nebo ne?

Na zdvojnásobení zranění (+12 ZZ) bych potřeboval opravdu odkrytí 20, což je poměrně hodně. Navíc by se odečetla 4xzbroj.
Nevím teda jak často podobných hodnot dosahujete vy, ale u nás obvyklé nejsou... Hraničářovi na to stačí 4 šípy.
xkiv 9.1.2009 15:49  24001
Feanor [23980]:

Kazdeho ne, jen toho, u ktereho prekrocila hodnota UC a hodu urcitou mez.

Jo, ale *kazdeho* takoveho utoku - bez ohledu na to, ze protivnik ma taky vyssi OC.

Kdyz budu mit UC 0 a on OC 0, tak zasahnu za nejaky pocet kole treba 100-krat (a k tomu udelam spoustu neceho, co nezasahne).
Kdyz budu mit UC 20 a on OC 20, tak podle tebe zasahnu za stejny pocet kol ... 1600-krat
(a kdyz budu mit UC 100 a on OC 100, tak zhruba stomilionkrat).
Ty si mozna predstavujes, ze kazde +10 do Obr znamena
1) dvakrat rychlejsi pohyby (pro oba)
2) a tudiz dvakrat rychlejsi prubeh boje (a nic jineho)
ale to je nesmysl (pokud to nedokazez podporit taky vyssi Silou - a ta uz se do ZZ promita bez nejakeho pocitani poctu zasahu).
---
Nasledujici priklad ...

... Ale jelikoz je hodne dobrej tak svym hodem prekonal urcitou stanovenou mez a proto zasahne 2x

Ale jak si realne (in-game) prestavujes, ze k tem dalsim zasahum prijde?


Ja nic nerozbijim. ja jen navrhuji pridavne pravidlo pro bojovnika,

Kdes' predtim psal, ze je to jenom pro Bojovnika?
Jako vyrovnavaci pravidlo pro bojovnika ... mozna, ale urcite ne takhle premrstene


Kazdy povolani v tom svym vynika, krome bojovnika a tady mu nabizim nastroj jak se zvednout.

Vymysli radsi nejake poradnejsi finty.
A oprav mechanizmy provadeni fint tak, aby
1) (i bez zvlastnich schopnosti na vyber fint) melo smysl zkouset provadet finty i na nekoho na koho nemam velkou prevahu
2) ty zminene schopnosti neztratily vyznam
3) finty nebyly prozmenu premrstene silne

[co treba system, ve kterem by pouziti finty nebylo podminene primo prevahou - ale zpusobilo by nejakou "bojovou unavu", ktera by se na zaklade vetsi prevahy rychleji odbouravala + kazde dalsi pouziti finty ve stejnem boji by bylo (kumulativne) "unavnejsi a unavnejsi" + dokud ma bojovnik "bojovou unavu", nemuze provest zadnou dalsi fintu]



no to pockej pockej! v tom svym prikladu jsi uvedl, ze se treba jeden utok sklada z 4 uspesnych vypadu. Pokud je UC takove, ze zasahnes v 99.999 pripadu je celkove zraneni potom dano jako soucet techto malych zraneni. takze pokud opet vememe celkove zraneni 11 a podelyme ho 4 tak mame 2,75. ochrana zbroje je ale 4, pak prece nemuze takoveto male zraneni projit prez zbroj. Teda jestli jsem pochopil ten tvuj priklad.

Nepochopil.
Ten system spociva v tom, ze
1) predpolozim, ze kazde kolo ma 4 vypady
2) ZZ se spocita pro 4 zasahy (stejne jako je spocitane ted) - tj. ctyri zasahy s hodem na zraneni 11 krizku proti (co to ma ochranu 4 - vycpavana?) ... tak to je 7 krizku za 4 uspecne vypady (1.75 krizku za jeden zasah).
3) Pokud mam 99.999% sanci na zasah (mysleno podle standartnich pravidel - hod na utok vyssi nez hod na obranu), tak to *v prumeru* znamena, ze za kolo udelam 0.99999*11 krizku zraneni ... at to budu pocitat pres "zraneni za zasah 1.75 * pocet zasahu", nebo pres "zraneni za plne uspesne kolo 7 * pocet kol ve kterych jsem mel odkryti alespon 1"
4) Proste si predstavim, ze nektere zasahy z "plne uspesnych kol" se ve skutecnosti staly v sousednich "neuspesnych kolech".
5) Pokud chci nejakemu povolani dat vic zasahu za kolo, tak mu zvednu UC.

Feanor [23986]:

ale bojovnik udeli vzdycky jen omezeny pocet zasahu a to prave jeden.

Neni pravda.
Bojovnik ma pristup k utokum na vic cilu (a kupodivu ani nemaji nijak drakonicke naroky na prevahu).
Potrebuje k tomu trochu vyssi uroven, ale ne tak vysokou jako hranicar, iirc.

Davec [23989]:

Za každých 5 bodů odkrytí ... +3 k ZZ

To je porad *zatracene* moc [I kdyz to zdvojnasobeni zraneni znamena az za +20 k Obr (a ne uz za +10)], navic se s tim blbe resi zbroj.



Feanor [23990]:

dale je otazka, podle ceho by se stanovovalo, kdy ma na ten bonus pravo. samozdrejme se nabizi odkryti(rozdil hodu na Utok a Obranu). To si ale nejsu uplne jistej jestli je zpravny, protoze tento hod resi kterou cast tela mas zasazenou. Dokonce muze nasta situace, ze pokud se bojuje potme, tak odkryti bude 5, ale hodnoty samotny se budou pohybovat velmi nizko. Podobny bude i problem s bezhlavym utokem.

Pokud neni spravne odkryti, tak nemuze byt spravne ani samotny hod na utok. Tim se prece resi jestli vubec zasahnu.
Navic ... jak chces vlastne resit pripad, kdy je hod na utok mensi nez 0? Pul zasahu?

Feanor [23994]:

U me varianty pokud ja(bojovnik) hodim velke cislo na utok, tak se tato schopnost spousti automaticky. Proste nastali okolnosti kdy moje vypady byly dobre vedene a me se podarilo soupere zranit za vic nez jsem predpokladal. Coz je normalni jev v sermu.

Jenze v sermu proti sobe typicky nestoji
A nekdo, kdo ma sice vysokou obratnost, ale nema zadnou bojovou zkusenost, proti
B nekomu, kdo ma malou obratnost, ale velkou bojovou zkusenost
A kdyz, tak vyhraje spis ten, co ma zkusenost (BC), nez ten, co ma obratnost (UC+OC), ne?
(pokud ten rozdil v obratnosti neni *opravdu* obrovsky, ale tim ze dam vyhodu nekomu, kdo ma Obr vyssi o 20, neresim neschopnost nizkourovnovych bojovniku ...)


Pokud pouzivam velke a tezke zbrane(s velkou setrvacnosti) tak mam na to asi silu a pokud mam na to silu, tak je pro me snasi vest udery tak, abych soupere co nejvic zranil, ne?

Ale zadnym zvysovanim sily/obratnosti nedokazes donekonecna zdvojnasobovat pocet uderu za jednotku casu (nakonec tou zbrani budes mavat tak rychle, ze se ti kovove soucastky ve vzduchu roztecou, drevene se o vzduch prerazi a zustanou jenom diry).
dante 9.1.2009 15:46  24000
K tomu Feanorovu navrhu ohledne ZZ. Timhle smerem by se to dalo rozpracovat, tedy posilenim vyznamu vysledku hodu na utok vs hodu na obranu. My jsme si mimopravidlove rozsirili treba ono zasahovani koncetin a hlavy. Napr. jeste o slabiny :D Lze pridat jine citlive organy a klidne si udelat docela komplexni tabulku.
A v ni samozrejme by slo zvysit bonusy k ZZ za jiste zasahy nebo posilit roli postizeni vzniklych takovymi zasahy. Samotna pravidla bych tim nezatezoval, ale jako volitelny material by to na webu mohlo byt.
Bojovnik si myslim, ze uz je po vsech moznych upravach docela posilen. U hranicare bych ten pocet sipu za kolo stahnul ...ale mozna ne, protoze stejne tech sedm si vystreli nekdy nejdri na patnacte, sestnacte urovni a ktera z postav se kdy na takove polobozske urovne dostane :D Ale zabrehli jsme do docela spoilerstvi.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 15:42  23999
Bouchi: no jasne :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.1.2009 15:13  23998
XXX"Bojovnik je bojovnik, takze vsechny kategorie nebo nic."
Pravo na odlisny nazor mi doufam priznas.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 14:28  23997
Bouchi: pokud to budeme rozdelovat na jednotlive kategorie zbrani, tak to nikdy neklapne. Bojovnik je bojovnik, takze vsechny kategorie nebo nic.
feanor 9.1.2009 13:03  23996
Vsak hranicar si taky rychlostrelbu voli pred hodem na boj. A pokud si protivnik dobre hodi na obranu (nebo se treba odteleportuje), prijde hranicar o vsechny vystrelene sipy.

myslel jsem ze ted se bavime o bojovnikovich fintach. ale jasne mas pravdu. tam si hranicar voli pred hodem na boj ze bude strilet vic sipu(a to asi kvuli tomu, aby dostal nalezity postih k BC).
nicmene pokud by byla takova finta zavedena, tak by se stala dominantni pro danou kategorii zbrane(treba jako rez savly, hluboke zabodnuti pro kopi atd.). Ze svych zkusenosti drd+ vim, ze se hraci bojovnika snazi mit co nejvetsi zraneni. To je pro ne podstatny. oproti tomu finty typu zaseknuti sekery do stitu se prakticky nepouzivaji.
finta je pro me neco jako elegantni manevr v boji. kazda finta by mela byt pro specificke pouziti v boji, aby bylo dosazeno pozadovaneho efektu(odzbrojeni, povaleni,....)

jinak je asi dost tezky srovnavat zbrane typu Savle a Remdlich. kazdy typ zbrane vyzaduje rozdilny styl bojovani. Navic jak jiz psal Dante, tak ke zraneni zbrani muze dojit i jinou casti nez prave ostrim. Klidne si dovedu predstavit utok trojzubcem ze soupere 2x prasknu naplocho a pak vyuziji rozhozeni soupere a nasledne provedu dve bodnuti. ale takove veci asi nema cenu resti, protoze pravidla je take neresi(teda pokud vim)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.1.2009 12:41  23995
FeanorVsak hranicar si taky rychlostrelbu voli pred hodem na boj. A pokud si protivnik dobre hodi na obranu (nebo se treba odteleportuje), prijde hranicar o vsechny vystrelene sipy.

Ano, pokud mas na zbran silu, je pro tebe snazsi vest zranujici udery. To je zahrnuto v absenci postihu k BC, UC, ZZ.
Nicmene stojim si za tim, ze i s velkou silou je krajne obtizne provest efektivne napriklad dvojite machnuti remdihem (dosti dlouha tyc a na jejim konci ostnata koule na retezu). A pro zmenu takovy trojzubec, tedy obourucni bodna zbran - tam potrebujes pro dvojity utok provest _tri_ pohyby a dvakrat zmenit smer na opacny.
feanor 9.1.2009 11:30  23994
BouchiJiste pomoci finty by to slo. Ale finta je dosti specificky nastroj. v prve rade si fintu volim pred hodem na boj a pak ji nasledne provadim. Pokud nesplnim dane predpoklady(to je treba i pripad, kdy si souper hodi urcitou hodnotu na kostkach, ktera me to prekazi atd.) tak se finta nepovede.
U me varianty pokud ja(bojovnik) hodim velke cislo na utok, tak se tato schopnost spousti automaticky. Proste nastali okolnosti kdy moje vypady byly dobre vedene a me se podarilo soupere zranit za vic nez jsem predpokladal. Coz je normalni jev v sermu.

Navic si nemyslim ze velke zbrane jsou k tomu nevhodne. Pokud pouzivam velke a tezke zbrane(s velkou setrvacnosti) tak mam na to asi silu a pokud mam na to silu, tak je pro me snasi vest udery tak, abych soupere co nejvic zranil, ne?
Pokud silu na to nemam, tak mam postih a s postihem se budou spatne hazet vysoky cisla na utok.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.1.2009 10:58  23993
FeanorNo tak mu to dej jako fintu podminenou urcitou prevahou a odkrytim.
Akorat je treba si uvedomit, ze a) rucni zbrane maji urcitou setrvacnost, takze zatimco rychlost strelby se treninkem da docela vyznamne vylepsit (IMHO), tak treba machani sekerou (obecne zbranemi ktere jsou vyrazne tezsi na "utocnem konci") proste moc neurychlis, b) nektere zbrane jsou pro takove kousky zcela nevhodne az nepouzitelne (remdih, kopi, vlastne obourucni zbrane jako takove, hlavne ty dlouhe).
feanor 9.1.2009 10:31  23992
BouchiAle je celou tu dobu pisu jen o bojovnikovi. Mozna to tak nevyznelo.
Tim co pisu, bych mu rad dal podobnou dovednost jako ma hranicar rychlou strelbu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.1.2009 10:22  23991
Jen drobny dotaz.
Kdyz tu zaznely (mimo jine) nazory:
- TvT a strelba v pohode, hranicar prehnany, bojovnik slaby
- TvT a hranicar v pohode, bojovnik slaby
tak proc resite upravu TvT a ne upravu pro bojovnika?
feanor 9.1.2009 10:04  23990
Davec1. problem je, ze pokud souper bude pouzivat dobre brneni, tak bonus +3ZZ jeste zhorsi velikost zasahu. Proto pokud se ma 2x odecitat zbroj, tak se musi 2x zvednout ZZ a to se zvedne pomoci bonusu +6ZZ

dale je otazka, podle ceho by se stanovovalo, kdy ma na ten bonus pravo. samozdrejme se nabizi odkryti(rozdil hodu na Utok a Obranu). To si ale nejsu uplne jistej jestli je zpravny, protoze tento hod resi kterou cast tela mas zasazenou. Dokonce muze nasta situace, ze pokud se bojuje potme, tak odkryti bude 5, ale hodnoty samotny se budou pohybovat velmi nizko. Podobny bude i problem s bezhlavym utokem.

Ja bych navrhoval aby podminka byla takova, ze by se pouzivali treba nasobky nejake v hodu na Utok. treba 10 tzn, ze hod do 10 = 1zasah, hod do 20 = 2 zasahy, hod do 30 = 3 zasahy,...
To s tou 10 jsem jen placnul, muselo by se to otesovat. spis se me jenda o to reseni.
davec 9.1.2009 09:28  23989
A co ten Feanorův nápad trochu rozpracovat:

1. Za každých 5 bodů okrytí si může útočník v boji zblízka vybrat kromě stávajících možností (tedy končetiny či hlavy) přičtení bonusu +3 k ZZ přičemž obránce si za každý zásah navíc odečte zbroj navíc. Možnosti jsou kombinovatelné - s odkrytím 15 si může útočník zvolit 2 zásahy do hlavy, 3 zásahy do nohy či 4 zásahy do těla.

2. Finty jsou nekombinovatelné, protože mají své vlastní postupy a nelze u nich příliš improvizovat. Proto se je vlastně musí bojovníci učit a nevymýšlejí je při každé nové situaci znovu...
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 09:25  23988
Feanor: na tom slabem bojovnikovi se shodneme.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt