Feanor [23980]:
Kazdeho ne, jen toho, u ktereho prekrocila hodnota UC a hodu urcitou mez.
Jo, ale *kazdeho* takoveho utoku - bez ohledu na to, ze protivnik ma taky vyssi OC.
Kdyz budu mit UC 0 a on OC 0, tak zasahnu za nejaky pocet kole treba 100-krat (a k tomu udelam spoustu neceho, co nezasahne).
Kdyz budu mit UC 20 a on OC 20, tak podle tebe zasahnu za stejny pocet kol ... 1600-krat
(a kdyz budu mit UC 100 a on OC 100, tak zhruba stomilionkrat).
Ty si mozna predstavujes, ze kazde +10 do Obr znamena
1) dvakrat rychlejsi pohyby (pro oba)
2) a tudiz dvakrat rychlejsi prubeh boje (a nic jineho)
ale to je nesmysl (pokud to nedokazez podporit taky vyssi Silou - a ta uz se do ZZ promita bez nejakeho pocitani poctu zasahu).
---
Nasledujici priklad ...
... Ale jelikoz je hodne dobrej tak svym hodem prekonal urcitou stanovenou mez a proto zasahne 2x
Ale jak si realne (in-game) prestavujes, ze k tem dalsim zasahum prijde?
Ja nic nerozbijim. ja jen navrhuji pridavne pravidlo pro bojovnika,
Kdes' predtim psal, ze je to jenom pro Bojovnika?
Jako vyrovnavaci pravidlo pro bojovnika ... mozna, ale urcite ne takhle premrstene
Kazdy povolani v tom svym vynika, krome bojovnika a tady mu nabizim nastroj jak se zvednout.
Vymysli radsi nejake poradnejsi finty.
A oprav mechanizmy provadeni fint tak, aby
1) (i bez zvlastnich schopnosti na vyber fint) melo smysl zkouset provadet finty i na nekoho na koho nemam velkou prevahu
2) ty zminene schopnosti neztratily vyznam
3) finty nebyly prozmenu premrstene silne
[co treba system, ve kterem by pouziti finty nebylo podminene primo prevahou - ale zpusobilo by nejakou "bojovou unavu", ktera by se na zaklade vetsi prevahy rychleji odbouravala + kazde dalsi pouziti finty ve stejnem boji by bylo (kumulativne) "unavnejsi a unavnejsi" + dokud ma bojovnik "bojovou unavu", nemuze provest zadnou dalsi fintu]
no to pockej pockej! v tom svym prikladu jsi uvedl, ze se treba jeden utok sklada z 4 uspesnych vypadu. Pokud je UC takove, ze zasahnes v 99.999 pripadu je celkove zraneni potom dano jako soucet techto malych zraneni. takze pokud opet vememe celkove zraneni 11 a podelyme ho 4 tak mame 2,75. ochrana zbroje je ale 4, pak prece nemuze takoveto male zraneni projit prez zbroj. Teda jestli jsem pochopil ten tvuj priklad.
Nepochopil.
Ten system spociva v tom, ze
1) predpolozim, ze kazde kolo ma 4 vypady
2) ZZ se spocita pro 4 zasahy (stejne jako je spocitane ted) - tj. ctyri zasahy s hodem na zraneni 11 krizku proti (co to ma ochranu 4 - vycpavana?) ... tak to je 7 krizku za 4 uspecne vypady (1.75 krizku za jeden zasah).
3) Pokud mam 99.999% sanci na zasah (mysleno podle standartnich pravidel - hod na utok vyssi nez hod na obranu), tak to *v prumeru* znamena, ze za kolo udelam 0.99999*11 krizku zraneni ... at to budu pocitat pres "zraneni za zasah 1.75 * pocet zasahu", nebo pres "zraneni za plne uspesne kolo 7 * pocet kol ve kterych jsem mel odkryti alespon 1"
4) Proste si predstavim, ze nektere zasahy z "plne uspesnych kol" se ve skutecnosti staly v sousednich "neuspesnych kolech".
5) Pokud chci nejakemu povolani dat vic zasahu za kolo, tak mu zvednu UC.
Feanor [23986]:
ale bojovnik udeli vzdycky jen omezeny pocet zasahu a to prave jeden.
Neni pravda.
Bojovnik ma pristup k utokum na vic cilu (a kupodivu ani nemaji nijak drakonicke naroky na prevahu).
Potrebuje k tomu trochu vyssi uroven, ale ne tak vysokou jako hranicar, iirc.
Davec [23989]:
Za každých 5 bodů odkrytí ... +3 k ZZ
To je porad *zatracene* moc [I kdyz to zdvojnasobeni zraneni znamena az za +20 k Obr (a ne uz za +10)], navic se s tim blbe resi zbroj.
Feanor [23990]:
dale je otazka, podle ceho by se stanovovalo, kdy ma na ten bonus pravo. samozdrejme se nabizi odkryti(rozdil hodu na Utok a Obranu). To si ale nejsu uplne jistej jestli je zpravny, protoze tento hod resi kterou cast tela mas zasazenou. Dokonce muze nasta situace, ze pokud se bojuje potme, tak odkryti bude 5, ale hodnoty samotny se budou pohybovat velmi nizko. Podobny bude i problem s bezhlavym utokem.
Pokud neni spravne odkryti, tak nemuze byt spravne ani samotny hod na utok. Tim se prece resi jestli vubec zasahnu.
Navic ... jak chces vlastne resit pripad, kdy je hod na utok mensi nez 0? Pul zasahu?
Feanor [23994]:
U me varianty pokud ja(bojovnik) hodim velke cislo na utok, tak se tato schopnost spousti automaticky. Proste nastali okolnosti kdy moje vypady byly dobre vedene a me se podarilo soupere zranit za vic nez jsem predpokladal. Coz je normalni jev v sermu.
Jenze v sermu proti sobe typicky nestoji
A nekdo, kdo ma sice vysokou obratnost, ale nema zadnou bojovou zkusenost, proti
B nekomu, kdo ma malou obratnost, ale velkou bojovou zkusenost
A kdyz, tak vyhraje spis ten, co ma zkusenost (BC), nez ten, co ma obratnost (UC+OC), ne?
(pokud ten rozdil v obratnosti neni *opravdu* obrovsky, ale tim ze dam vyhodu nekomu, kdo ma Obr vyssi o 20, neresim neschopnost nizkourovnovych bojovniku ...)
Pokud pouzivam velke a tezke zbrane(s velkou setrvacnosti) tak mam na to asi silu a pokud mam na to silu, tak je pro me snasi vest udery tak, abych soupere co nejvic zranil, ne?
Ale zadnym zvysovanim sily/obratnosti nedokazes donekonecna zdvojnasobovat pocet uderu za jednotku casu (nakonec tou zbrani budes mavat tak rychle, ze se ti kovove soucastky ve vzduchu roztecou, drevene se o vzduch prerazi a zustanou jenom diry). |