Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dante 9.1.2009 19:56  24019
Nejprve, prosim davejte si pozor na ty SPOILERY. Jsme v obecnem topicu a vyzvanovat tady o zlodejich a kusich...super!
Jsou hraci, kterym tim kazite zazitek ze hry.


Ten pripad se slonem je pri predstave jasny pripad, kdy strelecke utoky maji navrch a to jsem nemyslel pravidlove.
Pokud vezmu priklad s medvedem, tak bojovnik se zkusenostmi s medvedem vi, ze medved utoci hodne svoji vahou. Vyuzije toho. Pokud bude bojovat holyma rukama, vyuzije stejne nejspis karatisticky chvat cislo 13 - utek :D Myslis, ze by mel mit v boji holyma rukama vyjma sily nejakou vyhodu, jenom proto, ze je bojovnik? Ja si nemyslim.

Hranicar s lukem nema sanci, protoze pri kryti se lukem ma padesati procentni sanci, ze o luk prijde. Navic luk nema dobre obranne hodnoty. Presto jej intuitivne das pred sebe, ze. V tom pripade take nebude moc strilet.

Zda se mi panove, ze pravidla citujete prilis doslova. Chce se to zamyslet nad skutecnou situaci, and tim jak ji hraci zahrajou. Ne nad tim jak vselijak se pravidla daji zneuzit. Ja hranicare s lukem v TvT bych bojovat nenechal...je to absurdni a hovadina. O luk by prisel a jeste by dostal nakladacku.
Mimochodem, co znamena to (+5) jako mece? Nepochopil jsem co to je za hodnotu. Kryt luku to 100% neni :D :D :D

jenze to by bojovnici davali zase vsechno do obr, takze o nicem.
Pokud ale pocitas s takovymi hraci, kteri se ridi ne hrou ale pravidly tak to teda potes. Hrac dava postave body do te vlastnosti, kterou nejvice pouzivala...neni to logicke? A ne s ohledem na to "co se bude v budoucnu vice hodit"


Jak psal uz xKiv, nabizite tu cisla, ktera by uplne rozvratila hru. Podle me je mozne bojovnikovi dat nejaky bonus, ktery bude zaroven pri pouziti skytat i nejake nevyhody a bude na nem jestli je vyuzije. Vic bojovych dovednosti, ale nelze z nej udelat zas absolutniho pana boje. Z praxe jsem si nevsiml, ze by bojovnik byl nejak vyrazne pravidlove znevyhodnen oproti ostatnim postavam .

Taky nezapominejte, ze bojovnik ma zpravidla zbroj a ta se odecita tolikrat, kolik je projektilu. A na druhou stranu, strelecke zbrane samozrejme jsou obrovsky smrtelne pokud mezi osobami je dost prostoru.
kde nikde neni psáno, že mu to nemůže střelit z 1m mezi oči
V pravidlech by melo byt napsano a myslim, ze zmineno to tam jinymi slovy i je, ze hrac ma mit predevsim vlastni rozum :D
Pokud to vubec nejakeho hrace napadne...a pokud PJ dovoli strelci strilet, kdyz je na nej veden primo utok, neni to zrovna dobry PJ. Strelba v boji (ta opostihovana) je podle me to, ze strelec je ve skrumazi, ale nikdo na nej primo neutoci a ma stale dost prostoru pro manipulaci se strelnou zbrani.
Mohlo by to byt v pravidlech stanoveno aby to bylo vice munchkin-proof, ale smysl pravidel neni postihnout vsechny absurdni pripady, ale dat modely k pripadum nejcastejsim. Pavidla jsou pomuckou hry, nikoliv jejim zakladem. Mozna na obalce by melo byt cervenym pismem napsano "ke hre budete potrebovat jeste dve veci, ktere toto baleni neobsahuje: vlastni rozum a fantasii"

Postavy nejsou pocitacove figurky, vcitte se do nich, predstavte si tu situaci. I kdyz pravidla rikaji, ze vetsi vyhoda bude se strelnou zbrani, postava ji pri kontaktu TvT nepouzije - neni blazen.


Mozna by nebylo ale spatne se jako za starych casu sejit nekde v hospode, vzit par modelovych postav, provest par souboju, vzit vysledky a hodit je sem.
davec 9.1.2009 19:48  24018
xKiv (24006)1. Pořád tam nevidím nějakou složitost v počítání zbroje. Nějak totiž nechápu, co tam vlastně počítáš ty, zbroje se přeci nijak nepřepočítávají tabulkou... Pokud mám zbroj vyjádřenou celým číslem, tak pokud je X celé číslo, bude X-násobek zase celé číslo.

2. Máš pravdu, je to chybka +12 je čtyřnásobek. A zvýhodnění oproti zásahu do hlavy mi opravdu nepřijde až tak příliš velké. Obzvlášť když cíl nebude mít žádnou přilbu, ale nějakou tu zbroj ano.

3. Toto pravidlo dává smysl při jakýchkoliv hodnotách. Je to prostě dvojnásobek, trojnásobek, čtyřnásobek atd.

4. A já oproti Feanorovi neřeším bojovníka ale obecné pravidlo platné jak pro vlky, tak pro všechny humanoidy. Bojovník může být zvýhodněn zřeba navýšením ÚČ, čímž získá šanci na víc zásahů za kolo než ostatní...
xkiv 9.1.2009 19:35  24017
XXX [24014]:

xKiv: finty jsou sice dobra vec, ale podle me bojovnikovi chybi vice pasivnich dovednosti, které se muzou vztahovat na 5/10/15 lvl, nebo napr. schopnosti s prevahou, kterou kdyz nemas nemuzes kolikrát nic (kdyby byl aspon utok s postihem)

Taky pisu "tak opravte system fint, aby byl pouzitelny".

Feanor [24015]:

ale dokaze ho otevrit za polovicni cas. da se tedy rici, ze dokaze otevrit za tu dobu dva zamky se stejnou obtiznosti(teda po dvou uspesnych hodech)

Nicmene
1) je to ekvivalentni situaci, kdy by mel zakladni cas polovicni a vsechny narocnosti o 6 vyssi; vic uz to zrychlit nemuze; porad se jedna o cinnost s nepodlezitelnou minimalni dobou
(kdyby bylo po tvym, tak by za kazdych dalsich +6 odemyknul dvakrat vic zamku - neomezene zdvojnasobovani)
2) dela to podle pravidel o prodluzovani/zkracovani doby cinnosti, ktere neumoznuji zkratit dobu pod 1 kolo
3) a navic se nevztahuji na akce
(a boj je ... cinnost na kterou
1) se budto nehazi, takze by zadny hod nemohl ovlivnit jeho delku
2) nebo se hazi kazde kolo na to konkretni kolo, ale to uz vic nezkracujeme
)
4) kdyz uz, tak zlodej ma timto sanci provest za stejny cas dve *ruzne* cinnosti - neodemyka dvakrat stejny zamek; navic jakmile ten jeden zamek odemnke, tak s tou konkretni cinnosti skoncil
5) rychlost odemceni nezalezi na tom, kolik zlodej hodil; zalezi na tom, o kolik prehodil narocnost zamku
(kdyby bylo po tvym, tak by dejme tomu zlodej s hodem 10 odevrel zamek s narocnosti 10 za 3 minuty, zatimco zlodej s hodem 20 by odevrel zamek s narocnosti 20 za 1.5 minuty)


1)to nemuseji byt jednoduchy zamky. klidne to muzou byt slozity ale zlodej musi byt dobry.

Fajn, takze chapes ze pro to, abys za svoje schopnosti dostal nejakou vyhodu proti narocnejsimu souperi, musi taky tvoje schopnosti byt vetsi.
Nebo uz netrvas na tom, ze to ma byt +X k ZZ za kazdych Y bodu UC?


2)mam pocit ze je jista zlodejska mistrovska dovednost, pomoci ktere dokaze zamek otevrit poklepanim:-)

Tak dej bojovnikovi mistrovskou schopnost, pomoci ktere dokaze protivnika zasahnout poklepanim.
To bude prece srovnatelne, ne?
...
Ale nebude to mit zadny zvlastni efekt, protoze poklepani (podle pravidel) jaksi trva stejne dlouho, jako normalni utok.


ty pises ze je to jak u blbejch a mas pravdu.ja mam dokonce pocit ze ty neumis ani cist! Kde jsem napsal, ze jeden hod se rovna jeden zasah???


Vidis tam to (podle PPH - bez uprav ZZ)?
Pokud ne, tak neumis cist.
Pokud ano - tak budto trvas na tom, ze jeden pravidlovy utok (bez tvoji [nebo podobne] upravy) znamena jenom jeden zasah; nebo souhlasis s tim, ze uz muze znamenat zasahu vic.
A pokud s tim souhlasis - proc se snazis ten pocet utoku jeste dal umele zvysovat (navysovanim ZZ za prekroceni nejakych hodot hodu na UC/odkryti, kdyz ho stejne dobre muzes zvednout zvysenim UC)?


tak me teda rekni kolik fint na treba "hole ruce" bys pouzil v souboji s medvedem? a jak by tato finta probihala v realu?

Jak to mam vedet? Jsem snad bojovnik/hranicar, abych vedel, jak se ma bojovat s medvedem?
To ze to nevim ale neznamena, ze neexistuje *neco*, co se bojovnik muze naucit (i kdyz to v oficialnich pravidlech neni), co by mu v takove situaci pomohlo - a podle pravidel PPH by to klidne mohla byt i finta (mechanicky). I kdyz by to nejspis zadny bojovnik (a uz tuplem ne sermir) fintou nenazval.


Takze sip je spicatejsi nez dyka(kdyz zraneni je stejny ale dyka potrebuje vice bodnuti nez sip)? nebo brneni chrani lip pred zbranemi nez pred sipy?
Trochu me pripadas ze hledas souvislosti tam, kde moc nejsou.

Proc by z toho mela vyplyvat nejaka spicatost?
A odkud *vis*, ze dyka ma na zpusobeni stejneho zraneni potrebovat (v prumeru) stejny pocet zasahu, jako sip z luku (od postavy, ktera si do ZZ zapocitava stejnou Silu)?


tak me prosimte napis tu multiplikativni konstantu

Ta je tam *schovana*. Nemusim ji znat. Proste poladim parametry tak aby vysledek vysel (podle nejakych predstav). Blackbox.
(a, koneckoncu, kdyz dam 4* vic vypadu/moznych zasahu za kolo + 4* mensi zraneni za jeden zasah + 4*mensi ochranu zbroji na jeden zasah ... tak mi parametry do pravidel vyjdou porad stejne, protoze jsou porad za cele kolo; jedine, podle ceho to muzu dal kalibrovat, je strelecky boj, kde je pocet zasahu jasne dany)

---

Bojovnik ve sve domene(boj) je prumerny.

Na nizkych urovnich souhlasim.
Kolem 15 ... uz jste to zkouseli?




feanor 9.1.2009 18:19  24016
XXXmluvis me z duse. klidne bych tyto pausalni bonusy profiloval podle archetypu.
feanor 9.1.2009 18:16  24015
2) neznamena to, ze za kazde +A do hodu dokaze otevrit dvojnasobne mnozstvi zamku (za stejny cas)
ale dokaze ho otevrit za polovicni cas. da se tedy rici, ze dokaze otevrit za tu dobu dva zamky se stejnou obtiznosti(teda po dvou uspesnych hodech)

1) *jednoduche zamky*
a
2) za polovicni cas (ale uz ne za tretinovy, ctvrtinovy, ... a muze si ten zamek byt jak jednoduchy chce)

Dobry bojovnik taky zasahne neschopneho casteji (a tim mu zposobi vic zraneni) ... i bez nejakych dalsich +ZZ


1)to nemuseji byt jednoduchy zamky. klidne to muzou byt slozity ale zlodej musi byt dobry.
2)mam pocit ze je jista zlodejska mistrovska dovednost, pomoci ktere dokaze zamek otevrit poklepanim:-)

To jenom ty porad trvas na tom, ze jeden uspesny hod na utok (podle PPH - bez uprav ZZ) = jeden zasah.

ty pises ze je to jak u blbejch a mas pravdu.ja mam dokonce pocit ze ty neumis ani cist! Kde jsem napsal, ze jeden hod se rovna jeden zasah???

To ze se v realnem sermu mas nejakou definici finty ale jeste neznamena, ze podle pravidel pluska jsou finty presne totez a nic jineho.
tak me teda rekni kolik fint na treba "hole ruce" bys pouzil v souboji s medvedem? a jak by tato finta probihala v realu?

A proc asi rikam "oprav bojovnika tak, aby byly finty pouzitelnejsi"?
A proc asi tohle navrhuju? finty jsou podle me ok. akorat jsou jen pro specificky sitace v boji s humanoidi.

Protoze vychazim z toho, ze zraneni *za uspesne kolo* je vicemene spravne tak, jak vychazi ted (a uz se pocita s tim, ze je zpusobene vetsim poctem zasahu ... treba i z ruznych kol, jenom se zapocita dohromady prave v tomhle kole)
Takze sip je spicatejsi nez dyka(kdyz zraneni je stejny ale dyka potrebuje vice bodnuti nez sip)? nebo brneni chrani lip pred zbranemi nez pred sipy?
Trochu me pripadas ze hledas souvislosti tam, kde moc nejsou.

Je to *jedno*. Lisi se to jenom o multiplikativni konstantu, ktera
1) je schovana v parametrech zbroji (a zbrani, a soubojaku) a
2) je nastavena tak, aby vychazelo nejake prumerne zraneni za kolo (podle predstav nekoho)


tak me prosimte napis tu multiplikativni konstantu celkovy model urceni zraneni a vypoctu parametru zbrani a zbroje, abych mohl sve predstavy nasmerovat spravnym smerem.

Dante: samozdrejme ze hranicar bude mit proti bojovnikovi mec ci jinou zbran na blizko.
stim zlodejem mas pravdu, neuvedomil jsem si ze muze strilet dvema kusemi:-). tak tam tedy dosad treba toho bojovnika a uz vubec si ani neskrtne.
Jinak pokud hranicar zasahne tak je to 4x vetsi zraneni nez u toho druhyho(co vysteli jeden sip) a to klidne muze byt za 2 radky.

Proste jsem chtel timto rici, ze hranicar(zlodej) ve sve domene(strlba) jsou elita. Bojovnik ve sve domene(boj) je prumerny. tot vse.

Dante 24013: a to je presne to co se tady snazim rict. finty ti nepomuzou a proto bojovnik nema takrka zadnou vyhodu. Musi se neco zmenit v jeho dovednostech a ne fintach.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 18:06  24014
Dante: jaks prisel na to, ze hranicar v TT s lukem nema sanci? Muze se v poho kryt (+5 je jako meč) a strilet s postihem (myslim ze -2 k bč) - viz PPH, kde nikde neni psáno, že mu to nemůže střelit z 1m mezi oči. Navic muzes mit hranicare tzv bojoveho a to je taky jiny kafčo. Rozhodne jsou sance 50/50, ale ja bych spis vsadil na hranicare.

xKiv: finty jsou sice dobra vec, ale podle me bojovnikovi chybi vice pasivnich dovednosti, které se muzou vztahovat na 5/10/15 lvl, nebo napr. schopnosti s prevahou, kterou kdyz nemas nemuzes kolikrát nic (kdyby byl aspon utok s postihem). Mozna by tu byla moznost (urcite uz to nekdo nadnesl a už nenim kdo) nezvedat to zz dle odkrytí, ale treba +3 za kazdych 5 bodu prevahy. jenze to by bojovnici davali zase vsechno do obr, takze o nicem.


Jinak teda nechapu, proc furt nekomu vadi pausalni bonusy (viz např. hádka o specializaci na zbran) , které na bojove staty uplatnuje zlodej i hranicar a u bojovnika se tomu nekdo brani vsemi prostredky.
dante 9.1.2009 17:36  24013
Protoze bojovnik, ktery nikdy nepotkal agresivniho fantasy bojovneho slona ani zadne jemu podobne zvire, proti nemu nebude mit TvT moc sanci a bude muset spolehat na proste hrubou silu a rychlost. Netusi jak zvire bezne bojuje, jake ma slabiny V takovem obdobnem stretu ma hranicar s lukem - a vubec kdokoliv se strelnou zbrani (i bojovnik muze strilet, navic treba NPC armadni strelci urcite maji hranicarske strelecke schopnosti) - jasnou vyhodu - nemluve o tom, ze takovy stret by spravne mel pro hranicare vychazet lepe.!
dante 9.1.2009 17:31  24012
No pockej, pokdu proti sobe stoji TvT bojovnik a hranicar s lukem, tak hranicar skutecne nema sanci. Bude mit postih za strelbu v boji, nejspis prijde o luk (pokud jej bude hrat dobry hrac a uzna, ze se proste tim lukem hranicar intuitivne kryt bude, nehlede na to, ze v souboji TvT uz hranicar nejspis bude pouzivat jinou zbran ...system neni od toho aby byl munchkin-proof a blbec-proof, je to sluha, nikoliv pan)

Prvni pripad je taktez zatizen hodem. Rozhoduje ci strelba se bude vyhodnocovat jako prvni a to je velmi velmi dulezite. Nemusi hranicare zlodej hned slozit, staci zpusobit zraneni za cely radek a hned tu mame krvaceni, nebo strelit do ruky, koneckoncu, zlodej na srovnatelne urovni uz mozna - [spoiler] bude strilet dvema kusema zaroven, nebude-li schopen vystrelit uz dokonce tri sipky a kuse jak vime je :D hnusna zbran :D [/spoiler]
feanor 9.1.2009 17:27  24011
Danteto mas pravdu, ale kdyz me napadne na stepi slon, tak jak pouziji tech svych 20 fint, kdyz ani jedna neni proti slonovi(nepredpokladal jsem ze snim budu kdy bojovat).
proste finta je vec uzce profilovana.

Podle me by finta mela spis davat takovou moznost v boji, kterou nijak jinak neziskam nebo velmi obtizne(treba vyrazim souperi mec ci ho zbavim stitu atd.)
xkiv 9.1.2009 17:25  24010
Feanor [24005]:

Jak jsi prosimte prisel na to 100krat?

To je jak u blbejch.
*za nejakou celkovou dobu*. Ktera me nezajima, proste ji nastavim presne tak aby vyslo 100 zasahu.



kdyz zlodej otvira zamek a hodi si na otevreni 23, je to hodne nebo malo?

1) zalezi na zamku, ktery se snazi otevrit
2) neznamena to, ze za kazde +A do hodu dokaze otevrit dvojnasobne mnozstvi zamku (za stejny cas)


Zlodej to treba muze dokazat tim, ze jednoduchy zamky otevre za polovicni cas(-6)

Presne.
1) *jednoduche zamky*
a
2) za polovicni cas (ale uz ne za tretinovy, ctvrtinovy, ... a muze si ten zamek byt jak jednoduchy chce)

Dobry bojovnik taky zasahne neschopneho casteji (a tim mu zposobi vic zraneni) ... i bez nejakych dalsich +ZZ


A jak ty vis, ze knim nedojde? vime jen, ze souboj TvT se zklada z nekolika uderu. Nikde neni receny ze tech nekolik uderu nebude slabych, ale silnych ci ze se jedno kolo bude skladad z dvojnasobku nekolika slabych 2 x uderu?

A odkud ty mas, ze k nim dojde *proto ze ma o (nejake cislo) vyssi UC*?
Ja tvrdim ze k nim uz automaticky dochazi.
To jenom ty porad trvas na tom, ze jeden uspesny hod na utok (podle PPH - bez uprav ZZ) = jeden zasah.


nic proti fintam, ale podle meho nazoru jsou jen velmi malo pouzitelne.

A proc asi rikam "oprav bojovnika tak, aby byly finty pouzitelnejsi"?


hlavne ze jsou primarne urceny pro souboj mezi humanoidy

To je *tvoje* predstava finty, kterou mas (hadam) proto, ze delas serm.
To ze se v realnem sermu mas nejakou definici finty ale jeste neznamena, ze podle pravidel pluska jsou finty presne totez a nic jineho.


Bod c.2 me nejak nesedi. ty delis zasahy u uspesnych vypadu az teprve potom, co odectes zbroj

Protoze vychazim z toho, ze zraneni *za uspesne kolo* je vicemene spravne tak, jak vychazi ted (a uz se pocita s tim, ze je zpusobene vetsim poctem zasahu ... treba i z ruznych kol, jenom se zapocita dohromady prave v tomhle kole)


nemelo by to byt naopak? Prvne od zasahu odectu zbroj a pak teprve zjistim kolik jsem stratil zivotu?

Je to *jedno*. Lisi se to jenom o multiplikativni konstantu, ktera
1) je schovana v parametrech zbroji (a zbrani, a soubojaku) a
2) je nastavena tak, aby vychazelo nejake prumerne zraneni za kolo (podle predstav nekoho)


jak potom rozlisis ze na nekoho utoci dva souperi a oba ho zasahnou?

Co to ma co delat s vyhodnocenim jednoho hodu na utok+obranu+zraneni?


dante 9.1.2009 17:19  24009
S fintama je potiz, ze je na necem musi bojovnik nacvicit.
Pokud mu umoznis nacvicit si finty na slonovi (at uz po letech praxe, nebo tim ze pracuje v ZOO a ma moznost si to vyzkouset...ackoliv bude velmi brzo propusten z prace a nasledne pak stvan ochranci zvirat), tak proc by nemohl bojovnik pouzit fintu i proti onomu slonovi.

Navic finty - nidke neni receno, ze musi by podminene vzdy prevahou. Jde o to, ze finta je neco, co muzes pouzit a nebo nemusis. Je to neco, co ti prinese vyhodu a ma to i nejake zapory. A ma to ohromne moznosti, mnohem sirsi nez se zde po precteni fint v pravidlech.
feanor 9.1.2009 17:14  24008
Dantes tim postihem nemuzu souhlasit. pokud se nepletu, tak dostane postih k BC podle poctu vystelenych sipu.
vem si dve situace. v prvni strelecky souboj hranicare(jakozto nejlepsiho strelece) proti druhym nejlepsimu streleci zlodeji. jsou od sebe 30m. tady se ten postih vubec neprojevy(teda pokud zlodej neslozi hranicare po prvnim vystrelu). naopak ma hranicar vyhodu v tom, ze bude strilet az 4x rychleji.

v druhe situaci stoji proti sobe Bojovnik a treba Hranicar na souboj TvT. oba dva maji stejne urovne. Ja si dovolim tvrdit, ze vysledek souboje mezi mimi bude nejisty(a to nemluvim otom ze hranicar muze mit hodne ruznych bojovych dovednosti na TvT).

Zaver: pokud mame dve situace, ktere by meli vyhovovat dominantmim povolanim v techto sitacich, tak v prvni bude vyhravat hranicar(neli dokonce v prvnim kole) a ve druhem pripade to bude zatizeno hodem, ale v zadnym pripade v ni nebude dominovat bojovnik jako hranicar v prvni situaci(bude trochu bojovnik lesi ale ne o mnoho).

takze zas takovej postih pro hranicare to neni.
dante 9.1.2009 17:13  24007
Co se tyce vyuziti bodu odkryti pro posileni zraneni, lze udelat nejakou fintu, grimoarovym slangem nazvanou treba "za chyby se plati, pacholku", kdyz za kazdych pet bodu odkryti ziska bojovnik +1 k ZZ (coz v pripade odkryti treba 15 by znamenalo uz zabijackych +5 (+3 finta +2 hlava) k ZZ, coz je hodne!), nicmene za kazdy bod pridany k ZZ by mel bojovnik v nasledujicim kole treba -2 k OC.

Pokud by touto fintou protivnika bojovnik nezabil nebo aspon nevyradil, mohl by v nasledujicim kole onen protivnik naopak logicky pouzit fintu co se nenahlasuje - nazvanou opet grimoarovym slangem - "nedas, dostanes" :D
xkiv 9.1.2009 17:08  24006
Davec [24002]:

Nevím proč by se tím +3ZZ-zbroj za 5 bodů převahy měla nějak blbě řešit zbroj

Odelej odecitani sqrt(2)*ochrana zbroje tak aby
1) to bylo v celych cislech a
2) dalo se to pocitat snadno (coz mj. znamena bez nejakeho dalsiho prepocitavani tabulkou na bonus, +3, a zase zpatky)


Na zdvojnásobení zranění

Zectyrnasobeni, ale vsude dal uz mas 4*, takze to asi byl jenom kreplep ...

Potiz je v tom, ze pak treba pri odkryti 10 davas hraci moznost vybrat si mezi +6 do tela a +2 do hlavy ... coz sice vzhledem k vedlejsim nasledkum zasahu hlavy (a zdvojnasobeni zbroje) neni az zas takovy rozdil, ale porad je to dost ...


Nevím teda jak často podobných hodnot dosahujete vy,

To je irelevantni.
1) Nepocitejte s tim, ze by hodnoty byly v nejakem rozmezi (ze s tim casto pocitaji zakladni pravidla je jina chyba). Pravidla vymyslejte tak, aby davaly smysl vsude.
2) Takove pravidlo *stejne* neresi bojovniky na nizsich urovnich. Jak casto budou mit odkryti - proti jinym postavam s obecnou bojovou dovednosti na tretim stupni a slusnou obratnosti?
feanor 9.1.2009 17:01  24005
xKivKdyz budu mit UC 0 a on OC 0, tak zasahnu za nejaky pocet kole treba 100-krat (a k tomu udelam spoustu neceho, co nezasahne).
Kdyz budu mit UC 20 a on OC 20, tak podle tebe zasahnu za stejny pocet kol ... 1600-krat
(a kdyz budu mit UC 100 a on OC 100, tak zhruba stomilionkrat).
Ty si mozna predstavujes, ze kazde +10 do Obr znamena
1) dvakrat rychlejsi pohyby (pro oba)
2) a tudiz dvakrat rychlejsi prubeh boje (a nic jineho)
ale to je nesmysl (pokud to nedokazez podporit taky vyssi Silou - a ta uz se do ZZ promita bez nejakeho pocitani poctu zasahu).


Jak jsi prosimte prisel na to 100krat?
Dobra, napisu to jinak.
kdyz zlodej otvira zamek a hodi si na otevreni 23, je to hodne nebo malo? je to kazdopadne vic nez kdyby si hodil 13. na to se snad shodnem.
Pokud tedy Bojovnik(jinak vzdy jsem psal ze je to pro bojovnika) hodi na utok 23 je to hodne nebo malo? zase to bude vic, nez kdyz by si hodil 13, ze?
Jak spravne rikas, toto cislo vyjadruje pravdepodobnost zasahu, ale nejen to. Ono taky rika ze jsu opradu dobrej bojovnik. Zlodej to treba muze dokazat tim, ze jednoduchy zamky otevre za polovicni cas(-6). Jak to dokaze bojovnik? prakticky nijak. Proto rikam, ze pokud by se stanovilo takovi nejaky pravidlo(uz jsem psal nekolikrat, ze ciselny hodnoty jsem jen tak placnul, jedna se me totiz o myslenku), ktery by bojovnika jakozdo dobryho valecnika zvyhodnilo.

... Ale jelikoz je hodne dobrej tak svym hodem prekonal urcitou stanovenou mez a proto zasahne 2x

Ale jak si realne (in-game) prestavujes, ze k tem dalsim zasahum prijde?


A jak ty vis, ze knim nedojde? vime jen, ze souboj TvT se zklada z nekolika uderu. Nikde neni receny ze tech nekolik uderu nebude slabych, ale silnych ci ze se jedno kolo bude skladad z dvojnasobku nekolika slabych 2 x uderu?
Proste prostor pro takoveto veci tu je.

Vymysli radsi nejake poradnejsi finty.
A oprav mechanizmy provadeni fint tak, aby
1) (i bez zvlastnich schopnosti na vyber fint) melo smysl zkouset provadet finty i na nekoho na koho nemam velkou prevahu
2) ty zminene schopnosti neztratily vyznam
3) finty nebyly prozmenu premrstene silne

nic proti fintam, ale podle meho nazoru jsou jen velmi malo pouzitelne. a to se tu jeste nemluvilo situaci, kdy bojovnik bojuje treba s medvedem, slonem ci drakem? To pak budeme vymyslet finty na draky a medvedy?
Uvedom si, ze pouziti finty je dosti omezujici a to hlavne ze jsou primarne urceny pro souboj mezi humanoidy. samozdtejme jsou finty, ktery by se daly pouzit ale je jich smutne malo a vymyslet na kazdy zvire/netvora fintu je dost ulet.

Nepochopil.
Ten system spociva v tom, ze
1) predpolozim, ze kazde kolo ma 4 vypady
2) ZZ se spocita pro 4 zasahy (stejne jako je spocitane ted) - tj. ctyri zasahy s hodem na zraneni 11 krizku proti (co to ma ochranu 4 - vycpavana?) ... tak to je 7 krizku za 4 uspecne vypady (1.75 krizku za jeden zasah).
3) Pokud mam 99.999% sanci na zasah (mysleno podle standartnich pravidel - hod na utok vyssi nez hod na obranu), tak to *v prumeru* znamena, ze za kolo udelam 0.99999*11 krizku zraneni ... at to budu pocitat pres "zraneni za zasah 1.75 * pocet zasahu", nebo pres "zraneni za plne uspesne kolo 7 * pocet kol ve kterych jsem mel odkryti alespon 1"
4) Proste si predstavim, ze nektere zasahy z "plne uspesnych kol" se ve skutecnosti staly v sousednich "neuspesnych kolech".
5) Pokud chci nejakemu povolani dat vic zasahu za kolo, tak mu zvednu UC.


Bod c.2 me nejak nesedi. ty delis zasahy u uspesnych vypadu az teprve potom, co odectes zbroj. nemelo by to byt naopak? Prvne od zasahu odectu zbroj a pak teprve zjistim kolik jsem stratil zivotu? jak potom rozlisis ze na nekoho utoci dva souperi a oba ho zasahnou? to sectes oba zasahy, odectes zbroj, a potom stanovis kolik ti kdo znich vzal zivotu tim ze to podelis 2?
5) no to je sice hezky, ale nic tim neziskas, protoze zraneni bude stale konstanti(teda bez hodu 1k6). K cemu ti pak je takovy uvazovani, kdyz nic novyho neprinasi. To muzes rovnou rici, ze kolo se zkada jen z jedineho vypadu. Pokud se provede tak dotanes zraneni, ktere je uz predem urceno a jestli se nepovede, tak treba to vyjde v pristim kole.
Navic se ti nezvedne zvysenim UC ZZ

ale bojovnik udeli vzdycky jen omezeny pocet zasahu a to prave jeden.

Neni pravda.
Bojovnik ma pristup k utokum na vic cilu (a kupodivu ani nemaji nijak drakonicke naroky na prevahu).
Potrebuje k tomu trochu vyssi uroven, ale ne tak vysokou jako hranicar, iirc.


ale to je finta! a ja tu nechcu resit finty(viz to co jsem napsal vyse).

Pokud neni spravne odkryti, tak nemuze byt spravne ani samotny hod na utok. Tim se prece resi jestli vubec zasahnu.
Navic ... jak chces vlastne resit pripad, kdy je hod na utok mensi nez 0? Pul zasahu?


prosimte cti to co pisu! jednak jsem napsal ze narok na "vycenasobny utok" ma od urciteho hozeneho UTOKU, do te doby je to stale 1.
Navic pokud se nekdo ubrani i velikemu cislu UC tak se vykryl(hodil si vetsi obranu nez utok) a zadne zraneni neobdrzi. pokud je tam nejakej rozdil tak to znamena, ze si odkryl nejakou cast tela(ruky, hlavy,..) a na toto misto ja zasahnu a to treba(teda pokud prekrocim stanovenou mez UC) i treba 2x (nebo jinak receno 2x DURAZNEJI). Jednoduse receno: proste ho vickrat prasknu pres hnaty, ktery si neumi poradne kryt!

Ale zadnym zvysovanim sily/obratnosti nedokazes donekonecna zdvojnasobovat pocet uderu za jednotku casu (nakonec tou zbrani budes mavat tak rychle, ze se ti kovove soucastky ve vzduchu roztecou, drevene se o vzduch prerazi a zustanou jenom diry).

jasne to mas pravdu, ale zase tezke zbrane zpusobuji vetsi zraneni a tudis s nimi neni nutne tolikrat zasahnout jako s lehkyma zbranema. Dalo by se to klidne rozlisit na lehke zbrane, kterymi jde zasahnout vicekrat a tezke zbrane, kterymi jde zasahnout durazneji(pri nisim poctu vypadu)
Navic ja jsem se nebavil o nekonecnu, ale jen o pricteni bonusu +6ZZ k pri prekroceni urciteho prahu. navic herni mechanizmi drd+ neumoznuji hodit si na utok nekonecno pro nekonecny bonus(sice je hod 2k6 na obou stranach neomeneny, ale i pravdepodobnost nekonecne hodnoty se tim padem rovna nule).

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt